Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

Жълт сигнал на светофара


Radiskoda

Recommended Posts

Колеги, реших да създам нова тема със следното питане.

Понеже шофирам от около

година и шофирам и в София (от провинцията съм), последните няколко дни ми се случи 2 пъти малко преди кръстовището, 2-3 метра да светне жълто , но аз за да не ме нацелят отзад минах. Знам, че не е правилно, но пък и нали ако се създава опаснотст за птп т

ябва да преминеш. Чусто ли

ви се случва и глобяват ли за нещо такова?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да те глобят за преминаване на жълт сигнал през кръстовището. По-добре правиш, че минаваш. Масово се гони до дупка светофара и е голем зор да се мине, пък ако ще и червено да е. По-добре да минеш на жълто от колкото да те нацели някой засилил се (щото се силят като за последно!) и да лекуваш последствия от камшичния удар! Даже напоследък забелязвам масово, ама наистина масово да се преминава на червено. Дори 2-3 секунди след светването натискат и минават. Адски нагли малоумници напълниха улиците и човек е добре да гледа повече в огледалата. Аз лично, може би половината от времето гледам назад докато карам из София.

Успех и безаварийно шофиране из голямото сéло!

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си навлязъл на жълто и напуснеш кръстовището на жълто - няма да те глобят, дори няма да пробват да пишат акт. Ако все пак тръгнат да пишат си пишеш, че си навлязал на жълто, защото е светнало, когато си бил прекалено близко и спирането ти би представлявало опасност за ПТП.

Виж, ако влезеш на жълто и излезеш на червено е малко по-друг случая... 

И не, не са ме глобявали. Спирали са ме, поговорим си, разберат, че съм наясно със ситуацията и ми пожелават лек ден.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мои близки хора с малко дете в колата бяха блъснати преди време при спиране на жълт светофар на голямо кръстовище от автомобил зад тях. Вторият мислел, че ще минат и той заедно с тях, та решил да засили в последния момент, вместо да спре. Резултатът беше: хората в "Пирогов" (слава Богу нямаше сериозни травми, но пък със силен психически стрес, който оказа влияние на детето), а колата им - с премазана задна част и дълъг престой в сервиза за ремонт.

Така че, ако трябва да избираш между глоба/акт за минаване на жълто или здравето ти и/или разходи по ремонти, мисля, че дилемата е ясна.

 

Един много досаден детайл, който забелязвам по софийските светофари, е твърде краткото време на жълтата светлина преди замяната ѝ с червен сигнал на светофара. Това е осезаемо особено на големи кръстовища, където може да се окаже дори, че даже при навлизане в кръстовището на зелено, то се сменя с жълт сигнал, който преминава в червено още преди да си напуснал кръстопътя. В такива случаи единствения шанс да успееш е да се движиш с превишена скорост през кръстовището.

Едно улеснение за шофьорите някога бяха броячите на зелената светлина по светофарите, които по неясни за мен причини бяха премахнати. Според мен, необходимо беше поне да удължат продължителността на жълтия сигнал след това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, Peter_CLX написа:

Един много досаден детайл, който забелязвам по софийските светофари, е твърде краткото време на жълтата светлина преди замяната ѝ с червен сигнал на светофара. Това е осезаемо особено на големи кръстовища, където може да се окаже дори, че даже при навлизане в кръстовището на зелено, то се сменя с жълт сигнал, който преминава в червено още преди да си напуснал кръстопътя. В такива случаи единствения шанс да успееш е да се движиш с превишена скорост през кръстовището.

Едно улеснение за шофьорите някога бяха броячите на зелената светлина по светофарите, които по неясни за мен причини бяха премахнати. Според мен, необходимо беше поне да удължат продължителността на жълтия сигнал след това.

Всъщност скъсиха периода на "жълто" когато въведоха мигащия зелен сигнал. Той обаче беше премахнат заради жалбата на някакъв недоволен българин, защото бил незаконен. След спирането на мигащия зелен обаче жълтото остана със същата продължителност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Броячите, според мен, наистина бяха много полезни и по малките населени места ги има още тук - там. Много добре беше да видиш, че остават още 2-3 сек. а пред теб има коли и няма смисъл "да напъваш". Сега караме "на усет" кога ще узрее светофара и това не е добре за безопасността.

Пък за пластмасовите колчета в Кресненското дефиле и на други места чакам спецовете по безопасността да ми разяснят като закъса някой и запуши движението как ще дойде пътна помощ и ще го натовари. Същото важи и за Бърза помощ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, Peter_CLX написа:

Мои близки хора с малко дете в колата бяха блъснати преди време при спиране на жълт светофар на голямо кръстовище от автомобил зад тях. Вторият мислел, че ще минат и той заедно с тях, та решил да засили в последния момент, вместо да спре. Резултатът беше: хората в "Пирогов" (слава Богу нямаше сериозни травми, но пък със силен психически стрес, който оказа влияние на детето), а колата им - с премазана задна част и дълъг престой в сервиза за ремонт.

