Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Комфорт модул


Ppetrow02

Recommended Posts

Здравейте отново днес реших да си проверя кабелите на комфорт модула (зад шофьорската врата), защото нямах ток в купето никъде, видях, че има около 10 червени кабела вързани на едно бяха окислени жестоко. Изчистих ги вързах ги на ново и осветлението тръгна но видях, че има 5 кабела сини вързани на едни място и тях изчистих след гледане още видях още 4 кафеви кабели окислени и реших да оправя и тях след всичко това не ми работи централното, не ми се вдигат прозорците, капачката ми за резервоара не се отваря, климатроник не работи, багажника се заключва всеки път, не ми работи зумера и не ми показва дали има отворена врата къде да търся проблема. Гледах на всякъде няма схема на комфорт модула никъде а всичко е вързано както трябва....  

Редактирано от Ppetrow02
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Решено кабелите бяха окислени, изчистих ги всичките и ги изолирах. Вече всичко работи има ток в купето и амбиеното осветление! 

 

IMG_20221229_125517.jpg

 

IMG_20221229_125813.jpg

Редактирано от Ppetrow02
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер. Радвам се, че си решил проблема. И благодаря за споделената информация и снимки :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
На 6.02.2023 г. at 9:27, Mishelle написа:

Супер. Радвам се, че си решил проблема. И благодаря за споделената информация и снимки :)

Да помогна и на другите колеги, защото е срещан проблем при шкода и пасат б5! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се, че си се справил, колега. На мен подобна манипулация ми костваше около седмица и 800 лв., тъй като не съм способен да го свърша аз. Но... не виждам да коментираш най-важното и ще го напиша за да съм сигурен, че няма да го пропуснеш. Това купе (което както си писал и при Пасат Б5 и Б5.5) е същото, има фундаментален проблем с дренажа в зоната между купето и мотора. Дренажите, които са под акумулатор редовно се запушват. Което е драматично до някъде, но не е основният проблем. А той е, че уплатенията на купе филтъра и компютъра, които са поставени между пластмасовите им кутии и купето, с времето просто изсъхват и свършват курса. Което означава, че всеки път, когато там преминава вода, поне част от нея влиза в купето и обикновено се стича във "ваната" където е разположен комфорт модула. Сиреч не решиш ли тези проблеми, това, което си направил, минимум ще се повтори. Аз предприех следните стъпки и вече 3 години нямам драма:
- Разглобих и изкарах всичко от пространството между мотора и купето

- Почистих всичко

- Там където има уплътнения/тапи, намазах обилно със черен (мисля, че се води стъкларски) силикон, който е като гума

- Връщане на всичко по обратният ред

- След няколко часа съхнене на силикона, много сериозен и обилен тест с вода. Поливал съм над 20 минути навсякъде.

 

Виждам, че си достатъчно кадърен и сръчен, вероятно това упражнение ще ти отнеме около 2-3 часа. Най-големият дерт ми беше свалянето на клеясалите чистачки. Но решаваш фундаментален проблем на този автомобил и то завинаги (надявам се).

 

p.s. - По мой впечатления, основният проблем е със задръстването на пътят на водата между кутията на компа и калника (оградено на снимката). Там мястото е много тясно и дори малко мизерия кара водата да образува локва.

Capture.PNG

Редактирано от sauber
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, sauber написа:

Радвам се, че си се справил, колега. На мен подобна манипулация ми костваше около седмица и 800 лв., тъй като не съм способен да го свърша аз. Но... не виждам да коментираш най-важното и ще го напиша за да съм сигурен, че няма да го пропуснеш. Това купе (което както си писал и при Пасат Б5 и Б5.5) е същото, има фундаментален проблем с дренажа в зоната между купето и мотора. Дренажите, които са под акумулатор редовно се запушват. Което е драматично до някъде, но не е основният проблем. А той е, че уплатенията на купе филтъра и компютъра, които са поставени между пластмасовите им кутии и купето, с времето просто изсъхват и свършват курса. Което означава, че всеки път, когато там преминава вода, поне част от нея влиза в купето и обикновено се стича във "ваната" където е разположен комфорт модула. Сиреч не решиш ли тези проблеми, това, което си направил, минимум ще се повтори. Аз предприех следните стъпки и вече 3 години нямам драма:
- Разглобих и изкарах всичко от пространството между мотора и купето

- Почистих всичко

- Там където има уплътнения/тапи, намазах обилно със черен (мисля, че се води стъкларски) силикон, който е като гума

- Връщане на всичко по обратният ред

- След няколко часа съхнене на силикона, много сериозен и обилен тест с вода. Поливал съм над 20 минути навсякъде.

 

Виждам, че си достатъчно кадърен и сръчен, вероятно това упражнение ще ти отнеме около 2-3 часа. Най-големият дерт ми беше свалянето на клеясалите чистачки. Но решаваш фундаментален проблем на този автомобил и то завинаги (надявам се).

 

p.s. - По мой впечатления, основният проблем е със задръстването на пътят на водата между кутията на компа и калника (оградено на снимката). Там мястото е много тясно и дори малко мизерия кара водата да образува локва.

Capture.PNG

Съгласен съм с теб, решава проблема за години напред. Обичам да си правя всичко сам по колата и да не я давам на майстор и да си знам аз какво съм пипал. Не мислих, че ще мога да го направя, но се оказа прекалено лесно. Махаш седалката да е удобно и просторно обръщаш мукета да излязат всички кабели от комфорт модула до към багажника където отивам, и гледах всички кабели как са имаше и доста разядени от влагата ги изолирах, и зад шофьорската седялка има вързани на едно място 9 кабела ( червени) бяха изолирани но не добре бяха се окислили жестоко, изчистих ги и ги вързах на ново и хубаво ги изолирах (червените кабели са за осветлението под корите плафоните на тавана и плафоните в краката под седалката и под таблото) имаше и 4 сини кабела, които като ги изчистих и вързах разбрах, че ми тръгна амбиеното осветление (под страничните огледалата). Имаше и 4 кафеви кабела пак окислени, обаче като ги вързах не можах да разбера за какво бяха те но и тях направих и всичко си тръгна както трябва. ПРЕПОРЪЧВАМ КЛЕМИТЕ НА АКУМУЛАТОРА ДА СЕ ОТКАПАТ, защото ми изгоря един бушон като съм пипал и ми изчезнаха стъклата, капачката за резервоара, багажника се заключваше всеки път и още няколко работи. 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

Какво стана със стартера.

Повечето пъти пали, някой път 6-7 пъти цъка и запалва, но си карам пасата в момента доста е студено да го гледам.. ?

Редактирано от Ppetrow02
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.