Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Изпотен фар


Speedster

Recommended Posts

Здравейте,

 

Има ли някой подобен проблем и как го е решил?

Фара е LED и колата е извън гаранция.

20221205_073521_resized.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен силикат гел във фара...

Или си провери отворите да не са запушени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти няма марка и модел от ниският и средният клас, които да нямат тоя проблем. Да не кажа, че има и от високият клас, които се "потят". Тъй като автомобила е по-новичък, аз лично бих потърсил спец по фарове (има тук в Белият списък контактите на такъв спец), за да си каже мнението и да предложи решение ако има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 22 часа, zloQQ написа:

Освен силикат гел във фара...

Или си провери отворите да не са запушени.

Четох за Силикат гел но този фар няма капачки отзад за да го сложа вътре:(

Тези отвори къде са?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах същия проблем веднага сред като я купих. Ходих в ЕТ и ми казаха, че това не е дефект и е нормално да се изпотяват при висока влажност.

В интерес на истината от тогава (вече 3 години) всичко е наред. 

Може би рядко я караш на фарове и не може да ги изсуши ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно, сменяха на преди фейслифта фарове по гаранция, но са спрели да го правят вече. Колата така или иначе е извън гаранция де. Самите фарове не отделят достатъчно топлина при ползването им и няма как да изсушат конденза,който е нормално да се образува при повишаване на влагата във въздуха. Самото наличие на конденз не е проблем, но при теб си има капки...

Всеки фар трябва да има вентилационни отвори. Не знам точно къде се намират на твоя фар. Потърси схема на фара е ЕТКА или някоя подобна програма за чарколя. Или просто огледай до колкото можеш. На дали е капсулован и във вакуум тоя фар.

Хубавото в случая е, че до колкото съм чел, електрониката е извън фара и няма как тази влага да влияе негативно на нея. Което не знам, колко е успокояващо, но с електронен блок отвън, влагата трябва да е повече...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е нормално да има конденз във фара. От Еуратек сигурно им е омръзнало вече да сменят фарове и се опитват да убедят клиентите, че "този модел е така".  И въпроса Велко, /без да е реплика към теб/ е - не да търсим кой ще изсуши конденза, а защо е там. Този конденз, освен че не е естетически, показва дефект и ниско качество, води до поражения на рефлектора и замърсява стъклото отвътре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре, не е в Еуратек вината тоя път. От Шкода си идват така. Виждал съм нова кола със запотен фар. При промяна на влажността в околната среда е нормална появата на конденз. А понеже ледовете не отделят топлина като крушките с нажежаеми жички например, влагата не успява да изсъхне. Проблема го имат масово VAG концерна и дори го има в книжките за експлоатация описан и информиращ ползвателя. Занижаването на качеството е ясно от доста време вече. Също може да се говори за пропуск в дизайна вероятно ако вентилационните отвори не са достатъчни за отвеждане на влагата.

Факт е, че не трябва да е така, но също е факт наличието на конденз...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, zloQQ написа:

Жоре, не е в Еуратек вината тоя път. От Шкода си идват така.

 

Да, де. Омръзнало им е да сменят фарове гаранционно. Писнало им е.

 

Преди 1 час, zloQQ написа:

Виждал съм нова кола със запотен фар. При промяна на влажността в околната среда е нормална появата на конденз. А понеже ледовете не отделят топлина като крушките с нажежаеми жички например, влагата не успява да изсъхне. Проблема го имат масово VAG концерна и дори го има в книжките за експлоатация описан и информиращ ползвателя.

 

Това, че ВАГ го има, не означава че трябва да е така. Защо автора на темата има проблем с единия фар, доколкото разбрах. Другия? Защо не всички фарове правят тази мизерия? Не вярвам всички ВАГове да са така. Има и собственици, които не съобщават за подобен дефект... Или, след смяна или ремонт на фара, нещата се оправят. Защо други марки автомобили нямат този проблем?

Всяка уважаваща себе си марка не би допуснала такава издънка. Не ги караме да конструират Совалка. Някакъв си фар, при който е доказано, че може и да не се поти.

Моят опит е със старите стъклени фарове. Там се образува конденз, ако е спукано стъклото или недобре залепено/уплътнено към рефлектора.

 

Преди 1 час, zloQQ написа:

Факт е, че не трябва да е така

 

Е за това говорим.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четох много по темата и в briskoda и там много се оплакват.

Интересно е наистина ако е нормално защо го има само на единия фар а не на двата.

Чувал съм за подобен проблем и при други ВАГ производители като например чисто ново Q7

 

Ще поразровя да видя къде са тези отвори за проветряване

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, zloQQ написа:

Проблема го имат масово VAG концерна и дори го има в книжките за експлоатация описан и информиращ ползвателя....

 

Това го дешифрирам, като: ВАГ информира ползвателя, че може да му се падне бракуван фар.

 

преди 16 минути, Speedster написа:

Четох много по темата и в briskoda и там много се оплакват....

 

Яд ме е затова, че се дават една торба пари за нова кола, а насреща какво получаваш? Един елементарен фар да не направят.

Със здраве и безпроблемно да си ползвате Октавийката ?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление и супърба поти фаровете, когато не се ползват. Като поработят температурата ги суши.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Моята е от 2014, в Скандинавието с ксенон. Тук вали постоянно, температурен стрес има, сняг, слани, дъждове. Досега не съм имал проблем с изпотяване, дори никой не съм чул да се оплаква от такъв проблем, нарочно съм гледал по паркига за вода във фаровете ама няма. Гаражните коли са малко, обшо взето пред блока соят, голфовете са също много. Единственно което се сещам че може да е обяснението е че караме много на фарове и това може да обясни подсушаването, но чак пък да се зарибява вътре...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.