Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Бързо повишаване на температурата на охлаждащата течност


m65

Recommended Posts

Здравейте!
От два дни започна бързото покачване на температурата на антифриза до 90 градуса, на няколко километра изминато разстояние.
Когато стрелката показва 90 градуса радиаторът е студен, но по някое време след още няколко километра и той става горещ.
Това дали е проблемен термостат ( не отваря навреме) според вас?
Благодаря ви предварително за отговорите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

Не е термостат. По-скоро е забавена циркулация на охл. течност. Водна помпа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

Здравей,

Не е термостат. По-скоро е забавена циркулация на охл. течност. Водна помпа.

 

Това ще рече, че има вероятност да е блокирала водната помпа ли?
Иначе загуба на антифриз и някакви странни звуци няма.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последните дни температурите бяха близки и над 15 градуса. Съответно отоплението почти не работи и е очаквано да има по-бързо загряване в сравнение с времето, когато температурата е около и под нулата.
Притеснително би било ако вдига над 90 или включва често перката на охлаждането.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, m65 написа:

Това ще рече, че има вероятност да е блокирала водната помпа ли?

 

Не. Турбината предполагам е пластмасова и може да има износени лопатки и от там да намаля дебита.

Производителят препоръчва ли смяна на помпата при определен пробег?

На старите автомобили помпите са с чугунени турбини и там проблем няма, освен по други причини - ако протече или лагери. Тоест, не се сменят на пробег.

 

преди 13 минути, PRR написа:

Последните дни температурите бяха близки и над 15 градуса. Съответно отоплението почти не работи и е очаквано да има по-бързо загряване в сравнение с времето, когато температурата е около и под нулата.
Притеснително би било ако вдига над 90 или включва често перката на охлаждането

 

Пепи, предполагам, че колегата знае или трябва да знае поведението на колата си при топло, хладно и студено време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 24 минути, joro-120L написа:

Тоест, не се сменят на пробег.

Жорка, извинявай, но тук не съм съгласен! Напротив, сменят се на пробег и, най-често, при смяна на ангренажа, защото иначе стават големи бели. И не толкова заради лопатките, а заради лагерите, както сам си отбелязал.

 

  

преди 24 минути, joro-120L написа:

Пепи, предполагам, че колегата знае или трябва да знае поведението на колата си при топло, хладно и студено време.

То и аз така предполагам, но с тия резки смени на температурите, дори аз се учудвам колко огромна е разликата във времето за загряване на колите. До ония ден 0, вчера 15-18, утре 2-3 градуса ... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, joro-120L написа:

Не е термостат. По-скоро е забавена циркулация на охл. течност. Водна помпа.

Жоре, ако термостата не отвори циркулация на течност няма да има и при работеща и при неработеща помпа. Или греша? :) 

Мисълта ми е, че докато не отвори термостата влиянието на развалена/счупена водна помпа на практика не се усеща. Чак след като термостата отвори дебита на водната помпа вече е от значение.

Поправи ме, ако пропускам нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 22 минути, PRR написа:

Жорка, извинявай, но тук не съм съгласен! Напротив, сменят се на пробег и, най-често, при смяна на ангренажа, защото иначе стават големи бели. И не толкова заради лопатките, а заради лагерите, както сам си отбелязал.

 

Пепи, нещо не се разбрахме, или не съм го написал ясно. :) Малко ги смесихме нови и стари помпи. Не трябваше да ги споменавам. Говоря за водни помпи с метална турбина, че не се сменят на определен пробег, а когато сдадат багажа. Напр. Шкода 120. И затова задавам въпроса на колегата, дали е сменяна водната помпа по предписание. А, щом пластмасовите лопатки държат, значи проблема не е в помпата.

 

преди 14 минути, PRR написа:

Жоре, ако термостата не отвори циркулация на течност няма да има и при работеща и при неработеща помпа. Или греша? :) 

Мисълта ми е, че докато не отвори термостата влиянието на развалена/счупена водна помпа на практика не се усеща. Чак след като термостата отвори дебита на водната помпа вече е от значение.

Поправи ме, ако пропускам нещо.

 

Не, Пепи. Има си циркулация в малкия кръг.

