Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Сравнение между Kodiaq и Rav4 PHEV


Мonster

Recommended Posts

След 5 години и половина прекарани с любимото Йети, време за което не се наложи да сменя дори една крушка по колата, се замислям да направя следваща покупка, за да продължа да карам кола в гаранция. За момента съм с две малки деца и Йетито успява да покрие ежедневните нужди на мен и семейството му, както в града, така и на по-дългите летни най-често морски пътувания. За следваща кола ще търся сходни характеристики с Йетито - по-висок пътен просвет и 4x4, а като допълнително изискване ще искам да могат да се сложат 3 детски столчета на задната седалка.

 

Като доволен собственик на Шкода, в последните години следя развитието около модела Кодиак, тъй като той покрива напълно изискванията ми за следваща кола. Кодиакът безспорно е страхотна кола, както откъм екстри, така и като пространство, а според мен и като визия. 7 местната версия по-скоро не я гледам, тъй като пътуване на 7 човека без багаж е приложимо само за малки разстояния, а слагането на кутия за багаж на автомобил с такава височина не ми се струва практично.

 

Освен Кодиака, от няколко месеца следя и плъгин хибрида на Rav4, който със 306 коня и 70-90 км чист електрически пробег ми се струва като доста интересна алтернатива. Този модел на Тойота се подвизава в Щатите още от 2020 година под името Rav4 Prime, като появата му в България се отложи с близо 2 години. Преди няколко седмици изгря първата ценова листа в сайта на Тойота, в която към момента има само 1 ниво на оборудване Style и реално можеш да избираш само цвета на боята. Предлаганото ниво не е най-ниското, може би не е и най-високото, но гледайки включените екстри е реално това, което аз бих търсил без да има нещо, което много да искам да го махам или добавям.

 

Предимство на Кодиак за мен е по-големият багажник и марката на колата, която за мен особено в комбинацията с 2-литровия дизел, който и в момента карам, е гаранция за надежност.

 

Предимство на Rav4 за мен е фактът, че е с 10 см по-къса. Колата ще се кара доста в града и оценявам улеснението, което имам с компактното ми Йети при паркиране на тесните паркоместа в центъра, където и без друго трудно се намира място за паркиране. Всеки сантиметър по-малко е плюс, стига да отговаряме на условието за 3 детски столчета на задната седалка. :)

 

Относно багажника - това лято ходихме с двете деца на море и в багажник с детска количка и всички други морски пособия успяхме да сместим багажа до горното ниво на облегалките, така че все още имах достатъчна видимост през задното стъкло. Йетито с багажник пълен до тавана събира около 560 литра, а Rav4 до тавана събира над 1100 литра, така че със сигурност ще ми стигне дори и при трето дете в колата. Освен това огледалото на Тойотата има и допълнителен дигитален режим, при който ползва камера залепено на задното стъкло и така не трябва да се притеснявам за видимостта дори да съм догоре с багаж.

 

Като цяло виждам доста предимства в модела на Тойота, които ще изредя по-надолу. Тази тема за сравнение я отварям, тъй като се надявам да се включат хора с мнения и в двете посоки - както хора, които ще ме подкрепят във фаворизирането на Rav4, така и хора които ще кажат “Хей, защо предаваш Шкода след безгрешния опит с предишната кола. Шкода е много по-надеждна марка и с Тойотата ще ходиш по-често до сервиза с проблеми!”. Говоря примерно. Аз нямам опит с Тойотите и се надявам хора с такъв да споделят дали си струва. Следват и моите сравнения.

