Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Шкода Фабия 1.4 MPI


KIKI223

Recommended Posts

Здравейте аз съм момче на 19 години и съм млад шофьор и неразбирам почти нищо от автомобили. Колата ми е шкода фабия 1.4 mpi взета от лизинг и искам да попитам някои въпроси за нея към хора които разбират.

 

Първият ми въпрос е как да разбера колко конски сили има колата понеже има два модела : 

1.4 MPI 16V / 55 kW / 80 к.с.

1.4 MPI 16V / 74 kW / 101 к.с.

 

Вторият ми въпрос е че воланът ми е супер твърд от както я карам дори и още от преди когато родителите ми я караха. И когато попитам някой дали тази кола изобщо има ли хидравлика някои ми казват не няма други че има но е електрическа и не знам на кое да вярвам?

 

Третият ми е какви системи(за сигурнит и подобни) има колата?

 

И четвъртия последен въпрос е какво трябва да знам за тази кола и този модел предимсва,недостатъци и т.н.

 

Благодаря ви предварително за помощта.

Поздрави за всички от групата!!!

Редактирано от KIKI223
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей младежо и добре дошъл!

Първо да започнем с това, коя генерация на Фабия е. За целта има няколко варианта. Може би най-лесния ще е със снимка, но може и по данните от талона. Също по данните от големия талон (а може и малкия, ако е от по-новия модел, двойни/сгъвавми), срещу буквата P(2) е запосана мощността на двигателя в киловати. Умножаваш я по 1,36 и получаваш конските сили. Това може да се разбере и по кода на двигателя (ако е записан в талона). Фабията на баща ми, след като я докарахме от Германия, я регистрираха преди 11 години, "Без номер" и това пише в талона под номера на рамата, но аз си знам какъв е кода.

По втория ти въпрос - най-вероятно имаш проблем с хидравликата. Смея да твърдя, че като се кача от Октавията, на Фабията имам чувството, че волана е като перце, въпреки че съм карал и още по "меки", но от други марки и модели. Това, което са се опитвали да ти обяснят и не се успяли за системата е, хидравличната рейка се задвижда от електрическа помпа с електромотор, а не с механична, чрез аксесоарния (разговорно наричан пистов ремък). Тук варианти за проблем не липсват, но една диагностика би помогнала много. 

 

По третия въпрос - зависи от нивото на оборудване и как е поръчана от първия собственик. Под мокета в багажника някъде до легена за резервната гума, както и в сервизната книжка (ако имаш такава) има залепени по един стикер, накойто са написани също номера на рамата, номер на двигател, тип на скоростната кутия и след тях списък с кратки кодове, всеки от който означава някаква екстра, която притежава конкретния автомобил. Мисля че в интернет пространството има четци (може и да са платени), които разшифроват тези кодове и можеш да разбереш точно какво притежава колата. Ако на таблото около радиото имаш бутон ESP, значи имаш система против поднасяне, в други автомобили я наричат тракшън контрол (озбачена като "TC"). Тя е съвкупност от система прорив буксуване ASR и антиблокираща система ABS. Ако на таблото вместо ESP имаш бутон ASR, значи нямаш най-високото ниво - самото ESP. Ако нямаш и бутон ASR има два варианта, да имаш само ABS или дори и той да липсва. Това може лесно да се забележи. Даваш на контакт и гледаш внимателно какви лампичли светват за няколко секунди. Ако има жълта лампа ABS, която изгасва бързо след направената проверка, значи имаш ABS. А може и да разбереш чрез проба, но ако я правиш се увери, че си на ненатоварен път и няма никой близо зад теб. Засилваш се малко и натискаш спирачката силно. Ако колелата блокират и до самото спиране колата се влачи, значи нямаш ABS. Ако пък педала започне да "рита" и на таблото ти премига лампата ABS, значи системата работи и всичко е наред. 

На четвъртия въпрос ще ти отговорим, като разберем отговорите на другите въпроси. 

От сега мога да ти нахвърлям, че си имат някои слаби места, но като цяло са евтини за поддръжка и икономични коли. 

Ако правилно съм разбрал си от София, така че ако имаш възможност и желание, заповядай на някоя от клубните срещи, които с редки изключения (при лоши метеорологични условия), се преовеждат всяка първа и трета Неделя на месеца от 14ч, на паркинга пред входа на НИМ. Може да се запознаем на живо, тъкмо ще покажеш колата и ще ти отговорим на въпросите.

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Здравейте!

Значи проверих в големия талон и разпитах баща ми повече за колата.

 

По първият въпрос:

Произведена е 2003 в Чехия което мисля че е първа генерация.

Тя е 50kW съответно е 68 конски сили.

Но проверих в сервизната книжка за стикера с кодовете за който ми казахте и го намерих но там пише 44kW но не знам те за какво се отнасят дали за мотора,скоростната кутия или друго.

 

По втория въпрос:

Ще говоря с баща ми за проблемите които казахте и за една диагностига.

 

По третия въпрос:

Попитах баща ми той каза че колата няма абсолютно нищо като системи .По таблото нямам никакви бутони а когато дам на контакт ще прикача какви лампи светват.

