Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Екостикери, екокатегории


Stucata

Recommended Posts

До @ghost_rider - Преди няколко Години, при преминаване на "ГТП" на "Octavia"-та, ми записаха забележки в голямата част на удостоверението - спукан мигач и ръжда по изпускателната система. Какво от това - е друга тема..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен пък преди няколко години на ГТП пъхнаха шиша на газоанализатора, но не запалиха двигателя. През това време механика слезе в канала и стоя с клюмнала глава доста време и не буташе нищо. После излезе."Притесних се" да не му е прилошало...?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята бабичка е Евро 3 по докИменти, има си някво нящо дето мяза на катализатор, ама какво има вътре един дявол знае. 

Да приемем, че проверките ще се правят коректно и от некорумпирани, обучени хора - това означава, че най-вероятно ще си имам бабичка с Евро 2, което ще ми ограничи достъпа до съответните райони на града, в които обаче тази моя бабичка ме вози, за да работя. От тук следва, че няма да мога да си върша работата, което ще ми намали приходите и съответно аз няма да имам финансови средства, за да върна бабата в Евро 3 категория. 

Те така ги виждам аз нещата, като гледам от своята си камбанария.

 

И понеже имаме някакви наблюдения що се отнася до решенията на властта у нас, то очаквам след време мерките да се затегнат и тогава реално да ме принудят да си закупя кола с поне Евро 5, което обаче пак опира до джоба ми. И в задачата се пита - колко от взелите това решение си имат собствени лизингови компании, банки, и т.н.?

Просто си размишлявам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък като минавам си ме прекарват през всичко май. Гледат светлини (всички), пръскам джамовете и ги мия, тропат в канала и ръгат пръчката в ауспуха. В канала надникнах - светят по спирачките, натискат с един лост по окачването... Отстрани ми изглежда да вършат хората работа.

Между другото, няма да е забранено за постоянно влизането из центъра, а само в дни, когато е високо замърсяването на въздуха

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, Logrus написа:

Моята бабичка е Евро 3 по докИменти, има си някво нящо дето мяза на катализатор, ама какво има вътре един дявол знае. 

Да приемем, че проверките ще се правят коректно и от некорумпирани, обучени хора - това означава, че най-вероятно ще си имам бабичка с Евро 2, което ще ми ограничи достъпа до съответните райони на града, в които обаче тази моя бабичка ме вози, за да работя. От тук следва, че няма да мога да си върша работата, което ще ми намали приходите и съответно аз няма да имам финансови средства, за да върна бабата в Евро 3 категория. 

Те така ги виждам аз нещата, като гледам от своята си камбанария.

 

И понеже имаме някакви наблюдения що се отнася до решенията на властта у нас, то очаквам след време мерките да се затегнат и тогава реално да ме принудят да си закупя кола с поне Евро 5, което обаче пак опира до джоба ми. И в задачата се пита - колко от взелите това решение си имат собствени лизингови компании, банки, и т.н.?

Просто си размишлявам.

 

Ако си спомям правилно, в наредбата пишеше, че коли с метан и газ, ще бъдат измервани на метан или газ, а не на основното им гориво. Отвори и прочети по темата. И ако си шах мат сега, бухаш газта и според която година ти е колата, класираш се за по-висока категория.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чавдаре , вземи една щанга и се тупни по главата .. този стикер отразява някаква имагинерна еко категория , която няма нищо общо с евро стандарта , по който е произведена колата. Отделно по закон не можеш да променяш евро стандарта (нито нагоре , нито надолу).

Ако в талона пише Евро 3 и колата е произведена до 2005 (примерно) , ще те класират най-много във втора категория .. имаше някаква игра с дизелите (дори и да са Евро 6В , ще ги класират най-много трета категория).

Сигурно ще дойде ден , в който ще е изградена въпросната система от камери , ще се вържат с прогнозата за времето и ако се очаква безветрие и много народ юрнал се по МОЛ овете , ще кажат "центъра днес само електрокари и нови коли".. ти ако нямаш работа в центъра , за какво ти е нова кола ;)

Интересно ми е какво ще правят фирмите зареждащи магазите , щот техните камиони или са в полуразпад или в пълен :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@The Best Forman ай са щанга - ко ми е напраила, че да я бия с глАва.

КазАх аз, че просто си размишлявам - признавам, че не ми е много ясна тая работа - какво аджеба е отношението на Евро категориите с нашите, родни такива. Единственото, което ми е ясно е, че това е поредната щуротия, която ще напълни нечий джоб за сметка на много други. А и работа в центъра имам доста.

