Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Гориво!


krasipask

Recommended Posts

https://money.bg/auto/za-koi-koli-e-opasen-noviyat-benzin-e10.html?fbclid=IwAR2bbobWr5TLWivkAaefQGU4tj-jNnE4k-WNyI3HsXefsT-HrXAZNyzScag

   Дайте по един коментар какво да сипваме в резервоара! И дали ще има негативен ефект за по старите автомобили. 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще има. При по-старите автомобили гумените части от горивопроводите не са предвидени за работа с горива съдържащи етанол, а той има навика да разлага някои гуми. Другото е, че при автомобили с метален резервоар, благодарение на способността на етанола да абсорбира вода, се появява много по-сериозна ръжда, която пък е причина за пробити резервоари. Отделно че люспите ръжда задръстват зялата горивна система.
И при автомобили с пластмасови резервоари ще има усложнения - повишеното количество вода (освен това, за което си плащаме на бензинджийниците)  в горивото води до неравномерна работа на двигателя, експлозии на горивото, и съответно  повишена амортизация, но пък за сметка на намлената мощност.
У нас, с цел да де догоди октановото число, се слагат 10-15% етанол (напреки на нормата от 9%) и познавам няколко души със стари автомобили, които вече берат ядове.
Предполагам че коли след 2006-7-8 (стига да са снови генерации двигатели) ще понесат по-леко високото съдържание на етанол в горивото, но 20+ годишни гробници като моята ще имат ядове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какво ви притеснява биоетанола .. преди години Волво прави експерименти и то с 80/20 биоетанол/бензин , стигнаха и до 100% и резултатите бяха в полза на биоетанола. В германския шампионат за издръжливост има екип използващ 20/80 биоетанол/бензин с Поше GT3RS и са повече от доволни от представянето на колата. Съмнявам се , че гумените части ще бъдат разложени от биоетанол , щом издържат на бензина .. най-много да пострадат горивоприводите от абсорбирането на вода , но това си е мое мнение.

П.П. Един карбураторен Фаворит винаги може да се подкара на газ :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което казва Чавдар е абсолютно вярно. Моята теория пък е, че щом колата е ~20 годишна, тя не би трябвало да има проблем да се движи на газ, така че да ползва минимално количество бензин. Виж тези fsi-та цитирани в статията, а не само те, ще страдат. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, поплавъка на карбуратора също е податлив на лошото влияние на етанола. При газовите имаш и друг проблем - бензинът се ползва малко и никой с газова (или почти никой) не държи непрекъснато пълен резервоар - сипеш 50 пари и караш половин година на газ. Това води до събиране на още повече вода в резервоара и понижаване на качеството на бензина.

А иначе ти говориш за частни случаи (особено Порше-то, което със сигурност е специално подготвено за такова гориво).

Естествено не става дума за всеки един модел автомобил, но като цяло старите коли ще имат ядове. 

Просто това явно е поредната клизма, с която да ни принудят да купуваме нови пластмасови таралясници, нищо че масово хората нямат такива възможности.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, Logrus написа:

 

Просто това явно е поредната клизма, с която да ни принудят да купуваме нови пластмасови таралясници, нищо че масово хората нямат такива възможности.

 

 

И освен пластмасови и гадни, да са електрически. Нищо, че и ток няма да има, даже и да си с възможности ?

Така е с ляво либерална еко терористична доктрина. Първо действа (по възможно най-тъпият начин), след което мисли. И тъй като мисълта не й се отдава, някой друг се обявява за виновен и всички дружно духат супата. :D

  • Одобрявам 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди години така се говореше и за безоловния бензин , па нито един стар таралясник не умря от него.

По повод поплавъците - като изключим производството преди '80 , всичко друго е с плстмасови поплавъци ;) .. мембраните и гумичките са маслоустоичиви т.е. водоразтворимия спирт не може да ги пипне , остават тръбите , но и те могат да бъдат подменени с медни или ПВЦ.

Друг е въпроса ако мешат някаква страшна химия за да смесят спирта с бензина , но това никой няма да го каже под предтекст "търговска тайна".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То за старите коли по принцип се препоръчва да се сипе малко спирт, за да не остава вода в резервоара. Това си е стар номер, има го и по инструкциите за експлоатация. Резервоарът гние от водата, която е по-тежка от бензина и остава на дъното. Сипваш чист спиртец и така образувания малко по-нискоградусен алкохол си изгаря и резервоарът остава здрав.

Иначе, в началото на 90-те някои индивиди си караха колите със спирт - всеки крадеше каквото докопа и метанолът (спирт за горене) се караше без сериозни драми в микс с бензин. Върхово постижение е карането на коресилин, авиогориво и пр. подобни - е там наистина можеш да прогориш клапани или да стопиш някое бутало. Комшията успешно си изгорил клапаните на Волгата, ама вървяла на гръм с кореселин от склада на Инжето.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще пускат ТЕЦовете на въглища, те ми говорят за парникови газове. Еко норми и ... Където им мине номера. Малоумници!

 

Преди 9 часа, The Best Forman написа:

По повод поплавъците - като изключим производството преди '80 , всичко друго е с плстмасови поплавъци ;) ..

 

Гена, поплавъците преди 80та г. са от цветен метал. Нещо от сорта на бронз, месинг. Така, че няма проблем. Момчил @m_g може да каже какъв е на Волга - М21. Даже и горивопроводите би трябвало да са медни.

