Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте Колеги! По време на градско каране светна жълта лампа "Система за контрол на ауспуховите газове". Ще я закарам на видим каква е грешката, но докато чакам споделете опит - коя е най-честата прочина. Има ли някаква рожденна слабост, на която да се обърне повече внимание. Че понякога грешките не дават точна информация за проблема. Интересното е, че от 2-3 месеца забелязах, че ми скочи разхода с едни 15-20%, но реших, че съм започнал да карам по-спортно. При това нямаше никаква осезаема и видима индикация за проблем. Колата си вървеше нормално. Даже и днес като светна лампата пак върви добре, но разхода скочи много. Сигурно е в авариен режим.

Свещи смених в Еуратек преди 6000 км. Колата е на 66000. Сага се сещам и че последните 2 месеца на 2-3 пъти придърпа по нагорнище на 2000 оборота, но понеже беше с много малко  газ, реших че двигателят е бил в някакъв граничен режим. Преди обаче никога не е правила така, а я карам по същия начин.

 

Безаварийна на всички!

Публикувано

Ако говориш за чека на двигателя - преди няколко месеца смених втора ламбда сонда , а грешките бяха всеки път различни . Като я свалихме , отвора беше запълнен с ръжда . Нова сонда от Бош , че ЕТ са финансово невъзпитани и за сега всичко точно .

П.П. Ако има значение , моята е на 56 000 км. без АГУ :)

Публикувано

Благодаря за бързия отговор!

Лампата, която свети е  "Check engine" - https://mediacloud.carbuyer.co.uk/image/private/s--GNa-we-s--/f_auto,t_primary-image-desktop@2/v1579630953/carbuyer/check-engine-light_1.jpg

В Owner manual-a са я кръстили "Система за контрол на ауспуховите газове".

Странно е това - за 56000км две ламбда сонди .. Явно е слабо място!

 

Публикувано

Screenshot_2021-06-04-17-03-27-048.thumb.jpeg.fd5b7eb5b876c4029a5155abbde8b700.jpeg.046895228fecd6447a3d17d3a049e0d3.jpeg

Намерих първите грешки , които даваше , след това започна да дава други малоумни грешки , но всички бяха свързани с ламбда 2 . През цялото време (около месец и половина) лампата светкаше и гаснеше , а когато не искаше сама да изгасне си купих кутийка за ОБД2 и я гасях от телефона .. всичко това стана месец след като излезе от гаранция ?

През цялото време колата си вървеше нормално .

Другото , което се сещам - след 2019 година (доколкото съм чел) се монтират серийно филтри за твърди частици на всички двигатели и може да влиза в режим регенерация .

Публикувано
На 11.09.2021 г. at 7:49, The Best Forman написа:

след 2019 година

След 2017 няма 1.2 TSI :) 

Публикувано

Здравейте,

Няма филтър за твърди частици.

Оказа се проблем с ламбда сондата преди катализатора.

Ресетнаха грешките и пуснаха калибриране компа за двете ламбди.  На първата калибровката не можа да мине,заради "лоши" стойности - явно е тръгнала да си ходи.

Сега обаче двигателят работи много различно и разхода ми отново се върна на нормалния. Check engine още не е светнала. Така или иначе ще сменя първата ламбда.

Не записах грешките обаче. Щеше да е полезно да ги пусна тук.

Публикувано

Благодаря за информацията. Ще очаквам и аз включване от тая сонда, наближавам 55 хил. ?

Публикувано

Не е гаранция. Моята е почти на 104000 без никакви проблеми. 

Публикувано

Да. Така е. Ламбдата трябва да има по-дълъг живот.

При мен нещата се закучиха - сменихме ламбдата преди катализатора и след има няма 100км "Check engine" пак светна. Класика ...

Дайте инфо от къде да си купя читава ОБД2, която проверено да работи с Fabia 3 да си гледам и нулирам грешките. Четох, че не всички работят като хората.

Публикувано

Аз си купих от емаг някаква кутийка за около 30 и няколко лева , работи коректно , НО с посочените от производителя програми (в случая Торк про версия от 2018) . На самата опаковка има баркод , който се сканира и те препраща директно на страница с линкове на работещите програми. Ако успея да изровя линк , ще го плясна тук.

ЦЪК

Публикувано

Благодаря! Поръчах си една ?

Между другото минах да видят грешката след като светна отново "check engine" след смяната ламбдата преди катализатора.

Грешката е "твърде бедна смес" на ламбдата след катализатора.

Тази преди катализатора, която смениха работи добре. Преди смяната й грешката, която беше регестрирана за нея беше нещо от вида "невъзможни стойности" (не записах кода).

На първо четене излиза че и двете ламбди са се прецакали по някаква причина ?! Пак на първо четене е набеден бензина и/или добавка Бардал (тази тук).

Добре е да се изясни прчината, така че ако имате сблъсък с подобен проблем всяка информация е добре дошла.

