Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Защо почти не се продават употребявани бензинови Шкоди в БГ?


niki8881

Recommended Posts

Няколко месеца търсех Шкода с бензинов двигател и автоматична скоростна кутия, 

но 90% от обявите са само дизелови. 

Българите толкова ли обичат дизела или просто като излезе бензинка и веднага я купуват? :)

 

Поздрави и безаварийно ! 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Усещам как тази тема ще се превърне в спор "бензин-дизел", както винаги, ноо... определено и двете твърдения са верни. В България не че хората не обичат бензина, а по-скоро обичат бензин-на-газ, защото се търси най-евтиното възможно. Бензините от последните години пък не стават на газ, или поне не е лесно и рентабилно, като цяло. Ето защо дизелът е най-добрата алтернатива на бензин-на-газ и като цяло и на бензин. :) Дизелов автомобил настъпваш колкото държи и харчи все толкова, докато бензинов автомобил настъпваш и харчи експоненциално. Да не говорим, че бензиновите са предимно миксери с малка кубатура, за да се избегне точно този ефект, но не се получава. :) Та, който си има брада си има и гребенче, затова като се появи бензинова шкода си отива бързо, а дизелите са наводнили пазара поради горната причина. :) (даже, последната мода е да направиш дизел на газ, което ми е смешно, ноо... за всеки влак си има пътници)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако говорим за вторичен пазар и вноса на употребявани автомобили - внася се това, което излиза от употреба на запад. Там до скоро също са били на мода повече дизелите и сега се изчистват от тях, съответно при нас е пълно с такива по автокъщите. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@shaftМного добри аргументи имаш, наистина готин отговор! Държа да кажа, че търсех бензинова Шкода след 2017-та и пак няма.. тук-таме 

изскача някоя ръчка или другата опция беше автоматици на по 160 000 км. Много странно, а дизеловите просто заливат пазара :)  1.6 TDI е на особена почит. 

 

Преди 1 час, ghost_rider написа:

Ако говорим за вторичен пазар и вноса на употребявани автомобили - внася се това, което излиза от употреба на запад. Там до скоро също са били на мода повече дизелите и сега се изчистват от тях, съответно при нас е пълно с такива по автокъщите. 

Честно казано, аз гледах върнати от лизинг, търговци с доказана история и реални километри, та почти всички Шкоди идват от Еуратек. И пак на 10 коли, 2 са бензинови. 
Мой приятел в Амстердам си купи чисто ново Ауди А3 седан, питал за 2.0 дизел и в шоурума му казали, че нямат, продавали само бензин и хибриди. Електричките не ги броя, защото 

са брутално скъпи все още. 

 

Преди 1 час, zloQQ написа:

И двете ти твърдения са верни!

В Еуратек употребявани автомобили пуснаха 3 модела на Kodiaq, един от които беше бензин. 
След 1 ден, бензина вече беше продаден, а дизелите стоят вече 3-та седмица. 
Явно като излезе читава бензинка и я купуват веднага. Моделите бяха 2018-2019, нещо такова. 

 

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както каза колегата по-горе, до преди 10тина години на Запад дизеляците бяха на гребена на вълната, за това сега мъртъвците от тях наводняват бг пазара. 

Ноо за мен най-голямата причина е, че българинът обича да му "харчи" малко. Друг е въпросът, че дизелите с повече от 4 цилиндара и над 7-8г в София харчат като за последно (V6 TDI, D5 и всички 6-таци на Мерцедес и БМВ да речем), но това никой не го отчита :)

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, piccinini написа:

Ноо за мен най-голямата причина е, че българинът обича да му "харчи" малко.

 

 Явно и западняците мислят така:

 

преди 19 минути, piccinini написа:

до преди 10тина години на Запад дизеляците бяха на гребена на вълната...

 

Аз мисля, че дизел се купува, ако се кара много. На запад 100-200км. на ден ги нямат за нищо. Голяма е вероятността, на вторичния пазар бензиновите коли да са по-запазени и на по-малък пробег.