 

Колкото до спирта за горене в резервоара - Баща ми преди много години на своите Шкоди зимата слагаше по малко спирт в резервоара. Не си спомням дозата. Аз не съм слагал. Спирта разтваря водата и предотвратява замръзване.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Господа, не че съм спец или още по-малко химик, но етанол и метанол (метилов алкохол) са две доста различни неща - едното е продукт на ферментация, а другото е..природно изкопаемо.

Спиртът за горене е на база метанол - за човека е отровен при консумация, но за лампите и олдскул резервоарите става ?

Същият такъв спирт се сипваше и в казанчето за чистачките - по време но, га нямаше друго освен скапаната течност на Петрол - една за лято и зима ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 46 минути, Logrus написа:

Спиртът за горене е на база метанол

И аз не съм химик, но явно има и етилов спирт за горене.

 

20220926_215120.jpg

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност спирта за горене е етилов , но с процентен примес на метилов алкохол за да не става за .. пиенйе :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При метанолът CH3OH в молекулата има един, а при етанолът C2H5OH - два въглеродни атома. Следват пропанол, бутанол и т.н. алкохоли. При дестилация на ферментирали плодове освен етанол, може да се получи и се получава и известно количество метанол, особено ако материалът е гнил или не се пече като хората - да не навлизаме в технологията на спиртоваренето. Метанолът, дори в минимални количества  води до отравяне - главоболие, увреждане на очите а при малко по-голяма доза и смърт. 40-50% воден разтвор на етанол под формата на уиски, водка, рикия и прочие дестилати води до зачервяване на бузките и наливане на второ. Или да си земеш ена бирица.

Етанолът, независимо дали еко, био, веган и т.н. не би трябвало да разяде каквото и да е в каквато и да е Шкода, Волга или луноход. Карбураторните модели ще го гълтат без никакви драми, ама там рядко има кола да не е на газ, така че си говорим абсолютно напразно.

Най-чувствителни към горивото са двигателите с директно впръскване.

Де що има филтър за гориво е редно да се сменява регулярно с качествен такъв, а за старите модели 105/120/130 - сваля се утайника и се почиства цедката преди помпата.

И разбира се, не е добре да се зарежда от разни шанаджийски бензиностанцийки, защото е възможно в резервоарите да има утаена вода, примеси и общо взето да се наиграеш, стига да не караш Шкода 120, която и да присеца, едва ли чак нещо ще й се случи.

За старите модели трябва да се следи работата на двигателя. При бедна смес се получават детонации - има характерно звънтене и почукване от мотора. Колата няма мощност и грее. Логично с повече спирт да има някакъв такъв момент. При 120 се лекува с въртене на делкото и споменуване мамата на бензинджиите. Нооо - ниа караме на гас, мас и оцет и не ни боли за бензиня. Между другото - и на газ следва регулярно да се сменя филтърчето на газовия клапан, а и да се точи вода и утайки от изпарителя.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи досега с 5% етанол не е имало проблеми, ся изведнъж на 10 - проблем.

Да, добре. 

https://check-vehicle-compatibility-e10-petrol.service.gov.uk/manufacturer/

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://check-vehicle-compatibility-e10-petrol.service.gov.uk/manufacturer/Škoda

 Е, това сега как да го разбирам?

 

От това което пишете смятам че не би имало някакъв сериозен проблем. Все пак като напълня резервоара ще си покаже как работи мотора. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, krasipask написа:

https://check-vehicle-compatibility-e10-petrol.service.gov.uk/manufacturer/Škoda

 Е, това сега как да го разбирам?

 

От това което пишете смятам че не би имало някакъв сериозен проблем. Все пак като напълня резервоара ще си покаже как работи мотора. 

 

Разбирай го като информация, която идва от правителствена служба. Тоест не е меродавна за нищо :D

 

Ако до сега си карал на бензин, няма да има проблем и в бъдеще. Текущото съдържание на биоетанол мисля е 8% в бензина. Не помня точно, но си пише на колонката (поне на Шел). Два процента съдържание на нещо си могат да бъдат и много и малко в химията. Но не мисля, че ще е драматично в случая.

Редактирано от sauber
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз основно зареждам на Лукоил 95 и по спомен досега на пистолета за гориво има залепено е10( но не съм сигурен на 100%) може и да греша. 

 Карам само на бензин..Колата не бих казал че се кара ежедневно. 

 Газ не бих и сложил имам си мои виждания по-въпроса независимо от плюсовете като цена и т. н. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери какво пише на пистолета. Имам груб спомен, че през 201х приехме внедряването на биоетанола. Стартовата добавка беше 5%. После трябваше по процент на година да се вдига, нещо от сорта... До къде сме, не знам със сигурност, но мисля, че сме на 8% в момента.

Аз също карам на бензин, макар разхода ми да е 20/100 в града и 13/100 извън. Моите съображения са, че нямам време да се занимавам с още едно нещо, което е потенциално създаващо проблеми (газова уредба). Също така не виждам как спокойно ще си намаля обема в багажника на половина. Сега ми стига точно, даже леко хартисва. Ако сложа газова, не виждам как ще се оправям с багажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Ще погледна! 

 Както и колегите по-горе споменават ако досега биоетанола е бил 8% и премине на 10% най-вероятно не би било фатално. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.