 

Предимства на Rav4 PHEV и сравнения със Skoda Kodiaq:

  • 70-90 км пробег само на ток при градско шофиране. Над 90% от пътуванията са ми градски и имам къде да зареждам безплатно, при което голяма част от разходите ми за гориво отпадат напълно. Напрактика в града ще карам изцяло на ток. Ще посещавам бензиностанция има няма 5-6 пъти в годината заради по-дългите ми извънградски пътувания (Гърция и Варна, съдейки по последните години). По-кратките извънградски (например Панагюрище) ще ги взимам почти изцяло само на ток.
  • 220 V контакт в багажника. Работя на лаптоп и много често като пътувам ми се налага да търся по пътя контакт, тъй като батерията ми държи само около 40 минути. Доста често се случва и да не намирам такъв и да си губя времето докато чакам някого, който “превозвам”. С Рав4 ще мога ако искам и цял ден да си работя от колата, което е спечелено време за мен. Кодиак също имат 220 V изход в багажника, но за целта предполагам ще трябва да стоиш с включен двигател, което не е яко.
  • Синя и зелена зона - няма вече да плащам синя зона и няма да съм притиснат от ограничението за само 2 часа на ден в синя зона. При разширилата се вече синя зона в София това за мен си е сериозен фактор.
  • Няма да замърсявам въздуха в града. Не че другите стотици хиляди коли около мен няма да замърсяват, но все пак трябва да се започне от някъде. Ще задоволя личното ми желание поне аз да не мърся въздуха, който дишам и аз и близките ми.
  • Електрическо ускорение и 306 комбинирани конски сили. За цена под 100 хил лв. това ускорение няма аналог (за 4x4 SUV). При това с обикновен бензинов автомобил със сходни конски сили разхода на гориво ще е до небето. При плъгин хибрида разходът е нищожен.
  • Гаранция 10 години. Не знам какво се включва в тази гаранция, но би трябвало поне най-скъпите неща като двигател, трансмисия и батерия да са включени. Аз със сигурност няма да карам тази кола цели 10 години, което означава, че когато я продавам, ще я продам в гаранция. Това си е плюс тъй като ще е основание за разумна продажна цена.
  • Цена, сравнена с Кодиак RS. Това е версията на Кодиак с най-много конски сили и въпреки това е с 60 конски си по-малко от Рав4, а цената му е доста близка (само с 1-2 хил. лв по-евтин е Кодиака). Разходът на бензин за Кодиака при моето преобладаващо градско шофиране ще е толкова по-висок, че само след 5 години ще съм дал около 20 хил лева повече за гориво в сравнение с тойотата. Иначе казано за 5 годишен период сумарно с горивото Рав4 ще ми излезе значително по-евтин от тази версия на Кодиака.
  • Цена, сравнена с Кодиак дизел 200 коня. Тази версия на Кодиак е значително по-евтина с актуалните отстъпки на Еуратек (близо 20 хил лева е разликата с Рав4), но пък и разликата в конските сили вече отива на 106 коня в полза на Тойота. Вероятно след около 6 години каране ще са се изравнили експлоатационните разходи, имайки предвид разликите в разхода на гориво с плъгин хибрида. За тези 6 години обаче ще съм се възползвал от всичките гореизброени предимства (контакт в багажника, синя зона, ускорение и незамърсяване на въздуха). А и след въпросните 6 години Рав4 ще е още в гаранция, за разлика от Шкодата (това освен плюсовете си има и някои минуси ако трябва да съм честен).

 

Ще съм благодарен да се включите по темата с мнения. :)

 

P. S.: Макар и не съвсем по темата, но като опция гледам и Ениак. С 4x4 версията си той е за същата цена като тойотата и съответно ще ми излезе доста по-евтин като експлоатационни разходи, понеже е само на ток. Задължително ще отида на тест драйв и на Ениак, но като цяло все още пробегът ми се струва недостатъчен и фактът, че на дълъг път трябва да правя задължителни спирания и то на точно фиксирани от зарядни станции места, не ми харесва. Иначе ако някой не се притеснява от такива спирания за зареждане (София-Варна и София-Бургас са на кантар и според мен ще се вземат с едно задължително спиране за около 30-40 минути), тогава мисля, че Ениак е най-оптималният вариант от трите коли. Ще го помисля още малко като опция, но по-скоро бих изчакал още 5-6 години, когато електричките с каталожен пробег над 800 км ще са вече масови (и сега има такива модели, но са на безбожни цени).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, единственото несъответствие, което намирам в твоите изводи е относно необходимостта ти от 300 коня автомобил (сега си със 150) и съответно разликата в цената. Поради това и сравнението с Кодиак RS май е само заради приблизително еднаквата цена ? та ще го прескоча.