 

преди 33 минути, piccinini написа:

Друг е въпросът, че дизелите с повече от 4 цилиндара и над 7-8г в София харчат като за последно (V6 TDI, D5 и всички 6-таци на Мерцедес и БМВ да речем), но това никой не го отчита :)

 

А ти отчиташ ли какъв разход ще има бензинов двигател с тези характеристики. :)

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 25 минути, joro-120L написа:

 

 ... А ти отчиташ ли какъв разход ще има бензинов двигател с тези характеристики. :)

Хич не ти трябва да знаеш ?

Моята теория е , че на запад бемзиновите са все още използваеми и заради бавещото се производство , хората предпочитат да си търкалят "старите" возила , а търговците не ги експортират. В България , пък са малко (все още) истинските юзъри , които искат да сменят на петата година с нова кола.

Аз лично също не смятам скоро да правя това (ама моята е и с ръчна кутия и е 2016 .. дърта на Библия). 

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 голяма част от автомобилите купувани тук,които се продават са фирмени върнати от лизинг те са предимно дизелови защото е по-изгодно на фирмите отново откъм разходи тук  https://espaceauto.bazar.bg/ излизат доста шкоди, но са най-вече дизел 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

Аз мисля, че дизел се купува, ако се кара много. На запад 100-200км. на ден ги нямат за нищо. Голяма е вероятността, на вторичния пазар бензиновите коли да са по-запазени и на по-малък пробег.

В този ред на мисли, мой близък приятел има Q3 2012г 2.0 TDI, а работата му е почти до Пазарджик, та всеки ден бичи по 220 км отиване и връщане.
Твърди, че сипва догоре два пъти седмично (четвърък и неделя). Верно, колата си е разход, но явно харчи колкото й сипеш ?


 

Редактирано от niki8881
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, niki8881 написа:

Верно, колата си е разход, но явно харчи колкото й сипеш ?

 

Стара максима. ?

 

преди 7 минути, niki8881 написа:

Твърди, че сипва догоре два пъти седмично...

 

Ако е бензин, може и да затрети. :)

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, skodafen написа:

 голяма част от автомобилите купувани тук,които се продават са фирмени върнати от лизинг те са предимно дизелови защото е по-изгодно на фирмите отново откъм разходи тук  https://espaceauto.bazar.bg/ излизат доста шкоди, но са най-вече дизел 

Точно от паркинга на ЕспасАуто купих моята Шкода, но тя беше към Интерлийз (лизинга на ОББ). Сигурно година и половина гледах 3-4 търговеца, докато дойде бензинка на малко километри. 

 

 

Преди 4 часа, joro-120L написа:

 

Стара максима. ?

 

 

Ако е бензин, може и да затрети. :)

В крайна сметка, ако нямаш възможност - возиш се на автобуса или си еко-активист - на колелото , пак е оферта :D
Сега с тази гражданска по 600-700 лв ще станат много еко-любители :D

Редактирано от niki8881
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички са ти отговорили, като аз бих допълнил, че не важи само за Шкода. Това до някъде е и причината да си търкалям старият бензинов Супърб :) В момента специално дебна за 2.0 TSI Супърб, защото дизел бих карал само и единствено чисто нов, а нова колата не бих си купил каквото и ще да става поради ред причини :) Колко време ще продължи дебненето, един Господ знае... Ако не го издебна, освен марката, най-вероятно ще сменя и държавата (Шкода го броя за немско, понеже си е VW), да не кажа и континента производител, насочвайки се към братята от Южна Корея :)

 

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговора на въпроса защо почти няма сравнително нови като година на производство бензинки на нашия пазар е много прост. От една страна явно европееца, който предпочита бензин, не иска на този етап електричка, не му допадат новите малки бензинови мотори и т.н. Все предпоставки да си задържи 2-3-6 годишния бензин. Съответно нашите търговци са ограничени от към внос. От друга страна нашенеца най-накрая е разбрал, че дизел се кара на дълги разстояния, защото късите го убиват. Ремонта/подмяната на един DPF или проблем с AdBlu например, може да надхвърли драстично икономията по колонка. Всъщност има и трето, произтичащо от второто - българина може би се е усетил, че европееца купува дизел, когато кара много. И му е увряла най-накрая главата, че масово дизелите на по 4-5 години отиват на вторичния пазар защото са на по 200К+ пробег. И тепърва ще започват да влизат по-често в сервиз. А честите ремонти на един сравнително нов като година на производство автомобил не бих казал, че са евтини. Европееца си е направил сметката, явно вече и българина. Лафа "като нов", "уникат" и т.н. все по-трудно минава. При цялата тази ситуация, логично е бензина да стане предпочитан за голяма част от хората. В крайна сметка повечето българи, ако ходят с кола на работа, не е голямо разстоянието, което пътуват. През лятото 1-2 морета, ако някой има село/вила - да иде няколко пъти. Я навъртат 10-12К на година, я не. Та в този ред на мисли, логично би било да се предпочете една малко по-стара бензинка, но далеч по-малко амортизирана, съпоставено с доста по-нов, но скъсан от каране дизел с редица потенциални проблеми и разходи. И затова излезе ли бензинка на пазара, изчезва бързо.

