Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

Честа активна регенерация на DPF!


Plamen_ss

Recommended Posts

Здравейте, в последно време йетито(110кс дизел 4х4л)започна доста често да ми прави акривна регенерация. През около 2000-2500км . В момената колата е на 310000км,като   след 300к го е правила вече 3 пъти за около 4-5 месеца. Колата се кара смесено, но преобладава градско каране. Та въпроса ми е към какъв вариянт да пребегка? 

1.машинно почистване на дпф след свалянето му. 

2.смяна само на епитата. 

3.нов dpf - намерих нов за около 900лв(не че ми се дават). 

4.премахване на същия, вариянт който не ми се иска никак. 

БЛАГОДАРЯ. Приемам и  други съвети  които  не са ми хрумвали. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щом се регенерира според мен не го пипайте , като започне да прави проблеми или нов или премахване 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Plamen_ss написа:

Здравейте, в последно време йетито(110кс дизел 4х4л)започна доста често да ми прави активна регенерация. През около 2000-2500км .

 

Здрасти,

На това "често" ли му казваш? Да не си написал една нула в повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако под "активна регенерация" се има предвид със светеща лампа - често е. При мен нямаше нито една до към 165к км, а сега на 175к вече са две - една началото и една края на лятото. Иначе в регенерация влиза поне 2 пъти на резервоар, тоест през около 400 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лампата за регенерация която е на таблото свети ли?

Ако имаш възможност намери майстор да ти погледне с компютър калко % е пълен филтъра.

Наскоро видях машина на MOTUL която чисти без да се изкарва филтъра, на място. Не знам точно детайлите, но доколкото видях вкарват два маркуча някъде :)  и с работещ двигателя прекарват някаква пяна през филтъра, пяната излиза черна от ауспуха.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 21 минути, Izolini написа:

Ако под "активна регенерация" се има предвид със светеща лампа - често е. При мен нямаше нито една до към 165к км, а сега на 175к вече са две - една началото и една края на лятото. Иначе в регенерация влиза поне 2 пъти на резервоар, тоест през около 400 км.

Доста добре си изкарал до 165к. Ти ползваше ли някакви добавки за гориво? Май ти ползваше Bardahl, или помня грешно? В някоя друга тема май коментирахме за добавки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се пише, да не предизвиквам съдбата... На 172к съм без лампи и без добавки. С доста градско. Ако е от значение, нямам прекъсната регенерация. Усещам я и не гася колата, докато не приключи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 200к до 300к лампата ми светна 2 пъти( незнам точно накои километри) и верно че беше 90% извън града, но сега за 10 к ми се сижда малко много, и това ме притеснява. Искам да взема своевременни мерки ако е възможно. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Plamen_ss написа:

От 200к до 300к лампата ми светна 2 пъти( незнам точно накои километри) и верно че беше 90% извън града, но сега за 10 к ми се сижда малко много, и това ме притеснява. Искам да взема своевременни мерки ако е възможно. 

 

И да под активна регенерация броя тези при които ми светва лампата. Пасивните не ги броя(като и тях ги усещам по оборотите на празен ход) не ги броя. Старая се да неприкъавам и двете като при активните карам докато угасне лампата! 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, Levcho написа:

Доста добре си изкарал до 165к. Ти ползваше ли някакви добавки за гориво? Май ти ползваше Bardahl, или помня грешно? В някоя друга тема май коментирахме за добавки.

Ползвах, за всичките тези километри съм сипал 2-3 литра, последната купена опаковка седи в гаража 🤣

Пробега ми е приблизително 4/3, но в извънградското влизат многобройни ходения до Перник и обратно през Владая, а то си е на практика градско, даже съм забелязал, че почти всеки път на връщане влиза в "малка" регенерация.

