Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Haldex си замина


wrx

Recommended Posts

Колата е Yeti 1.9TDI 150hp 4x4 2016, метна диференциала точно на 100500км, при абсолютно нормално каране със 80км/ч... до сега всичко е обслужвано по книжа в еуратек вкл и въпросния диф... цената която искат за нов е скандална, та да питам знаете ли дали има ремонтни комплекти и тн според това колко е зле, има ли смисъл да търся second hand диф, и ако може да препоръчате някой, който може да я оправи... Възмонжо ли е да се шунтира прехвалиния диференциал и да си я карам само на предно...? Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои коли имат бушон и стават само на предно. 

Това, че е обслужван дифа в ЕТ не е гаранция. Не за друго, ама на дали са сменяли филтъра. Щото го нямат по предписание. Според мен, потърси @Pepinoза съвет. Предполагам, че освен със съвет, ми е да помогне и с ремонта. Ако не - поне би могъл да те насочи вероятно към подходящо място.

Успех и дано бързо върнеш снежния човек в пътя с четири движещи колела!

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, wrx написа:

Възможно ли е да се шунтира прехвалиния диференциал и да си я карам само на предно...?

 

Възможно е. Трябва да се махнат кардана и полуоските.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, The Best Forman написа:

Най-сигурно свали кардана.

 

......и полуоските, Гена.

п.п. за да не се върти диференциала.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Йети 1.9тди няма... Не знам и дизел да има 150кс. Но може и да има последни бройки с новия дизелов 2.0мотор. 

Рязсъждавам така, за да разбера с коя версия на халдекс е - 4та или 5та.

 

4та се преправя, както е на Волво халдекса, мисля хц60 беше, взима се капачка, болтове и филтър. Разпробиват се занитените болтове, вади се филтъра, сменя се и после се слага новата капачка с болтове. Принципно чупят халдекси след 150к км, ако се сменя само масло. 

 

При 5та версия халдекс- ФЛ Йети, вече няма филтър, но има цедка, която по предписание не се чисти в официалните сервизи. Можеш да видиш в темата на Пепино, в белия списък на сервизи, наскоро колега с суперб3 снима своята цедка. Чел съм по чужди форуми, че при 150-200к км пак мята халдекс при такова обслужване, без чистене на цедката.

 

Не са виновни в ЕТ хората, такива са ремонтните предписания на Шкода производителя. Поинтресувай се за Волво, които ползват същата халдекс система как са различни. 

 

Сега, по темата с ремонта. Отиваш във Vw forum bg. Там има един колега, който рециклира халдекси на нормални пари! Имах му координати, но останаха в стар тел и сега не ги намирам. Ползвай търсачката с ключови думи за халдекс/haldex ремонт и тн. Пиши после какво е станало, успех!

Редактирано от b3lq7a
  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, joro-120L написа:

 

Възможно е. Трябва да се махнат кардана и полуоските.

 

Надявах се поне временно да е възможно да изключа някой бушон, но наистина е облекчение, че е възможно след като изкормя половината ходова част на колата ... : ) 

Редактирано от wrx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, wrx написа:

 

Надявах се поне временно да е възможно да изключа някой бушон, но наистина е облекчение, че е възможно след като изкормя половината ходова част на колата ... : ) 

 

Ще върви повече и ще гори по-малко :)

 