Правих си същата сметка за Октавия 4 където разликата в цената също е около 20к и за мен установих, че за 8 години НЕ мога да избия разликата в цената между хибрида и чистия бензин. Естествено при Октавия пробега е по-малък, от колкото при Тойота и на мен тези 30-40 км не ми стигаха, дори с междинно зареждане в работата. 

При това положение остават всички други описани от теб плюсове на Тойота, просто сравняваш съвсем различни концепции. И правилно си се ориентирал в последния абзац да сравняваш с Ениак.

 

ПС и от мен: Когато тръгнеш да продаваш Йетито бих искал да съм пръв на опашката от преговарящи ?

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Еми каквото било било - тази седмица депозирах Тойотата. Предстои 6 месечно чакане, докато се сдобия с нея. Както вероятно знаете в момента всички производители имат сериозни затруднения и забавяние в производството, та Тойота не е изключение, макар че поръчвам стандартен пакет без добавяне на никакви екстри.

 

Финалното решението го взех след тест драйв, който направих в петъка преди точно една седмица. Карах обикновения хибрид, тъй като плъгин още нямат екземпляр за тест драйв (обещаха като дойде след 2-3 месеца, да ми се обадят да го покарам и него). Като цяло двете коли са идентични и отвън и като интериор и разликата е основно в по-голямата батерия на плъгин хибрида с възможност за сериозен градски пробег само на ток, както и едни 80 и кусур конски сили, които ще са налични отгоре. Това, което исках да видя на тест драйва е дали ще се чувствам удобно, сядайки на шофьорската седалка и боравейки с мултимедията (бях си взел и кабелчето от Йетито, за да тествам Андроид Ауто интеграцията). Ще оставя тук някои лични впечатления от тест драйва за плюсове и минуси, които видях.

 

Минуси (сравнявайки най-вече с впечатленията ми от шкодите):

 - Софтуерът на мултимедията изглежда по-дървеничък. Не е нещо, което да ме притеснява особено, тъй като като функции има всичко, което ми трябва и със сигурност се свиква, но при Шкода със сигурност изглеждат по-дизайнерско помислени нещата. :) 

 - Simply clever решенията на Шкода може би ще ми липсват от време на време. Хубаво е, че Тойота са предвидили достатъчно място за съхранение на кабелите за зарядни и за щората за багажника, под кората до резервната гума. Функционалните кукички от двете страни на багажника на Йетито обаче със сигурност ще ми липсват. За разлика от Йетито в иначе големия багажник на Рав4 няма една кукучка отстрани, където да си хванеш например пазарската торба, за да не се разсипе. Чекмеджето под пасажерската седалка и втората жабка над таблото също ще ми липсват от Йетито.

 

Плюсове (неща, които като цяло ми харесват в този модел на Рав4):

 - Макар и в доста от ревютата по видеата да определят интериора като старомоден, аз също съм старомоден и ми харесва, че всичко изглежда доста стабилно/масивно сложено. Таблетът на мултимедията изглежда доста по-масивен (разбирайте дебел) от този, който е в Ениак например. Големите гумирани въртящи се бутони на климатика и на мултимедията също ми харесват.

 - Голям брой физически бутони, както за климатизацията, така и на мултимедията. Изобщо не ми харесва тенденцията във VW груп (и не само) да правят всичко с тъч дисплей и тъч слайдъри. Смятам, че физическите бутони са в пъти по-удобни по време на шофиране и за бързите функции за достъп е хубаво да има такива, а не да правиш по няколко опита докато успееш да нацелиш успешно тъч скрийна. Като цяло се радвам, че ще взема този модел на Тойота преди да са го "реновирали" с изцяло тъч интерфейси.

