Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Атмосферен мотор


Dare

Recommended Posts

Колеги, обичам коли с атмосферен безинов мотор, но обичам и седани. Досещате ли се за такива коли, които да са и надежни. За съжаление моята любима марка Шкода се насочи към двигатели с директно впръскване и турбо. За сега измислих само японски коли и корейски коли. Търся нещо след 2010 година. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.6 не е ли такъв? Има го в О2... Но няма седан, прав си. Лифтбекът обаче според мен е по-добър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, zloQQ написа:

1.6 не е ли такъв? Има го в О2... Но няма седан, прав си. Лифтбекът обаче според мен е по-добър.

Има го на Октавия 2, включително на ФЛ (сините на милицията са такива). Много бучи, много харчи, малко върви.

Като ще е атмосферен бензин - 3,6 на Супърб, има го и на Пасатор и на СС

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Dare написа:

3,6 добре звучи,ама не ли с директно впръскване ?

С директно впръскване е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За корейците след 2010та година трудно се откриват без директно впръскване :) Иначе, 2.4 (4 цилиндъра), 3.3 (6 цилиндъра) са хубавите мотори на корейците. От тях имат MPI, имат и GDI, като GDI-то е с директно и не стават на газчица. Преди 2010та има 2.7, който е шестак и става на газ, както и 2.4-ката, който е 4 цилиндъра. Ако гледаш по-малки двигатели от 2.0 - вече отиваш на по-проблемните двигатели, като цяло :)  

Японците, както и всички, общо взето, минават към турбинирани двигатели с директно впръскване след 2010та. :) Има още някои атмосферки, не са малко, но е страхотна рядкост да се намери нещо, което да не е директно впръскване. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търсиш еднорози :)

Виж там Киа К5, К7, К9 ( не ги знам точно ). Имат някакви мотори по 200 и нещо коня, които са с фабрична газ май. Това е при положение, че търси НЕ FSI заради слагане на газ. Тенденцията в ЕССР е малолитражен турбо бензин, на моменти хибрид :)

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, тези корейските изцяло на газ, те нямат бензинов резервоар изобщо. Имат само газова бутилка в багажника, много са издръжливи, нямат почти никакви проблеми с газовото и т.н. Имат си особености, като например всички бутилки са толкова качествени, че могат да издържат на ядрена атака, но в България имаме закон: на 10 години да се подменя бутилката. Този масраф към днешна дата струва около и над 3 000лв да се подмени бутилката с по-нова, но за целта се сменя и помпата и още какво ли не и към момента се извършва от 1-2 фирми максимум, които внасят коли от Корея :) 

 

Има си щампа на бутилката, кога е произведена, и от тази дата нашите големи глАви смятат 10 години. Например, ако сега вземеш кола 2013та имаш по-малко от 5 месеца да смениш бутилката. Ако вземеш 2015-та, до 2025-а можеш да караш и после трябва да смениш бутилката, за да минеш ГТП. 

 

Оказва се, че в Корея имат адски много произведени бутилки, които стоят ей така, на склад. Произвели са ги, защото са мислели, че ще се харчат, като резервна част, но не се харчат, защото бутилката е много здрава и няма нищо общо с тези "почти" боклуци, които се продават у нас :) 

 

Киа, Хюндай, СангЙонг само на газ са супер здрави и евтини машини - има доста на пазара, но основната тайна е, че това са таксита на по над 250 000км (ако намериш на под 200 000км си някакъв късметлия). Въпреки пробега у нас хората си ги карат по още 200 000км с някакви минимални забележки, които не са чак толкова скъпи за отстраняване. Въртят им километрите още преди да я пуснат на обява, защото за Корейците това нещо е, като да я минеш на автомивка :) Държавата им дава субсидии, ако разкарват "старите кошници" по над 100-150 000км от държавата, затова продавачите им връщат километража на по 20-30-40-50 000км (100-150 000км отгоре трябва да им се слага на тези, за да излезе реалният пробег), някои рядко ги връщат на 100-120 000км, но това означава, че тази кола е на поне 300-350 000км. Въпреки това, пак казвам, тези са много здрави работни добичета бъкани с много екстри, големи двигатели и много приятни за каране :)  

 

Единственото по-лошо, което се сещам за тези модели е, че трябва да си чакаш частите от Корея. Поръчваш на фирмата и ако нямат нищо налично, поръчват ги и... когато дойдат-тогава. През това време рейсът е на твое разположение, защото няма от къде да си набавиш частите, които ти трябват :) Окачването и т.н. си е същото с минимални разлики, но има прилики с европейското. 