 

Сега се сещам и за друго. Цената на горивата. Това, което се случва в момента, ако някой може да ми даде приличен довод, различен от това, че се спекулира, ще съм благодарен. Дизела е грубо с между 35 и 50ст. по-скъп от бензина. При два идентични автомобила, с идентични като възможности двигатели - ами тя разликата в цената за гориво/пробег вече не е толкова голяма. За 50 литра дизела плаща с около 20+ кинта в повече.

  • Одобрявам 4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

У нас бензинки на вторичният (третичен, петичен и т.н.) пазар няма, защото я им вижте цените на Запад  - колко трябва да струва тук като я вземеш за 20 000 + евра, платиш й транспорт и си сложиш нещичко и за теб? Нали за туй бачкат джамбазите. А народът иска да се глези - да кара новички возила, само да сипва и да върти геврека, ама колата да не се чупи и да не харчи нищо. Па ако я вземе и тънко, си е най-харно. Идиоти, като мен, които си докарваме 15 годишни бараки за къси пари сме малко вече - всеки иска нещо ново и лъскаво.
Ей я първата, която ми излиза в немското мобиле - доста базова Октавия бензинка от 2021 https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=337150925&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=PETROL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=22900&makeModelVariant1.modelId=10&minFirstRegistrationDate=2018-01-01&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=relevance&action=topOfPage&top=1:1&searchId=ac55c882-34c3-12ce-ad85-2e9131f3a72f&ref=srp - като я докарат до тук ще е на цената на нова от магазина.
 

Редактирано от Logrus
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, joro-120L написа:

Ако е бензин, може и да затрети. :)

Минимум ;)

 

Преди 4 часа, niki8881 написа:

Сега с тази гражданска по 600-700 лв ще станат много еко-любители :D

Абсурд :) Знаеш ли защо - има плащане на вноски. Точно там е разковничето. Ще има още повече автомобили... Лично аз плащам по 450-460лв гражданска. Дали ще ми дреме, ако я направят 600лв, например... все тая... ще я пусна на 4 вноски и пак ще съм на пътя - така ще разсъждават още много хора. Просто едни други хора ще се облагодетелстват, както винаги.

 

Преди 3 часа, sauber написа:

насочвайки се към братята от Южна Корея

Аааа, чадо :D ш'съ сетиш! :D 

 

Преди 2 часа, Mishelle написа:

Сега се сещам и за друго. Цената на горивата. Това, което се случва в момента, ако някой може да ми даде приличен довод, различен от това, че се спекулира, ще съм благодарен. Дизела е грубо с между 35 и 50ст. по-скъп от бензина. При два идентични автомобила, с идентични като възможности двигатели - ами тя разликата в цената за гориво/пробег вече не е толкова голяма. За 50 литра дизела плаща с около 20+ кинта в повече.

 

Чиста спекула и най-просташкото изравняване на цените, защото се уплашиха от еврото :) В Гърция горивата са от 1.79 до 2.07 евро (дизел и бензин имат минимална разлика от няколко единици стотинки). Сега, ако направим сметката, цената и при нас е същата като в Гърция.

 

Има и още нещо, не забравяйте, че нашият пазар е малък. Само 5 милиона и нещо сме в държавата. От тези 5 милиона колко карат автомобили, колко са пенсионери, деца, колко от колите са на фирмаджии, колко са лични и т.н. Май по-голямата част са фирмени автомобили, нали (аз имам 3 фирмени /два дизела и един бензин/ и един личен /дизел/):) Ами, фирмите вземат по няколко бройки наведнъж и търсят цена и съответната хомологация (N1). Това се постига най-лесно с дизел (рентабилно, нисък разход колкото и да настъпваш, здраво)... Последно, когато обикалях по представителствата да видя кой-какво ще ми предложи, ме питаха "ама вие защо търсите бензинов автомобил за фирма, имаме само дизели налични". Търси се N1 и т.н. Рядко изпадаше N1 бензин/газ, който да няма проблем с данъчните.