п.п. И един прост пример: Как ще се затопли радиатора на парното, ако няма циркулация. А той е на малкия кръг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, Жорка, има малък кръг, но пак не обяснява бързото загряване. Пример с моя двигател. При него помпата има "кожух", който на практика я спира за да не върти. Т.е. симулира се развалена помпа. И термостата пак сработва, защото е сложен на място, където минава най-топлата течност. В момента в който температурата стане достатъчно висока отваря. А малко преди това ECU-то "маха кожуха".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 59 минути, PRR написа:

Пример с моя двигател. При него помпата има "кожух", който на практика я спира за да не върти. Т.е. симулира се развалена помпа. И термостата пак сработва, защото е сложен на място, където минава най-топлата течност.

 

Точно така е. Това го видях при смяната на термостата на моя Супърб. Термостата е хванат на блока в близост до цилиндрите. А там е най-топло. /а дали е така, кой ще ми каже. Топлината бяга нагоре към главата/ Обаче не мога да му хвана принципа. Четири маркуча влизат/излизат от него. Трябва да търся схема. :) На останалите архаични бангии термостата е горе на цилиндровата глава. Един маркуч към радиатора и тва е. Говорихме си дали има циркулация по принцип в малкия кръг.

 

преди 59 минути, PRR написа:

Да, Жорка, има малък кръг, но пак не обяснява бързото загряване.

 

Колегата да каже кога и как и при какви градуси стига бързо до 90гр! От 0 до 90, или напр. от 70 до 90.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, преди 11 месеца е сменян ангренажен коплект, в това число и водна помпа и антифриз.

Термостат не е сменян, тъй като не съм имал проблеми, а и майсторът, когато сменях ангренажен комплект, ми каза, че щом работи да не го пипаме.
Октавията винаги е загрявала, както и всеки друг дизел помпа/дюза, след поне 10-15 км дори и когато е лято. Имам предвид, че стрелката достига показание 90 след 10-15 км.
Иначе, когато е студено, дори и когато стрелката за показанието на температурата още не е отлепила от началото, след около един километър се чувства, че започва да духа по-хладен въздух от въздуховодите на парното, а не е студен, както е при самото тръгване от място. Всичко това го уточнявам за да се изясни, че проблем с парното не съм имал.
Когато веднъж стрелката достигне до 90 и там си остава през цялото времетраене на пътуването ми, независимо колко километра съм изминал, и независимо от външната температура.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 21 минути, joro-120L написа:

 

Точно така е. Това го видях при смяната на термостата на моя Супърб. Термостата е хванат на блока в близост до цилиндрите. А там е най-топло. Обаче не мога да му хвана принципа. Четири маркуча влизат/излизат от него. Трябва да търся схема. :) На останалите архаични бангии термостата е горе на цилиндровата глава. Един маркуч към радиатора и тва е. Говорихме си дали има циркулация по принцип в малкия кръг.

 

 

Колегата да каже кога и как и при какви градуси стига бързо до 90гр! От 0 до 90, или напр. от 70 до 90.

Тая температура я достига до 90 по показание на стрелката я достига от студен двигател, при потегляне. След около 3 километра  вече е на 90, като това става плавно, без резки амплитуди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, m65 написа:

Тая температура я достига до 90 по показание на стрелката я достига от студен двигател, при потегляне. След около 3 километра  вече е на 90, като това става плавно, без резки амплитуди.

 

Ами, радвай се. Няма дизел с тези показатели. Ако си кове 90 градуса и след това, карай си. Нищо не мога да кажа повече.

п.п. може да се бъзика управлението на уреда на таблото. Комп ли е кво ли е, датчик ли е, не го вдявам. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, joro-120L написа:

 

Ами, радвай се. Няма дизел с тези показатели. Ако си кове 90 градуса и след това, карай си. Нищо не мога да кажа повече.

Ами не мисля, че е повод точно за радост, тъй като до сега не е било така. И след като нищо не е правено по двигателя означава, според мен, че нещо не е в ред.
И съм съгласен с това, че няма дизел с тези показатели, което не е за радост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Макар че не е сменяна водната помпа, аз лично не бих я набедил, защото нямше да има дебит и щеше да включва перката въпреки по-ниските температури (през някои дни). Знам за случай на Шаран 1,9 TDI 90к.с с нова водна помпа след обслужване и бързо прегряване, като след ревизия се оказало, че на новата помпа и паднала турбинката, та затова не може да завърти течността и да я охлади, а перката върти на втора степен, но това не помага. Друг случай на Алфа 155 бензин водна помпа не беше сменяна от незнайно колко години/километри и също грееше. След смяната и, влезе в норми, но там нямаше паднала турбина, просто беше износена и не правеше достатъчно голям дебит.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, m65 написа:


И съм съгласен с това, че няма дизел с тези показатели, което не е за радост.

