Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Фабиа 6Y5 с доста проблеми


stanibg

Recommended Posts

Здравейте на всички. Нов съм във форума, но се надявам тук да намеря отговор на някой от проблемите които имам.

 

От една седмица съм собственик на Skoda Fabia 2001 1.9SDI 6Y5 с доста проблеми(има записана crash data, deploy-нати и след това са заменени всички Airbags, но няма криво нищо трябва и контролера да се смени). Колата е от автокъща и е купих въпреки явните проблеми, цената беше достатъчно ниска за да си "почеша крастата", но ми трябва вашия опит и знание т.к. като опит по модела съм на 0.

 

Колата има следните проблеми :

1. Задната чистачка в момента който и сложа бушона и дам на контакт не спира да работи без значение позицията на лостчето. Предните чистачки си работят нормално, но задната след подаване на контакт и поставен бушон не спира. По принцип как работят тези чистачки ? Въртят постоянно или има тимер модул с който се включват изключват през определен интервал. Помпата за миене на задното стъкло работи нормално. Къде и е нормалната "паркирана" позиция на тази чистачка, или където е спреш там остава ?

2. Бутоните за прозорците от страна на водача и централното работят от време на време. Например бутона за централното работи само когато изкара и след това върна бушона му на мястото при подаден контакт - само така мога да си отключа всички врати. След това при заключване на шофьорската врата се заключват и всички останали, но при отключване не се отключва никоя друга. Тук въпроса ми е на самия ключ на шофьорската врата има ли контакт който да дава сигнал за отключване на всички врати и дали евентуално самата машинка която е на тази врата да прави проблеми. Бутоните мисля изцяло да ги сменя, не знам дали подлежат на почистване с contact cleaner.

3. Не ми работи клаксона, 00906 - Horn (H1)             28-10 - Short to Plus - Intermittent VAG-Com-a дава тази грешка - къде мога да търся проблема? Airbags driver side е ОК, бушона на клаксона е добре.

4. Смених  ангренажа, водна помпа, обтяжна ролка и две паразитни ролки -  но се чувя не-постоянно виене от зоната на ангренажите - обтяжната е натегнах на белезите, след което направих 2-3 оборота на ръка и пак е настроих на белезите. Възможно ли е да съм пренатегнал някой от паразитните ролки и те да вият непостоянно ?  Ремък и ролки на INA.

5. Мотора е на реални 180 000 км. с какво масло да го карам 5-40 или 10-40 ?

6. Къде мога да прочета как да проверя маслото на скоростите ? За момента работят нормално, да им правя ли service за да избегна бъдещи проблеми или "щом работи не пипай"!

7. Нормално ли е педала на спирачките да започва да хваща от средата ? Имах теч от задното ляво колело - смених машинката, обезвъдуших(днес утре и наклатки, че не мога да изкарам главината), но отново ми е странно че като натисна педала на спирачката първо се чува някакво стържене отзаде ляво и дясно (нещо мърда) и чак след средат започва реално да спира автомобила.

8. От къде се настройва дължината на жилото на ръчната ? В момента хваща на последния зъб, според мен не е ок така.

9. В VAG-Comma не ми излиза Torsion Value -  което е типично за TDI мотори - как мога да разбера за ъгъла на съгласуване м/у коляновия вали и разпределитения. За ГНП ползвам SDI Injection Pump Timing adjusting и там си е в лимитите.

10. За модела дават гуми с размери 165/70R14 или 185/60R14, но раполагам с 185/65R14 - според вас мога ли да ги ползвам ?

 

Като цяло това са основните проблеми :)...ще се радвам на всякакви мнения които могат да помогнат.

Прикачам и оригиналния експорт на VAG-Com-a за всички грешки, като част от тях са вече отстранени.