 

Да не говорим колко са евтини тия коли, ако решиш да си я внесеш сам от Корея /пращат ти я с контейнер до Варна или Бургас, рядко и до Гърция /там по-лесно се освобождава от митница/, до където има "корабче"/ - за 8-10-12 000лв (с ддс, с мито, с технотест, с регистрация и т.н.) има коли на по 3-4 години (така да се каже, чисто нови/пресни таксита) - същите тук струват по 45-50-60 000лв чисто нови с дизелов двигател, например :) Екстри - като в S-klasse, даже някои още ги няма при Шкода.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, колегата е прав, че търся еднорог. Търся сравнително най-просто устроения мотор в най-модерната и комфортната кола, НО явно няма да е седан. Moже би поне, за да е чешка колата, ще трябва да направя компромис с форманта. Хюндай i30 ги воднят доста здрави коли. 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 19 минути, Dare написа:

Мда, колегата е прав, че търся еднорог. Търся сравнително най-просто устроения мотор в най-модерната и комфортната кола, НО явно няма да е седан. Moже би поне, за да е чешка колата, ще трябва да направя компромис с форманта. Хюндай i30 ги воднят доста здрави коли. 

 

Амиии, те доста модели на Хюндай точно там ги сглобяват :) i30-ка зависи от коя година, ако се ориентираш към нещо свиркай, мога да помогна с информация за чести проблеми и т.н. :)  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 20 минути, shaft написа:

 

Амиии, те доста модели на Хюндай точно там ги сглобяват :) i30-ка зависи от коя година, ако се ориентираш към нещо свиркай, мога да помогна с информация за чести проблеми и т.н. :)  

Благодаря, колега. Втора генерация i30-  Gamma 1.6 МPI мотор с механична скоростна кутия.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

защо да не е седан виж една такава https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11656960782230794&slink=p87c2l имам познат който има и е много доволен 

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, Dare написа:

Благодаря, колега. Втора генерация i30-  Gamma 1.6 МPI мотор с механична скоростна кутия.

 

Тази генерация си е здрава, като цяло. Имат два-три проблема с кормилната колона:

1. има едно гумено тампонче в карето на моторчето, което се изяжда и при въртене на волана чука. Ако те бива, за 1 час се сменя и струва под 10тина лева. Не се разглобява много-много. 

2. прецаква се електрониката на самата колона/моторчето и т.н. Сменя се с друга от морга, около 300лв излизаше. Ако отидеш в официален вносител - 3000лв и нагоре, продават ти цялата колона. 

3. прецакват се едни пластмасови втулки на колоната, но това е рядкост.

 

Всичко по-горе се рециклира, като цяло, и не е супер скъпо. Колата е здрава, в общи линии, но то и няма какво да му се счупи точно на този модел :) А и....далееееч не върви, като 1.8 турбо, ама предполагам, че "даунгрейдваш" поради някаква причина. :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 27 минути, shaft написа:

 

Тази генерация си е здрава, като цяло. Имат два-три проблема с кормилната колона:

1. има едно гумено тампонче в карето на моторчето, което се изяжда и при въртене на волана чука. Ако те бива, за 1 час се сменя и струва под 10тина лева. Не се разглобява много-много. 

2. прецаква се електрониката на самата колона/моторчето и т.н. Сменя се с друга от морга, около 300лв излизаше. Ако отидеш в официален вносител - 3000лв и нагоре, продават ти цялата колона. 

3. прецакват се едни пластмасови втулки на колоната, но това е рядкост.