Така че, ако трябва да избираш между глоба/акт за минаване на жълто или здравето ти и/или разходи по ремонти, мисля, че дилемата е ясна.

 

Един много досаден детайл, който забелязвам по софийските светофари, е твърде краткото време на жълтата светлина преди замяната ѝ с червен сигнал на светофара. Това е осезаемо особено на големи кръстовища, където може да се окаже дори, че даже при навлизане в кръстовището на зелено, то се сменя с жълт сигнал, който преминава в червено още преди да си напуснал кръстопътя. В такива случаи единствения шанс да успееш е да се движиш с превишена скорост през кръстовището.

Едно улеснение за шофьорите някога бяха броячите на зелената светлина по светофарите, които по неясни за мен причини бяха премахнати. Според мен, необходимо беше поне да удължат продължителността на жълтия сигнал след това.

Донякъде си прав. Но сам знаеш, че нямаш време за мислене и трябва мигновено да решиш какво да направиш в таква ситуация. Представи си обаче, че по другото направление има свободна лента и някой наближаващ кръстовището автомобил вижда, че може да продължи без да спира и даде газ в този момент, като влезе на червено/жълто или дори вече зелено. Мисля че такъв удър, би бил много по-опасен за здравето на хората, физическо и психическо (за автомобилите не коментирам). 

Относно по-дългото жълто, времето няма откъде да дойде, освен за сметка на другото/ите направление/я, или за сметка на зеленото, но както @Izolini каза, наистина е съкратено и така си остана. Личното ми усещане от премахване на незаконното мигащо зелено е, че ми се налага да спирам по-рязко (е понякога и аз давам газ, но ако съм прекалено близо до кръстовището), което ми създава известно напрежение, но се преживява, нали няма пълно щастие. 

 

За съжаление, моите наблюдения са, че като светне зелено много хора спят на светофара или зяпат не където трябва, съответно се бавят и не тръгват навреме. Други пък оставят огромна дистанция, чакат колата пред тях да се отдалечи за да тръгнат, вместо да потеглят почти едновременно с нея. От там се получава и забавяне и по-ниска пропускливост, съответно последните гонят да взязат в кръстовището на жълто, ама то вече е червено.

Редактирано от ghost_rider
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата пред мен, влезе ли на жълто, и аз минавам. Закон! Естествено се "ослушвам" дали няма пък да набие спирачките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре , ще те провокирам с един страничен въпрос - в Швейцария навлизат в кръстовището на жълто?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината, има и такива случаи. Но всички карат там! Като светне зелено и все едно си на стартова отсечка.

Няма мърдосване, тлф. оправяне на грим в огледалото и т.н.. Всички карат, няма ластици между колите.

Да, ограниченията се спазват, но тръгването от светофар става моментално! Мноо ме кефи това.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, ghost_rider написа:

Донякъде си прав. Но сам знаеш, че нямаш време за мислене и трябва мигновено да решиш какво да направиш в таква ситуация. Представи си обаче, че по другото направление има свободна лента и някой наближаващ кръстовището автомобил вижда, че може да продължи без да спира и даде газ в този момент, като влезе на червено/жълто или дори вече зелено. Мисля че такъв удър, би бил много по-опасен за здравето на хората, физическо и психическо (за автомобилите не коментирам). 

Относно по-дългото жълто, времето няма откъде да дойде, освен за сметка на другото/ите направление/я, или за сметка на зеленото, но както @Izolini каза, наистина е съкратено и така си остана. Личното ми усещане от премахване на незаконното мигащо зелено е, че ми се налага да спирам по-рязко (е понякога и аз давам газ, но ако съм прекалено близо до кръстовището), което ми създава известно напрежение, но се преживява, нали няма пълно щастие. 

 

За съжаление, моите наблюдения са, че като светне зелено много хора спят на светофара или зяпат не където трябва, съответно се бавят и не тръгват навреме. Други пък оставят огромна дистанция, чакат колата пред тях да се отдалечи за да тръгнат, вместо да потеглят почти едновременно с нея. От там се получава и забавяне и по-ниска пропускливост, съответно последните гонят да взязат в кръстовището на жълто, ама то вече е червено.

 

Надявам се да не съм бил разбран неправилно, не бих поощрил никого да минава на жълто винаги и по принцип. С написаното по-горе мисълта ми беше, че евентуалния фиш и глоба са последното нещо, за което човек трябва да мисли в тази ситуация. Прав си, че нямаш никакво време за мислене, но има други, поне три по-критични фактора, които шофьорът трябва да прецени и на базата на това да вземе решение за части от секундата:

  • каква е собствената скорост и ще му осигури ли тя достатъчно бързо преминаване през кръстовището
  • дали в огледалото не вижда някой друг, който кара плътно зад него
  • дали в напречното направление не вижда приближаващ "летящ холандец", който приближава със скорост или навлиза в кръстовището, без да е известен на нас цветът на светофара пред него.

