Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Не върти стартер


Ppetrow02

Recommended Posts

Здравейте от скоро имам един проблем, като завъртя и колата не реагира и си стои на контакт не се чува да върти стартера след 2-3 запалваше но не винаги го правеше, обаче днес въртях около 100 пъти и един път не се чу стартера да завърти и се наложи да ме дръпнат да запаля и се чудя проблема в патрона ли е или в стартера какво да гледам??  И мисля , че имам някакво съмнение като е по студено го прави.... 

 

IMG_20230128_125809.jpg

Редактирано от Ppetrow02
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

трябва да провериш стартера, замериш при завъртане идва ли ток до шалтера 

https://youtu.be/jxg3-pdgQtI

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 28.01.2023 г. at 16:22, skodafen написа:

трябва да провериш стартера, замериш при завъртане идва ли ток до шалтера 

https://youtu.be/jxg3-pdgQtI

Здравей днес отворих патрона беше клеясал с мръсотия изчистих го смазах го и всичко се оправи! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Патрона, а и ключалките трябва да се черпят с WD40 периодично. Аз го правя два пъти в годината. Обикалям с флакона и пантите и бравите на вратите. Цялата процедура е няма и минута.

Няколко месеца след като взех моя Супърб, в една прекрасна вечер не успях да завъртя патрона. Мъчих и с трите ключа, пръсках, нищо не сработи.

В крайна се обадих на авариен авто ключар. Костваше ми 300 лв. услугата + около 600 лв. (не помня точно) за подмяна на датчик за позицията на волана, тъй като ключара го беше прецакал. Колата беше мъртва на място. Нито можех да я освободя от скорост (автомат е), нито да отключа волана. Така че - профилактика :)

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, sauber написа:

Патрона, а и ключалките трябва да се черпят с WD40 периодично. Аз го правя два пъти в годината. Обикалям с флакона и пантите и бравите на вратите. Цялата процедура е няма и минута.

При всичката наблъскана електроника няма ли опасност да овлажниш нещо? Специално за патрона на запалването?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Izolini написа:

При всичката наблъскана електроника няма ли опасност да овлажниш нещо? Специално за патрона на запалването?

Мисля, че като излязат от завода там е гресирано. 

Редактирано от Ppetrow02
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, Izolini написа:

За грес съм ок, ама да го полея с WD имам нЕкои притеснения

Хаха не знам, ще се чуе за сега е бомба. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 23 минути, Ppetrow02 написа:

Хаха не знам, ще се чуе за сега е бомба. 

 

преди 3 минути, Ppetrow02 написа:

Пак се повтори същото..... 

 

Значи е била ? със закъснител

Извинявай, не се стърпях... ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери си връзките на стартера. Ако всичко е наред с кабелите, изключваш от скорост, дърпаш ръчната, даваш на контакт и отиваш при стартера с една дебела и дълга отвертка (ама дебеличка!) и даваш на късо между кабелите. После пробваш да запалиш. Ако запали - сваляш стартера и отива за смяна на четки. Ако не запали - пак го сваляш и отиваш в сервиз, където ги правят да видят, какъв му е проблема. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, zloQQ написа:

Провери си връзките на стартера. Ако всичко е наред с кабелите, изключваш от скорост, дърпаш ръчната, даваш на контакт и отиваш при стартера с една дебела и дълга отвертка (ама дебеличка!) и даваш на късо между кабелите. После пробваш да запалиш. Ако запали - сваляш стартера и отива за смяна на четки. Ако не запали - пак го сваляш и отиваш в сервиз, където ги правят да видят, какъв му е проблема. Успех!

Трябва да видя къде се намира стартера, защото не го виждам от горе.. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 59 минути, Ppetrow02 написа:

Пак се повтори същото..... 

 

 

Гледай пак клипа и виж човека какво прави. Накратко, направИ това, което те съветва  skodafen. Има ли ток при положение "стартер" на тънкото кабелче на включвателя, шалтера, или соленоида, както му казват в клипа. С пробна лампичка ще го разбереш. Това, ако си отворен, може да го провериш и горе на клемореда на контактния ключ.

 

На 28.01.2023 г. at 16:22, skodafen написа:

трябва да провериш стартера, замериш при завъртане идва ли ток до шалтера 

https://youtu.be/jxg3-pdgQtI

 

преди 38 минути, zloQQ написа:

...даваш на контакт и отиваш при стартера с една дебела и дълга отвертка (ама дебеличка!) и даваш на късо между кабелите.

 

Няма нужда да се дава "на контакт". Кои кабели се дават "на късо"? Това, което го караш да направи е задача за напреднали, Велко.:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жорка, моя грешка! Няма нужда от "контакт" - прав си. Идеята ми е да даде на късо стартера. Поне така съм пробвал на няколко коли с подобен симптом. "Залепва" гадината. И като дам на късо се оправяше поне за 1-2 паления. После се сменяха четки най-малко разбира се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, zloQQ написа:

Идеята ми е да даде на късо стартера.

 

Идеята ти я разбирам, но ако си говорим аз и ти. Може човека да не е наясно, какво точно трябва да се направи. Трябва да се обясни. Може да няма достъп или свобода на "маневриране" около стартера.

 Приемаме, че силовите връзки акумулатор - стартер, маса от акум. са наред. Лично аз бих започнал с проверка на тока до шалтера. Ако има ток до него е ясно, че стартера ще трябва да се свали. Ако пък трябва да съм честен, направо заминавам в сервиза. Тези нови коли не са за мен. :)

Иначе, за проверка на електромотора се дават накъсо двете дебели шпилки. Точно това се случва и при задействане на шалтера. Освен, че избутва бендикса напред, вътре, чрез планка дава накъсо двете шпилки и ел. мотора завърта.

А, за проверка на шалтера - с едно мостче/кабелче, от шпилката, на която е закачен кабела, идващ от акумулатора, към клемата на шалтера.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като я покарам после върти, след време спира и аз не знам, времето не позволява да я видя, не е акумулатор, защото ток има.. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Ppetrow02 написа:

Като я покарам после върти, след време спира и аз не знам, времето не позволява да я видя.... 

 

Когато не върти, пробвай да чуеш при положение "стартер" дали шалтера щрака или чатка. Не знам как да го опиша, но издава еднократен звук. Пак е нещо. Ако не го чуваш от шофьорското място, намери си помощник да върти ключа, а ти се ослушвай какво става в моторния отсек, в посока съединител, скоростна кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 30.01.2023 г. at 12:57, Izolini написа:

При всичката наблъскана електроника няма ли опасност да овлажниш нещо? Специално за патрона на запалването?

 

Не мисля честно казано. Но аз не бухам сламката за да пръскам обилно. Обикновено пръскам по ключа и го вкарвам-изкарвам няколко пъти :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, sauber написа:

 

Не мисля честно казано. Но аз не бухам сламката за да пръскам обилно. Обикновено пръскам по ключа и го вкарвам-изкарвам няколко пъти :)

 

Така става. Щото аз под "черпя" разбирам поне едно малко ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.