Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Моите приключения със Skoda 100s


РетроБоби

Recommended Posts

Преди 2 часа, malkiq написа:

Жорка, всичко на ред ли е, да не си болен нещо... Аз ли не довиждам или ти харесва "съсипана" не оригинална 100тичка!?!?

Ах как топличко ми стана на душичката!!! 

 

Мисля, че с по-долу написаното ще ти покажа, че съм един здравомислещ човек, ако досега не си разбрал... - познавам чувството ти за хумор ;) /и стига си му пълнил главата с бръмбари с това черно/

Аз се съобразявам с желанията или концепцията на автора на темата. И не само. Всеки има право да прави каквото си иска с автомобила и не държа сметка за това. /да си ме чул някога да кажа, че Ерката ти трябва да е оригинал?/

В случая, показах снимката, защото е в тон с намеренията на РетроБоби. Оставаше и някоя стокова да е.

Мисля, че има достатъчно избор и от оригиналните цветове. Съгласен съм и розова да е. Само да не е черна.

А точно тази снимка ми е отдавна в архива, защото наистина ми харесва. Не съм я открил сега, заради темата.

И то идеята е колата не само да се свали, а и как ще изглежда, като цяло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 61
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • РетроБоби

    25

  • joro-120L

    6

  • __smirnoff__

    6

  • roodnb

    5

Цвят кола не кара - измисли първо мотора, боята после.

Иначе аз бих я боядисал черна с бели врати и черен надпис 112 - като американските патрулки ?

Хем ще е черна, хем ще се връзва и с полицайката на Малкият

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 22 минути, Logrus написа:

Иначе аз бих я боядисал черна с бели врати и черен надпис 112 - като американските патрулки ?

 

И в този смисъл. Или "сиреч", както казва бат Бойко:

 

преди 24 минути, Logrus написа:

Цвят кола не кара - измисли първо мотора, боята после.

 

Мотор V8

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, joro-120L написа:

 

И в този смисъл. Или "сиреч", както казва бат Бойко:

 

 

Мотор V8

Жоре, така погледнато още по-добре ще е  V12 зад предните седалки ?

 

Но докато младежът си избира моторизация ще има време да намисли и цвета, а и присаждането на друг мотор ще доведе до някои интервенции, които може да увредят боята, така че тя може да почака.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Офф, ще оспамим темата на човека. Малкия, ако прецени - да трие!

Американките са V8. Нали го караш такава да я прави. Само с боя и тлф. номера не става.

Между другото на Шкода слагат двигател от лек автомобил Татра V8 въздухар. Но, по-скоро можеш да станеш космонавт, отколкото да намериш такъв двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз отдавна карам Коце да смени капаците с алуминиеви .. до тук смени страничния капак и стана (няма течове) за капака на клапаните е по-сложно , но мисля ще стане - сменяш петите на вала с фаворитови и слагаш алуминиев капак , и от там спират течовете. Колкото до мощността - тази вейка ще я движат добре и РБС от 120 -ка .. повечето проблеми (както и Коцето се убеди) , че докато карате тези коли с понички , вдигате много оборотите на двигателя при ниска скорост (не знам какви са гумите на конкретната кола) , но при Коце нещата се нормализираха с 3.9 диференциал и 13" гуми. Ако искаш още мощност - слагаш разпределителен вал от Фаворит и получаваш още мощност , а ако искаш още - има и 280/280 валове и т.н.

За цвета съм съгласен с Жоро - тъмния цвят прави малката кола още по-малка , а и за черно всичко трябва да е право на струна инак всичко се вижда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, The Best Forman написа:

тази вейка ще я движат добре и РБС от 120 -ка

А ако намери бутала от 120 LS, в комбинация с глава от 105 и някой механичен карбуратор Вебер, нещата ще се променят коренно. Така хем всичко ще си е ок по документи, хем колата ще се движи нормално. Иначе който и да е двигател от Фаворит или Фабия също ще е добър ъпгрейд, но ако държиш на документите, по-скоро няма как да се получат нещата, защото имаш кажи речи над 50% върху заводската мощност. Пробите с "модерни" двигатели си е 100% загуба на време и средства.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По темата за цвета - нагледал съм се на черни соц коли - като изключим Волга и Татра, както и вече съвсем лимузините от рода на Чайка и ЗиЛ - черното не е цвета.

Нито за Лада, Москвич, Шкода или Трабант. Седи супер нелепо. Освен това изисква високи професионални умения от страна на бояджията.

В добавка, не е случайно защо масовите коли от епохата са с пастелни тонове - те от завода излизат криви и вълнисти, с неравномерни луфтове... На черно най-много си личи.

В домашни условия няма как да я подготвиш, нито боядисаш професионално. Недей, ще съсипеш колата.

Аз бих те съветвал на база опита ми.