 

Цитат

Tuesday,20,April,2021,17:31:55:62939
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: 12.12.0.0
Data version: 20130910


VIN:    License Plate:
Mileage: 180830km-112362mi   Repair Order:

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Chassis Type: 6Y (6Y - Skoda Fabia (1996 > 2008))
Scan: 01 02 03 08 09 15 17 19 25 37 44 46 55 56 76
 
VIN:    Mileage: 180830km/112362miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine        Labels: Redir Fail!
   Part No: 038 906 012 CE
   Component: 1,9l R4 EDC 0000SG  3328  
   Coding: 00002
   Shop #: WSC 13765  
   VCID: 55A167DFAFF48DB6975-4A3A
        SKZ7Z0A1223677

No fault code found.
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes        Labels: 6Q0-907-37x-ABS.lbl
   Part No: 6Q0 907 379 C
   Component: ABS 5.7     FRONT   V20  
   Coding: 00044
   Shop #: WSC 13765  
   VCID: 3D71DF7F378475F6BF5-5000

No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC        Labels: 6Q0-820-045.lbl
   Part No: 6Y0 820 045
   Component: Klimaanlage        X0830  
   VCID: F2EBBC43BE5A7A8E127-5072

4 Faults Found:
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
            30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
            41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
            29-10 - Short to Ground - Intermittent
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
            28-10 - Short to Plus - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect.        Labels: 6Qx-937-049-B.lbl
   Part No: 6Q1 937 049 B
   Component: BORDNETZ-SG.        1S31  
   Coding: 25787
   Shop #: WSC 00411  
   VCID: 3A7BD46326AA42CE9A7-5000

12 Faults Found:
00511 - Selector Lever (E313)
            49-00 - No Communications
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
            49-00 - No Communications
01324 - Control Module for All Wheel Drive (J492)
            49-00 - No Communications
01044 - Control Module Incorrectly Coded
            35-00 - -
00920 - Heated Outside Mirrors; Driver Side (Z4) / Passenger Side (Z5)
            28-10 - Short to Plus - Intermittent
00975 - Heated Rear Window (Z1)
            28-10 - Short to Plus - Intermittent
00906 - Horn (H1)
            28-10 - Short to Plus - Intermittent
01336 - Data Bus for Comfort System
            49-10 - No Communications - Intermittent
01336 - Data Bus for Comfort System
            37-10 - Faulty - Intermittent
01336 - Data Bus for Comfort System
            80-00 - Single-Wire Operation
01598 - Drive Battery Voltage
            27-00 - Implausible Signal
01598 - Drive Battery Voltage
            07-10 - Signal too Low - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags        Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl
   Part No: 1C0 909 601 C
   Component: 02 AIRBAG VW51      0004  
   Coding: 12338
   Shop #: WSC 13765  
   VCID: 204F060BA036381EB43-5000

7 Faults Found:
00595 - Crash Data Stored
            35-00 - -
00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95)
            32-10 - Resistance Too High - Intermittent
00589 - Airbag Igniter 1; Passenger Side (N131)
            32-10 - Resistance Too High - Intermittent
01312 - Powertrain Data Bus
            37-10 - Faulty - Intermittent
01299 - Diagnostic Interface for Data Bus (J533)
            49-10 - No Communications - Intermittent
00532 - Supply Voltage B+
            07-10 - Signal too Low - Intermittent
01280 - Airbag; Passenger Side; Disabled
            35-00 - -
-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments        Labels: 6Yx-9xx-xxx-17.lbl
   Part No: 6Y1 919 870 A
   Component: KOMBIINSTRUMENT VDO V09  
   Coding: 22142
   Shop #: WSC 00006  
   VCID: 4385A98751600306C91-5000
        SKZ7Z0A1223677

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway        Labels: 6N0-909-901-19.lbl
   Part No: 6N0 909 901
   Component: Gateway K<->CAN    1S31  
   Coding: 00014
   Shop #: WSC 13765  
   VCID: F0EFB64BB056489EE43-5072

7 Faults Found:
00511 - Selector Lever (E313)
            49-00 - No Communications
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
            49-00 - No Communications
01324 - Control Module for All Wheel Drive (J492)
            49-00 - No Communications
01044 - Control Module Incorrectly Coded
            35-00 - -
01336 - Data Bus for Comfort System
            49-10 - No Communications - Intermittent
01336 - Data Bus for Comfort System
            37-10 - Faulty - Intermittent
01336 - Data Bus for Comfort System
            80-00 - Single-Wire Operation

-------------------------------------------------------------------------------
Address 44: Steering Assist        Labels: 6Q0-423-156.clb
   Part No: 6Q0 423 156 M
   Component: LenkhilfeTRW        V210  
   Coding: 00140
   Shop #: WSC 00000  
   VCID: 3979CB6F23AC49D693D-50E6

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv.        Labels: None
   Part No: 6Q0 959 43
   Component: 2T Komforбt       
   Coding: 00259
   Shop #: WSC 13765  
   VCID: C581379FDF54BD36675-4A3A