 - Добра интеграция между физическите бутони и Андроид Ауто. Като цъкнеш Maps от мултимедията или пък слушалката от волана, ти ги отваря съответния екран в Андроид Ауто, когато е свързано. Може би и при Кодиак е така (не съм тествал), но при Йетито като един от първите модели с Андроид Ауто то си работи почти като отделен интерфейс от останалата част на мултимедията в колата. Единственият физически бутон, който работи с Андроид Ауто при Йетито е този за гласовото разпознаване - като натисна бутона от волана, ако съм включил андроид ауто имам възможност да питам гугъл асистент да ме навигира до определено място в Waze или пък да ми каже прогнозата за времето. :) 

 - Приятно/Задоволително возене по моето усещане. Пробвах както по околовръсното, минавайки нарочно през шахти, които попринцип ги заобикалям с Йетито, така и по бул. Цар Борис 3, който за мен е еталон за ужасен павиран път. :D 

 

 

Преди да поръчам колата си направих проучването и за стимулите от държавата за закупуване на такъв автомобил. Резултатът от проучването е, че стимулите изобщо няма. През 2017 е имало гласуване дали плъгин хибридите да паркират безплатно в зоните в София, но е било отхвърлено. Напрактика независимо, че в 99% (да не казвам 100%) от случаите в града ще карам изцяло на ток и замърсяването на въздуха от мен ще е точно 0, колкото е и на чиста електричка, плъгин хибрида в момента се третира еднакво с конвенционалните бензини и дизели. По този начин повечето хора ще предпочетат да си купят нов дизел, който в момента е по-изгоден като цена от всякога, тъй като вече е по-евтин и от бензина (преди 6 години като поръчвах Йетито дизелите вървяха с няколко хиляди лева по-скъпо от бензиновите коли, а сега е обратното). За мен това не е доизмислено и мисля, че дори да не направят безплатно паркирането, за да може все пак чистите електрички да са стимулирани повече, то поне трябва да отпадне времевото ограничение за синя зона и да можеш да си стоиш, колкото искаш, стига да си плащаш СМС-ите. В момента плъгин хибридите са в една еко категория (пета категория) заедно с чистите електрически автомобили, така че мисля че чисто законово би могло много лесно да се добави една точка за привилегии за всички автомобили в тази пета категория. Както и да е, това не променя решението ми по никакъв начин и за мен в момента това е по-универсалната кола сравнено с чисто електрическите алтернативи.

 

Първоначалното ми заблуждение, че плъгин хибридите ще могат да паркират безплатно, дойде от тази страница в сайта на Пежо, където по най-подвеждащия начин са сложили информация за чистите си електрички в секцията за предимства на плъгин хибридите. И после как да си купиш Пежо, като още първата ви комуникация започва с лъжа...

 

PluginPeugeot.thumb.JPG.3a38ab540f48b9efded108ba06c5893c.JPG

 

В тази връзка бих искал да помоля @Mishelle или някой друг с права да сложи едно задраскване в първия ми пост на местата, където съм споменал паркирането на плъгин хибридите в зона. Не бих искал да подведа и аз някой друг, който чете темата. Това са двете места, който трябва да се задраскат:

 

На 5.01.2022 г. at 15:54, Мonster написа:

Синя и зелена зона - няма вече да плащам синя зона и няма да съм притиснат от ограничението за само 2 часа на ден в синя зона. При разширилата се вече синя зона в София това за мен си е сериозен фактор.

 

На 5.01.2022 г. at 15:54, Мonster написа:

За тези 6 години обаче ще съм се възползвал от всичките гореизброени предимства (контакт в багажника, синя зона, ускорение и незамърсяване на въздуха)

 

 

Относно Йетито - принципно още миналата година един познат ме пита дали го продавам (тогава още нямах никакви такива намерения) и тъй като година по-късно той така и не успя да си намери Йети, което да му хареса, реално той беше първия желаещ да вземе колата като я освободя. Не сме говорили за цена още, но се радвам, че има още двама потенциални купувачи и то от този форум ( @Izolini, @scooby doo ). Йетито е първата ми нова кола, която съм купувал и като такава бях доста вманиачен в пазенето и поддържането й. Ще се радвам да я продам на някой, който също я оценява и ще я пази, а хора, които са си направили труда да си направят регистрация в този форум съм сигурен, че попадат групата на хората обичащи колите си. Като намеря време в близките дни ще ви изпратя на лично подробно описанието на колата и нещата вървящи с нея (втори коплект оригинални джанти и тн). Ако се разберем отсега за цена, която мисля, че е разумна, няма да се занимавам да пускам обяви по сайтовете за коли. Тъй като предстои 6 месеца чакане за Равката, мисля, че няма смисъл да показвам на живо Йетито преди Май месец. За това без да развивам фермани по темата, само ще изредя с няколко тирета неща, които смятам, че са показателни, че наистина съм бил леко вманиачен относно колата (надявам се за следващата това да не е до такава степен):

