Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

Покупка на нов автомобил


dipas_71

Recommended Posts

Здравейте, колеги.

Аз съм нов член и пиша за първи път. От доста време се двоумя дали да си купя шкода (Октавия), но след тазгодишното автоизложение това лято реших да си купя Супърб.

Ще взимам нова кола на лизинг, дизел, 200 коня. Пеших да инвестирам в модела със всички екстри (L&K). Двоумя се само следното: има ли смисъл 4х4 или не?

Ще съм благодарен за мениния и съвети. Колата ще се кара повечето време извънградско. Не съм специалист и ме интересуват плюсове и минуси на 4х4, поддръжка и т.н.

Общо взето има ли смисъл да се взима тази екстра или не?

П.П. До сега съм карал Ситроен С5 и за мен е много важно возията на колата. Още не съм правил тест драйв на Супърб, но тези дни ще си организирам. Исках да съм подготвен преди да отида в Еуратек.

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, и добре дошъл!

 

Супърб е чудесен автомобил! Но не очаквай чудеса от возията. След С5 всичко ще ти се стори, като каручка. Няма база за сравнение.

За 4х4, лично на мен не ми е необходимо. Или, ако ми трябва, то ще е единствено за по-добра проходимост в снега, но аз зимата не ходя по планини. Иначе, возиш допълнително едни железа, които ползваш-неползваш искат обслужване и разхода на гориво се повишава, може би с литър на 100км. По това, което съм написал се надявам да прецениш дали ти е необходимо. Говори се, че 4х4 дава по-голяма стабилност на колата, независимо в какви условия е и това сигурно е така, но мен не ме вълнува. Гледам колата да ми е стабилна и без 4х4.

Успех и много добър избор си направил и на двигател и L&K изпълнение. Топ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мнението! Изобщо нямам намерение да сравнявам возията със Ситроена. Гледам колата да е стабилна, а цената на поддръжката също ми е важна.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, dipas_71 написа:

Изобщо нямам намерение да сравнявам возията със Ситроена.

 

Супърб вози меко и плавно, но при хубави асфалтирани пътища. У нас малко са дефицит.

При движение по паваж се усеща всяка фуга на паветата. За това спомагат 18" джантите и ниските гуми, напомпани на 2.6 атм.

Това е за Супърб 2. Не съм се возил в Супърб 3, предполагам, че и там ще е същото.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет! Добре си се насочил :)

Ще драсна за нещата, които според мен е хубаво да ги има в колата, като предварително се извинявам, ако са включени в L&K.

Двойните стъкла ще повишат комфорта, намалявайки шума.

DCC би трябвало да е включено в оборудването, но ако не е - взимай. Възможноста да променяш поведението на колата чрез системата определено плюс. Но наистина, возията в сравнение е франсетата...

4х4 е неголям разход на фона на цената при подръжка. Смяна на масло и почистване на цедката (ако не бъркам) на всеки 60.000 км. До скоро беше около 650 лева. Да, мъкнеш едни железа и разхода ще е една идея отгоре, но дори да не си планинар (защото за офроуд не става този дакел Супърб-а) - 4х4 може да влезе в употреба със сигурност. На мокро, при потегляне, по непочистени улици зимата или ако замръкнете някъде и осъмнете с повечко снежец. Поправя и някоя друга грешка на шофьора също ако се наложи.

Матрични фарове - струват си всяка стотинка! Карането през нощта е на съвсем друго ниво ако мога така да кажа. Аз обичам да карам по тъмно и скоро покарах с такива ламБи...задължителни са според мен.

Другите глезотийки с които L&K е натъпкано май са достатъчни :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4х4 задължително!  Разликата в усещане за сигурност и стабилност има не само на мокро, сняг и лед, а и на сух път, особенно извънградско в завои. Аз лично бих гледал за бензинов, мисля има 2.0т 210-220кс, дизела е по-проблемен в дългосрочен план. Разликата в разхода на гориво е пренебрежимо малка. Близък си купи наскоро нов ЛиК 2.0т 280кс, само на къси разстояния в София харчи доста - 15л, ако се кара повече от 10км и няма сериозни задръствания пада на 10л на 100км. Извънградско е доста добре разхода със 150кмч на темпомат пада на 7л, а със 120кмч около 6л. Нали са със система за гасене на 2 от цилиндрите в еко режим тия и оттам идва пестеливостта му. Не мисля, че дизелов ще харчи повече от 2л на 100км надолу градско, а извънградско и по-малко. 