   Subsystem 1 - Part No: 6Q1959802T
   Component: Tхrst.FS TFK   

   Subsystem 2 - Part No: 6Q1959802T
   Component: Tхrst.BF TFK   

   Subsystem 3 - Part No: 6Q0959812T
   Component: Tхrst.HL TFK   

   Subsystem 4 - Part No: 6Q0959812T
   Component: Tхrst.HR TFK   

2 Faults Found:
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
            53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent
01336 - Data Bus for Comfort System
            80-00 - Single-Wire Operation

End   ---------------------------------------------------------------------

 

Редактирано от stanibg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честит придобивка и много безаварийни км с нея!

 

1. Задната чистачка работи с лост натиснат към таблото, работи непрекъснато с цикъл няколко секунди. Лостовете дават фира, контактите им, има тема как се чистят в раздела сам се справих. При тебе може и при смяната да имаш оголени жици.

2. Виж в маншона на предната врата за прекъснати жици.

3. Виж снопа във волана.

4. При едно виене мислехме, че е заминала ролка и така и така след 10 000 км трябваше да сменям отново ангренажа, реших да го сменя. Оказа се шайбата за климатика. При тебе може и да е друго.

5. Бастуна на бабата, ходила само в неделя до магазина, беше ли още в багажника? ? Не го приемай, като заяждане.

6. Бих те посъветвал, не пипай.

 

8. Вади се задния пепелник нагоре и оттам. Или това което е зад поставката за чашка, зависи от нивото какво точно са сложили.

 

10. Ще имаш грешка с показанията на километража. Аз ползвам 165/70R14 на стоманени джанти зимата и 185/60R14 на лети лятото.

 

Виж в литература има сканирана книжката на Хайнес за ремонт на Фабия. Ще ти е много полезна.

 

Edit По точки 1, 2 и 3 се управляват от централ електрик, а гледам имаш грешка за неправилна кодировка. Тези неща първо трябва да изчистиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей и добре дошъл!

 

По някои от точките:

1. Щом имаш задна чистачка, колата явно е комби или хечбек. Виж в маншона между купето и 5-тата врата за протрити/укъсили кабели.

2. С колко ел. стъкла си, 2 или 4? Имам една платка за 2 ако искаш мога да ти я дам за проба. Въпреки това огледай добре преди всичко за протрити кабели, както каза @ID A

3. Свали еърбега (желателно е да е при откачен акумулатор). Виж котактите, макар че там едва ли да има проблем. Достъпа до тромбата май не е много лесен, но в крайна сметка виж дали е здрава и дали отива сигнал до нея, ако не откриеш друго. 

4. Освен шайбата на климатика, може да е и шайбата на алтернатора. Запали без пистов ремък и ако шума го няма търси в някоя от тях проблема.

5. 5w30 или 5w40, каквото е по спецификация. Мисля че трябваше да е VW 505.01 за 15000км, но може и 10-12к да го сменяш, ако правиш по-малко км на година и са предимно градско каране. 

6. Ако ти се занимава виж къде са пробките за източване и наливане. Източи наличното масло и ако е ок може да го филтрираш и върнеш обратно. Ако се налага доливаш докато потече от пробката (колата трябва да е н равно). 75w90 мисля че е, а като количество трябва да потърсиш каталог, но ми се върти нещо от сорта на 1,9л.

7. и 8. Трабва да си барабани. Първо смени накладките и покарай малко да улегнат, а след това регулирай жилата ако се налага. 

10. Гумите които имаш са перфектни. Зимните на баща ми са 185/60R14, но се губят в калниците и ако купува нови, може би ще вземем 185/65R14. Има достатъчно място, разликата е минимална, наистина само в километража и скоростомера ще има малко отклонение, например ако досега по GPS ти е показвала - 3 км/ч, сега ще е +2 от тази по километраж.

Освен това колата като цяло си е ниска и това би било полезно да си пазиш картера и всичко отдолу, особено ако е натоварена, а и зимата, ако газиш в коловози. @PIIIcoppermine сложи такива и мисля, че е доволен.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, благодаря за бързите отговори.

 

1. Ще погледна в маншоните на шофьорската врата и на багажника как са кабелите.