И, за разлика от всички вас, аз почти нямам завършена регенерация. Стигна ли където отивам гася, но пък ако я хвана достатъчно рано променям стила на каране (малко), което е достатъчно. Успявал съм да приключа "малка" регенерация от Княжево до Редута с каране в обороти.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според документацията към колата, регенерацията работи в диапазона 1800 до 2500 оборота, скорост от поне 70km/h и 5 или 6та предавка. Това, при мен, означава скорост от 105 до 150km/h ПО КИЛОМЕТРАЖ на 6та! В градски условия такъв режим няма как да се случи, на магистрала карах със 155 по километраж (146-147 реални) и ... почна често да се включва регенерацията. Свалих на 145 по километраж (136-137 реални) и регенерации не съм имал. Може и да е случаЕност 😳

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:

Според документацията към колата, регенерацията работи в диапазона 1800 до 2500 оборота, скорост от поне 70km/h и 5 или 6та предавка. Това, при мен, означава скорост от 105 до 150km/h ПО КИЛОМЕТРАЖ на 6та! В градски условия такъв режим няма как да се случи, на магистрала карах със 155 по километраж (146-147 реални) и ... почна често да се включва регенерацията. Свалих на 145 по километраж (136-137 реални) и регенерации не съм имал. Може и да е случаЕност 😳

Проблема при мен с магистралното каране е, че за да прави регенерация трябва да е на "S" и в тези обороти. Което е доволно ниска скорост, защото сваля на 6та или дори 5та и трябва да вися зад някой тир. Иначе на седма със скорост 148 по километраж съм в рамките на търсените обороти, но компютъра не регенерира, даже ми се случи на път за Бургас около Ямбол да светне лампата за запушен DPF.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още една причина да не харесвам 'хаФтоматиците :D 
Да, за автоматична кутия в книжката си пише да е на S... За мен е нелогично, но пък и не знам дейталите ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, PRR написа:

Да, за автоматична кутия в книжката си пише да е на S... За мен е нелогично, но пък и не знам дейталите ;) 

 

Пепи, не съм чел книжката, но е логично. За регенерацията, или за качествена такава се изискват по-високи обороти, както казваш. За скоростта на движение не съм убеден, че е толкова важна.

На S сменя минимум на 2500 обр. На D - 1500, което е неефективно. Също, вариант е преминаването на ръчен режим. Държиш по-ниска предавка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е все тая дали си на S или на D стига оборотите да са в диапазона 1800-2500.  Естествено на 6та/7ма това ще означава по-висока скорост, но това надали променя изискванията. Същото и за изискването 70+... Но производителя така е решил, сигурно знае защо. Аз съм просто потребител... с ръчна скоростна кутия :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 50 минути, joro-120L написа:

 

Пепи, не съм чел книжката, но е логично. За регенерацията, или за качествена такава се изискват по-високи обороти, както казваш. За скоростта на движение не съм убеден, че е толкова важна.

На S сменя минимум на 2500 обр. На D - 1500, което е неефективно. Също, вариант е преминаването на ръчен режим. Държиш по-ниска предавка.

 

преди 7 минути, PRR написа:

Според мен е все тая дали си на S или на D стига оборотите да са в диапазона 1800-2500.  Естествено на 6та/7ма това ще означава по-висока скорост, но това надали променя изискванията. Същото и за изискването 70+... Но производителя така е решил, сигурно знае защо. Аз съм просто потребител... с ръчна скоростна кутия :) 

И аз не виждам защо трябва да съм на S с по-ниска скорост и примерно 2400 оборота, при положение, че на D поддържам същите обороти, но вървя с нормална скорост с движението. Тук изобщо не говорим за смяна, а за подъжане на скорост продължителен период от време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 43 минути, PRR написа:

Според мен е все тая дали си на S или на D стига оборотите да са в диапазона 1800-2500.

 

преди 32 минути, Izolini написа:

Тук изобщо не говорим за смяна, а за подъжане на скорост продължителен период от време.

 

Единствено на магистрала можеш да поддържаш някаква скорост. Не се знае къде ще започне регенерацията. Като не можеш да поддържаш скорост, щото това не винаги зависи от теб, а от пътната обстановка, търсим обороти.