 

Всичко по-горе се рециклира, като цяло, и не е супер скъпо. Колата е здрава, в общи линии, но то и няма какво да му се счупи точно на този модел :) А и....далееееч не върви, като 1.8 турбо, ама предполагам, че "даунгрейдваш" поради някаква причина. :) 

Малко солено ми излиза с цените на горивата...тъжна работа като цяло. Трябва да сменям веригата, което ми казаха, че не е много евтино, а и  турбината, която е здрава към момента била нова 3000 лв. и трудно се рециклирала... не знам си какво и ме наплашиха. Реших да се информирам какво опции имам. :D

Редактирано от Dare
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 23 минути, Dare написа:

Малко солено ми излиза с цените на горивата...тъжна работа като цяло. Трябва да сменям веригата, което ми казаха, че не е много евтино, а и  турбината, която е здрава към момента била нова 3000 лв. и трудно се рециклирала... не знам си какво и ме наплашиха. Реших да се информирам какво опции имам. :D

 

За горивата съм съгласен. :) За другото... мааалко са ти намазали кънките, като цяло :) Но ти си решаваш... :) Има цени и "цени". Аз лично бих останал с 1.8TSI пред всяка друга атмосферна кочина :) Всяка атмосферка харчи повече от турбиниран двигател. Колкото до турбото - ако се грижиш за него както трябва, то е вечно, не се чупи (освен, ако нещо не го удари, но това спада в графа "не се грижиш добре за колата").

 

ПП: Но да, разбирам те напълно. Аз след шкодата минах към корейските "боклуци" (вече 7 години и над 140 000км безпроблемни съм навъртял на корейски кочинки) и не бих се върнал към пресолените цени на VAG в близко бъдеще. :) Тоест, това, което ми харесва от VAG ми идва малко солено и не си заслужава изобщо (нито като качество, ното като изпълнение, нито като дизайн). :) Предпочитам да взема корейско с много повече екстри, които все още при ваг ги няма серийно или още върви номерчето "поръчай си го, плати си го солено, пък ние само ще го активираме с диагностиката".

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 9.08.2022 г. at 7:54, shaft написа:

 

За горивата съм съгласен. :) За другото... мааалко са ти намазали кънките, като цяло :) Но ти си решаваш... :) Има цени и "цени". Аз лично бих останал с 1.8TSI пред всяка друга атмосферна кочина :) Всяка атмосферка харчи повече от турбиниран двигател. Колкото до турбото - ако се грижиш за него както трябва, то е вечно, не се чупи (освен, ако нещо не го удари, но това спада в графа "не се грижиш добре за колата").

 

ПП: Но да, разбирам те напълно. Аз след шкодата минах към корейските "боклуци" (вече 7 години и над 140 000км безпроблемни съм навъртял на корейски кочинки) и не бих се върнал към пресолените цени на VAG в близко бъдеще. :) Тоест, това, което ми харесва от VAG ми идва малко солено и не си заслужава изобщо (нито като качество, ното като изпълнение, нито като дизайн). :) Предпочитам да взема корейско с много повече екстри, които все още при ваг ги няма серийно или още върви номерчето "поръчай си го, плати си го солено, пък ние само ще го активираме с диагностиката".

А знаеш ли дали бензиновите мотори са с маховик ? Мисля, че 1.4 не е или ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 14.08.2022 г. at 9:06, Dare написа:

А знаеш ли дали бензиновите мотори са с маховик ? Мисля, че 1.4 не е или ?

 

Предполагам, че питаш, дали са с демпферен, а не дали има (всички имат). Общо взето:

image.png.5a67fa1973074e44fb3faf5699553edc.png

 

Евтинки са, няма драма с тях :)  Скъпите демпферни и т.н. са на дизелите предимно.

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, shaft написа:

 

Предполагам, че питаш, дали са с двумасов или с демпферен и т.н.

 

 

Да, не се изразих правилно. Видях, че са по 300 лв. току-що, народна кола е явно.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

едно отклонение, може и да е интересно.

 

Да. Всеки един двигател с вътрешно горене има маховик. Основното му предназначение е да придаде инерция на коляновия вал.  По-късно конструкторите го използват и за допълнителни функции. На него са монтирани съединителя и зъбния венец за стартера.

  • Одобрявам 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.5, Mazda 6. Седан с атмосферен матор.

2.0 Toyota Avensis (3+facelift). Седан с атмосферен мотор.

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.