2. с 4 ел стъкла съм. Не мисля че е кабел - по-скоро е в самите бутони, някой знае ли как се предава сигнала от тези бутони към CENTRAL ELECTRONIC модула - дали е по някаква шина или са отделни жици, някой от модулите даваше грешка че работи в single wire mode. Направих на ново кодинга на central модула, нищо не се промени.

4. Ще я запаля без пистов ремък за да проверя от къде е.

 

Задните спирачки са барабанни - могат ли да се сменят накладките без да се свалят главините - едната развих болта, но не излиза, другата не мога да го развия въобще...Трябва да търся някакви скоби.

 

Относно гумите - колата ще се кара предимно градско и не знам дали този 1 см разлика би е направил още по-тромава :)...но да наистина като погледна комбито отстрани имам чувството че оригиналните гуми са доста мънички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задните барабани явно имат ръб , който държи в накладките ... ако успееш през отвора за болта на джантите да брънеш с тънка отвертка и избуташ нагоре клина за саморегулиране , ще го извадиш лесно .. инак с почукване и сецане и мам@та и ще излезе .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, задните барабани ги свалям без проблем. Искам да сваля и главините с лагерите за колелото, че да ми е по-лесно за смяна на накладките, но явно ще пробвам без сваляне.

 

Вчера смених бутоните на шофьорската врата, има подобрение - вече всички прозорци работят, но отново заключването и отключването не е ок. Прочетох и книжката и има някаква функция която блокира вратите да не се отварят нито от вън нито от вътре, когато заключа по чесовниковата стрелка...всички се заключват, след това като отключа пак по часовниковата стрелка се отварят само предна лява и задна лява врата...десните врати не се отключват, а по книжка си пише, че трябва от бутоните на шофьорската врата да мога да отключвам и за ключвам всичко...Отделно на това, някой път багажника се заключва някой път не! През weekend-a ще разглобя за да видя модула Convenience electrics central control unit  (J393) и J386  към който са вързани бутоните са отключване и заключване. J386 предполагам че си работи нормално, т.к. всички стъкла работят(вече), но по скоро проблема е в J393 или кабелите към/от него или F220 който е в пътническата врата. Кабелите между вратата и купето са добре, проверих ги.

 

За другите задачи не остана време...освен че взех гуми по спецификация(185/60/R14), но май трябваше по-големи :(...сега карам с 90 км/ч по табло, а по GPS дава 82-83, но май това е нормално.

 

Може ли да ми кажете от къде мога да си намеря нова гума за под антената от София ? Предстои ми да пре-тапицирам тавана и искам да сменя и изгорялата гума на антената да не протече.

Редактирано от stanibg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като отваряш вратата светва ли плафона ? имай предвид, че страдат и от микроключета при мен на лявата врата не работи и нито се отключва нито се заключва централно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че има нужда да сваляш главините, за да смениш накладките. Според мен е излишен труд и не мисля, че ще се улесниш или ще спестиш време.

Относно антената. Само гумата не знам дали се продава отделно. Продават се афтърмаркет антени, основа + пръчка комплект и с тях си има гума, която може да използваш ако не намериш друг вариант. Ако не те устройва като цена, мазни малко силикон, за да си спокоен, че няма да протече, но и да не е оклепана въшно и стягай. А може да питаш и в Еуратек за тази гумичка дали биха ти я доставили и на каква цена. 

По повод отключване/заключване.

За микроключетата съм почти сигурен, че имаш неработещи предвид възрастта на автомобила и всички изброени проблеми. Забележи дали ти светва индикация на таблото за отворена врата при отвяряне на всички врати, една по една, както и на багажника. 

Друг начин за проверка е отключване на колата и отваряне на врата. Ако до 1 минута централното заключи (дори при отворена врата), значи съответното микроключе не работи. Това е в случай, че централното ти е фабрично, а не с допълнителен модул. 

Доколкото разбирам, нямаш бутони на ключа, като дистанционно, ами ти е обикновен ключа? Ако го правиш ръчно от ключалката, правилното завъртане е (независимо лява или дясна ключалка) назад - заключване, напред - отключване.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Проблема с централното май отива към J393 модула. Направих output test през Central Electronics модула и се чу клаксона, чистачките тръгнаха и т.н.

