Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Има ли смисъл от ремонт на Фелицията ?


Nikolaicho

Recommended Posts

Здравейте, имам нужда от компетентен съвет и всякакви мнения. Колата е Фелиция комби 1.9 дизел 99 година. Ще започна от някъде, първо съединителя е за смяна. Бронята се откачи от лявата страна и ръчната не работи ,не знам къде е проблема но има и също така проблем със спирачките, спира като педала се задържи малко повече нещо че има почти нови дискове и трети комплект накладки за три години. Ръжда има на калниците и на багажника, задна дясна врата не се отваря нито отвън нито отвътре. Сменено е опред карета,  амортисьори, ремъци и ролки, има ново реле на подгревните свещи ,отзад са сменени и двата амортисьора. Преди около година се появи проблем и с централното заключване,  заключва се когато си иска и заяжда шофьорската врата. Има монтирани лед крушки на фаровете, десния фар е чисто нов. По колата са наляти страшно много пари и ако трябва да я продавам не ми се иска. Стака да добавя, че има и два комплекта гуми с джанти, има сложени и калъфи на седалките.  Купил съм колата за 800 лева от предишния собственик като беше крайно занемарена. Какво да правя от тук нататък като и акумулатора почти е заминал? Посъветвайте ме какво да правя. Благодаря на всеки отзовал се. Лек ден

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш желание и ти се занимава - прави я. Е, финансите също са необходими, но без тях няма как. Сядаш и смяташ. Желание, финанси и време. Ако разполагаш с тях - действаш.

Само не разбрах, дали искаш да я направиш годна за ползване или да я направиш така, както е излязла от завода?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля да я направя годна за ползване но не знам колко ще ми излезнат ремонтите. Не знам някой дали би искал да я купи в това състояние

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като чета първото мнение - 500-800 лв. само за части плюс още поне толкова за работа ако я правиш в сервиз .. най-голям интерес ще имат от Надин/Екометал (предвид цената на металите) , но няма да достигнеш покупната цена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Nikolaicho написа:

Здравейте, имам нужда от компетентен съвет и всякакви мнения.

 

Здрасти Николайчо,

Тъпо е да се прави сметка на чужди пари, но все пак, можеш ли да я дадеш тази на вторични и да си купиш нещо по-свястно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да я дам на вторични но оставам без кола, на този етап не мога да купя друг автомобил. Не знам каква друга Шкода бих могъл да купя евентуално един ден независимо бензин или дизел но да е евтина за поддръжка като фелицията.Не правя сметка на чужди пари , но може би съжалявам че съм вложил толкова пари в нещо което се разпада. За части не знам какви пари мога да и взема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 34 минути, Nikolaicho написа:

Не правя сметка на чужди пари....

 

Не ти. Това се отнасяше за мен. :)

Както The Best Forman написа по-горе, за да е техн. изправна колата ти трябват към 2000лв. Части и сервиз.

Не съм гледал обяви, но сигурно за тази сума + парите от скрап можеш да вземеш някоя по-читава Шкода. Ако пък е и обслужена, още по-добре.

Провери обявите и си направи сметка каква кола ти трябва. Може и от друга марка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм си доволен от Шкода като марка но не знам към каква кола да се насоча.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не е Шкода, към нещо японско. Тойота, Нисан.

п.п. нямам опит с Шкодите, освен тези, които са в "гараж". Може би Фабия, или пак Фелиция, но по-запазена, като от старата може да свалиш някои части, които си сменял скоро, Фаворит, Октавия...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично моя съвет е - карай тази докато нещо не се повреди и не спре тотално , а през това време заделяй по малко и в един момент се обзаведи с нещо по-съвременно .. тези коли (като конструкция) вече са опастни за возещите се и то не за друго , а за това , че съвременните с мерките за сигурност нанасят доста сериозни щети ако срещнат кола по-старо поколение. Преди почти 10 години така направих и не съжалявам - карах старата Фабия почти 3 години без да развия едно болтче , а я купих на никакви пари и без никакъв вид , но явно имах късмет с колата .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето такава предлагам https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11646643185127843 често изпадат до 150 к км за около 2000лв евтина поддръжка сравнително икономична около 8 градско харчи повечето имат хидравлика климатик предни ел. стъкла 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям съвета на The Best Forman, но ако си харесваш колата и ръждата не е много сериозна към момента, направи си я. 