Единствения непознат надпис за мен е ЕРС но не мисля че той е от системите които ми изброихте по горе или въобще дали е защитна система.

 

И имах още един въпрос който забравих да задам на първия пост.

И той е какви подобрения се правят по тези коли.

Дали им слагат чипове, други генерации за по хубав звук ,по голям цолаж гуми ,спортни филтри , вътрешни външни черти ,електроника и т.н. Като цяло какви тунинги правят на тези коли за да ги направят побертетската мечтна така казано ??? .

 

А тези клубни срещи има ли от къде да разбер аповече информация за тях понеже се заинтересовах от тях.

 

Благодаря ви за помоща!!

Поздрави!!

 

198504839_1130146964148009_9125072565495809488_n.jpg

Редактирано от KIKI223
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TC и ASR са едно и също.

 

Това на снимката е табло от Фабия Джуниър и наистина е 44 квт. Само там монтираха такъв двигател и наистина няма серво на волана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, KIKI223 написа:

 

И имах още един въпрос който забравих да задам на първия пост.

И той е какви подобрения се правят по тези коли.

Дали им слагат чипове, други генерации за по хубав звук ,по голям цолаж гуми ,спортни филтри , вътрешни външни черти ,електроника и т.н. Като цяло какви тунинги правят на тези коли за да ги направят побертетската мечтна така казано ??? .

 

А тези клубни срещи има ли от къде да разбер аповече информация за тях понеже се заинтересовах от тях.

 

Благодаря ви за помоща!!

Поздрави!!

 

198504839_1130146964148009_9125072565495809488_n.jpg

Тунинг на 44kW Джуниър?!

Ами измиваш я хубаво и музиката на мах - готов си ?

Иначе и генерация и джанти и спойлери и каквото още ти душа иска, а тя .... си остава 44kW. За чип - клубният тунер Пепино (търси в Бял списък) ще ти обясни най-добре има ли смисъл и защо няма.

За срещите си има раздел - отваряш, четеш и решаваш на коя искаш и можеш да дойдеш - с едно (аз)- две изключения все са свестни шкодаджиите  ?

Иначе по график следващата софийска е на 20.06. на паркинга на НИМ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

089f39587fa22cff.JPG.41dd9d48b1bf0f778044f1929dec2bc7.JPG

 

Я да видим какво ще каже гус'ин Иво какво вижда под капака на колата с това табло (аз поне не намирам разлики) , ама не е от Джуниър ;)

Жокер - мотора е AQW , в модификация комфорт ?

Та на въпроса - колега , за мощността вярвай на кода на мотора (пише го в големия талон) , а колкото до препрограмиране - забрави да засилваш атмосферен мотор (освен по склоновете на Витоша) .. изтърбуши катализатора да диша по-свободно или и сложи такъв с повишена пропускливост и си я карай така. Заложи на визия и стойка и пак ще се забелязва.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво да ти кажа? Че си снимал Франческа на Тракия, посока Пловдив, преди първото отклонение за Ихтиман?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 14 минути, ID A написа:

Какво да ти кажа? Че си снимал Франческа на Тракия, посока Пловдив, преди първото отклонение за Ихтиман?

Пак не позна , щото това е Форман , не Фаворит и не съм снимал аз , а Марто ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че Форман и Фаворит са еднакви отзад. А ти все на червени налиташе и пак може да послъгваш.

Добре, по табло се вижда, че е от малките бензинки. Големите имат друго число за край на скоростомера и вертикално стрелката е над 120. ? На втората снимка се вижда, че е средно или високо ниво и има климатик. На първата няма климатик и няма серво. Липсва контролната лампа. А и взех нещо да ожаднявам. За не станат два ледено студени кена? ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@KIKI223Правилно си се ориентирал - Фабия 1 е.

Ако напишеш кода на двигателя от големия талон, ще се разбре със сигурност колко киловата/коня е. По снимката ти, маистина се разбира, че колата е доста постна откъм екстри. Не е ясно защо се различават мощностите, но има вероятност сервизната книжка, да не е от тази кола. Номера на рамата по талон съвпада ли с този на стикера? Стикера в багажника(ако съществува) отговаря ли на този от сервизната книжка? 

 

Относно срещите на НИМ, това 

е темата, но вече ти дадохме достатъчно информация - на първата страница пише кога се провеждат. Аз не съм от редовните, но пък когато мога отскачам, макар и за кратко, да полафим. 

 

За тунинг, освен ако не я турбинираш, няма какво да я накара да върви осезаемо повече от сега . Иначе много неща могат да се добавят, които са за визуално подобрение и за комфорт на водача, но за конкретика, може да говорим на живо, като ни представиш колата. 

Ако не ти предатавлява трудност пусни няколко снимки отвън и отвътре, да добием реална представа. Само ще вметна за "по-големи" джанти. С тази мощност, по-големи от 14 цола, ще и е зор да ги търкаля и вместо да вдигнеш мощността, ще я спънеш още повече, както и волана ще стане още "по-тежък", щом няма хидравлика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, ghost_rider написа:

@KIKI223Правилно си се ориентирал - Фабия 1 е.