Аз на извънградско не мога да разбера кога прави регенерация. Трябва да спра и да разбера как се държи мотора на празен ход. Затова си карам на D. /И в града съм на D/ Усещам я в градско, щото там е тръгни-спри и оборотомера показва. Тогава минавам на S, малко от малко нещо да стане. На D в града ми държи не повече от 1500 обр.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В града регенерация няма. Или поне тази, която ни интересува. При мен се усеща веднага, защото престава да работа старт-стопа, вдига оборотите, вдига разхода, а и перката на охлаждането върти върти непрекъснато на макс. 

А на извънградско, аз редовно си карам с лимитер на 105/107 (реални 97-99), при това в продължение на десетки километри... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:

В града регенерация няма.

 

Има. Колко е ефективна е друг въпрос. Гори саждите, смърди от ауспуха и вдига температурата на изгорелите газове. Това не съм го констатирал на някой светофар, а като спра пред гаража. И там се случва. Повечето ми е градско и на около 500км. регенерира и горе-долу си знам кога да я очаквам. Иначе оборотите на празен ход може и да си ги вдигне по други причини. Т.е. това не е меродавно за регенерация.

 

Да, същите симптоми са:

/нямам старт-стоп/

Преди 1 час, PRR написа:

При мен се усеща веднага, защото престава да работа старт-стопа, вдига оборотите, вдига разхода, а и перката на охлаждането  върти непрекъснато на макс. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, joro-120L написа:

 

Има. Колко е ефективна е друг въпрос. ...

 

Да, прав си. То затова и не гаси. Мисълта ми беше по-скоро в посока, колко е ефективна, но е факт, че почиства и по някое време се изключва без, засега, да ми е светвала лампата. А при спазване на условията от производителя, почна да се включва по-рядко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, PRR написа:

Да, прав си. То затова и не гаси.

 

И аз не гася.:) Трака си пред гаража, подавам й газчица до към 2000обр. от време на време да издухва. До 10 мин. приключва.

Така правя. Как ли не съм тръгнал, като гламав да обикалям пак улиците и да й угаждам.;)

 

преди 9 минути, PRR написа:

Мисълта ми беше по-скоро в посока, колко е ефективна, но е факт, че почиства и по някое време се изключва без, засега, да ми е светвала лампата. А при спазване на условията от производителя, почна да се включва по-рядко.

 

👍

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 14 минути, joro-120L написа:

 

Как ли не съм тръгнал, като гламав да обикалям пак улиците и да й угаждам.;)

 

Ами аз предпочитам да обикалям ... Понякога, когато я усетя и имам време, просто избирам маршрут с повечеко прави и просто карам, за кеф ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 52 минути, PRR написа:

При мен се усеща веднага, защото престава да работа старт-стопа, вдига оборотите, вдига разхода, а и перката на охлаждането върти върти непрекъснато на макс. 

И при мен се усеща, защото кутията започва да сменя предавките по различен начин, най-вече от 1ва на 2ра рита като магаре, тресе немилостиво и при отпускане на газта се чува едно много неприятно подхлопване, все едно генерацията се удря в купето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи, разбирам те, обаче живея в квартал с тесни улички, павирани... Има булевард наблизо "Никола Вапцаров", но през 300м. са светофарите, да не говорим, че има и трафик в нормалните часове. Нямам условия и предпочитам да не мърдам. То и рядко се случва преди гасене да ми извърти тоя номер.

 

преди 8 минути, Izolini написа:

И при мен се усеща, защото кутията започва да сменя предавките по различен начин, най-вече от 1ва на 2ра рита като магаре, тресе немилостиво...

 

Това е, щото си със 7ДСГ

 

преди 15 минути, Izolini написа:

....при отпускане на газта се чува едно много неприятно подхлопване, все едно генерацията се удря в купето.

 

по-плавни действия с "оловното" краче. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, joro-120L написа:

по-плавни действия с "оловното" краче. :)

А, то газта при него има само две стойности - 0 и 100% :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.