Публикувано

За втората сонда (поне за мен) проблема е в конденза , а като има и газ , става още повече . За първата сонда , нямам обяснение , а може да и кофти късмет .

Публикувано
Преди 10 часа, slavid написа:

Пак на първо четене е набеден бензина и/или добавка Бардал (тази тук).

 

Тази добавка я ползвах доста дълго време. Не съм имал проблеми с нея. Проблем е ако се използват горивни добавки със съдържание на манган и желязо. Въпросната не е такава. Какъв бензин използваш?

Публикувано

За 56 000 и пет години , имам 2-3 резервоара без добавка .. първоначално ползвах октан коректор на Ксенум , после си взех друга , която подобрява изгарянето и намалява димността . Като цяло добавките помагат да няма детонации и да се намалят отлаганията . За спндите не знам да имат някакъв ефект .

Публикувано

Зареждам 95 почти само от Еко от поне 2 години, не че е гаранция. Рядко на други. На случайни бензиностанции никога не зареждам.

Относно добавката - преди двигателят тресеше докато чакам по кръстовищата. Преди 2-3 години сложих Бардал за почистване на горивната с-ма и дюзи,( 500мл на половин резорво), а след това започнах да слагам Бардал като добавка при всяко зареждане (1мл/1л). Сега претриса много-много рядко.

Покрай КОВИД-а, тази зима колата доста постоя в гаража. Карах я, но малко и не съм зареждал 2-3 месеца, може и повече. Не знам дали на бензина не му е станало нещо ?!?!? Ама чак пък да скапа ламбдите ... Иначе това лято няколко пъти пълних резорвоара.

Публикувано

Според мен трябва да направиш ново калибриране на сондите. Има логика тази след катализатора да показва твърде бедна смес, след като с предишната (пред катализатора) е била вдигнала разхода толкова много. Съмнявам се самия катализатор да е за смяна. Тресенето на празен ход го има и при мен. Нормално е и се дължи на различните режими на впръскване на горивото.

Публикувано

В интерес на истината не съм питал след смяната на първата ламдба дали са прави калибровка и на втората, щото си мислех, че се подразбира, че трябва да се направи.

Не съм наясно какъв е принципа на калибриране и на какво стъпва като данни в процеса на калибриране, но има логика ако втората е калибрирана при висок разход да дава "бедна смес" след смяна на първата.

Но вероятно калибрирането разчита на това, че замесените в образуването на горивната смес датчици и управляващи елементи са изправни, т.е. стъпва на изправна с-ма, за да направи калибровка. Ако нещо по линията не е ок то и калибровката може да не мине или да не е коректна....

Някой знеали - втората ламбда само контролна функция ли има - т.е. участва ли с смесообразуването или е само за проверка дали изходящите газове са в норма?

 

Публикувано

Не участва в смесообразуването.

Публикувано

Малко обща информация по темата. Намерих интересена информация за ламбдите на Bosch - "ламбди на Bosch".

Казват, че нормално живота на ламбдата е 30-50 000 мили (~ 45-75 000 km)

Също каква е причината повредила на ламбда сондата в зависимост от външното й оцветяването.

Публикувано

"Проблема" специално за втората сонда е конденза , а конденза е от лежерно каране (така поне аз си мисля) , но ако на 5 години ще давам по 100 лв. за сонда е за предпочитане , пред ремонт на двигателя ;)

Все забравям да питам - с колко вдигна разхода преди да умре първата сонда ?

Публикувано

За повишението на разхода - беше осезателно. Карам по един смесен маршрут - градско и извънградско, за който от 2-3 години си знам ~ 5.8 л/100км (+/-0.2л) по показанията на борд компютъра.

От пролетта, но съм пропуснал точно кога, скочи на 6.8л/100км ( ~ 17%). При това двигателя започна да работи по-грубо. Даже си мислех да мина на някоя диагностика, но като не "светеше" нищо реших, че няма смисъл.

Аз също карам доста лежено, но ламбдите се загряват доста бързо и до висока температура и конденз малко не ми се връзва... Зависи на какви разстояния се кара все пак.

Публикувано

Странно - моята за първите две години гравитираше около 6/100 в града и след това плавно достигна стойности 7-7.5/100 и от тогава не е мръднала , на дълъг път е под 5/100 по колонка (без значение с климатик или без) , но има и шеста скорост , а на преглед винаги е давала нулеви стойности (проверявал съм я на няколко газанализатора).

Публикувано (Редактирано)

... малка корекция, че не съм гледал внимателно - за новите модели ламбди - 3-, 4- и 5- проводните, Bosch дават 150 000 км живот. Старите - 1- и 2- проводните са с по-къс живот - 45-75 000км.

За 1.2 TSI са 4-проводни т.е. 150 000 км живот.

Редактирано от slavid
  • 2 месеци по-късно...
Публикувано

Виждам че обсъждане 1.2 TSI - има ли шанс да имате Carbon build up. Или казано отлагания/натрупване на въглерод по двигателя ? 

Има ли някой който е страдал от това с Фабия 3 ? 

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.