Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia 2, избор на спирачни дискове, накладки и маркучи?


Recommended Posts

Предстои ми да сменям предни дискове и накладки, както и задни накладки. Ще ми се да сменя и маркучите и спирачната течност.

Майсторът ми ме посъветва да се насочим към АТЕ, маркучи семперит или?

Дайте мнения ако сте сменяли и има ли смисъл да гледам други марки?

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Течността е по-важно да се сменя от колкото каква е. Това не е масло да прави резки температурни промени, от нея се изисква само да се справя с хидравличното налягане и да не прави корозия.

Маркучите - Купуваш каквито и да е читави. Едва ли ще се занимаваш повече с тях, докато си собственик на тази кола. Аз лично сложих Бош.

Колкото до дисковете и накладките, от години слагам само и единствено Цимерман. Не виждам друга марка, която да доближава качествето. Няма кривене, няма посиняване. Справят се добре с високи температури. Ако не си ръчкач, вземи нещо от нормалната им серия. Ако ще даваш газ, имат няколко нива вентилирани, Z coat и прочие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 42 минути, sauber написа:

Течността е по-важно да се сменя от колкото каква е. Това не е масло да прави резки температурни промени, от нея се изисква само да се справя с хидравличното налягане и да не прави корозия.

С това твърдение не мога да се съглася - спирачната течност се загрява и то доста при спускане и това влияе върху твърдостта на педала и спирачното усилие .. една прегряла течност на практика оставя автомобила без спирачки. Разликата в цената на АТЕ , Феродо и останалите течности на практика е 2-3 лв  , но вероятността да се сдобиеш с боклук заради икономия на 3-5 лв може да разруши уплътненията в цилиндрите и помпата и още много поразии може да докара една некачествена течност ;)

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за информацията.

Ще разгледаме и вариант с Цимерман.

Сравнително кротко шофирам но, понякога се случва да попадам и в ситуация която изисква повече от нормалното спиране.

 

Да питам, Октавия 2 преди фл, има ли опция за програмиране на функцията при екстремно спиране да пуска и аварийни светлини?

 

За течност знам три години и смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз говоря от личен опит, сложих ги с препоръка и съм доволен пък ти си слагай, каквото решиш. Майстора ти и той, като гледам не е паднал от небето и не случайно ти ги казва.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност ще му се доверя.

Дълги години обслужването на колите ми е при него.

Нямам съмнения в избора му, просто исках и мнения от други потребители.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 7.05.2021 г. at 21:49, SunShine написа:

Майсторът ми ме посъветва да се насочим към АТЕ

Ако го направите, може да обмислите варианта ATE Power Disc (нарязания), в комбинация с нормалните накладки АТЕ (а не ceramic). Не ги предлагам от личен опит, но около мен има хора, които са доволни. Както имам познати, които са доволни и от Цимерман. Преди 2 месеца прерових щателно нета за инфо по същия въпрос (дискове и накладки) и ако тръгнеш по същия път, ще разбереш, че си има секти, които изповядват различните марки и нерядко поплюват по конкуренцията :) Все пак не пречи да си харесаш някаква комбинация и да прегледаш писанията из форумите. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като аз отпред съм дискове и накладки АТЕ ще изкажа мнение. Карам ги вече над 70к км. Дисковете вече имат лек ръб, а накладките са може би на 70-80%. Предполагам че дисковете ще свършат преди накладките. При леко спиране има слабо свирене от накладките. Като спиране съм доволен.

Карам предимно извънградско и рядко ми се налага по-агресивно използване на спирачките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо не оригинални? Аз бях с такива на старата кола и си бяха много джазови. Сега, на RS-a също съм с оригиналните - нямам никаква забележка.

За дискове и накладки е добре да се знаят характеристиките и на двете, да не стане да се вземат меки накладки и да свършат за 10К върху твърди дискове. В смисъл, не пропускай да погледнеш характеристиките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналните не са ли поръчка на някои като АТЕ например?

 

70к км и лек ръб е много добър резултат, накладки и те, макар и с леко каране.

 

Вероятно ще е Power disc на АТЕ с комбинация на накладки пак от същата марка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, zloQQ написа:

А защо не оригинални?

А бе, то и за двигателя ти препоръчват Гастрол масло производителя, ама ти си слагаш Равенолчето, щото знаеш, че е по-добро, нали??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 55 минути, skauta написа:

А бе, то и за двигателя ти препоръчват Гастрол масло производителя, ама ти си слагаш Равенолчето, щото знаеш, че е по-добро, нали??

Прав си, Иво! По-добро е равенолчето.

Споменах за оригиналните, понеже мен не са ме подвели в нито една ситуация до сега. Понякога сам си ги създавам, понякога ме изненадва някой...

Пробвал съм ги по завои да ги натоварвам, както и със спиране от висока скорост (вчера даже ми се наложи едно такова). Признавам си - нямам забележка към оригиналните!

Иначе, определено има по-добри! Аз само казвам, че, според мен, оригиналните са оразмерени идеално и за нормално каране/спиране, съчетани с някое и друго по-екстремно действие - не са изобщо лош избор. 

Редактирано от zloQQ
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С екстремно спиране ще се справят почти всички марки. Въпросът е колко пъти последователно ще се справят и в какво състояние ще са спирачките след това :)

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това мнение е добро мнение!

