Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Фелиция (карбуратор) придърпва


c_chanev

Recommended Posts

Здравейте. Четох доста,но сякаш не открих да е дискутиран точно този проблем. Шкодичката е 1999 година, карбуратор. При подаване на повече газ при ускорение придърпва и не ускорява добре. С по-малко газ е наред. Кофти е, понеже на лек баир не можеш да поддържаш нормална скорост. Пробвах с един двама майстори, обаче се оказа, че вече никой не разбира от карбуратори и правят само глупости. Запретнах ръкави и направих следното:

-сменени свещи, кабели, дистрибуторна калачка и палец - без промяна (свещите и четирите бяха с бетонно сив цвят)

-продухване на всички жигльори и каналчета в карбуратора със спрей за чистене на карбуратори - без промяна

-ново уплътнение между карба и смукателния колектор - пак без ефект

 

Проверил съм вакумната задвижка на втората клапа - създам ли вакум с уста при завъртане на дросела камерата се отваря, но дали в движение се отваря? При рязко даване на газ понякога (много трябва да се постарая) гърми през първата камера и угасва. Нивото на бензина в поплавъковата камера след като махна капака е до средата на камерата. Ускорителната помпа в първата камера работи, при подаване на газ си църцори.....вече се изчерпах и нервите ми се опънаха, за това реших да поискам съвет.

Редактирано от c_chanev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • c_chanev changed the title to Фелиция (карбуратор) придърпва

Признавм си - не мога да сложа диагноза по това обяснение.

Принципно най-добре се държи този мотор при статичен аванс на празен ход 7-10 градуса. Изгарянето до 1.5% СО на празен ход и до 0.2 при средни обороти (ако не бъркам показанията .. не помня дали беше СО или СО2). Останалото е въпрос на навици .. разкото натискане за доускорение не води до мигновенна реакция , защото този карбуратор работи със засмукване основно и му трябва време за създаване на достатъчно вакуум в колектора за да обогати достатъчно сместа , а втора камера за 15 години съм я отварял веднъж в движение и блокира на високи обороти , та се наложи да гася и отбивам на магистрала.

Сещам се за нещо , което е една от възможните причини - ватата на крайното гърне на някои производители изпада и запушва изходните газове и дава подобни симптоми , но може и нищо да и няма на колата , а да иска по-плавно боравене с газта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще опитам да проверя теорията с ватата. Със сигурност не е до плавно боравене с газта - дори да не я натисна до край придърпва доста здраво, направо си рита. Може би просто е бедна сместа, но тя не подлежи на регулиране от средни обороти и нагоре, или бъркам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е еднократно придърпване, ами ако съм на лек баир рита постоянно. 

Редактирано от c_chanev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не. Натиснеш ли да речем след половината от хода на педала започва да се кламбичка като патенце. При движение в града не се усеща толкова на първа и втора, дърпа си добре с малко газ, при по-големи натоварвания се усеща- примерно искам да ускоря над 80 и си е мъка, трябва да го правя много внимателно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес проверих и поплавъка - около 30 мм е от фланеца когато затваря иглата....така го дават по мануалите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Занимаваш се с глупости .. разкачи средното гърне от двуцевката , врътни един кръг и ако тръгне , сменяш задно гърне , ако пак не върви , ще го мислим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 28.12.2021 г. at 17:00, c_chanev написа:

(свещите и четирите бяха с бетонно сив цвят)

 

Причините за това състояние могат да бъдат следните :

Двигателят засмуква много въздух - износени или прегорели клапани, прегоряла гарнитура на цилиндровата глава, прегоряла гарнитура на всмукателен колектор. Голямо изпреварване на запалването, бедна горивна смес.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 26 минути, joro-120L написа:

 

Причините за това състояние могат да бъдат следните :

Двигателят засмуква много въздух - износени или прегорели клапани, прегоряла гарнитура на цилиндровата глава, прегоряла гарнитура на всмукателен колектор. Голямо изпреварване на запалването, бедна горивна смес.

Въй Жоре , нидей с рого ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, The Best Forman написа:

Въй Жоре , нидей с рого ?

 

Е, разбира се не всичко събрано на куп. Една от причините.....

Мисля, че в случая е бедна горивна смес.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бедна, то и цвета на свещите е такъв, ама от какво беднее...

Забравих да кажа - клапаните са наред, проверявах ги. Това с гърнето трябва да го организирам, че си иска канал. Днес се ядосах, нещата вече станаха лични с този карб. Проверих и всички вакумни маркучлета, някои подмених. Пак отварях карба, продухах тук таме, че май бях забравил едно-две каналчета. Покарах колата (тя е на баща ми и я бях взел за няколко дни да опитам да я поправя) и направих някаква схема на проблема. На първа и втора ускорява мазно, почти не се усеща, дори на трета. Понякога забива муцуната като искам да ускоря на втора, но 9 от 10 пъти започва директно да ускорява. На 4 и 5та до едно положение ускорява, след това започва да придърпва, а като смачкам педала до край след 2-3 секунди се чува че отваря втората клапа и гласа става по-мъжки, така да се каже и започва да дърпа с по-малко присецване. Пробвал съм да напомпя няколко пъти газта за да се изпикае хубаво ускорителната помпа, но сякаш няма ефект. На място работи перфектно, не клати оборотите. 

Редактирано от c_chanev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, c_chanev написа:

Бедна, то и цвета на свещите е такъв, ама от какво беднее...

 

От какво...Или дърпа допълнителен въздух от някъде или горивото не й стига.

Възможно е от тук да идва проблема с колата.

Преди да сваляш гърнета, пробвай с частично намаляне на въздуха към въздушния филтър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Момчета, благодаря на всички за помощта. Проблема е решен. Бях тръгнал да купувам друг карбуратор, но човека от когото щях да го купувам ме посъветва да проверя първо аванса. Не знам дали чете тук - Сашо се казва, да е жив и здрав. Върнах малко аванса (на око, около 2-3 мм обратно на часовниковата) и колата литна. Явно са се разтегнали пружините на механизма. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, c_chanev написа:

Върнах малко аванса (на око, около 2-3 мм обратно на часовниковата) и колата литна....

 

С въртене обратно на часовника се увеличава аванса. Т.е. в случая имаш още по-голямо изпреварване на запалването.

Дано всичко е наред. И аз благодаря, че сподели как си решил проблема. Защото много хора питат, получават някаква помощ и после никви ги няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, изказах се неправилно - дадох предварение. Нямам представа на колко градуса е, не открих човек със стробоскоп....оставих го в средно положение от момента, в който започва да вдига оборотите и момента, в който са най-високи. Изненадан съм колко пъргава е колата като се има предвид, че двигателя е колкото кутия за обувки :D

Редактирано от c_chanev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако пали лесно на студено, ако няма детонации/чукане на аванса/, можеш да я оставиш така.

Ако има проблем, може да го върнеш малко.

Със симптомите, които сподели си помислих за недостатъчен аванс, или нещо нередно с центробежния регулатор в делкото, но проблема щеше да се появява постоянно и при ниски предавки.

Също по-горе съм писал, че една от причините за бели свещи е големия аванс на запалването. Но, всяко правило си има изключения.

Нека вече всичко е наред и да се радваш на колата. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чехите за това са сложили скалата на капака на веригата - слагаш белега на 10 гр. пускаш делкото и въртиш по ч. стрелка докато белега на палеца и на корпуса се съберат. Това е достатъчно колата да пали и върви. Колкото до стробоскопа - едно изписване в гугъл и ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.