....

 Само ще вметна за "по-големи" джанти. С тази мощност, по-големи от 14 цола, ще и е зор да ги търкаля и вместо да вдигнеш мощността, ще я спънеш още повече, както и волана ще стане още "по-тежък", щом няма хидравлика.

С това твърдение не мога да се съглася , по простата причина , че съм карал далеч по-слаби коли и с по-големи , и с по-широки гуми и нито разхода ми се е променял драстично , нито е ставала кой знае колко по-тромава колата ... отделно точно на тази Фабия от снимката съм и обръщал километража с 4 човека и на газ .. да ускорение няма , но веднъж вкарана в обороти си върви , инак ускорението и се измерва с календар

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, момчето няма серво - ако вдигне цолажа при същата ширина ОК, но при по-широки гуми ще му натежи бая геврека. 

Другото е, че както сам си каза е новобранец - хич не му давай акъл как да обръща километража, нека си я докара на визия и да си я кара кротичко докато не понатрупа опит ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, The Best Forman написа:

С това твърдение не мога да се съглася , по простата причина , че съм карал далеч по-слаби коли и с по-големи , и с по-широки гуми и нито разхода ми се е променял драстично , нито е ставала кой знае колко по-тромава колата ... отделно точно на тази Фабия от снимката съм и обръщал километража с 4 човека и на газ .. да ускорение няма , но веднъж вкарана в обороти си върви , инак ускорението и се измерва с календар

Гена, ако Фабията е джуниър, фабрично излиза с 13" джанти, с гуми 155. Ако сложи 15" - ширината вече е 195 (не че не може и по-тесни, но говоря за стандартни размери за такъв автомобил). Това са 40мм по-голяма широчина на гума и 80мм на мост. Знам че и с едните и с другите гуми ще си достигне максималната скорост, но ще и трябва доста по-дълга писта. Въртенето на волана мен лично никога не ме е притеснявало, защото от малък карах Лада без хидравлика и знам как се върти това нещо. Техниката е при маневри за паркиране например, да пълзиш леко на полусъединител, а не да се напъваш да въртиш на ядно място, за да ти олекне малко волана, иначе такива дето са като ФаФла в ръцете не могат да се справят с въртене на място. Вие като стари Шкодаджии (задномоторки), не сте усещали толкова липсата на хидравлика, като при кола с преден мотор и задно предаване, защото предницата е лека и волана е в пъти по лек. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, Logrus написа:

Гена, момчето няма серво - ако вдигне цолажа при същата ширина ОК, но при по-широки гуми ще му натежи бая геврека. 

Другото е, че както сам си каза е новобранец - хич не му давай акъл как да обръща километража, нека си я докара на визия и да си я кара кротичко докато не понатрупа опит ?

Аз на Формана нали имах , па хем цолаж , хем ширина вдигнах , а не се славя с мускули :)

А за другото - илюстрирах , че колата е сметната да вдига скорости с 68 к.с. .. да от София почти до Пловдив , но може .

Инак Пецанов има страхотни идеи за този мотор , но става за каране само на писта.

 

Преди 1 час, ghost_rider написа:

Гена, ако Фабията е джуниър, фабрично излиза с 13" джанти, с гуми 155. Ако сложи 15" - ширината вече е 195 (не че не може и по-тесни, но говоря за стандартни размери за такъв автомобил). Това са 40мм по-голяма широчина на гума и 80мм на мост. Знам че и с едните и с другите гуми ще си достигне максималната скорост, но ще и трябва доста по-дълга писта. Въртенето на волана мен лично никога не ме е притеснявало, защото от малък карах Лада без хидравлика и знам как се върти това нещо. Техниката е при маневри за паркиране например, да пълзиш леко на полусъединител, а не да се напъваш да въртиш на ядно място, за да ти олекне малко волана, иначе такива дето са като ФаФла в ръцете не могат да се справят с въртене на място. Вие като стари Шкодаджии (задномоторки), не сте усещали толкова липсата на хидравлика, като при кола с преден мотор и задно предаване, защото предницата е лека и волана е в пъти по лек. 

Всичко се смята и стават нещата , отделно имам спомен , че Джуниър излиза по-късно и ако не се лъжа с 1.2 MPI , другия по-слаб вариант с 1.0 само съм чел по книгите , че го има. На Фабия 1 може да се слагат спокойно до 16" , стига финансово да са изгодни гумите .. до сега имах възможност да забота 18" два пъти , но за гуми трябва да продам бъбрек :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето да визуализирам по-горе казаното 

IMG_20180502_184222.thumb.jpg.5144e102e3aebd6c087e3c479ee7a2dd.jpg

IMG_20180502_184152.thumb.jpg.25a2987c22bd8cbe6480c7619e834ca1.jpg

Фабия 3 с 1.0 , 5 скорости и 80 к.с. с джанти и окачване.

IMG_20180501_024628.thumb.jpg.6c469c4a4cff0c0a36adbf909b667705.jpg

Моита само с едни джати .. по късно ще издиря архиви с тасове :)

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.