Въпросът е наистина да се направи информиран избор, което ценя.

 

Колата не е с фабричните 105 коня, и това ме отпуска да карам малко по агресивно но, без да нарушавам останалата пътна обстановка и да преча.

 

Като цяло и ползвам изключително много моторната спирачка, такова ми е шофирането и се старая да контролирам колата възможно максимално добре.

 

За това и разчитам на сигурността (спирачките) като най-важното заедно с гумите.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, последователно екстремно спиране... т'ва, дори и по Тракия не ми се е налагало. 2-3 пъти най-много в посока. Ако е за такова каране - има си подходящи за целта неща. Тук, макар и със 105+ коне, 200 е постижимо, ама колко пъти ще се наложи да ги вдигне и след т'ва, екстремно да се спира? Още повече, ако усети човек, че колата почва да не спира така, както трябва - нормално е да върне газта. Според мен, най-нормални (оригинални) биха свършили чудесно работа. Сега, дали ще са оригинални или Цимерман, АТЕ, Брембо или други - пазара е пълен с предложения :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хех, тая нафта 200 освен от свободно падане на Витиня не виждам как ще стане.

Идеята е няколко спорадични и бързи спирания 140 -> 60 например и няколко по резки спирания 80 -> 40.

В първия случай заспал гастарбайтер и така няколко пъти и втория блейка в лява лента на Цариградско или Ботевградско.

 

Колкото и да си помагам с моторната спирачка ако кипнат спирачките си е тегаво (изпитвал съм го вече по дефилето) само на скорост да контролираш и спираш с ръчна.

 

п.с

Благодаря на всички включили се с коментари в темата.

Ясно е:

АТЕ Дискове и накладки.

Нямам против ОЕМ ама то си е пак такова или друга марка и пак такова със щампа Skoda.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за това изрично попитах колегата как кара. Като излезна по магистралата, често съм над 200. Което предполага да трябва да свалям с по 80-90, понякога и повече км/ч. скоростта. И то в рамките на 50-60 км. може да ми се случи 6-7 пъти. Виждал съм АТЕ и...бога ми, не се сещам за марката как се държат в тия условия. Виждам и Цимерман-а. Втората марка, за чието име не се сещам, хвърлих дискове и накладки на 26 000 км. Бяха мъртви. Евгени ме пита "Ти кво си правил" като ги сваляше. Цимерман-а ми в момента е на тези километри. Накладката е с около 35% останал ресурс, а диска е почти неразличим от нов.

Друг голям фактор е да се гледа от къде идват. Защото топ марка made in Turkey e 5 пъти по-зле от шано марка Made in Germany.

Но както казах, ако колегата не е ръчкач, трудно ще сбърка. Все пак аз залагам на нещо, което знам, че носи на бой и след първата локва няма да е криво. И го знам, защото е имало няколко пъти "проба грешка". За щастие не съм имал генерален проблем с отказ от спиране при проба-грешката и за щастие два предни диска 312мм. с накладки не са 2000 лв. :)

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О, аз изобщо не карам с висока скорост, гледам на магистрала да съм по километраж около 150 което си е 140 по гпс.

Просто държа на гуми и спирачки да са ок.

Брал съм ядове с изкривени и посинени дискове след локви или повечко спирания и отказ... "Брембо , марката която зачеркнах тогава"

 

Градско си е по шантаво защото не е ясно кой спи, кой пиян или не знае какво е мигач...

Случки всякакви и с лъскавият на стъкло и с прашен асфалт си е важно спирането и сигурната система, до колкото е възможно.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, SunShine написа:

70к км и лек ръб е много добър резултат

Така е! Но много зависи и от стила на шофиране :)

 

п.п.1: споменават се ОЕМ (оригиналните) комплекти. Разбира се, че са си ОК. Но винаги може и малко по-добре. От друга страна човек не знае когато спечели нещо (по-добро спиране), дали не губи друго (бързо износване). Много зависи кой какво търси, на каква цена го търси и как кара. Затова лично за мен няма универсална формула. 

 

п.п. 2: за момента се въздържам от коментари, защото искам да покарам една пълна година с ЕБЦ-то (до момента са на около 2000км), но едно мога да кажа още от сега - от гл.т. на спиране не бих ги заменил с други. Само се притеснявам за задните автомобили да не паркират в мен, ако се наложи рязко спиране (вече веднъж ми се налага).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и аз мисля.

Много пъти съм чувал мантрата за перфектните премиум гуми които карат 5 сезона и са ок.

Но, при зададен въпрос кое е по добро, втори купен но нов комплект от среден клас на третият сезон и отговор няма.

А цената на двата като за комплект премиум топ клас.. с разликата че, на петият сезон си с гума която е на два сезона.

 

Няма точна рецепта, и с накладките и дисковете е така вече се убеждавам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да внеса малко пояснения, че май не стана ясно. Смених предни дискове и накладки преди малко повече от 70к км. Не съм сигурен коя серия на АТЕ са ми сложили, но ми се струва, че дисковете са доста меки и ще свършат преди или заедно с накладките. Сменяни са в доста хвален сервиз от белия списък, по тяхна препоръка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.