Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Свети ESP


Ppetrow02

Recommended Posts

Диагностика. Може да е скъсан кабел, може да е "заминал" датчик и още куп неща :( 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочете всички модули и нищо не е записала?!?!  Освен, ако не си изключил ESP-то де. Поне според книжката тогава ще свети, но няма да пише грешки.
Ще следя развитието, че това ми е доста странно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 3.01.2023 г. at 19:20, PRR написа:

Скъсани/окъсяващи кабели на задна дясна врата? 

 

преди 46 минути, PRR написа:

Диагностика. Може да е скъсан кабел, може да е "заминал" датчик и още куп неща :( 

 

преди 5 минути, PRR написа:

Прочете всички модули и нищо не е записала?!?!  Освен, ако не си изключил ESP-то де. Поне според книжката тогава ще свети, но няма да пише грешки.
Ще следя развитието, че това ми е доста странно.

А къде се намира този датчик, защото наскоро бях упрял да не съм закачил нещо... ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 24 минути, PRR написа:

Датчици има на всички колела - същите, които са за ABS-а.

Ясно благодаря много, бях влязал в дупка и се изкриви джантата в момента карам с резервна 16ка а иначе съм с 17 ка на преднотото колело, може нещо от удара да е станало. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, ти с това да беше почнал!

ESP-то работи, като сравнява скоростта на въртене на гумите по датчиците на ABS-а. Когато си с различен размер гуми, ESP-то отчита грешка, защото постоянно една гума се върти по-бързо (по-малък размер) от останалите и минава в авариен режим, т.е. изключва се. Всичко ще си дойде на мястото, когато сложиш еднакви гуми. До тогава ще се "наслаждаваш" на светещата лампа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, PRR написа:

Е, ти с това да беше почнал!

ESP-то работи, като сравнява скоростта на въртене на гумите по датчиците на ABS-а. Когато си с различен размер гуми, ESP-то отчита грешка, защото постоянно една гума се върти по-бързо (по-малък размер) от останалите и минава в авариен режим, т.е. изключва се. Всичко ще си дойде на мястото, когато сложиш еднакви гуми. До тогава ще се "наслаждаваш" на светещата лампа.

 

Преди 12 часа, PRR написа:

Е, ти с това да беше почнал!

ESP-то работи, като сравнява скоростта на въртене на гумите по датчиците на ABS-а. Когато си с различен размер гуми, ESP-то отчита грешка, защото постоянно една гума се върти по-бързо (по-малък размер) от останалите и минава в авариен режим, т.е. изключва се. Всичко ще си дойде на мястото, когато сложиш еднакви гуми. До тогава ще се "наслаждаваш" на светещата лампа.

Лол значи е от това не знаех, че го има това нещо. Благодаря много колега живи и здрави! 

Преди 17 часа, PRR написа:

Датчици има на всички колела - същите, които са за ABS-а.

Ясно благодаря много, бях влязал в дупка и се изкриви джантата в момента карам с резервна 16ка а иначе съм с 17 ка на преднотото колело, може нещо от удара да е станало. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених резервната и я сложих отзад, оправи се за малко и след като подадох повече газ пак светна лампата... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Системата следи и 4-те колела, без значение дали си 4х4 или с предно/задно задвижване. 

Ако беше повреден датчик или скъсан кабел и ABS-а нямаше да работи. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ESP-то следи и 4те колела, независимо предни/задни или леви/десни. Едно да не е с размера на останалите и се изключва. 


@ghost_rider, по спомен, при мен и ABS-а изключи докато карах с патерицата. Може и грешно да помня де.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се коментират фабричните 17ки и фабричната резервна 16ка в багажника, разлика в "размера" на гумите няма.

 

За съжаление ESPто не свети само когато има проблем с ESPто. И за съжаление записването на грешки за разчитане на диагностика при това поколение електроника, почти винаги е свързано с Engine check-a. Тоест ако не е мецнал той, вероятно записана грешка няма. Не знам с какъв мотор е колата и с каква кутия, но при мен подобно поведение на ESPто (или поне лампата за него) се оказа заминал дебитомер. Другият симптом беше ритане в автоматика при първоначално избиране на D. Веднъж зацепила, кутията не даваше друг проблем.