Скъпото ще е да се поправят съединителя и спирачките, като всичко останало(врати, брони и тн.) не са сериозни проблеми и можеш да си ги оправиш сам. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, ще кажа и нещо друго което ме притеснява. Сега живея в друг град и ще се наложи тук да премина технически преглед на колата и ме е страх, че ще се заядат понеже съединителя не работи като хората и сигурно ще се наложи да го сменям. Цената общо хич не е малка и направо се плаша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От първия пост в темата става въпрос главно за смяна на съединителя и заради него се двуумиш какво да правиш с колата.  Колко струва смяната, защото съединител може да се повреди и на всяка друга кола която купиш?

  Качи една снимка на Фелицията  да я видим как изглежда. 

 

 Все пак последната дума и решение ще е твое :)

  

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, joro-120L написа:

Ако не е Шкода, към нещо японско. Тойота, Нисан.

п.п. нямам опит с Шкодите, освен тези, които са в "гараж". Може би Фабия, или пак Фелиция, но по-запазена, като от старата може да свалиш някои части, които си сменял скоро, Фаворит, Октавия...

Жоро, ще си позволя да направя коментар на съвета ти. 

Ако човека иска да избяга от ръждата, определено не са това марките, които трябва да гледа, като алтернативни в такъв ценови и годишен диапазон. 

Ако държи на марката и не му трябва много голяма кола, една Фабия 1 ще е достоен заместник, а за повечко багаж Октавия 1. 

 

@NikolaichoПри всички положения, на каквото и да се спреш (ако решиш да я сменяш) не се залъгвай, че ако я купиш за 2000-3000 лв, това ще са ти разходите. Ще трябва да си приготвиш поне още 1000-1500лв за обслужване, застраховки, гуми, и разни дреболии, но след това смятам, че ще караш спокойно няколко години без излишни разходи. 

 

Ако решиш да задържиш фелата, можеш и сам да си я стегнеш или с помощ от приятел ако си сръчен и имаш необходимите условия и инструменти. Може би ръждата (гнилото) е решаващия фактор в случая, защото ако е много сериозно положението, не си заслужава да наливаш още пари, ако купето те предава. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Nikolaicho написа:

Здравейте, ще кажа и нещо друго което ме притеснява. Сега живея в друг град и ще се наложи тук да премина технически преглед на колата и ме е страх, че ще се заядат понеже съединителя не работи като хората и сигурно ще се наложи да го сменям. Цената общо хич не е малка и направо се плаша.

През годините съм карал какви ли не бараки на преглед , но всички са имали спирачки .. та помисли за спирачките .. с изпушил съединител съм карал повече от три години , но като си го знаеш и не подаваш рязко газ , можеш да караш дълго време ;)

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, ghost_rider написа:

Жоро, ще си позволя да направя коментар на съвета ти. 

Ако човека иска да избяга от ръждата, определено не са това марките, които трябва да гледа, като алтернативни в такъв ценови и годишен диапазон. 

 

Така е. Търсим нещо здраво и евтино и евентуално от друга марка. Мисля, че японските са надеждни. За тези пари 20+ годишна кола. Ръжда ще има. На японските в повечко. Нямам поглед върху други марки, за да дам съвет.

п.п. имах Тойота Корола - 96г. 2019г. я продадох. Изби ръжда по прагове и вежди на задни калници. Технически беше бетон! Брат ми има Нисан Примера 98г. Мотор с верига. Много здрав автомобил. И още му стои, вече като втора кола. Ламарините не са мръднали, с изключение на малко ръжда на задна вежда. Това без да ги гледам на канал. Отдолу не знам какво е положението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много моля админа да отдели двете снимки ,че излязоха заедно слято, не беше нарочно. И ако може да изтрие празния ми коментар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бая е преживяла така като гледам. Бронята само я натисни по-здраво на захвата към калника и ще си влезе на място. Обаче като гледам ръждата най-вероятно и по бомбетата ще има отзад... 

И въпреки всичко не бих казал, че е много по-зле от моята фела, въпросът е дали ти се влагат пари в нея

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

? Вярно е преживяла много, навъртях и близо 39000 км ,много спомени ми е дала и не искам да я оставям ?. Много бих се радвал да видя снимки на същите коли като моята

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.