Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia mk3 2.0 TDI смяна на интеркулер


Recommended Posts

Поради загуба на охладителна течност в Октавия 3 TDI и след четене по форуми главния заподозрян беше интеркулера. Нямаше как да снимам процеса, но мога да Ви кажа, че смяната отнема около 3 часа. Сменя се изцяло от горе без необходимост от от канал.

Необходими инструменти бит Т30, бит М10, клещи за скобите и други подръчни инструменти/отверка, клещи, гидоре 10, 13, ключ 17/

1. Махате въздушния филтър и кутията му.

2. Разкачате всички маркучи на охладителната система. Изтичат около 1.5-2 л. Антифриз.

3. Сваля се тръбата влизаща в долната част на EGR. /Може и да се нарича и по друг начин/

4. Тръбата за гориво от помпата до рейла. Ключ 17.

5. Развиват се всички скоби, които държат охладителните тръби.

6. Свалете EGR. В долната страна има болт м8 с ключ 13 и четири винта между кулера и egr т30. Премахвате тръбата от долната част с Т30 и скоба в задната си част.

7. Кулера се държи с 10 болта, развиващи се с бит М10. Внимавайте да не падне някой от долните болтове.

Първият болт в долната част в ляво на Вас се развива с тънко и дълго рамо.

8. Кулера се издърпва леко в дясно и търсите начин да го извадите. 

9. Слагате новата гарнитура и монтирате новия.

10. По обратния път сглобявате.IMG_20220503_103111.thumb.jpg.8a09157c6f00e60e0999afe1787b254a.jpgIMG_20220503_104527.thumb.jpg.216b8de483ce563c5d442e537183b1b0.jpgIMG_20220503_144930.thumb.jpg.6988dc41e7d89bcd3d4f4f3cf5fb88bd.jpg

 

Редактирано от venll
Грешки при описанието
  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудно описание - благодаря!

Една питанка... Сигурен виновник беше кулера? Принципно, О3 дизелите имат грижа с водната помпа. Дето се вика - всеки дизел сълзи от нея. Та в този ред на мисли - дали проверихте и помпата като потенциален проблем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ремъци и водна помпа са сменени в Трансексперт. Автомобила продължи да губи охладителна течност. Кулера го смених днес. Дали съм си решил проблема - не зная. Написах какво съм направил. Явно съм влязъл във филма, че се боря с проблема с пари. Някъде бях чел, че в порше сервиз са взели 300 лв. да установят проблема , за себе си реших да купя направо кулер и да го сменя. 

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 месеци по-късно...
На 3.05.2022 г. at 21:42, venll написа:

Ремъци и водна помпа са сменени в Трансексперт. Автомобила продължи да губи охладителна течност. Кулера го смених днес. Дали съм си решил проблема - не зная. Написах какво съм направил. Явно съм влязъл във филма, че се боря с проблема с пари. Някъде бях чел, че в порше сервиз са взели 300 лв. да установят проблема , за себе си реших да купя направо кулер и да го сменя. 

Какво стана,оправи ли се проблема? Аз имам същия и се чудя,дали да рискувам да го сменям?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

90 процента е кулера. Аз съм човека с диагностиката в Порше. Кулера не посмях да го сменя сам,но си гозанесох купен за смяна. Удоволствието преди 2 години струваше около 2000 лв със тест, част и подмяната й.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.