Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна заден датчик ксенон Октавия 3


venll

Recommended Posts

Датчика се намира до задната лява гума. ОЕМ 5Q0907503 това пишеше на оригиналния датчик. Старият се беше счупил и даваше грешка. Датчика се дължи на два болта с трокс Т25 в горната част и един т27 на моста. Когато тръгнах да търся датчик по номера се оказа, че това е съвсем различен датчик. Явно тялото е еднакво за много от моделите на VAG групата и след оглед на датчика /свалих го преди да го поръчам/ поръчах номер 5Q0512521E. Смяната Ви отнема около 1 час. Успех в ремонтите.

 

IMG_20220115_102818.jpg

IMG_20220115_102903.jpg

IMG_20220115_104025.jpg

IMG_20220115_104355.jpg

IMG_20220115_105812.jpg

  • Благодаря 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отворих датчика. Вътре представлява платка с интегрална схема на базата на MLX90316 /датчик на хол/. Основното рамо е силно ръждясало и не може да бъде помръднато.

Явно е влизала вода и е блокирало е оста и движението на магнита.  Датчика явно не подлежи на ремонт и трябва да се закупува нов.

IMG_20220116_100223.jpg

IMG_20220116_100416.jpg

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се, че има и други ентусиасти, които обичат да си правят някои неща по колите. Надявам се тази информация да е от полза на някого в бъдеще. 

Благодаря! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същия датчик но при Голф 7. Даде на няколко пъти грешка AFS. И след време съвсем отказа. Като физическо състояние датчика е задрав. Може би нещо в електрониката се е скапало. За моя случай номера е  5q0512521е. Цената в  официалния ссервиз е страшна. Неприятнто е, че при повреден такъв датчик светлините падат много ниско и карането в тъмното е кошмар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има варианти тоя датчик да се вземе от Алито, стига да знаеш точно партномера. Аз сменях моя в предната част на колата, в Еуратек, беше над 400лв., в Алито го взех за 50лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам как е при Шкода, но при Голфа смяната успях да я извърша без вдигане на крик и демонтаж на колелото. Отне ми около 15 мин. Старият сензор беше жсъвсем здрав външно. Много трудно движи зелената ос. Но факта, е че фаровете вече застанаха както трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Здравейте съфорумци,

Онзи ден и моята О3 (2тди dsg, комби, 2016) ме изненада с AFS error. 
Все още не съм направил диагностика(нямам подходяща), за да видя точната причина (код).

Някой може ли да сподели какъв код грешка му е дало, за да се ориентирам дали и при мен е от датчик или друго. 

Забелязах, че при палене фаровете си правят "диагностика" - мърдат настрани и нагоре-надолу. При шофиране от време на време нивото работи добре, но по-често са забили надолу.

Редактирано от mykacu
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

OBDeleven vehicle history log
Date: 2022-04-16 13:14:38

55 Headlight Regulation
		System description: AFS-ECU
		Software number: 7P6907357D
		Software version: 0090
		Hardware number: 7P6907357A
		Hardware version: H07
		
		Faults:
				C103615 - Left rear level control system sensor
			Open circuit/short circuit to B+
				static

 

Това е кода на грешката при мен.

 

Насочвам се към алиекспрес за 5Q0512521E, че като видях цената на оригиналния... :)))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да ти кажа този от Алиекспрес работи добре. Има си оригиналния номер и емблемата на VAG, но колко е оригинален той си знае.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Смених, но не съм доволен. На място, при запален автомобил, забелязвам, че светлините "играят" леко нагоре-надолу. Това ме притеснява да не прецака моторчетата във фаровете. Преди не съм го виждал.
Отделно, струва ми се, че светлинният поток е една идея по-нависоко, отколкото беше преди. Възможно е да съм попаднал на некачествен сензор, но започвам да се замислям дали да не сложа оригинален в Еуратек ;(.

Между другото, доста обикалях да търся рампа, накрая намерих сервиз, където предлагат подемник почасово - https://hobbyservice.bg/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, mykacu написа:

Смених, но не съм доволен. На място, при запален автомобил, забелязвам, че светлините "играят" леко нагоре-надолу. Това ме притеснява да не прецака моторчетата във фаровете. Преди не съм го виждал.
Отделно, струва ми се, че светлинният поток е една идея по-нависоко, отколкото беше преди. Възможно е да съм попаднал на некачествен сензор, но започвам да се замислям дали да не сложа оригинален в Еуратек ;(.

Между другото, доста обикалях да търся рампа, накрая намерих сервиз, където предлагат подемник почасово - https://hobbyservice.bg/

Относно сервиза, ползвал съм го вече няколко пъти и се радвм, че има такъв. Много работа съм свършил там. 

За датчика, не мога да дам съвет, единственото, което може да се направи е ръчно да се свалят леко фаровете от винтовете на самите тях до нормално ниво, а вече датчиците ще си ги дорегулират при движение, както и до сега. 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, mykacu написа:

Смених, но не съм доволен. На място, при запален автомобил, забелязвам, че светлините "играят" леко нагоре-надолу. Това ме притеснява да не прецака моторчетата във фаровете. Преди не съм го виждал.
Отделно, струва ми се, че светлинният поток е една идея по-нависоко, отколкото беше преди. Възможно е да съм попаднал на некачествен сензор, но започвам да се замислям дали да не сложа оригинален в Еуратек ;(.

Между другото, доста обикалях да търся рампа, накрая намерих сервиз, където предлагат подемник почасово - https://hobbyservice.bg/

 

Виж дали тази система е на отделен бушон. Ако е, палиш, чакаш правилният момент да го дръпнеш и фаровете замръзват там. При Супърб 1 така се закрепва положението до отстраняване на главният проблем. Тези сензори са изключително кретенски, защото са прецизни, а в същото време ги блъска цялата възможна мизерия от пътя.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.