Всеки автомобил има диференциал, но не всеки Халдекс. Това са два отделни възела. Важното е да се разбере къде точно е проблема. В халдекса или диференциала. Предназначението на халдекс е само да зацепи или предаде движение на задния мост, на диференциала. Ако проблема е в халдекс, то може да се елиминира управлението му от бушонче, както пише по-горе или премахване на кардана, за да не стига въртящ момент до него. Обаче, не се знае дали съединителя на халдекс не увлича и да зацепва леко диференциала, което на практика не може да се усети. Ако е така, дори и при премахнат кардан, халдекса ще се върти, вече по обратния път от диференциала. Затова е важно да се знае точно какво е станало. Ако е проблем в диференциала, блокирал и т.н. задължително се махат и полуоските. Така, като гледам снимки и схемички на халдекс, щото само на снимки съм го виждал, е в един корпус с диференциала. Но, все пак се състои от две части. Възможно ли е да се подмени само проблемния възел, а не и двете комплект. Приемаме, че може. Възниква нов проблем. Халдекс завършва с пиньон или поне този, който гледах. Връзката на халдекс с дифа не е примерно на шлиц, а е с пиньон, който си е част от класическия диференциал. Той се регулира много прецизно към друго зъбно колело - короната на дифа. При неточна регулировка се получава виене и бързо излизане от строя. Също, при екплоатацията на тези възли, зъбните им колела имат някакво износване и тяхно си напасване, което при разделяне няма как да стане със сменения нов или втора ръка детайл/диф или халдекс/. Затова е добре да си вървят к-т.

 

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искрено благодаря на всички. Почнах да търся втора ръка, та да питам от 2015та 2.0 tdi 150хп същия ли е диференциала и дали ще стане? Няколко хора ми писаха също на лични, че и моята се водела 2.0 tdi.

Редактирано от wrx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 27.10.2022 г. at 15:59, wrx написа:

Почнах да търся втора ръка, та да питам от 2015та 2.0 tdi 150хп същия ли е диференциала и дали ще стане?

 

Тъй като не намерих техническа информация за диференциалите/предавателните им числа/ на Йети дизел, разчитам на тази обява, че са еднакви 2009 - 2016г.

 

https://izap24.ru/tovar/16842812_reduktor-zadniy-skoda-yeti-2009-2016-2010.html

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре да си види номера на халдекса и така да се търси. Има Йетита с раздатка в скоростите, както е на т5 VW. Не мисля, че ще е еднакъв халдекса на всички. Отделно има с халдекс 4 и халдекс 5.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, b3lq7a написа:

Най-добре да си види номера на халдекса и така да се търси

 

Да

 

Преди 11 часа, b3lq7a написа:

Има Йетита с раздатка в скоростите

 

В случая това няма значение.

 

Преди 11 часа, b3lq7a написа:

Не мисля, че ще е еднакъв халдекса на всички. Отделно има с халдекс 4 и халдекс 5.

 

Иво, покрай тази тема започнах живо да се интересувам от Халдекси.:)

Ровя из нета и разбрах, че халдекс 5 е в употреба от 2012г. Някъде казват 2013г. Това означава, че на колегата Йети 2016г. е със сигурност 5то поколение.

п.п. В случая си прав. Халдекса от обявата е от кола 2010г. Значи е 4. Може би нямат разлика в управлението и закрепването на корпуса 4 и 5, но за това мога само да гадая.  Но за предпочитане си е 5, като по-нов и надявам се по-добър от 4.

 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро, писах за версиите, защото по-горе пишеш, че от 2009 до 2016 на дизел били еднакви халдексите... Най-добре да си види номера и съвместими/заменими. Всичко друго е хвърляне на боб! Поздрави! 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писах, че са еднакви диференциалите. Те също имат характеристики. А и така беше зададен въпроса.

Няма лошо. Провокирах мнения, за да се помогне на колегата. Поздрави.

 

  • Благодаря 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

 

Да

 

 

В случая това няма значение.

 

 

Иво, покрай тази тема започнах живо да се интересувам от Халдекси.:)

Ровя из нета и разбрах, че халдекс 5 е в употреба от 2012г. Някъде казват 2013г. Това означава, че на колегата Йети 2016г. е със сигурност 5то поколение.

п.п. В случая си прав. Халдекса от обявата е от кола 2010г. Значи е 4. Може би нямат разлика в управлението и закрепването на корпуса 4 и 5, но за това мога само да гадая.  Но за предпочитане си е 5, като по-нов и надявам се по-добър от 4.