Забелязах, че през VAG-COM-a нямам достъп до central Locking модула, а и имаше съобщения за single wire communication в сканинга - включих на контакт, изкара/вкарах SB 49 и воаля - 46 модул се появи във VAGCOM-a, влязах си и си направих всичките output tests, отделно проверих копчетата на всички врати и всичко си работи както си трябва, отключва, заключва, мига, светват плафоните има индикация на таблото и т.н...Доре, изключих от контакт и включих наново - отново проблема се върна...липса на комуникация по CAN s J393(46 модул), нищо не работи както и не дава сигнали, даже и да съм в колата и да искам от копчето на шофьорската врата да заключа - нищо! Например като е заключа с ключа заключва двете леви врати(десните въобще не ги отключва), но багажника винаги стои отключен - защото той се оправлява от Central Electronics модула директно, а явно Locking модула не го информира, че е заключен автомобила....

 

Та днес ще видя да поръчам резервен модул за централното. Снощи го извадих, гледах, видимо нищо му няма...съмнява ме да е кабел т.к. когато работи отварям затварям вратите, пробвам какво ли не и си върви нормално...Чудя се дали да не търся и CAN Getway - някой знае ли къде стои въпросни gateway ? Не можах да го намеря...да не би и той да прави проблеми, но пък всичко се оправя с ресет на central locking-a.

 

@ ghost_rider - благодаря за спирачките, ще пробвам без сваляне на главините. Въпросните микроключета по бравите продават ли се отделно или цяла брава трябва ? Индикаця има само за отваряне на багажника, но той си е директно през Convenience electrics central control unit

 

@ID A- ще погледна и това...

 

Качвах част от схемите за ориентир по-написаното по-горе.

 

Някой знае ли какъв е login кода за адаптанции на Airbag Модула ? Extracted pages from Skoda_fabia-wiring-diagrams.pdf

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@stanibg аз лично съм си купувал само микроключета от един човек в Дървеница. Има обява в OLX, пишеш микроключе в търсачката и ти излиза една обява с брава на нея и цена 7 лв. На багажника сменях едното преди години на Фабията, на вратите засега са ми в добро здраве. Някои хора предпочитат да сменят цялата брава, но не мисля, че е толкова сложно да се сменят само микретата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото в скоростите си го смени. На тия години и километри няма как да не е за смяна. Аз моето го смених на 80000 реални и усетих как скоростите влизат по - леко особено на студено. Не е трудно, като я вдигнеш на подемник огледай кутията и ще видиш и двете пробки и за наливане и за изливане. Маслото трябва да е синтетично 75w90. На 180000км ако е двигателя си сипвай 5/30 или 5/40. Гумичката и самата антена могат да се свалят и без да сваляш целия таван по принцип, сваляш само най-задната пластмаса на тавана и го дърпаш леко надоло  и се бърка с гаечен ключ и се отвинтва антената. Успех!

Редактирано от felicialx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добро утро, малко update :

 

Смених таблото (заради airbag-a) и огледах всички кабели и конектори под него, всичко си е ОК. Смених central locking модула и нещата от към централно значително се пооправиха - вече като е на контакт мога да откюча и заключва всички врати от вътре, а от вън с ключа заключвам всички...но при отключване отключвам само левите, десните не реагират. Направи ми впечетление, че когато шофьорската врата е притоварена, не отворена или напълно затворена само тогава дава индикация за отворена врата, както през VCDS така и на таблото...за дясната предна врата не реагира въобще - може би наистина микроключетата са за смяна, но това ще е на по-късен етап.

 

Смених задните накладки без да свалям главините, но свалих цилидърчетата, после обезвъдуших и регулирах ръчната - сега спира доста по-добре, както и спря да стърже отзад като натисна спирачката.

 

Оправих клаксона, бяха клеасали контактите вътре във волана, под airbag-a.

 

Заех се със задната честачка - пробвах с друго лостче, не е от лостчето, тогава свалиях моторчето и се оказа, че мосфета в електрониката й(а тя има доста електроника) е пробил, а може би има и още нещо. Пробвах да го сменя, но мяхам подходящ, а и без станция за горещ въздух малко поизкъртих платката - сега въобще не работи - ще видя да се заминавам още малко или направо ново моторче.

 

@felicialx - благодаря за подробното описание, ще гледам да сменя и маслото на скоростите скоро.

 

А остана да ре-кодирам Airbag контролера - та ако някой знае как или разполага с Login code за PN:1C0 909 601 C моля да сподели. Новия контролер няма записана CrashData, но е кодиран само за driver side airbag и усеща че има още един закачен и пищи, че не е кодиран за тази кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.