Като цяло, ако погледнем реално цените в Германия или Словения, Словакия и т.н., ще видите, че някои чисто нови коли по ценова листа са по-евтини от същите в България. Пазарът е по-голям и има по-голяма конкуренция, това е основната причина :)

Наскоро си приказвах с един приятел и той ми каза, че от Август 2022 чака за бензин с "фабрична" газ едно от представителствата (пак фирмен автомобил с N1). Обещали са му да я докарат до Май 2023 :) Дизели му предлагат до 3-4 месеца, ако иска, да е в България, но той държи на бензин+газ.

 

Честно казано, тези, които познавам и караха бензин-газ минаха на дизел миналата година. После вдигнаха цената на дизела, и тези същите, или спряха да карат колите си, или почнаха да търсят бензинови автомобили (но без газ).

 

Баща ми търкаля Дъстър 1.3Tce 150 коня бензин - ми тая каруца му дава по-висок разход от 2 тона кораб - 2.2 дизел 200 коня, около 7 години по-дърта кола. И най-много ме кефи, като каже "ааа, аз ще си карам кротко" :D:D :D Ми, аз ако карам кораба кротко, то той ми дава по-нисък разход от кроткото каране на 1.3 бензин с турбо, 50 коня по-малко и близо 500-600 кила по-лека кола... Сравненията не са много удачни, но от забавната страна на нещата стават.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, в процес на избор съм на Октавия производство 2014-2016.

Има ли някой с опит с бензинови мотори 1.2 и 1.0? никак не ми вдъхват доверие за дулгосрочна употреба.

Пробвах 1.4 TSI DSG(7). 150 к.с на 90 хил. км. Бих казал върви добре, автоматика е сполучлив на този етап. 

Та за малките мотори какво ви е мнението и за скоростите сус 7 предавки също ще ми е полезно да чуя.

 

Мерси  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, Ivaylo_Simeonov написа:

Здравейте, в процес на избор съм на Октавия производство 2014-2016.

Има ли някой с опит с бензинови мотори 1.2 и 1.0? никак не ми вдъхват доверие за дулгосрочна употреба.

Пробвах 1.4 TSI DSG(7). 150 к.с на 90 хил. км. Бих казал върви добре, автоматика е сполучлив на този етап. 

Та за малките мотори какво ви е мнението и за скоростите сус 7 предавки също ще ми е полезно да чуя.

 

Мерси  

Лично моето мнение , че 1.0 за Октавия е малък , но хора , които са взели такава си се возят. 1.2 карам на Фабия и е ОК , но със спокойно каране. Може да се движи и бързо , може и икономично , но не знам на Октавия как се представя този мотор , еле пък с ДСГ. Най-разумната комбинация за Октавия е 1.4/1.5 ТСИ (според мен).

  • Одобрявам 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, Ivaylo_Simeonov написа:

Здравейте, в процес на избор съм на Октавия производство 2014-2016.

Има ли някой с опит с бензинови мотори 1.2 и 1.0? никак не ми вдъхват доверие за дулгосрочна употреба.

Пробвах 1.4 TSI DSG(7). 150 к.с на 90 хил. км. Бих казал върви добре, автоматика е сполучлив на този етап. 

Та за малките мотори какво ви е мнението и за скоростите сус 7 предавки също ще ми е полезно да чуя.

 

Мерси  

Возил съм се и дори веднъж карах малко Октавия 3, 2017, с 1,0 тси 115 коня. В момента е на около 55000 км, служебна на тъста ми. Колата се използва основно за извънградско и мога да кажа, че има тяга, върви добре, дори и с 5 човека, тиха е. Въпреки това, мисля, че след още 5 години тоя миксер, ще е към края на живота си, особено ако се спазва обслужването по сервизн книжка, което е на 30000км или 2 години. При такива изцедени мотори според мен повече от 12-15к км, не трябва да се допускат за смяна на масло, но нали е служебна и фирмата няма да се бръкне за още няколко смени на масло. Виж да беше някой голям атмосферен мотор с малко коне може да се допуснат повече километри пробег между смените. Като цяло не я познавм много добре колата, но още още от миналата година ми се причуват някакви странни шумове откъм мотора. На магистралата си лапа доволно количество бензин, въпреки 6-те предавки. Иначе за основния маршрут, по който се ползва (до към 100-110 км/ч), е доста приятен разхода, около 5/100 бензин.