 

Не мога да кажа има или няма разлика в халдекса с или без раздатка в скоростната кутия. Но едно мога да кажа със сигурност - както много неща последните години и с халдексите се наблюдава политика на на влошаване. Единствените разлики, известни ми на мен, са: премахването на помпата за постоянно налягане, което увеличава времето за реакция към задния мост и филтъра (заменен с много малка цедка). Като обоснование се споменава за намаляване на теглото с цели 12кг(или нещо близко), както и намаляване разхода на гориво с цели 0.2л/100км (или близка стойност). Но чак 2018г успяват софтуерно да настроят 5та версия да не превърта при старт предните колела, а при потегляне задължително да пуска и задните колела, както и в завои да не се усеща като кола на предно, и да не недозавива (предполагам са успяли да настроят датчиците за наклон и ъгъл на волана правилно, след цели 5 ревизии на софта от 2013г). При 4та тези проблеми не ги е имало никога и лично мнение, като ползвател и на 2те, че 5та версия е по-бавна като реакция и по-слаба, като 4х4. Точно заради цедката(липсата на филтър) на 5та версия е задължителна смяната на масло на 30к км, не на 60к км, което за мен е минус от към финансова гледна точка също. Подавам линк към моя тема от пролетта относно версии и ъпдейти на 5та версия:

 

пс. темата е писана след ремапа и на 380нм и 220-30кс като без този ъпдейт колата не можеше да се кара с повече от половината газ до 100кмч...

 

 

Редактирано от b3lq7a
  • Благодаря 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, друго си е да чуеш мнение от човек с опит. Мерси.

 

Преди 2 часа, b3lq7a написа:

....Но чак 2018г успяват софтуерно да настроят 5та версия да не превърта при старт предните колела, а при потегляне задължително да пуска и задните колела, както и в завои да не се усеща като кола на предно, и да не недозавива (предполагам са успяли да настроят датчиците за наклон и ъгъл на волана правилно, след цели 5 ревизии на софта от 2013г). При 4та тези проблеми не ги е имало никога и лично мнение, като ползвател и на 2те, че 5та версия е по-бавна като реакция и по-слаба, като 4х4....

 

Аз затова и изразих леко съмнение по-горе в предимствата на халдекс 5. Но, като следващо поколение предполагах, че е по-усъвършенстван и са премахнати недостатъците на 4, ако е имало такива.

 

Преди 2 часа, b3lq7a написа:

Не мога да кажа има или няма разлика в халдекса с или без раздатка в скоростната кутия.

 

Всеки автомобил, камион и др. който има задвижване на повече от един мост, тоест 4х4, 6х6, 8х8... има раздатка или раздатъчна кутия. Практически, тя взема движение от изходния вал на скоростната кутия и го раздава на мостовете/диференциалите/. Къде ще бъде поставена е конструкторско решение и от това зависи само броя и дължината на карданите. В случая, на пътя между кардана и диференциала имаме едно устройство, наречено халдекс. При други изпълнения въртящия момент към моста може да се вкл. и изключва механично от ръчка на раздатъчната кутия. С други думи, халдекса си е халдекс и чака нещо да го завърти, па от къде и как ще дойде кардана, няма значение.

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е 2.0TDI, халдекса ми казаха, че е 5то поколение. Ако някой може да едитне първия пост с правилните данни. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне никъде не е писано какво прави задния диференциал и халдекса , ще драсна два реда за едно бензиново Йети , на което пролетта собственика взе друг диференциал и като разглоби оригиналния се оказа хлабав лагер. Стегна го махстора и приключи драмата , а "новия" върна , защото не ставаше.

Единствения симптом беше виене.

Успех!

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, The Best Forman написа:

Поне никъде не е писано какво прави задния диференциал и халдекса , ще драсна два реда за едно бензиново Йети , на което пролетта собственика взе друг диференциал и като разглоби оригиналния се оказа хлабав лагер. Стегна го махстора и приключи драмата , а "новия" върна , защото не ставаше.

Единствения симптом беше виене.

Успех!

При мене е доста по-сериозно положението, корпуса е пробит и изтече цялото масло... Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.