 - Преди да купя колата си купих гараж в партера на съседен блок (за съжаление в моя няма свободни такива). В офиса, в който работя също паркирам на подземни парко места и напрактика при ежедневната употреба колата винаги е била "гаражна".

 - Още в края на първия месец след взимането на колата й купих едни покривала за седалките. Може да са малко грозновати за повечето хора, но на мен ми се стори по-практично от гледна точка поддръжката, тъй като ги свалям 2 пъти в годината да ги пускам в пералнята, а не се занимавам с "пране" на оригиналния салон. В този ред на мисли вярвам, че оригиналният салон е максимално запазен и ако решите може да разкарате тези покривала и да си карате колата, както си е произведена.

 - Към края на първата година видях в този форум няколко поста на колеги във връзка с нано керамични покрития правени от Always Dry Bulgaria / Kushev Brothers и реших и аз да "поглезя" Йетито. Първоначалното слагане беше около 600 лв и после всяка година съм давал по стотина и нещо лева за подновяване на покритието. Не съм убеден, че това е най-смислената инвестиция за една Шкода (всеки път като ходех при тях бяха предимно скъпарски коли от немските премиум марки), но така или иначе всяка година към април-май месец си ходех там. В крайна сметка ефектът е, че лаковото покритие е максимално запазено във времето, стоейки под този нано-керамичен слой.

 - Когато за първи път закарах колата при Kushev Brothers, те ми показаха как да си мия колата сам, така че да не се издрасква (предполагам всички сте виждали онези кръгови микро драскотини, получаващи се при натискане при търкането на автомивка с мръсните четки). Та оттогава никога не съм оставял колата на автомивка и винаги ходя да си я мия сам на автомивките с левчета. Удивително е как вкъщи не могат по никакъв начин да бърша прах, а в същото време с какъв кеф ходя да поливам и бърша тия ламарини с часове. :D 

 - Докато колата беше в гаранция съм я обслужвал всяка година в Еуратек (не съм чакал предписанието от 2 години и 30000 км, а съм ходил на средата на това предписание). Миналия май й свърши гаранцията и две седмици преди това я заведох в Трансексперт, за да видя дали няма нещо, което да мине гаранционно, точно преди изтичане на гаранцията. Те я погледнаха и казаха, че няма какво да се прави при нея, при което им я оставих да ми сменят маслото и филтрите.

 - Обувките на малчугана му ги свалям всеки път като го слагам на столчето, за да не ми цапа седалките. Преди година му купих и един органайзер, който е на гърба на шофьорската седалка. Хем си трупа играчките там, хем имам още допълнително спокойствие, че няма да цапа нещо. :D 

 - Храна в купето не разрешавам да се яде, а за пушене и дума да не става! :D (в семейството нямаме пушачи, така че последното правило е лесно изпълнимо).

 - На съпругата ми преди да й предложа брак съм я избирал по следния критерии: https://www.facebook.com/100009231671799/videos/890269694983835/ :D 

 

Добре де, последното тире беше в рамките на шегата, но като цяло мисля, че успях да опиша достоверно нещата от ежедневието ми. Не ми е лесно, а на жена ми още по-малко... :D Да е мислила, когато е имала възможност, сега вече е късно. Надявам се все пак със следващата кола да съм малко по-ларж и Тойотата да ми робува повече, отколкото аз на нея...