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, b3lq7a написа:

4х4 задължително!  Разликата в усещане за сигурност и стабилност има не само на мокро, сняг и лед, а и на сух път, особенно извънградско в завои.

Изобщо даже не е задължително.

Ако не живееш по балканите с люта зима и не си състезател по острите завои, няма нужда от 4х4

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяка зима в уличките между ул. Гео Милев и парка плача, че нямам 4х4. За Княжево и Драгалевци изобщо няма да коментирам. Толкова по темата за балкана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, baijoro написа:

Изобщо даже не е задължително.

Ако не живееш по балканите с люта зима и не си състезател по острите завои, няма нужда от 4х4

Като покараш 4х4 пак може да пишеш! Всичко е до поведение на пътя, усещане, сигурност, надеждност, възможности и не на последно място -  удоволствието от шофирането, от моята гледна точка, а от твоя - ти си знаеш! И малък офтопик - по добре на задно, отколкото на предно, тия където бутат са по добре от тия, които теглят. А най добре и на 2та моста, да няма инертни допирни точки!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, Izolini написа:

... уличките между ул. Гео Милев и парка плача, че нямам 4х4. За Княжево и Драгалевци изобщо няма да коментирам. Толкова по темата за балкана.

Не съм от София и не знам къде са цитираните улички, но щом изпитваш затруднение, значи не е много равно и правилно си преценил, че с 4х4 ще е по-добре.

Но щом колегата се чуди дали да я вземе с двойно предаване

или не, значи при него няма такива проблеми. Не знам ако човек живее в Смолян, примерно, дали ще пита по форумите да си купи ли  4х4.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, b3lq7a написа:

Като покараш 4х4 пак може да пишеш! Всичко е до поведение на пътя, усещане, сигурност, надеждност, възможности и не на последно място -  удоволствието от шофирането

Карал съм 4х4  (Субару Форестър) и много добре знам какво е пътното поведение, то е каквото го описваш. Но от 4х4 до 4х4 има голяма разлика. 

Тук говорим за Шкода, при която знаем,че задвижването не е постянно 4х4, а Халдекса го прави такова при превъртане на предните колела. И то при видимо превъртане.

Не знам как усещаш по-голяма сигурност и надеждност при нормални пътни условия и нормално каране. Може би от внушение.

А относно твърдението ти, че: 

"по добре на задно, отколкото на предно, тия където бутат са по добре от тия, които теглят"

би ли се обосновал защо мислиш така?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, baijoro написа:

Карал съм 4х4  (Субару Форестър) и много добре знам какво е пътното поведение, то е каквото го описваш. Но от 4х4 до 4х4 има голяма разлика. 

Тук говорим за Шкода, при която знаем,че задвижването не е постянно 4х4, а Халдекса го прави такова при превъртане на предните колела. И то при видимо превъртане.

Не знам как усещаш по-голяма сигурност и надеждност при нормални пътни условия и нормално каране. Може би от внушение.

А относно твърдението ти, че: 

"по добре на задно, отколкото на предно, тия където бутат са по добре от тия, които теглят"

би ли се обосновал защо мислиш така?

 

Моите Субара бяха Форестер 2.5ХТ със СТИ мотор и турбо - 3г, преди това Легаси 2.2 за 1г. И 2те с блокиран среден диф, Форестера и с ЛСД отзад. Невероятно 4х4, там където съм минавал с Форестера(все на една страна, заради ЛСД, с Йети-то съм минал също(но с офроуд режим съвсем нормално и приятно), а легасито е ниско и не ставаше много, много за гори. 

 

Виждам от коментара ти, че Шкода 4х4 не си карал или поне не с Халдекс 4то и 5то поколение (на 4то след като му активираш еЛСД си става доста ориентирано към задно, както и на 5то с последния ъпдейт на софт-а), които са постоянно зацепени, само преразпределят колко да дават на задния мост.