Не разбирам аргумента, че "Относно по-дългото жълто, времето няма откъде да дойде, освен за сметка на другото/ите направление/я, или за сметка на зеленото". Жълтата светлина, си мисля поне аз, се очаква да има достатъчно голяма продължителност, в която вече навлезлите в кръстовището да имат възможност да го напуснат със скорост в рамките на максимално разрешената, преди светофарът да е показал последващия забранителен сигнал. От това следва, че тази продължителност (на жълтото) е логично да бъде функция на големината на кръстовището. В противен случай наистина рискът от колизия между пресичащите се пътни потоци нараства рязко, особено ако жълтия сигнал на едното направление съвпада с червено-жълтия подготвителен сигнал на другото направление.

 

PS. Извинявам се на автора на темата, ако сме я разводнили много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам предвид, че времето е константа. И ако в рамките на 3 минути трябва да има 2 пълни цикъла на светофарите на дадено кръстовище, то няма как да му добавят дори 1 секунда на жълтия сигнал без да намалят зеления. Още повече, някъде има улици със синхронизирани светофари за така наречената зелена вълна и съответно промяната при един светофар би развалило цялата синхронизация или ще коства промяната на всички свързани по веригата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено маневрата "минаване на жълто" при мен е съобразена с пътните условия или състоянието в кръстовището.

Ако е задръстено изобщо не влизам вътре, дори и при зелен сигнал. Иначе, за по-дългото жълто, поне в Пловдив и двата светофара държат червено 3-4 сек.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 21 часа, baijoro написа:

Броячите, според мен, наистина бяха много полезни и по малките населени места ги има още тук - там. Много добре беше да видиш, че остават още 2-3 сек. а пред теб има коли и няма смисъл "да напъваш". Сега караме "на усет" кога ще узрее светофара и това не е добре за безопасността.

Пък за пластмасовите колчета в Кресненското дефиле и на други места чакам спецовете по безопасността да ми разяснят като закъса някой и запуши движението как ще дойде пътна помощ и ще го натовари. Същото важи и за Бърза помощ.

 

Махането на броячите по светофарите има толкова логика, колко да махнеш средната мантинела на магистралата, че да могат шофьорите в насрещното да се виждат :D Пълна дебилщина беше това. Страшно много помагат и от гледна точка на шофьорски комфорт, а и от гледна точка безопасност. Единственият "проблем" при тях е с умните светофари. Пиша проблем в кавички, защото подозирам, че е такъв, не го знам със сигурност. Нали умните светофари с жълтите стълбове следят трафика и на база данни превключват сигналите. Демек таймера горе може да показва 60 сек, ама светофара да прецени, че ще пусне сега, защото има много коли. Или не работят точно така?

 

А това с колчетата също е канска кретения. Ама с нашия НПО сектор в лицето на Диана Русинова (която въобще не е ясно как изведнъж стана експерт по пътна безопасност) и Богдан Милчев (бивш шеф на КАТ, смятай...) това е резултата. Единствената държава, в която съм виждал такова разделение е Швеция. Но там то се прави на пътища, които са с по две ленти в посока. И не използват гумени колчета, а много странни опънати стоманени въжета.

 

В общи линии, в България като има някакъв проблем свързан с пътното движение. Па дали е за ремонти, безопастност, организация и т.н., цикъла е следния:

Вдигане на шум->Държавата го мъдри->Държавата се намесва->Става поне три пъти по-зле

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, sauber написа:

Единственият "проблем" при тях е с умните светофари. Пиша проблем в кавички, защото подозирам, че е такъв, не го знам със сигурност. Нали умните светофари с жълтите стълбове следят трафика и на база данни превключват сигналите. Демек таймера горе може да показва 60 сек, ама светофара да прецени, че ще пусне сега, защото има много коли. Или не работят точно така?

Точно така, затова ги махнаха. И въведоха летящото зелено, което дори беше по-удобно защото не трябва да се взираш в някакви цифри.

В общи линии ръчичките да му изсъхнат на тая дребна душица, дето е решил да се оплаче! И краченцата също!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, sauber написа:

...А какво пък е "летящо зелено" ?!

Сигурно третото мигване на зеленото , щот тогава минават летящи чинии през кръстовището 🤣

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, sauber написа:

. А какво пък е "летящо зелено" ?!

Намеса от страна на аутокоректа 🤣 "мигащо"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 13.09.2022 г. at 13:03, baijoro написа:

Броячите, според мен, наистина бяха много полезни и по малките населени места ги има още тук - там. Много добре беше да видиш, че остават още 2-3 сек. а пред теб има коли и няма смисъл "да напъваш". Сега караме "на усет" кога ще узрее светофара и това не е добре за безопасността.