Не сменяй цвят и не разглобавяй нещастната колица изцяло. Не си бога на тенекеджиите, ще стане свинщина и ще си личи от два километра, че си правил пакост. Освен това при сглобяването ще я издереш.

Запази бялото, дай я на някой добър бояджия, ама добър добър и си плати за качествени съвременни материали. Да лъщи като хладилник и да си доволен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 14.12.2022 г. at 22:26, The Best Forman написа:

Аз отдавна карам Коце да смени капаците с алуминиеви .. до тук смени страничния капак и стана (няма течове) за капака на клапаните е по-сложно , но мисля ще стане - сменяш петите на вала с фаворитови и слагаш алуминиев капак , и от там спират течовете. Колкото до мощността - тази вейка ще я движат добре и РБС от 120 -ка .. повечето проблеми (както и Коцето се убеди) , че докато карате тези коли с понички , вдигате много оборотите на двигателя при ниска скорост (не знам какви са гумите на конкретната кола) , но при Коце нещата се нормализираха с 3.9 диференциал и 13" гуми. Ако искаш още мощност - слагаш разпределителен вал от Фаворит и получаваш още мощност , а ако искаш още - има и 280/280 валове и т.н.

За цвета съм съгласен с Жоро - тъмния цвят прави малката кола още по-малка , а и за черно всичко трябва да е право на струна инак всичко се вижда.

Яснооо. За цветя съм съгласен, защото цялата кола е крива и вратите се разминават яко и не става да се регулират от пантите ( пак се разминават). И не съм сигурен дали ще мога да я изпъна толкова добре. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добра Шкода, успех ти желая! С тунингован задномоторен двигател 1.2 както те посъветваха, ще бъде супер. Ще бъдеш много доволен и колата ще запази оригиналният с чар. И не я прави черна, моля те!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Добър вече. Честита нова година. Последния месец не съм работил кой знае колко по шкодата, но реших да споделя за да има какво обсъдим като ще се радвам да чуя и вашето мнение. Откакто имам шкодата имам проблем с гасненето. Оказа се, че е от бензина. Преди да сменя механичната оригинална помпа проблема беше в клапанчетата и тъй като не успях да намеря нови или ако имаше вариант за друга механична помпа беше скъп за мен и сметнах, че по-добрият е да я заменя с електрическа външна помпа. Понеже не я слагах аз а други хора които разбират доста повече от мен и съм и благодарен я сложиха до двигателя като там сложихме реле и бушон (в по-предна тема съм писал по-подробно за помпата). Та всичко точно, помпата си тръгна и всичко беше супер, но в един момент пак гаснеше и пак нямаше бензин. Това направо ме влудяваше и не можех да разбера от какво се случва. Мислех си, че е от това, че нямам достатъчно бензин и като засмуче въздух спира да помпи. Единствения начин да тръгне отново да помпи е да развия маркуча от карбуратора и да засмуча бензина (няма да ви казвам как съм се заливал оливал и не знам как не съм запалил колата до сега). Реших да прочета малко повече и видях схема, че помпата трябва да е монтирана на не повече от 30 сантиметра след резервоара, а моята беше монтирана 2 метра след резервоара. И другото нещо което случайно научих е, че когато помпата е близо до двигателя и няма голям приток на студен въздух, като вдигне висока температура бензина вътре кипва и тя спира да помпи. И като се замислих може би е вярно. Защото това ми се е случвало след като карам, гася колата и поради това, че помпата е близо до двигателя, той продължава да я топли и така тя спира да помпи или ако стои много време на едно място.  Та хванах се един ден махнах помпата и я монтирах отпред на магарето на колата. След резервоара. Стана изключително лесно, дори за монтирането не съм дупчил нищо освен една дупка за кабелите на помпата (4 или 6 мм). Самото магаре си имаше една фабрична дупка за която хванах болта за скобата на помпата. Отрязах тръбичката за бензина като тръбичката след резервоара която влиза в помпата се наложи да си я изкривя леко, защото фабрично тя отива нагоре а на мен   ми трябваше да дойде хоризонтално с цел по-лесен път на бензина към помпата. Монтирах и бензинов филтър. Относно окабеляването. Купих 3.5 м кабел, който прекарах по инсталацията на колата чак до арматурното табло и точно там пробих дупка за кабела към купето. Така нацелих дупката че кабелите са точно над помпата на не повече от 10-15 сантиметра. И би трябвало всичко да е точно. Не съм карал колата защото трябваше да заминавам за София и така не знам дали всичко ще е наред. Цялата процедура ми струва 3.50 лева. Но ако трябва да съм честен всипко излезе 38 лева, защото прецаках помпата и купих нова. Прецаках я като развивах кабелите и и една от резбата на помпата се завъртя с гайката и най-вероятно скъса кабела, който е вътре в помпата. И купих нова. Цената и е със отстъпка на приятел, поради тази причина не знам колко е реалната. Аз я взех за толкова. 

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.