Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна на Термостат ,бавно загрява и не държи градусите на 90гр


Yordan_Stefanov

Recommended Posts

Здравейте колеги,моля да ме извините ако някъде греша .Защото съм нов във този форум.Моля за вашите съвети и мнения. Колата е Шкода Октавия 2 2.0 140ps 2005г автоматик.От скоро имам тази кола.1-колко термостата имат тези мотори.2-нормално ли е да бавно да загрява при ниски температури (-2+3,4гр)и да достигне 90гр след дълго каране ,а да не ги подържа тези градуси.От време на време  падат до към 70-80гр като не я настъпвам.Вчера смених този термостат който се намира под ЕГР и до генератора който му се намира от дясно. Малко зор видях,но стана.После пробвах я пак същото без промяна.Тапло духа,но не задоволително.Имам си една джаджа която е OBD2 само я ползвам за да трия грешки,и вчера я закачих .На таблото показваше 88-90гр а на тази джаджа показваше реално 74-75гр.И се чудя защо е така. Ходих при един Руснак майстор ,а забравих да кажа че се намирам в Германия в момента. Та ходих при този Руснак който има малко гаражче ,та той ми казва че има още един термостат и най-вероятно ще е от него .И ми посочва мястото от ляво на акумулатора, под тръбите на въздушния филтър.Бегло го видях ,представлява една тръба с нещо електронно към него.Не съм сигурен в това  което той ми говори, но може и да е вярно.А имам приятел който кара Audi A3 същия мотор и на него стрелката като стигне на 90гр и не мърда независимо на място ли работи или е в движение.Колеги моля ви за съвет от какво може да е ,и дайте своите мнения и съвети.Благодаря предварително .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Yordan_Stefanov написа:

На таблото показваше 88-90гр а на тази джаджа показваше реално 74-75гр.И се чудя ... стрелката като стигне на 90гр и не мърда...

 Това е нормално и е направено, за да не се плаши шофьора. И до 100°С да стигне, пак на таблото ще е 90°С.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Преди 5 часа, Yordan_Stefanov написа:

1-колко термостата имат тези мотори

Зависи от кода на мотора. Моя е с два, но май има и варианти с един.

 

Преди 5 часа, Yordan_Stefanov написа:

2-нормално ли е да бавно да загрява при ниски температури (-2+3,4гр)и да достигне 90гр след дълго каране ,а да не ги подържа тези градуси.От време на време  падат до към 70-80гр като не я настъпвам.

Нормално е да загрява бавно. На мен ми отнема 5-7 километра преди стрелката да стигне 90.

Не е нормално след това да пада, освен ако нямаш продължително спускане и спираш постоянно на двигател.

  

Преди 5 часа, Yordan_Stefanov написа:

На таблото показваше 88-90гр а на тази джаджа показваше реално 74-75гр..

Таблото показва 90 при температури между 75 и 105 градуса. Направено е за да няма много питания "Ама защо ми мърда стрелката"

 

  

Преди 5 часа, Yordan_Stefanov написа:

Колеги моля ви за съвет от какво може да е ,и дайте своите мнения и съвети.Благодаря предварително .

Всички признаци са за заминал термостат, който не затваря. Но дистанционно това е само предположение. Пробвай сутрин, на студено, да запалиш колата и след 5мин работа на двигателя, т.е. когато температурата още не е стигнала над 50-60 градуса на таблото, да пипнеш входящия в радиатора маркуч. Ако е топъл на пипане значи не затваря термостата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, skodafen написа:

за колко километра очаквате да загрее ? моите наблюдения, че са нужни поне 10 км

Колега до работа пътувам и е 12км всяка сутрин и следобед се прибирам обратно.Тази сутрин стигнах до работа и повече от 70-75гр не стигна.И като спра на място тези градуси спадат малко.Имам колега със същия мотор 2.0 140к и неговата като забие на 90гр и не мърда независимо дали е в покой или е в движение ,не разбирам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, PRR написа:

 

Зависи от кода на мотора. Моя е с два, но май има и варианти с един.

 

Нормално е да загрява бавно. На мен ми отнема 5-7 километра преди стрелката да стигне 90.

Не е нормално след това да пада, освен ако нямаш продължително спускане и спираш постоянно на двигател.

  

Таблото показва 90 при температури между 75 и 105 градуса. Направено е за да няма много питания "Ама защо ми мърда стрелката"

 

  

Всички признаци са за заминал термостат, който не затваря. Но дистанционно това е само предположение. Пробвай сутрин, на студено, да запалиш колата и след 5мин работа на двигателя, т.е. когато температурата още не е стигнала над 50-60 градуса на таблото, да пипнеш входящия в радиатора маркуч. Ако е топъл на пипане значи не затваря термостата.

Колега ще пробвам,но по горе го описах че точно за това смених термостат.Но пак си е същото.Не знам дали има и втори термостат, така съм чувал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, baijoro написа:

 Това е нормално и е направено, за да не се плаши шофьора. И до 100°С да стигне, пак на таблото ще е 90°С.

 

Тава е проблема колега че бавно стига 90гр и външните температури не са чак толкова ниски ,но чудото е като стигне 90гр и като е в покой колата и работи на обороти, градусите падат.Според мен това не трябва да е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, PRR написа:

 

Зависи от кода на мотора. Моя е с два, но май има и варианти с един.

 

Нормално е да загрява бавно. На мен ми отнема 5-7 километра преди стрелката да стигне 90.

Не е нормално след това да пада, освен ако нямаш продължително спускане и спираш постоянно на двигател.