 

Брат ми има 1,4 CNG 110 коня - доволен е. Веднъж я карах, но за няма и 1 км, та не мога да дам реални впечатления. Много се кефя и оценявам тишината и лекия волан. Колата я взе миналото лято на 72000км, та смятаме, че има достатъчно ресурс да си я покара, а и въпреки по-високата цена на метана, разхода му е доста по-нисък като количество. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, The Best Forman написа:

Най-разумната комбинация за Октавия е 1.4/1.5 ТСИ (според мен).

Споделям мнението. 

Относно скоростните кутии не се наемам да давам мнение. Карал съм dsg, на Супърб 2, много приятно е, но аз съм си класик, предпочитам ръчната кутия. 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доктора @The Best Forman  е карал, чат пат, от дъжд на вятър, когат дойде и щом се наложи, една 6 годишна бензинова Октавия 3 1.4ТСИ 6М на 72000 км, много му тича, харесаха се двамата с колата, та щом той я препоръчва като вариант - вервайте му.?

Редактирано от РусенскоВарено
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, joro-120L написа:

 

А ти отчиташ ли какъв разход ще има бензинов двигател с тези характеристики. :)

Притежавал съм няколко по-мощни бензинови автомобила и от моя опит мога да кажа, че разликата в разхода в града не е повече от 2-3л/100км. 95% от автомобилите в България 100км в града ги минават за поне седмица, което се равнява наа 25-30лв на месец :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, piccinini написа:

Притежавал съм няколко по-мощни бензинови автомобила и от моя опит мога да кажа, че разликата в разхода в града не е повече от 2-3л/100км. 95% от автомобилите в България 100км в града ги минават за поне седмица, което се равнява наа 25-30лв на месец :)

 

Мисля, че разхода е приличен ако на практика се доближава до фабричните спецификации. Ако! Но като, че ли по важно за мен е до колко автомобила е "технически сигурен". Дали с времето са отстране и старите болежки с верига, със скорости, дали ресурса на малките двигатели е твърде малък, защото дори да живееш добре с една кола, след яреме решаваш да я продаеш... и тигава новия оак се пита има ли ресурс истанал за  мен?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, Ivaylo_Simeonov написа:

Здравейте, в процес на избор съм на Октавия производство 2014-2016.

Има ли някой с опит с бензинови мотори 1.2 и 1.0? никак не ми вдъхват доверие за дулгосрочна употреба.

Пробвах 1.4 TSI DSG(7). 150 к.с на 90 хил. км. Бих казал върви добре, автоматика е сполучлив на този етап. 

Та за малките мотори какво ви е мнението и за скоростите сус 7 предавки също ще ми е полезно да чуя.

 

Аз скоро си купих Оctavia 2017 1.4 TSI DSG(7). 150 к.с на 89 хил. км 
и честно да ти кажа съм доста доволен :) Нямах все още възможност да я пробвам на дълги разстояния,

но последно бях до езерото Панчарево, та за около 50 км (градско и извънградско) ми даде разход 6.9л/100км 

при яко климатик и отопление на седалки + волан. 
150 кс на 1.4 TSI бих казал, че се води като един от най-икономичните, но и пъргави вдигатели, доста добре се държи на пътя, 

набира бързо, усеща се, можеш да изпреварваш спокойно, а DSG-то сменя скоростите доста добре. Пу, пу, да не е уроки :D

 

Редактирано от niki8881
  • Одобрявам 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, niki8881 написа:

 

Аз скоро си купих Оctavia 2017 1.4 TSI DSG(7). 150 к.с на 89 хил. км ...

 

Скоро ще е за вериги тоя двигател :D 

 

ПП: В последствие видях, че колата е 2017, тоест второ поколение 1.4TSI и няма верига, с ангренажен ремък е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.