 

Исках да кажа, че бързо влиза в температурен режим. Това е "радостното".  Нямам  обяснение. В каквото се съмнявам го казах.

 

преди 9 минути, ghost_rider написа:

Макар че не е сменяна водната помпа, аз лично не бих я набедил, защото нямше да има дебит и щеше да включва перката въпреки по-ниските температури (през някои дни).

 

Това за помпата го казвам с единствената презумпция, че дизела при работа не отделя толкова топлина, за разлика от бензина и след, като отвори големия кръг смогва с охлаждането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 44 минути, ghost_rider написа:

Макар че не е сменяна водната помпа, аз лично не бих я набедил, защото нямше да има дебит и щеше да включва перката въпреки по-ниските температури (през някои дни). Знам за случай на Шаран 1,9 TDI 90к.с с нова водна помпа след обслужване и бързо прегряване, като след ревизия се оказало, че на новата помпа и паднала турбинката, та затова не може да завърти течността и да я охлади, а перката върти на втора степен, но това не помага. Друг случай на Алфа 155 бензин водна помпа не беше сменяна от незнайно колко години/километри и също грееше. След смяната и, влезе в норми, но там нямаше паднала турбина, просто беше износена и не правеше достатъчно голям дебит.

 

 

Водната помпа е сменена преди 11 месеца. Това по напред в коментарите съм го отбелязал.
Не е сменян термостатът. А и нямам представя кога за последно е сменян.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, m65 написа:

Не е сменян термостатът. А и нямам представя кога за последно е сменян.

 

Аз мисля, че не е термостат. При него са точно обратните симптоми. Бавно загряване. Невъзможност за достигане и поддържане на 90 градуса. Също така сподели, че до достигане на 90 градуса радиатора е студен и след това се затопля. Значи, термостата отваря. И отваря достатъчно, защото не съобщаваш проблем с повишаване на температурата над 90 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, joro-120L написа:

 

Аз мисля, че не е термостат. При него са точно обратните симптоми. Бавно загряване. Невъзможност за достигане и поддържане на 90 градуса. Също така сподели, че до достигане на 90 градуса радиатора е студен и след това се затопля. Значи, термостата отваря. И отваря достатъчно, защото не съобщаваш проблем с повишаване на температурата над 90 градуса.

Ами аз вчера и днес изминавах по около 4-5 километра. Възможно е, ако не задържа стрелката на 90, да не може да се прояви като проблем за визираните изминати километри. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наблюдавай я. Ако вдига над 90 гр. при по-продължително каране може да е термостата. А може и друго да е. Тогава ще го мислим.

 Дори и при дефект, като недостатъчно отворил термостат, малкия кръг ти загрява ненормално бързо, а това е при затворен термостат, както и при мен е затворен в този момент, така и при всички останали изправни термостати.

п.п. виж да ти проверят с диагностика или не знам как управлението на уреда на таблото дали е коректно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, m65 написа:

 

Водната помпа е сменена преди 11 месеца. Това по напред в коментарите съм го отбелязал.
Не е сменян термостатът. А и нямам представя кога за последно е сменян.

Щом за тези 11 месеца не се е проявил проблем след смяната на водната помпа, смятам че може да я изключим напълно от възможните проблеми. Термостат обикновено се сменя при появата на проблем, а не на определен пробег или време. 

П.п и аз смятам, че моя не е съвсем добре, но ще почета още малко по въпроса преди да предприема евентуална смяна. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко развитие по темата.
Онзи ден посетих три сервиза, за да сондирам мнение. На единият сервиз направиха компютърна диагностика, като не бяха открити никакви грешки. И мнението им бе, че всичко е нормално.
Във вторият сервиз също нямаха никакви забележки, като майсторът изрази мнение, че има потенциална възможност да има първоначални индикации за проблемна гарнитура на главата, и ме посъветва да я понатоваря и да следя температурата.
В третият сервиз майсторът направо ме посъветва да я изпъна на трета по някоя стръмнина и да се върна да замери температурата на охладителната течност.
Направих няколко изкачвания на една стабилна стръмнина  и след замерване на температурата показанията бяха 86 градуса. Стрелката след достигане до показание 90 на таблото си оставаше там без промяна. Парното си беше както и до сега. В разширителният съд се виждаше, че циркулира антифриз.
Вчера този проблем вече го нямаше, както и днес. Обикалях из града около десетина километра, като стрелката едва подмина първата голяма черта, или напълно идентично положение с това което си беше и преди проблема.

Та това е за сега.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.