Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Икеа - да си знаете


sauber

Recommended Posts

Споделям тук преживяването си с Икеа, защото в момента явно всички са на ура на тема строене, купуване, ремонти, обзавеждане и прочие. Някак си е много вероятно да "спася" поне един колега :)

Та историята е следната...

Изпадна един апартамент в съседство, който решихме да отнесем с жена ми. Беше хубав, на справедлива цена в нашият си район. Направихме организация по необходимите ремонтни дейности. Решихме, че ще го обзавеждаме изцяло от Икеа, защото не ни се бори с дефицита на мебелисти, дълги срокове, незадоволителните резултати и прочие. Първото нещо, което отидохме да си купуваме беше кухня. Не знаехме как работят там, попитах един пич в сектора с кухните и ми беше обяснено следното: "Нашите кухни са на модули. Трябва да си запазите час за дизайн. Сядате с мен или с колега, правим ви дизайна и така". Викам си - екстра. Звъня да запазя час и ми се дава такъв за след 3 седмици. Казвам си, че е бая, ама нали е пик на обзавеждането, няма как. Пак щеше да е по-добре от месеците на мебелистите. Междувременно питам какво се случва ако случайно някой модул го няма. Или някоя лампа, вратичка, механизъм и прочие. Отговаря ми се твърдо, че "в най-лошия случай" ще трябва да го чакаме 2 седмици. До тук станаха 5. Продължава да е приемливо. Та идва време за дизайна на кухнята. Сядаме с жена ми, аз съм там само за украса. Единственото, което ме касае е да има място къде да си сложа кафемашината. Всички останали неща не са ми интересни. Жена ми предварително е харесала кухня в залата им, трябва да се нагодят само размери, разположение, уточнят механизми и газ. Проектирането отнема към час и половина. Връчват ни финалната картинка. Жена ми е доволна, аз също. Казвам, че направо искам да я плащаме и да чакаме доставка. ОПАААА. Ама то там не ставало така. Сега трябва да запазим час за "изписване и закупуване". По време на тоя час, изписват всички елементи на кухнята и дават финална цена. Ок, дайте да запазим - честита ситуация. Тоя час е пак за след 3 седмици. До тук сме на 6 седмици в най-добрия случай, ако няма нищо липсващо. Малко тъпо, но продължава да е приемливо. Междувременно, тъй като вече знаем каква е кухнята, започваме всичко в апартамента, съобразявайки се с нейната фаца. Най-вече с плотовете и гърбовете, които контрастират на тъмните й шкафове. По тях се боядисва апартамента, поставя ламинат, интериорни врати, трапезарна маса и столове. Поръчва се печка, миялна, хладилник. Грубо към 12К. Опаткваме всичко и идва време вече да си "изпишем и платим кухнята". Висим на столчетата вече 30 минути като сополи, цъкат нещо там по складовата програма. Датата е около 20ти Август. Появява се едно девойче и казва, че има "малък проблем". Плотовете и гърбовете ги нямало налични. В акъла си превъртам срока от 2 седмици, който ми бяха казали. Кисел съм, ама поносимо, квот такоа. Питам кога се очакват и ми се отговря "след края на септември". Чакай, чакай, чакай... "След края на Септември" са 6 седмици от сега, не 2 както ми беше обяснено. Е няма яд, обяснява ми се, че се чакало 2 седмици "ако нямало проблем"... Стискам зъби, питам КОГА след края на Септември? Никой не знае. Задавам кисел въпрос - "Това означава ли, че може да е Март 2022г?" Отговора е шамарещо звучен и кратък "ами да"?!