 

Изключително трудно хванах проблема, защото MAF-а и ESPто нямат абсолютно нищо общо. С доста следене и анализиране на живи данни установих, че проблема се появява в момента, в който температурата на входящият въздух превиши 36C. А в момента, в който тази температура паднеше под 36C - проблема изчезваше. Това ме насочи към дебитомер.

С всичко по-горе казано, това не означава, че проблема е в дебитомера. Просто давам пример каква беше драмата при мен :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 20.01.2023 г. at 15:59, sauber написа:

Ако се коментират фабричните 17ки и фабричната резервна 16ка в багажника, разлика в "размера" на гумите няма.

Извинявам се, че се връщам на този въпрос, но се замислих за нещо, което не ми е ясно. 

Аз също мисля, че при използване на размерите гуми (включае резервната патерица) дадени от производителя, разлика в диаметрите няма или е пренебрежимо малка. 

Но тук изниква въпроса как се реализира ограничаването на максимално допустимата скорост от 80 км/ч, която обикновено е записана с едър жълт шрифт на самата джанта и на по-обикновените коли трябва сам да се ограничаваш, за да не гръмне? Примера ми е с Мерцедес R-class, при който ако исках да ускоря повече, таблото започваше да мига и колата ми отнемаше газта - не дава да вдигна повече от 80. Предполагам и на по-съвременните висок клас автомобили от други марки има такава защита, но как се реализира? Как разбира, че съм с патерицата?

Другите системи си работят, или поне ABS-a.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Личен опит:

ESP-то НЕ се изключва, когато се ползва "патерицата" - 16ка, а съм със 17ки. Колко точно е разликата не знам, но хваща разликата и всеки опит за по-спортно ускорение води до мигане и отнемане на газта.

Когато светне ESP-то скоростта НЕ се ограничава.

 

Подозирам, че при другите марки ограничението става през ECU-то. Т.е. при неработещи системи X, Y или Z ECU-то влиза в "авариен" режим и ограничава до скорост Х. Все пак ESP-то е комбинация от ECU + ABS + ESR + ... и каквото друго се сетиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Октавия 3 Скаут със 17-ки веднъж ми се наложи да сложа една 16-ка отзад есп-то светва след 50км/ч скорост, изглежда тогава разликата става голяма и я хваща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, ghost_rider написа:

Извинявам се, че се връщам на този въпрос, но се замислих за нещо, което не ми е ясно. 

Аз също мисля, че при използване на размерите гуми (включае резервната патерица) дадени от производителя, разлика в диаметрите няма или е пренебрежимо малка. 

Но тук изниква въпроса как се реализира ограничаването на максимално допустимата скорост от 80 км/ч, която обикновено е записана с едър жълт шрифт на самата джанта и на по-обикновените коли трябва сам да се ограничаваш, за да не гръмне? Примера ми е с Мерцедес R-class, при който ако исках да ускоря повече, таблото започваше да мига и колата ми отнемаше газта - не дава да вдигна повече от 80. Предполагам и на по-съвременните висок клас автомобили от други марки има такава защита, но как се реализира? Как разбира, че съм с патерицата?

Другите системи си работят, или поне ABS-a.

 

Нямам идея. Никога не съм притежавал кола, която е с патерица. И никога не съм карал с патерица дори и колометър :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново днес сложих 4 еднакви 16-ки с един и същ размер ESP пак седи светнато и не ми позволява да го изключа! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност свети защото е изключено/не рботи. Покара ли колата след смяната на гумите? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, ghost_rider написа:

Всъщност свети защото е изключено/не рботи. Покара ли колата след смяната на гумите? 

Да карах я 10 тина километра, като натисна копчето си свети не изгася 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Ppetrow02 написа:

Здравейте отново днес сложих 4 еднакви 16-ки с един и същ размер ESP пак седи светнато и не ми позволява да го изключа! 

Това е за диагностика. Трудно ще познаем така. Нормално би било да се самоизчисти грешката, ако е от размера. Но, очевидно, при теб има и още нещо. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 47 минути, PRR написа:

Това е за диагностика. Трудно ще познаем така. Нормално би било да се самоизчисти грешката, ако е от размера. Но, очевидно, при теб има и още нещо. 

Утре ще я закача да видя пак, ще споделя от какво е! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 месеци по-късно...

Здравей колега , разреши ли проблема със ESP-то ? При мен също се появява от време на време само че съм 2.0 115hp ръчка . 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.