 

Вероятно, от незнание и липса на опит с 4х4 Шкода, се изказваш толкова неграмотно! Следващия път пиши, след като се поинтересуваш, прочетеш правилна информация и придобиеш някакъв поне базов опит - примерно, един тест драйв от ЕТ на модел с 4х4 и аналогичен без, стига да ти дадът да покараш нормално, не тръгни спри с 50кмч в града! 

 

В отговор на въпроса ти на цитираното мое писание - пътното поведение, контрол и сигурност. Кола на предно тръгне ли да недозавива всичко е приключило, освен някакъв късмет с ръчна да я вкараш с презавиване в пътя. Коли на задно презавиват, а с това лесно се справяш! Тия на 4х4 сам ги караш да презавиват в един прекрасен момент, когато искаш да си бърз! 

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Презавиването е само един аспект и от него не може да си правиш извод кое е по-добро - предно или задно.  И ти го знаеш, защото се изказваш грамотно.

Истината е, че и двата вида си имат предимства и недостатъци.

Аз пък казвам, че е по-добре теглителната сила да е в посоката на желаното движение (посоката на предните колела). 

А за това колко много се усеща 4×4 подчертавам: при нормално каране на нормален път, говорят темите на колеги с 4х4, които разбират, че задното не се включва чак като забуксуват в снега.

Извинявам се на колегата, пуснал темата за отклонението.

Всеки си има глава на раменете и да си преценява за какво да си дава парите, но препоръката ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да си купи 4х4 ми се стори прекалена.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, baijoro написа:

Презавиването е само един аспект и от него не може да си правиш извод кое е по-добро - предно или задно.  И ти го знаеш, защото се изказваш грамотно.

Истината е, че и двата вида си имат предимства и недостатъци.

Аз пък казвам, че е по-добре теглителната сила да е в посоката на желаното движение (посоката на предните колела). 

А за това колко много се усеща 4×4 подчертавам: при нормално каране на нормален път, говорят темите на колеги с 4х4, които разбират, че задното не се включва чак като забуксуват в снега.

Извинявам се на колегата, пуснал темата за отклонението.

Всеки си има глава на раменете и да си преценява за какво да си дава парите, но препоръката ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да си купи 4х4 ми се стори прекалена.

 

 

ЕЖК, цитирам sauber, демек - една жена каза... Покарай, каквото коментираш, после имай мнение по темата! Може би и аз не съм много точен, че 4х4 под 200кс на до 1.5т не съм карал, за да имам мнение какво е усещането на пътя, според ЕЖК! Гаранция има разлика дали е 150 или 220+, или 320+. Но и темата е за суперб 190кс дизел - та аз препоръчвам бензиновия поне малкия 2.0т! Мога да кажа, че Форестер-ът беше по-добре на пътя от Йети-то(мнението ми е в сравнение с Йети 1.8тси, с ремап и някои модове по халдекс, АБС/ЕСП и др), но не и извън него! Митовете и легендите колко невероятно е 4х4 на Форестер турбо извън пътя са ми познати и от личен опит казвам, Йети-то не е по-зле, а аз се чувствах по-добре в него, дори! Може и аз да не съм капацитет, да не разбирам от 4х4 (стария ми Патрол ГР се смее на това писание), офроуд, високи скорости и техники на шофиране... Даже като се замисля е така, ти си прав, Шкода 4х4 е елементарна кола на предно, която след многократно предвъртане на предно колело пуска малко на задния мост. И Шкода са коли за бавноразвиващи се, даже новата емблема за 4х4 им е само една 8-ца, нали 4+4 е 8 ;) !

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шкода Супърб II, 2009, 4x4

 

Това е возилото, което “търкалям” вече 6 години.

 

Ами, следващата ми кола отново ще е 4х4.

(служебната и тя е 4х4, но там вече говорим за истинско такова).

 

Може би по някога човек не може да се аргументира с детайлни факти и точно описани, но карах същата като моята без 4х4…

Ами моята сякаш я чувствах по-сигурна, още повече при подаване на газ било на прав участък или завой.

