Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Нова (стара) клубна О3 комби, 4х4, 1.8TSI, автоматик.


Recommended Posts

Без да очаквам, началото на Февруари месец, Пуф-Паф (Павката) пусна да продава своята Октавия 3. Веднага реших, че я искам. Уговорката ни беше да я взема за един преглед в Пепино сервиз (при Пепи) и в последствие да я взема до 31.03. При прегледа всичко беше наред, заради което я капарирах и тъжно зачаках. Йети-то ми го хареса едно момче веднага без да пускам обява. И с добро стечение на обстоятелствата от месец вече съм новия собственик на тази чудесна Октавия 3 комби, 2014, 4х4, 1.8тси, 6ст. ДСГ и прилично оборудване.

 

IMG_20220206_135456.jpg

 

IMG_20220206_135444.jpg

 

IMG_20220206_135634.jpg

 

belqta_octavia_01.thumb.jpg.3e14016322f24aa9b82cdf39f033eb81.jpg

 

belqta_octavia_02.thumb.jpg.9f102c221250aa3640bf1109f4953b0e.jpg

 

belqta_octavia_03.thumb.jpg.fd9aa4f735ff1beb2e24042e63f3c8fa.jpg

 

belqta_octavia_04.thumb.jpg.952a54fe6f961b34992908e8e0a37f18.jpg

 

belqta_octavia_05.thumb.jpg.0f36d23f4b03b8fa1b169ae0491290e1.jpg

 

belqta_octavia_06.thumb.jpg.03d22734d952b94f4e6691f643354311.jpg

 

belqta_octavia_07.thumb.jpg.6396f8b0844b2fc6028ae1f8f27a50d9.jpg

 

belqta_octavia_08.thumb.jpg.f6127dbb06a6a987366f152ee8cadb09.jpg

  • Одобрявам 5
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Седмица след като я взех, отидох при Пепи да обслужим ДСГ, 4х4, мотор и да прегледа на спокойствие всичко по нея. Използва оригинални масла за ДСГ и 4х4, а за моторно масло Бардал. Разбира се след обслужването веднага я ремапна. Благодаря на Пепи, за добрата работа. Колата се засили сериозно, работата на скоростната кутия стана по- адекватна, а разхода със спокойно каране в градски условия се намали. За извънградско не мога да кажа, защото не съм я карал преди ремапа извън София. Колата не е засилена до лимит, 220+ кс, 370+ нм. Върви приятно, има добър ряз, но като шофьор и привърженик на ръчната кутия, вече 2к км не мога да й свикна... 

IMG_20220412_195505.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато колата беше при Пепи, се обадих на Юли и го помолих да ме снабди с клубни табели. Когато я взех от Пепино сервиз, колата беше обслужена, ремапната и със сложени табели на Шкода клуб България. 

IMG_20220415_024221.jpg

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ивчо, със здраве да я караш и честито за новата придобивка. Колата е попаднала в добри ръце, късметлийка е. :)

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Очаквам редовни новини за тази кола. Твърде вероятно е следващата ми да е с този мотор, кутия и 4х4, само че Пасерати. Като също съм мислил за засилване. 220 кс. с турбина ми звучи прекрасно. Не се бях интересувал грам.

Честита и да те радва!

Даже след десетина дни като се видим, ще ме повозиш, да видя как опъва :)

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 5.05.2022 г. at 21:37, b3lq7a написа:

Докато колата беше при Пепи, се обадих на Юли и го помолих да ме снабди с клубни табели. Когато я взех от Пепино сервиз, колата беше обслужена, ремапната и със сложени табели на Шкода клуб България. 

IMG_20220415_024221.jpg

Благодаря за добрите думи! С удоволствие ще се повозим и ще обсъдим плюсове и минуси на мотор, скорости и 4х4. Приятна комбинация е 1.8тси от тази генерация с ДСГ и 4х4!

... След ремап върви прилично 1.8 тси (октавиите с 6ст ДСГ са на 250мн заводско, а тези с ръчна кутия на 320нм, след ремап стават и 2те 370нм някъде). Не е лакома (според мен, за приятели с дизелови е, но в тяхната секта всичко над 5/100 извън града е много, а аз съм доволен на едноцифрено число за разход, без да мисля с колко и как карам), вози комфортно и има място за всичко в багажника! Нямам близък опит с "пасаторите", но ми харесват. Чуваме се края на следващата седмица, поздрави!

 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Mishelle changed the title to Нова (стара) клубна О3 комби, 4х4, 1.8TSI, автоматик.
  • 3 седмици по-късно...

Следващата стъпка беше с Пепино да активираме затваряне на ел. багажник през бутона на ключа както и с бутона в купето. Много полезна активация, ако случайно натиснеш бутона вътре в купето се налага да слизаш и да натискаш този в багажника. 

 

 

 

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И след като я покарах с ремапа от Пепино, започнах да усещам, че предните карета няма да издържат много много. Направи ми лошо впечатление превъртането на гуми при силен старт, както и при рязко доускорение (примерно с 70кмч на спорт с кикдаун), също така недозавиването при подаване на газ в завои (до скоро карах Йети с халдекс 4 и то беше много по-стабилно и адекватно, в завои отиваше на презавиване, като си с повече газ...). Затова се поинтересувах в Еуратек за евентуален проблем с халдекса. Всичко си ми беше наред по колата, само софтуера на халдекса имаше важен ъпдейт, който оправя точно тези забелязани отмен нередностти. Ъпдейтът е за халдекс 5, в прикачен файл съм снимал бележката, която ми дадоха от Еуратек.

