Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Турбо или интеркулер


Бат тони

Recommended Posts

Здравейте , имам следният проблем карам Фабия комби 1.9 тди 101кс.2002г.

Та на кратко от известно време колата губи мощност "няма тяга" се едно няма турбо набира много бавно но вдига си 140 и нагоре но видили баир ако карам с 60 и газ до дупка най много 65 или ако е по стръмно пада надолу. Когато измия колата и измия кулера с параструика или при по голям дъжд тягата се връща и пак ме лепи за седалката но само докато изсъхне за около 2мин след мивка или докато минавам през дълбоки локви с предна дясна гума кадето е кулера. Ако някой е имал подобен проблем моля дайте съвет от къде да започна с ваденето от джобовете. В днешно време нямам много вяра на майстора че е трябвало да се сменят толкова части особено ако взима процент от продажбата?????

Благодаря ви предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

трябва диагностика според мен не е проблема в кулера може би е управлението на турбото актуатор или геометрия може и дебитомера да е зле щом набира трудно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хората си почиват уикенда бре :)

Диагностика прави ли? Има ли грешки?

Не виждам никаква логика с т'ва, дето се случва при мокрене на кулера. Колкото и да не охлажда, все минава през него въздух. Ама явно нещо има там, та не е лошо да се свали и да се погледне. Аз поне, за първи път чувам за такъв проблем, свързан с кулера по този начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста интересен проблем. От опит обаче съм се убедил в това, че "вървенето" е доста субективен фактор, но щом си познаваш колата и усещаш разлика при точно определени обстоятелства, значи трябва да се насочиш натам. Чува ли се свистене като тръгнеш да набираш? Да не е спукан кулера? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как да чуе свистенето от кулера като тръгне да набира?

Апропо, чува се и на място свистене, ако е спукан кулера - от опит.

По-скоро е каквото каза @skodafen.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ооо, чува се и то доста отчетливо. От опит казвам. Като взех колата, моя кулер беше спукан, протрити ламели от вибрации на иначе деформирания въздуховод. Да и на място може да го чува, но не толкова забележимо, а при подаване на газ фучи яко. Минавайки покрай сграда, мантинела или нещо, което да отрази шума се чува доста отчетливо. 

Опитвам се да го свържа с мокренето/охлаждането, за което пише колегата, иначе и аз бих заложил на това, което посочи @skodafen

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това е проблема няма никакви шумове няма записани грешки .

И аз немога да си обясня как мокренето има отношение но е факт че колата тръгва и се държи както трябва за 100и коня нищо че са дъртички . 

А когато поисъхне и рязко става супер тромава дори не мога да изпреварвам. 

Мисля да сменя кулера и да видим дали ще се оправи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, Бат тони написа:

Точно това е проблема няма никакви шумове няма записани грешки .

И аз немога да си обясня как мокренето има отношение но е факт че колата тръгва и се държи както трябва за 100и коня нищо че са дъртички . 

А когато поисъхне и рязко става супер тромава дори не мога да изпреварвам. 

Мисля да сменя кулера и да видим дали ще се оправи.

Защо не свалиш бронята и да погледнеш да не е задръстена питата с кал и пепеляк , пък може и една водоструйка да му удариш ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, The Best Forman написа:

Защо не свалиш бронята и да погледнеш да не е задръстена питата с кал и пепеляк , пък може и една водоструйка да му удариш ?

Точно от такова миене колата тръгва а когато се поизцеди и край .

Всеки път когато я мия минавам както радятота така и кулера ,отпред прес решетката и отзат има капачка на посланика . 

Не ми стана ясно защо вече няколко пъти ми казват да свалям бронята до кулера се стига най лесно от подкалника или има нещо което не знам

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото мърсотията е по предната страна на питата .. другия вариант (ако може да се свали целия кулер през подкалника) и да го изпереш и вътре и вън , също е опция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Октавията го вадих през подкалника, но на Фабията не знам дали е възможно, нея не съм я разглобявал. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Студения въздух вдига леко КПД на двигателя. Получава се по-добро горене. Откачи си дебитомера и виж има ли промяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 9.07.2021 г. at 14:57, ghost_rider написа:

На Октавията го вадих през подкалника, но на Фабията не знам дали е възможно, нея не съм я разглобявал. 

Става почти едно и също е даже смених семеринъа на помпата на хидравликата без да пипам бронята. Тя е от другата страна в подкалника

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.