Просто свикваш и го имаш за плюс и чувстваш удобство и известна сигурност.

Има минуси: Риск от повреда в доп. възел и доп. обслужване, което си иска човек да знае какво прави!

 

 

Говоря за 2.0 TDI, 170 к.с., ръчни скорости

 

 

Мога да дам пример и с Шкода Октавия 2, FL, 2013

Същата беше 140 к.с., ръчни скорости, предно

Много пъргава, страхотна за каране, обачеее веднъж свикнал на 4х4, до 3-та скорост въртеше гуми.

И да, тя е по-лека от Супърба.

 

 

Важното, което според мен трябва да се отбележи, е че ако колата няма 4х4, но същевременно е автоматик, самата кутия мисля, че трудно ще позволи да въртиш гуми до 3-та предавка.

 

До колегата, който скоро ще се похвали с нова кола (надявам се и му го пожелавам):

Три много важни, лично за мен екстри:

- DCC

- Акустични стъкла

- Автоматична скоростна кутия

 

 

Успех!

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 7.09.2022 г. at 21:44, Voyslav Filipov написа:

Шкода Супърб II, 2009, 4x4

 

Това е возилото, което “търкалям” вече 6 години.

 

Ами, следващата ми кола отново ще е 4х4.

(служебната и тя е 4х4, но там вече говорим за истинско такова).

 

Може би по някога човек не може да се аргументира с детайлни факти и точно описани, но карах същата като моята без 4х4…

Ами моята сякаш я чувствах по-сигурна, още повече при подаване на газ било на прав участък или завой.

Просто свикваш и го имаш за плюс и чувстваш удобство и известна сигурност.

Има минуси: Риск от повреда в доп. възел и доп. обслужване, което си иска човек да знае какво прави!

 

 

Говоря за 2.0 TDI, 170 к.с., ръчни скорости

 

 

Мога да дам пример и с Шкода Октавия 2, FL, 2013

Същата беше 140 к.с., ръчни скорости, предно

Много пъргава, страхотна за каране, обачеее веднъж свикнал на 4х4, до 3-та скорост въртеше гуми.

И да, тя е по-лека от Супърба.

 

 

Важното, което според мен трябва да се отбележи, е че ако колата няма 4х4, но същевременно е автоматик, самата кутия мисля, че трудно ще позволи да въртиш гуми до 3-та предавка.

 

До колегата, който скоро ще се похвали с нова кола (надявам се и му го пожелавам):

Три много важни, лично за мен екстри:

- DCC

- Акустични стъкла

- Автоматична скоростна кутия

 

 

Успех!

 

 

Намери кой да ти активира XDS на предните колела(поне при мен можеше само там да се пусне), на най-лека степен (бяха 3 по спомен). Ти си с Халдекс 4та генерация, на 5та има XDS и на 2та моста заложено. Примерно о2 РС преФЛ и ФЛ това ги различава. С ХДС е ФЛ-а, има клипче на 2 такива за сравнение на поведението им в завои на писта. При 4х4 шкодите е същото, но понеже са на кръст вързани колелата усещах, че и на задните работи това еЛСД. Малко по-бързо свършват накладките, но управлението е друго, нищо общо с без тази опция. Докато карах Йети(1.8тси с ремап на 210+кс) с 4та версия без активиран ХДС тръгваше да недозавива! След активацията му стана много приятно по завои и с мощността си с газ в завои( с изгасено ЕСП) презавиваше, на силен старт тръгваше на една страна, а на сняг го карах на страни и направи, и по завои. Много контролируема стана, сега на октавията(пак 1.8тси с ремап от Пепино) като преправих ЕСП да се гаси и ъпдейтнах с последния софт халдекса също е кеф и се кара с газ в завои, стои супер стабилна на пътя. Ако искаш офроуд пърформанс, задължително кодирай и ЕСП да се гаси напълно, както е на РСките - ЕСЦ -фули офф, не ЕСП спорт и тн. Без ЕСП не връща газта при пребоксуване и можеш да я вадиш с яко газ при нужда от дълбока кал, преспи и тн. На някои шкоди се води ЕСЦ/ESC, не ЕСП. 

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.