Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Камера за заден ход Октавия 3


venll

Recommended Posts

Реших да Ви покажа как може сами да си монтирате камера за заден ход в Октавия 3 в няколко стъпки. Ще покажа какво съм направил на моята кола и работи. Не са необходими някакви специални инструменти. Трябват Ви клещи, няколко бита Т20, Т25, жила за скорости на велосипед /за прекарване на кабелите/, изолирбанд, макетен нож, кабели, скоби за сваляне на мултимедията, бързи връзки, няколко електронни елемента и желание.

0.thumb.jpg.beed2fc0a1033c1662935b865787478c.jpg

Да започваме:

1. Преди да закупувате каквото и да е трябва да видите дали мултимедията Ви поддържа опцията изобразява камера. Става с VCDS. Начина е описан на самата снимка.

1-1.thumb.jpg.157f8fd2a86af8bb3b62cd504e8aff98.jpg

След кодиране и рестартиране на мултимедията видите ли горната картинка - продължаваме напред.

2. Идва реда да тестваме камерата. Може да използвате каквото и да е камера /може от стар цифров апарат, която има изход за видео сигнал/. С помоща на скобите вадим мултимедията /намира се в жабката/ и откачаме задните кабели. Камерата се свързва към пин 6 /видео сигнал/ и пин 12 /маса/ на синята букса. В горният си край има възможност за освобождаване на синята буксата. Номерацията на пиновете е в задния край. Самата синя букса се отваря с тънка отверка или шило.  

2-2.thumb.jpg.d72e25a914725b453142e9338fb6da64.jpg

ОЕМ номера на пиновете, от които се нуждаете е 000979009E. Аз използвах пинове от дънната платка на стар компютър. Пробвах ги преди да ги монтирам и влизаха много добре, но при монтажа на черната букса към мултимедията, мъжките пинове ги избутваха назад и не контактуваха. Наложи се малко да ги преработя, като изправих една част от тях. Укрепих ги допълнително с клечки за зъби.

3.thumb.jpg.a4c12056f99224d654b93e2b75191a12.jpg

 

Монтирате синята букса, включвате черната букса към мултимедията. Време е за теста - включвате задна и се молите всичко да е наред

4.thumb.jpg.fcc4c45aa34155bf1fbbbebd55dd7c0e.jpg

Видите ли това - значи сме се справили и може да поръчваме камера.

2. Камера може да поръчате от където намерите за добре. Няма някакви специални изисквания. Има камери, които се монтират на бронята, камери в светлините за осветление на номера, камери, които са монтирани в дръжката за отваряне на багажника. Аз поръчах от Алиекспрес /на първата снимка се вижда/. В някои модели камерите, освен оборудването има и синята букса с кабелите, някои имат и възможност да я свържете към пръскалката за задното стъкло и когато пуснете течност, тече и на камерата. 

 

 

 

  • Благодаря 2
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3. Прекарване на кабелите. За целта се сваля кората на петата врата, задния стоп, наколко от вътрешните панели /има доста клипове в мрежта/. За да работи камерата се нуждаете да прекарате кабели от:

3.1 от светлината за заден ход. Използвах левия заден стоп. Кабела за задна светлина е черно синия. 

5.thumb.jpg.937dbeaef1a5bca9be4cedb5c68633d6.jpg

3.2 от камерата до мултимедията

533116139_3.jpg.45eafcf8233df66dc9937f17801604b4.jpg

3.3 За да прекарам кабела между купето и петата врата използвах гумено гофре с  номер ОЕМ 5Е9971829А

13.thumb.jpg.3a1c3f11feb2ef2a287a33b8e9b9e3bb.jpg

Можете да използвате и гофрето от лявата страна. На моята кола от дясно имаше само тапи.

4. Монтаж на камерата. Както писах избрах камера, която е вградена в дръжката за отваряне на петата врата. Има няколко вида дръжки с различна форма, имайте го в предвид при поръчката на камерата. Намалява се площа на натискате и вдигане на вратата, но не е фатално и се свиква. Все пак оригиналната камера също е направена по този начин. За целта трябва да свалите старата дръжка. Държи се на наколко пластмасови скоби, които трябва да натиснете и с малко напъване излиза.

7.thumb.jpg.b886ae910a4f64346a08b140671e5014.jpg

Нова дръжка с камерта я монтирате по обратния ред.

9.thumb.jpg.bbe5800e2174d7dd684a4d7a813d93f0.jpg

 

  • Благодаря 2
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5. Захранване. Има една подробност при свързването на камерата. Колата е оборудвана да следи за изгоряла крушка и ако свържте директно камерата към светлината за заден ход /СЗХ/ има голяма вероятност изобщо да не заработи или да има много силни смущения. Това е така защото БСМ на автомобила изпарща импулси към крушките за да ни предупреди когато има изгоряла. За целта ни е необходимо захранването на камерата да мине през реле, което да подава захранване независимо от осветлението на автомобила. Електрическата схема, която използвах е с няколко елемента. Релето е 1 А. След релето свързах стабилизатор на напрежение, защото камерата работи на 3,5 в. /има си dc-dc конвертор/, но е разчетено за работа на 12 в. , а в колата понякога напрежението стига до 15 в. Стабилизатора почва да грее и при продължително каране на задна защитата изключва камерата. Това е черната кутийка с кабелите от първата снимка.  282522017_.thumb.jpg.1ce25bc824ddce84a5e8e01d393def2a.jpg

за захранване използвах задната чистачка. Там на пин 4 е + след контакт, а на пин 1 -. Въпреки че минуса го хванах от болта, който крепи чистачката.

10.thumb.jpg.aaad757f7adf19a6d343191f5440c49b.jpg

това е плюсовия кабел, от който съм взел захранване към камерата.

11.thumb.jpg.e6cb3319af05a187595c63b2ceeef620.jpg

ето тук съм хванал кутията с релето и стабилизатор

12.thumb.jpg.7d5102de867bf76b3807113248b3eaee.jpg

тук съм захванал кабелите, които идват от камерата и отиват до мултимедията

15.thumb.jpg.d72aae0aad1162e170e369ad994d92e9.jpg

в предната част

И накрая-ИСТИНСКИЯТ ТЕСТ

17.thumb.jpg.7cf62e80e2d4befd57892832570d2439.jpg

Сглобявате панелите и сте готови. 

Държа да подчертая, че това съм го направил на моята кола. Не нося отговорност, ако някой повреди, развали или счупи нещо по неговият автомобил. Ако не сте сигурни, че можете да го направите сами - има хора и фирми, които ще Ви свършат работа.

Леко и безаварийно пътуване на всички!

  • Благодаря 3
  • Одобрявам 6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добро и подробно описание. Благодаря ти за времето, което си отделил, за да споделиш всичко във форума. Със сигурност на много хора ще им бъде полезно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.