 

Покарах колата и разликата е огромна, вече старта й си е старт, в завои стои както трябва, усеща се стабилна и приятна за каране. И вече започнах да се радвам на ремапа. Колата се кара много приятно, има сила във всеки един момент и върви равно, без колебания от ниски до високи обороти. Извън града е още по-приятна. Изпреварвам си с лекота. Най-интересното е, че разходът на гориво й е нисък, когато я карам сравнително нормално. Магистрално със 130-150 харчи около 8л/100км, на нормален път със скорост по ограниченията пада под 6л/100. Градско 9-13/100км в центъра, а при по-дълги разстояния пада и под 8, стига да не се дава много газ. Горивото е Шел 100 октана (V power racing). 

 

 

IMG_20220421_155104.thumb.jpg.d48d0235001457c3dad95d5f8b2d79ac.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@JORDITO е монтирал много хубава навигация/мултимедия/ала лачено китайче, лед крушки в багажника и на задния номер, докато колата беше на @PUF-PAF и сега направихме някои активации през ODB11 с него:

1. Падане на дясно огледало при включване на задна

2. Comming-Leaving home да са през халогените (да се увеличава живота на ксеноновите крушки и баласти)

3. ЕСП/ЕСЦ напълно да се гаси (както е при РС)

4. На ауто климатика да показва скорост на вентилатора

5. Изразходени литри гориво в менюто на колата. 

6. "Мигли" при дневни светлини отпред, като замени габаритните крушки с усилени лед такива. При къси/дълги също вече не светят в жълто.

 

И монтира Лед бягащи мигачи и лед крушки за осветяване при отворена врата отвън. 

IMG_20220526_210929.jpg

IMG_20220526_210937.jpg

IMG_20220526_211001.jpg

IMG_20220526_211105.jpg

IMG_20220526_211126.jpg

IMG_20220526_211614.jpg

IMG_20220526_211604.jpg

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И накрая стигнах до колелата. Набавих 17ки от Йети ФЛ, които са с по-малко ЕТ от стандартните за О3 и са същия модел като опционални за о3 скаут. Старите й 17ки ще возят друг клубен автомобил. 

IMG_20220516_184453.jpg

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Преди седмица се доредих при @jordito за предни ЛЕД халогени и плафони на фабричните дупки пред и зад предните седалки. На първата снимка се вижда разликата с оригиналните, на 2ра са димирани лампите в краката на 30% при движение на фарове, а на 2та на 100%. Халогените са приятни, силнички и се виждат нощно време при завиване с до 35кмч. Интериорното е супер, нощно време създава илюзията за простор. 

IMG_20220930_193203.jpg

IMG_20220930_193054.jpg

IMG_20220930_193111.jpg

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко допълнения/корекции към предни ми коментари:

1. 250нм са 03 1.8 тси

ДСГ /dq200 7ст/, но не 4х4, 4х4 са 280нм/dq250 6ст/ сток. 

2. Всички О3-ки 4х4, както и РС-ките са с "мултилинк" задно окачване.

3. Споделям мнения на много потребители от международни форуми, че "старт-стоп" системата пази/удължава живота на ДСГ-то. При изгасен "старт-стоп", на място си все едно на 1ва с натиснат съединител полусъединител (опция е да се минава на "N", но то е дори по-неудобно лично за мен).

4. След закачане с "ОДИС" опцията за изразходвани литри , активирана с ОБД 11, ми се деактивира. 

5. Опцията за падащо дясно огледало е не-добра за автомобили без ел. седалки. Пада/сваля се малко и се връща с голямо закъснение или след рестарт на двигателя.

6. След мап-ването при Пепино с движение в ниски обороти, до 6та става по-иконимична, защото сменя по-рано кутията, при една и съща скорост. При движение в колона, на 3та с минимално отклонение на наклона и със слабо, и плавно натискане за ускорение след 25-30кмч е на 3та скорост. Преди това беше след 35-40кмч преминаването на 3та. Това съм забелязал, защото в градски условия и със силен трафик, най-често с такава скорост се движа. В момента с над 40-45кмч вече включва 4та при горните условия, но преди това не съм гледал за 4та. Относно ускорението й след рем-апа, мога да кажа, че колата е много приятна за каране. Досега имам близо 12к км, 3/4 извънградско. Среден разход по борд е под 10л на 100км, при 50/50% нормално/силно каране. Най-нисък разход (по борд) съм видял 5.3л на 100км, а най-висок (по колонка) досега 12.3л на 100км. В първия случай за пробег около 150км, със скорост по ограниченията, от 60кмч до 90кмч, втория за 400км, с постоянни ускорения до колкото позволяваше пътя, трафика и колата като максимална скорост. 2та са извънградско - междуградски и магистрала. Но най-приятното е, че имам мощност да я пързалям и подкарвам на обратен волан при занасяне (ЕСП фул офф е виновен - при стандартна настройка за гасене остават активни отнемането на газта и връщането/изправянето при по-силно занасяне или буксуване). Това ще ми помага и при кал, лед, сняг, киша и тн... 

 

 

 

 

 

 

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...
Публикувано (Редактирано)

Да обновя малко темата… 

 

Вече минах над 20к км, единствения проблем беше с актуатора на турбото! Но с ОДИС и калибриране в ЕТ Благоевград всичко се оправи! Миналия месец я пребоядисах цялостно, в същия си цвят! Имаше дребни забележки по боята и не успях да ги преглътна. За 3та кола се доверявам на професионалистите от Авангард ДК! Справиха се отново безупречно! След това добавих метални педали и футрест! 

IMG_2632.jpeg.4dc39c6dda5f0b0f1084423fb54d4398.jpeg

IMG_2655.jpeg

IMG_2662.jpeg

IMG_2660.jpeg

Редактирано от b3lq7a
  • Одобрявам 4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.