  

Таблото показва 90 при температури между 75 и 105 градуса. Направено е за да няма много питания "Ама защо ми мърда стрелката"

 

  

Всички признаци са за заминал термостат, който не затваря. Но дистанционно това е само предположение. Пробвай сутрин, на студено, да запалиш колата и след 5мин работа на двигателя, т.е. когато температурата още не е стигнала над 50-60 градуса на таблото, да пипнеш входящия в радиатора маркуч. Ако е топъл на пипане значи не затваря термостата.

Колеги мисля че на мотора кода е BKD.Та дали имат 2ри термостат,и ако имат той къде се намира и какво представлява.Въобще може ли проблема да е от него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 минути, Атанас написа:

Здравей колега, по този код на двигателя и годината излиза, че си с един термостат.

2023-01-23 09_28_28-Window.png

Колега това е талона но немския талон ако разбираш може сам да видиш. ЗАЩОТО МОЖЕ И АЗ ДА БЪРКАМ.

IMG-20230116-WA0005.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във багажника под мокета трябва да имаш таблица с кодовете на оборудване на колата. Там са и кодовете на двигателя, трансмисията и т.н. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само термостата ли смени ? имал съм случай с мой приятел, който го смени и пак не загрява, даже и изстива при него проблема се оказа в пластмаста (корпуса),който го захлупва 

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 23.01.2023 г. at 14:10, skodafen написа:

само термостата ли смени ? имал съм случай с мой приятел, който го смени и пак не загрява, даже и изстива при него проблема се оказа в пластмаста (корпуса),който го захлупва 

Не знам ,какво да има на този корпус.На пръв поглед е добре .Нито тече ,нито според мен играе толкова важна роля .Да той е корпус който е вътре термостата,но главно според мен термостата трябва да реагира .А интересното че ,маркуча след термостата и студен,значи е затворен кръга.А другия където идва от мотора и отива към радиатора на горната му част е топъл но не и горещ.А температурата след дълго каране показва 90гр а всъщност с уреда OBD2 показва 80гр и а на място не може да вдигне повече от 65-70гр.Чудно ми е ,значи малкия кръг работи и загрява но малко и термостата е затворен и маркуча е студен след термостата .Следователно термостата си върши работата според мен.Но защо не грее не знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

каква програма ползваш за диагностика ? при мен показанията, които отчита са почти 1:1 с уреда на колите ,като съм я пробвал на 4-5 различни коли на място е нормално да не вдига градусите дизел, също така мисля термостата е на 87°С  което ще рече ,че при тези ниски температури над 80°С са ок 

 

 

 

 

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, доколкото чета, колата е с DSG, ако е така, имаш втори термостат,  разположен точно върху кутията. Изглежда като ампула. Той явно ти прави бели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 28 минути, ivanstoyanovvvv написа:

Колега, доколкото чета, колата е с DSG, ако е така, имаш втори термостат,  разположен точно върху кутията. Изглежда като ампула. Той явно ти прави бели.

Колега проверих за втори термостат,няма. Има нещо като ампула с някакъв датчик но не мисля че е термостат.Дори в магазина ми казаха по талон тази кола няма 2ри термостат.Ето това е колега снимал съм го.Не ми прилича на термостат .Колега кажи ако това имаш предвид ще го сменя.Но това мисля че не е термостат.

20230123_152257.jpg

20230123_152200.jpg

20230123_152113.jpg

20230123_152151.jpg

20230123_151717.jpg

20230123_151714.jpg

20230123_152207.jpg

20230123_152022.jpg

20230123_152014.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, skodafen написа:

това е темпратурния датчик 

Колега нямам друго там.Като термостат,и аз също си мислех че има втори термостат но,няма.Дори и човека който ми го сменя ,се учуди като търсих ме и нямаше втори термостат.Ако колега имаш някаква идея моля дай съвет.Колата трудно загрява и бързо изтива.А не толкова студено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, Yordan_Stefanov написа:

Колега нямам друго там.Като термостат,и аз също си мислех че има втори термостат но,няма.Дори и човека който ми го сменя ,се учуди като търсих ме и нямаше втори термостат.Ако колега имаш някаква идея моля дай съвет.Колата трудно загрява и бързо изтива.А не толкова студено.

 

20230128_115401.jpg

Screenshot_20230129_134618.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, Yordan_Stefanov написа:

 

20230128_115401.jpg

Screenshot_20230129_134618.jpg

Това е някаква схема от багажника да ви насочи кой мотор е.А другото е  VIN номер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, Yordan_Stefanov написа:

Това е някаква схема от багажника да ви насочи кой мотор е.А другото е  VIN номер.

Моторът ти е BKD и е с един термостат. Това другото под този номер се води някакъв фланец за охладителната течност.

image.thumb.png.36f6d8ff6deaf19ed6af12fb203ecab9.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 56 минути, Атанас написа:

Моторът ти е BKD и е с един термостат. Това другото под този номер се води някакъв фланец за охладителната течност.

image.thumb.png.36f6d8ff6deaf19ed6af12fb203ecab9.png

Идея защо не грее и не държи градусите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 29.01.2023 г. at 12:42, Yordan_Stefanov написа:

...А интересното че ,маркуча след термостата и студен,значи е затворен кръга.А другия където идва от мотора и отива към радиатора на горната му част е топъл но не и горещ.....

Чудно ми е ,значи малкия кръг работи и загрява но малко и термостата е затворен и маркуча е студен след термостата. Следователно термостата си върши работата според мен.

 

Малкият кръг ще се разбере дали работи, когато провериш радиатора дали е затоплен, когато на таблото показва 60-70 градуса.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, виж това клипче,  дали при теб го имаш този термостат, за който говорят. Моята Октавия беше с DSG  и беше с двата термостата,точно както е на клипа.

 

Редактирано от ivanstoyanovvvv
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.