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 5.01.2022 г. at 15:54, Мonster написа:

След 5 години и половина прекарани с любимото Йети, време за което не се наложи да сменя дори една крушка по колата, се замислям да направя следваща покупка, за да продължа да карам кола в гаранция. За момента съм с две малки деца и Йетито успява да покрие ежедневните нужди на мен и семейството му, както в града, така и на по-дългите летни най-често морски пътувания. За следваща кола ще търся сходни характеристики с Йетито - по-висок пътен просвет и 4x4, а като допълнително изискване ще искам да могат да се сложат 3 детски столчета на задната седалка.

 

Като доволен собственик на Шкода, в последните години следя развитието около модела Кодиак, тъй като той покрива напълно изискванията ми за следваща кола. Кодиакът безспорно е страхотна кола, както откъм екстри, така и като пространство, а според мен и като визия. 7 местната версия по-скоро не я гледам, тъй като пътуване на 7 човека без багаж е приложимо само за малки разстояния, а слагането на кутия за багаж на автомобил с такава височина не ми се струва практично.

 

Освен Кодиака, от няколко месеца следя и плъгин хибрида на Rav4, който със 306 коня и 70-90 км чист електрически пробег ми се струва като доста интересна алтернатива. Този модел на Тойота се подвизава в Щатите още от 2020 година под името Rav4 Prime, като появата му в България се отложи с близо 2 години. Преди няколко седмици изгря първата ценова листа в сайта на Тойота, в която към момента има само 1 ниво на оборудване Style и реално можеш да избираш само цвета на боята. Предлаганото ниво не е най-ниското, може би не е и най-високото, но гледайки включените екстри е реално това, което аз бих търсил без да има нещо, което много да искам да го махам или добавям.

 

Предимство на Кодиак за мен е по-големият багажник и марката на колата, която за мен особено в комбинацията с 2-литровия дизел, който и в момента карам, е гаранция за надежност.

 

Предимство на Rav4 за мен е фактът, че е с 10 см по-къса. Колата ще се кара доста в града и оценявам улеснението, което имам с компактното ми Йети при паркиране на тесните паркоместа в центъра, където и без друго трудно се намира място за паркиране. Всеки сантиметър по-малко е плюс, стига да отговаряме на условието за 3 детски столчета на задната седалка. :)

 

Относно багажника - това лято ходихме с двете деца на море и в багажник с детска количка и всички други морски пособия успяхме да сместим багажа до горното ниво на облегалките, така че все още имах достатъчна видимост през задното стъкло. Йетито с багажник пълен до тавана събира около 560 литра, а Rav4 до тавана събира над 1100 литра, така че със сигурност ще ми стигне дори и при трето дете в колата. Освен това огледалото на Тойотата има и допълнителен дигитален режим, при който ползва камера залепено на задното стъкло и така не трябва да се притеснявам за видимостта дори да съм догоре с багаж.

 

Като цяло виждам доста предимства в модела на Тойота, които ще изредя по-надолу. Тази тема за сравнение я отварям, тъй като се надявам да се включат хора с мнения и в двете посоки - както хора, които ще ме подкрепят във фаворизирането на Rav4, така и хора които ще кажат “Хей, защо предаваш Шкода след безгрешния опит с предишната кола. Шкода е много по-надеждна марка и с Тойотата ще ходиш по-често до сервиза с проблеми!”. Говоря примерно. Аз нямам опит с Тойотите и се надявам хора с такъв да споделят дали си струва. Следват и моите сравнения.

 

Предимства на Rav4 PHEV и сравнения със Skoda Kodiaq:

  • 70-90 км пробег само на ток при градско шофиране. Над 90% от пътуванията са ми градски и имам къде да зареждам безплатно, при което голяма част от разходите ми за гориво отпадат напълно. Напрактика в града ще карам изцяло на ток. Ще посещавам бензиностанция има няма 5-6 пъти в годината заради по-дългите ми извънградски пътувания (Гърция и Варна, съдейки по последните години). По-кратките извънградски (например Панагюрище) ще ги взимам почти изцяло само на ток.
  • 220 V контакт в багажника. Работя на лаптоп и много често като пътувам ми се налага да търся по пътя контакт, тъй като батерията ми държи само около 40 минути. Доста често се случва и да не намирам такъв и да си губя времето докато чакам някого, който “превозвам”. С Рав4 ще мога ако искам и цял ден да си работя от колата, което е спечелено време за мен. Кодиак също имат 220 V изход в багажника, но за целта предполагам ще трябва да стоиш с включен двигател, което не е яко.
  • Синя и зелена зона - няма вече да плащам синя зона и няма да съм притиснат от ограничението за само 2 часа на ден в синя зона. При разширилата се вече синя зона в София това за мен си е сериозен фактор.
  • Няма да замърсявам въздуха в града. Не че другите стотици хиляди коли около мен няма да замърсяват, но все пак трябва да се започне от някъде. Ще задоволя личното ми желание поне аз да не мърся въздуха, който дишам и аз и близките ми.
  • Електрическо ускорение и 306 комбинирани конски сили. За цена под 100 хил лв. това ускорение няма аналог (за 4x4 SUV). При това с обикновен бензинов автомобил със сходни конски сили разхода на гориво ще е до небето. При плъгин хибрида разходът е нищожен.
  • Гаранция 10 години. Не знам какво се включва в тази гаранция, но би трябвало поне най-скъпите неща като двигател, трансмисия и батерия да са включени. Аз със сигурност няма да карам тази кола цели 10 години, което означава, че когато я продавам, ще я продам в гаранция. Това си е плюс тъй като ще е основание за разумна продажна цена.
  • Цена, сравнена с Кодиак RS. Това е версията на Кодиак с най-много конски сили и въпреки това е с 60 конски си по-малко от Рав4, а цената му е доста близка (само с 1-2 хил. лв по-евтин е Кодиака). Разходът на бензин за Кодиака при моето преобладаващо градско шофиране ще е толкова по-висок, че само след 5 години ще съм дал около 20 хил лева повече за гориво в сравнение с тойотата. Иначе казано за 5 годишен период сумарно с горивото Рав4 ще ми излезе значително по-евтин от тази версия на Кодиака.
  • Цена, сравнена с Кодиак дизел 200 коня. Тази версия на Кодиак е значително по-евтина с актуалните отстъпки на Еуратек (близо 20 хил лева е разликата с Рав4), но пък и разликата в конските сили вече отива на 106 коня в полза на Тойота. Вероятно след около 6 години каране ще са се изравнили експлоатационните разходи, имайки предвид разликите в разхода на гориво с плъгин хибрида. За тези 6 години обаче ще съм се възползвал от всичките гореизброени предимства (контакт в багажника, синя зона, ускорение и незамърсяване на въздуха). А и след въпросните 6 години Рав4 ще е още в гаранция, за разлика от Шкодата (това освен плюсовете си има и някои минуси ако трябва да съм честен).

 

Ще съм благодарен да се включите по темата с мнения. :)

 

P. S.: Макар и не съвсем по темата, но като опция гледам и Ениак. С 4x4 версията си той е за същата цена като тойотата и съответно ще ми излезе доста по-евтин като експлоатационни разходи, понеже е само на ток. Задължително ще отида на тест драйв и на Ениак, но като цяло все още пробегът ми се струва недостатъчен и фактът, че на дълъг път трябва да правя задължителни спирания и то на точно фиксирани от зарядни станции места, не ми харесва. Иначе ако някой не се притеснява от такива спирания за зареждане (София-Варна и София-Бургас са на кантар и според мен ще се вземат с едно задължително спиране за около 30-40 минути), тогава мисля, че Ениак е най-оптималният вариант от трите коли. Ще го помисля още малко като опция, но по-скоро бих изчакал още 5-6 години, когато електричките с каталожен пробег над 800 км ще са вече масови (и сега има такива модели, но са на безбожни цени).

Здравейте!Аз също проявявам интерес за Йетито.Моля да се свържите с мен когато имате решение кога и колко ще го продавате.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Изпратих и на тримата лично съобщение с подробно описание на Йетито. Нека ако някой друг има интерес да ми пише направо на лично съобщение, за да не правим допълнителен офтопик тук. :) 

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.