Междувременно се опитват да ми обяснят, че процедурата им е следната. Заплащам ЦЕЛИЯТ проект, включително с липсващите елементи. В рамките на 5 дни трябва да си го взема или ми го докарват (каквото е налично от него), а каквото не е налично - когато дойде, тогава. Губя човешки облик. Тръгвам си. Така, кратка ретроспекция до тук:

- Утрепал съм 6 седмици

- Похарчил съм 12К по фацата на тая кухня (аре уредите все тая, могат във всичко да се вградят)

- Не се знае кога ще я имам (щото без гърбове и плотове все едно я няма)

- Никой нищо не може да ми каже със сигурност

- Осъзнавам, че не мога да вярва на нито дума, която ми казват в Икеа

 

Изперквам. Отивам в магазина. Карам "отдел кухни" да ми дадат артикулните номера на плотовете и гърбовете. Дават ми ги. Звъня на един колега в Швеция, който ми намира плотовете там. Звъня на колега в Гърция, който ми намира гърбовете в Солун. Отивам им на крака в магазина, давам им адреси на магазините и кой артикул къде е. Казвам им, че очаквам да ги изтеглят служебно, а ако не могат, ще си заплатя транспорта им до България. Само за да стане проклетата кухня. Взимат ги и казват, че ще ми се обадят да ми дадат информация какво се случва. Минават 3 дни - нищо. Звъня - нямало резултат. Минават още 3 - започва се прехвърляне. Не било вече към "кухни", било към "обслужване на клиенти и рекламация". Минават още 3. Пак звъня. Сега случая не бил към  "обслужване на клиенти и рекламация", бил към "кухни" случая. Изперквам, отивам в магазина. Оказва се, че все още се чака отговор дали въобще могат да изтеглят артикулите?! Не дали ги има реално и са го направили, а дали въобще могат?! Чакам още 3 дни. Отивам пак в Икеа. Тоя път викам управителката на магазина и обяснявам, че

- съм готов да похарча 3 пъти по-голяма сума от стойността на кухнята, само и само да ги вътря някак.

- Ще спорим с месеци дали проекта е било оферта и те реализират нелоялна търговска практика, като оферират нещо на клиент, което не могат да продадат.

- не е редно да се сипва цимент по търговските обекти на куците фирми! (как иска да ме разбира)

 

На следващият ден ми се звъни и ми се обяснява в стил все едно съм спечелил от тотото "Специално за вас, извънземни усилия от нас, ще ви изтеглим липсващите части и плотове"! УРААААААААААААААА, тъпаци. Доставят почти всички след още 12 дни.

И така да си знаете, че закупуването на кухня от Икеа отнема около 2 месеца и половина. Ако ви се разправя...

 

Междувременно минахме с жена ми си купихме диван, гардероб, спалня, детска и разни шкафове. Почти нищо от които нямаха налично на 100 %. Спалнята например дойде без чекмеджетата, които чакахме още 3 седмици. Чарколяците в моята част на гардероба още ги чакам... Абе взех да се чудя какво въобще имат. Като им влезеш на сайта, всичко е "очаква се наличност". Бях питал една девойка там "Абе в това хале нещо има ли въобще", а тя милата ми вика "Ами аз работя тук от месец и половина и се чудя същото".

 

Изводите, които си направих аз и надявам се да си извадите и вие, преди да сте гризнали дървото:

- От Икеа се купува само нещо, което в момента имат налично и няма липсващи компоненти, които да трябва да чакате

- Не вярвате на никой за никакви срокове

- Втълпете си, че там на никой за нищо не му пука и прехвърлянето на отговорност е повече в сила и от в държавната администрация

- Готови са да ви излъжат за всичко, само и само да им се махнете от главата, поне към текущият момент

 

п.с. - Силно вероятно е да чуете оправданието "Ама то нали знаете как е сега с доставките от Китай". Знам как е, да, ежедневно имам проблем с това. Това, което се питам е ВАС КАКВО ВИ БРИГА, ТЪПАЦИ, при положение, че НИЩО от нещата, които купих не се произвежда ви Китай?! Всичко с изключение на сифона, който е във Финландия, беше със страна на произход България, Румъния, Полша, Латвия и прочие екс соц. братски държави.

 

Успех и сила в тия начинания ви пожелавам!

