Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Слаб климатик


Mecho1991

Recommended Posts

Здравейте колеги, ходих на майстор за климатика, колата е Октавия 2 2011г 2.0 140

Та ходих при един майстор, може би най добрият в Монтана да ми прегледа климатика още преди 2-3 месеца за да е готов за сезона, човека ми обясни за някакъв клапан който е за смяна, смени каквото трябва, допълни инсталацията и всичко работи обаче сега като стана по топло време, дори на най студената степен не мисля че системата студи добре, има ли някаква причина колата да не охлажда добре или аз си втълпявам, смених филтъра на купето но другото нещо което забелязах е че долната страна на радиатора (около 1/3) е с доста смачкани ламели, точно при широките отвори на бронята, възможно ли е от там да идва проблема? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли е там проблема, щом няма теч. Сложи един термометър между ламелите, мисля, че трябва да ти покаже, около 5-6 градуса, ако не са толкова значи има проблем. При мен също го имаше тоя проблем и ми смениха някаква част, ама не помня, какво беше, само помня, че ми излезе 180лв. Тоя сменения клапан да не е нещо дефектен? Шанса е малък, но се случва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, skauta написа:

Едва ли е там проблема, щом няма теч. Сложи един термометър между ламелите, мисля, че трябва да ти покаже, около 5-6 градуса, ако не са толкова значи има проблем. При мен също го имаше тоя проблем и ми смениха някаква част, ама не помня, какво беше, само помня, че ми излезе 180лв. Тоя сменения клапан да не е нещо дефектен? Шанса е малък, но се случва.

Еми до колкото разбрах от майстора ако клапана е дефектен, компресора не тръгва, то духа студено, но ми се струва че трябва да е повече, иначе използвам и автоматичната клапа за циркулация, ето снимка

20220702_113211.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да блъска яко студено - изключваш въртенето в купето и там, където е AUTO го натискаш още веднъж, за да засили потока. И не бараш силата на вентилатора, защото променяш автоматичната настройка :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, zloQQ написа:

За да блъска яко студено - изключваш въртенето в купето и там, където е AUTO го натискаш още веднъж, за да засили потока. И не бараш силата на вентилатора, защото променяш автоматичната настройка :)

Благодаря за съвета, ще опитам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравил съм с спомена, че AUTO като го превключите на по-мощния режим - свети другият зелен индикатор.

Термометър в духалката също е добре да се види. Нямам спомен, колко трябва да е конкретната температура обаче. Мисля, че зависи не само от конкретния климатик, но и от външната температура, влажността...

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, zloQQ написа:

Забравил съм с спомена, че AUTO като го превключите на по-мощния режим - свети другият зелен индикатор.

Термометър в духалката също е добре да се види. Нямам спомен, колко трябва да е конкретната температура обаче. Мисля, че зависи не само от конкретния климатик, но и от външната температура, влажността...

Успех!

Пуснах климатика без въртенето в купето и ми се струва че има ефект, на 22 градуса духаше доста по студено, а днес времето е доста топло, друг фактор колата е черна и прозорците все още не са затъмнени с фолио, като съм чел за фолиото че освен УВ лъчите, премахва и доста от топлината в купето, така че сигурно ще има още по добър ефект след затъмването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затъмняването определено намалява нагряването в купето, но не очаквай чудеса. Моята кола също е тъмна и винаги като потеглям, отварям всички прозорци за няколко минути. Колата се проветрява доста добре и климатика смогва да охлади бързо. Принципно, винаги държа на 22⁰С, AUTO, и изключена рециркулация. Избирам винаги да обслужва предния джам и страничните прозорци. Средните съм ги забил към тавана, за да охлажда малко повече назад. Към краката пускам само зимата, защото лятото, студения въздух така или иначе пада надолу. Е, като съм сам и ме е напекло доста, си карам на LOW, но на ниска скорост на вентилатора, че не е гот да те надуха климатика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, zloQQ написа:

Затъмняването определено намалява нагряването в купето, но не очаквай чудеса. Моята кола също е тъмна и винаги като потеглям, отварям всички прозорци за няколко минути. Колата се проветрява доста добре и климатика смогва да охлади бързо. Принципно, винаги държа на 22⁰С, AUTO, и изключена рециркулация. Избирам винаги да обслужва предния джам и страничните прозорци. Средните съм ги забил към тавана, за да охлажда малко повече назад. Към краката пускам само зимата, защото лятото, студения въздух така или иначе пада надолу. Е, като съм сам и ме е напекло доста, си карам на LOW, но на ниска скорост на вентилатора, че не е гот да те надуха 

На мен майстора ми каза че този модел компресори яко патят с този клапан и ми обясни че при първоначално пускане когато колата се е много напекла, се изчаква около 1 мин да работи на първата степен на обдухване, за да може клапана да сработи и компресора да влезе в работен режим и след това може да се усилва колкото искаш, и аз процедирам по същият начин с отварянето на прозорците за да може по бързо да смени топлият въздух.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези компресори страдат и от шлиците на вала. Има някъде из форума подробна тема по въпроса. С времето шлиците лека полека се "замазват" и ролката започва да се върти свободно. Всичко изглежда наред, но реално компресорът не се върти или се върти доста по-бавно отколкото се очаква. Лечението преди беше нов компресор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.