Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

странен проблем с фабрична аларма О1 тур


joro_kem

Recommended Posts

привет, пичове! тези дни сме на село и забелязвам, че вечерно време (след като се стъмни), алармата на каляската се включва без видима причина. изключвам я, отварям и затварям вратата, пак заключвам колата и следва ново задействие след 3-5 минути. интересното е, че в светлата част на деня изобщо няма проблем - стои заключена и мълчи. каляската е октавия 1 комби 2008 1.9 tdi 74 kW с фабрична аларма с обемен датчик и имобилайзер в ключа (сгъваем, ако има значение). сутринта я прочетох за грешки през ELM 327 с няколко приложения - няма записани никакви грешки. помислих за вариант муха в купето да активира обемния датчик, но не виждам насекоми. някакви идеи какво може да е и съвет дали някой знае как да заключа колата, без да включвам алармата? благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, joro_kem написа:

привет, пичове! тези дни сме на село и забелязвам, че вечерно време (след като се стъмни), алармата на каляската се включва без видима причина. изключвам я, отварям и затварям вратата, пак заключвам колата и следва ново задействие след 3-5 минути. интересното е, че в светлата част на деня изобщо няма проблем - стои заключена и мълчи. каляската е октавия 1 комби 2008 1.9 tdi 74 kW с фабрична аларма с обемен датчик и имобилайзер в ключа (сгъваем, ако има значение). сутринта я прочетох за грешки през ELM 327 с няколко приложения - няма записани никакви грешки. помислих за вариант муха в купето да активира обемния датчик, но не виждам насекоми. някакви идеи какво може да е и съвет дали някой знае как да заключа колата, без да включвам алармата? благодаря предварително!

Почти същото е и при мен. Само дето няма значение ден/нощ. Дори не е толкова жега, за да си мисля че е от топлината се бъгва, макар че съм в Бургас сега.

За заключването - отваряш задна лява врата присягаш се до предната и заключваш с бутона отвътре, след което затваряш вратата. Така колата е заключена, без включена аларма. После си отваряш нормално от бутона на ключа или от ключалката. 

Преди време променихме кодировката с един колега, с което изключихме охраната на вътрешното пространство - демек обемния датчик, който при мен не е наличен така или иначе, но тов не промени нищо. Има ли кодировка за тотално изключване на алармта или не? 

Къде се намира обемния ти датчик?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора, ghost_rider. Нямам представа какви са кодировките. Обемният датчик е в предния плафон до огледалото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С 2 натискания при включване, не се ли изключваха обемите? Или нещо бъркам? Помня, че имаше някакви магии, ама ще дрънна утре на един жокер/хакер, да сподели опит и ще драсна

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, joro_kem написа:

Благодаря за отговора, ghost_rider. Нямам представа какви са кодировките. Обемният датчик е в предния плафон до огледалото.

Значи със сигурност нямам такъв. Имам схема на комфорт модул, но с други букви накрая "B" и "C", а моят е "A" и е с 3 букси. Доколкото четох, той управлява алармата, но не знам дали сигнала минава през някое реле, иначе да съм я оправил досега...

Редактирано от ghost_rider
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш да изключиш обемният датчик- както каза izloQQ, натискаш един път за да включиш алармата, втори път натискаш заключване и трябва да прищрака централното. Така правех когато оставях кучето в колата.

Пробвай така и ще разбереш дали е от насекоми или алармата нещо е решила че няма да те остави да спиш :)

другото което ми идва на акъл (не че имам акъл....), виж дали ти отчита всички врати че са затворени, и дали не забравяш някоя врата или багажник не добре затворена, имах такъв проблем преди време и се оказа че не съм затворил както трябва багажника. Само че при натискане на заключване, колата не включваше мигачите както обикновенно. Даже бях писал тук във форума.

Скоро се рових из бушоните и под волана и открих комфорт модула, и установих че когато включвам и изключвам алармата, вътре цъкат релета.

Другото което се сетих, заключи я от ключалката на шАфьора и виж дали ще е пак същата история :)

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@zloQQда, и в книжката е описано по този начин. веднъж бях сложил алуминиево фолио от външна страна на челното стъкло, против заскрежаване, но имаше вятър и алармата се активираше. опитах процедурата с двойно натискане на ключа, но алармата продължи да се задейства и оттогава не съм опитвал тази функция.

@vladkantвсички врати са затворени. от известно време имам проблем с отключването на предната пасажерска врата, но не се индикира като отворена на таблото.

снощи не се активира, склонен съм да мисля, че е било насекомо. благодаря на всички ви за отговорите. ако проблемът се появи отново, ще пиша в темата.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Малко развитие по темата. Зад пепелника намерих 1u0959121, дръпнах му кабела, след това тествах, алармата си работи при отваряне и без него. Засега 3-4 дни не съм чувал да се задейства безпричинно, а в Събота преди да изключа датчика пищя 100 пъти. Не съм сигурен дали от там идва проблема, засега ще следя и ще пиша ако има развитие.

 

П. П този дачик шоков ли се води? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ghost_rider   може ли снимка, и малко по точно къде зад пепелника. Че ми стана интересно.....и почват да ме сърбят ръцете да се хвана за отверките ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това намерих от гугъл:

"Škoda Octavia 98-08, ултразвуков алармен сензор, микровълнов сензор, оригинален 1U0959121"

?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@vladkant, утре след работа ако успея да бръкна ще снимам, защото на пръв поглед не се вижда, но с напипване се стига до него. 

Вадиш пепелника, развиваш 4-те винта (торкс 20), вдигаш пластмасата с маншона на скоростния лост и след това вадиш основната кутия на пепелника с капака. Бъркаш навътре и зад пулта на климатроника трябва да го напипаш. Аз разкачих управлението на парното за да мога да видя нещото, което напипах. Ти си с климатроник, но принципа е същия.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарско. Разбрах къде е, недей да разглобяваш излишно :)

Да си монтирал някоя нова джаджа преди да започне този проблем, евентуално която да влияе по някакъв начин на този сензор. Защото по това което открих от нета, на всякъде пише " ултразвуков алармен сензор, микровълнов сензор"?

Примерно видеорегистраторите които имах до момента, се оказа че когато ги настроя на 50 HZ и усиля музиката, започват да криват образа. Когато им промена настройките на 60 HZ, образа си остава стабилен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко което намирам в нета пише че е алармен център, блок, сензор. 

Да не би да е проникнала прах вътре и поради тази причина да активира алармата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да го сваля да го разгледам отблизо. Видеорефистратор сложих преди няколко месеца, но алармата и миналото лято ми се включваше... 

Редактирано от ghost_rider
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.