 

п.с.2 - Покрай тоя проект, пак да благодаря на @Logrus, че дойде и ми тури най-якия климатик Митцубиши Лансър Ево 10 :)

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поръчах гардероб за стаята на малкта. От 7 крила, 5 налични и един модул липсващ. Взех всичко останало и оставих този модул "за следващата седмица". След 3 седмици получавам СМС на обяд и вечерта съм там ... за да чуя "ами те свършиха още сутринта!" !??! WTF, ама нали на обяд ми дойде СМС-а? "Ами те късно ги пращат. Майловете идват навреме"!!! От там се абонирам за уведомление при наличие и след още месец (дали не беше и половина) получавам майла към 10:00 сутринта и 10:10 вече е поръчан онлайн. Супер. Вечерта отивам и ... гредЪ. Поръчката е онлайн - трябва да получите уведомление, че сме ви го събрали?!?!?! Още 3 дни, докато дойде майла. И близо три месеца след поръчката най-накрая имах сглобен гардероб.

Толкова с негативите.

 

Позитивите - конструкцията им е наистина модулна и успях да спретна точно това, което исках и да го "вкопая" почти до сантиметър в наличното пространство, а и стана удобен за малката. Като здравина съм 50/50. Досега модул не е отказал, но и не смятам, че са толкова здрави. Купих легло от Практикер и неговата сглобка беше в пъти по-стабилна... но ми отне двойно време да я събера.

 

Та така. Напоследък Икеа не са това, което бяха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз да дам своите 5 стинки по темата. скоро купувахме от Икеа двуетажно дървено легло за детската стая на село. гледам го в онлайн магазина - мога да го поръчам, супер. харесахме и матраци за него, ама там нъцки - не мога да ги поръчам онлайн, обаче дава наличност от 5 броя във Варна. На следващия ден отивам в център за поръчки във Филибето и след 30-минутно чакане разбирам, че няма как да изтеглят два матрака от обекта си във Варна, за да ги получа - нямало такава практика и единствен вариант било да се закупят на място. нямало начин и да ми ги доставят... Та, помолих приятел от Варна да отиде на място, да ги купи и да ми ги изпрати по Еконт. шведска му раота...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, PRR написа:

Уви, гръцка ;) 

 

Да и то не просто гръцка, а яко куцо гръцка...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ИКЕА предлагат най-добрата услуга от мебелните магазини по мое мнение. Но качеството пада през последните години. 

А доставките от онлайн магазина и забавянията при тях са пословични.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Редно е да се прави разлика между качество на продукта и качество на услугата. Въпреки изразените ми притеснения отностно качеството на продуктите, досега нямам дефект. А качеството на услугата, в България, е трагично :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Икеа дават много добро съотношение цена/качество. Което по принцип го дават и други фирми на пазара. Техният плюс е, че отиваш, купуваш, сглабяш и имаш мебел в рамките на два часа. Но това е бивш плюс, който вече не фигугира, защото нямат нищо налично, а логистиката им е все едно управлявана от шимпанзета. На мен лично ми харесва и метода на системите им. С жена ми си купихме един гардероб от най-големите. Рамка и врати. И от там насетне, тя си сложи в нейната част каквото иска, аз в моята каквото аз искам. Кеф ти пръчки, чекмеджета, рафтове, излизащи кошници и не знам си кво. Можеш тотално да си го персонализираш. Нещо, което при мебелист ще излезе на тройна цена. Ако не и повече. И също така, понеже PAX гардеробите вътре са на дупки оразмерени, мога да му променя конфигурацията когато си пожелая. Мога да си купя и някакви нови аксесоари ако ми изникне необходимост.

Има и момент с личния вкус, защото на мен по българските мебелни магазини, болшинство от нещата ми изглеждат евтини. Не некачествени, а евтини. Просто им е такава фацата. Поне в моите очи. На Икеа нещата не са топ качество, но фацата им е за повече от цената, отново според мен. Има мебелисти, които правят извънземни неща на много справедливи цени. Но пак се стига до проблема със сроковете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, sauber написа:

..., а логистиката им е все едно управлявана от шимпанзета....

Бих казал от англичани :D (Съжалявам, не се сдържах)

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.