Пък за пластмасовите колчета в Кресненското дефиле и на други места чакам спецовете по безопасността да ми разяснят като закъса някой и запуши движението как ще дойде пътна помощ и ще го натовари. Същото важи и за Бърза помощ.

 

Винаги ще има отзад напъващи, ако ще и жълто да е! Българина винаги бърза и мрази да седи на светофара. Губи време и пари... Не е нужен усет, очеизвадно е всичко, което се случва. По правило - светне ли жълтото - подготвяш се за спиране. 

 

Относно Кресненското дефиле...

Като закъса някой и е нужно да дойде линейка, пътна помощ с СЪЩОТО, като преди, когато ги нямаше колчетата. Там така или иначе са 2 платна с по една лента. Специално закъсал автомобил по никакъв начин не променя трафика независима или няма колчета. Онзи ден минах от там, днес също ще мина. Адски спокойно се кара. Не бавно, а спокойно! Дори да карам зад камион, най-много да загубя...5 минути максимум. При трипа дето си спретнахме от 1200 км в посока, тея 5 минути... Аз намирам смисъл в тези колчета. Сигурно обаче пак ще се намерят безсмъртни и бързащи герои, които ще изпреварват :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес по ТВ гледах, че колчетата по Кресненското не са толкова на гъсто ( както на Микре, например) и ако се наложи може да се мине между тях.

За зимата, обаче, не знам как ще става...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 15.09.2022 г. at 10:39, zloQQ написа:

 

Винаги ще има отзад напъващи, ако ще и жълто да е! Българина винаги бърза и мрази да седи на светофара. Губи време и пари... Не е нужен усет, очеизвадно е всичко, което се случва. По правило - светне ли жълтото - подготвяш се за спиране. 

 

Относно Кресненското дефиле...

Като закъса някой и е нужно да дойде линейка, пътна помощ с СЪЩОТО, като преди, когато ги нямаше колчетата. Там така или иначе са 2 платна с по една лента. Специално закъсал автомобил по никакъв начин не променя трафика независима или няма колчета. Онзи ден минах от там, днес също ще мина. Адски спокойно се кара. Не бавно, а спокойно! Дори да карам зад камион, най-много да загубя...5 минути максимум. При трипа дето си спретнахме от 1200 км в посока, тея 5 минути... Аз намирам смисъл в тези колчета. Сигурно обаче пак ще се намерят безсмъртни и бързащи герои, които ще изпреварват :)

Ако хванеш пред теб учебна кола, нова дама или претоварен камион, ще видиш как се кара с 30-35кмч в колона! Като ги има тия колчета, нека се следи за минимална скорост, че на 50, карат с 35 редовно! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 15.09.2022 г. at 11:53, baijoro написа:

Днес по ТВ гледах, че колчетата по Кресненското не са толкова на гъсто ( както на Микре, например) и ако се наложи може да се мине между тях.

За зимата, обаче, не знам как ще става...

На гъсто са си особено на прибиране! За 3-5 коли напред тоя филм е неоправдан риск, според мен! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Напълно си прав !

Разбира се, че не си струва за изпреварване. Имах предвид  при задръстване от някаква аварийна ситуация, че ще може да се преминава между тях към другата лента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ние пишем за влизане на жълто, а вчера едно тъпо говедо, с 30 годишен мерц, мина кръстовището на Парадайса по Черни Връх на чисто червено, и то светещо от 4-5 секунди! А там минавам с мотора и, ако бях там, сигурно щеше да ме помете. И, такова говедо, е само въпрос на време да удари някой :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, b3lq7a написа:

Ако хванеш пред теб учебна кола, нова дама или претоварен камион, ще видиш как се кара с 30-35кмч в колона! Като ги има тия колчета, нека се следи за минимална скорост, че на 50, карат с 35 редовно! 

Така е, прав си! Но...са 15 километра. Колко пък толкова да закъснееш за крайната дестинация? 10 минути? 15?

 

Преди 6 часа, baijoro написа:

 Напълно си прав !

Разбира се, че не си струва за изпреварване. Имах предвид  при задръстване от някаква аварийна ситуация, че ще може да се преминава между тях към другата лента.

Пак да напиша...

Положението при аварийна ситуация ще бъде абсолютно същото, както когато ги нямаше. Имаме си по едно платно в посока - точно толкова, колкото и преди. Ако пък случайно не знаете - може да се газят тези колчета :)

 

Само като информация...

Това БЕШЕ една от най-критичните точки в Бг с много катастрофи и не малко смъртни случаи.

От както са сложени въпросните колчета - няма нито една катастрофа!

За мен - работят :)

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.