 

 

@sauberтова с газовите и метановите, май е само за фабрично заложените такива - поне аз така го разбрах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ВСИЧКИ" - Ако правилно съм разбрал, новите "Еко"-Стикери, заради "RFID"-Елемента, ще са по-скъпи за изработка, като в същото време ще заместят старите стикери за "ГТП". Понеже "ГТП" трябва да се прави всяка Година, значи ли това, че и "Еко"-Стикера ще се сменя всяка Година? Реално, оскъпяването идва от "RFID"-Елемента, който не виждам логика да се сменя, щом Работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ходя ли и аз да вадя щангата, щото съм изпаднал в същите размисли, в които е изпаднал и Чавдар?! 

А пък миналата седмица един колега се вайкаше, че той дори няма евро категория в талона на колата си. 

Редактирано от Алекси Георгиев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, tuningmania написа:

До "ВСИЧКИ" - Ако правилно съм разбрал, новите "Еко"-Стикери, заради "RFID"-Елемента, ще са по-скъпи за изработка, като в същото време ще заместят старите стикери за "ГТП". Понеже "ГТП" трябва да се прави всяка Година, значи ли това, че и "Еко"-Стикера ще се сменя всяка Година? Реално, оскъпяването идва от "RFID"-Елемента, който не виждам логика да се сменя, щом Работи.

Миро, дай по-сериозно. RFID елемента струва 4 до 6 цента на едро. При цена от 37лв за преглед това прави 0.3-0.5% ?!?!? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @PRR - Според ТЕБ колко струва сегашният стикер за "ГТП", от Държавата към пункта за "ГТП", за 1 Брой? Относно "RFID"-то.. Цена за производство не ме интересува, защото нито аз има как да го купя на производствената му Цена а Държавата очевадно има желание да го закупува на спекулативни Цени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стикера се съмнявам да го купува "държавата". Ще го купуват пунктовете и ще е включен в цената на прегледа. А дали ще се повиши цената, не знам. Тя така или иначе е варираща от 30 до 50 лв. (грубо). Купувайте си карта Силвър + на СБА ;)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е писано от някой олигофрен, определено :) Шкода Октавия 2, по рама 2010та година, 1.9 TDI фейслифт е Евро 4. :) До 2009-та Евро 4 ли е или след 2009-та Евро 4? И къде можем да видим кои коли са Евро 5 и 6 от 1998 до 2009.... Ако има Евро 6 през 2009-та по-добре да си купя 2009-та година Евро 6, отколкото 2014-та година евро 5... по-здрави са тези до 2009-та.

 

ПП: Между другото, при камионите как вървят евронормите, някой знае ли? Смисъл, дали няма Евро 6 камион до 2009-та, въпреки че се говори само за коли... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 44 минути, shaft написа:

Това е писано от някой олигофрен, определено :) Шкода Октавия 2, по рама 2010та година, 1.9 TDI фейслифт е Евро 4. :) До 2009-та Евро 4 ли е или след 2009-та Евро 4? И къде можем да видим кои коли са Евро 5 и 6 от 1998 до 2009.... Ако има Евро 6 през 2009-та по-добре да си купя 2009-та година Евро 6, отколкото 2014-та година евро 5... по-здрави са тези до 2009-та.

 

ПП: Между другото, при камионите как вървят евронормите, някой знае ли? Смисъл, дали няма Евро 6 камион до 2009-та, въпреки че се говори само за коли... 

Ти па що търсиш мисъл у български политик ?

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, The Best Forman написа:

Ти па що търсиш мисъл у български политик ?

 

Щот' това го е писала леля Ганка, без да знае къде е предния прозорец на колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера ви споменах за мой колега, който няма вписана евро категория в талона а колата му е 2001-ва или 2002-ра май казваше че е... Та според таблицата, той е евро 1 заедно с колите от '91-ва

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алекси, това че не му е вписана категорията, не означава, че няма категория. Взима си бележка от вносителя и се оправя. Както и на мен ми предстои.

А относно таблицата, евростандартите има начална дата, но тя се прилага само за модели, чиято първа регистрация е след тази дата. За модели регистрирани преди датата се прилага някакъв период, при който те отговорят само на предната категория. Под модел нямам предвид всяка отделна кола, а кола от същото моделно семейство. Например Шкода Октавия 2ро поколение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ивчо, току що прочетох написаното и питах моя колега... Колата му е Опел мерива 2002-ра. Къде трябва да отиде? И после ще трябва и талоните да смени. 

Редактирано от Алекси Георгиев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @Алекси Георгиев - Най-близкия официален представител на "Opel". Но преди да ходи, да пита първо по телефона, дали издават сертификати за еко-категория.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 14.03.2021 г. at 11:08, PRR написа:
  1. Реално замърсяват десетки пъти по-малко отколкото МПС-тата на база превозен товар. Информативно, когато вкараха Дезирото в България, хора от БДЖ ми споделиха, че има разход около 50/100 при капацитет 100 места.  
  2.  

Дизеловите локомотиви  са със 165гр./ к.с /час. 165 грама гориво се преизчислява в специфичното тегло на горивото  в литри.

На свободен ход към 40/60 л за лок серия 06, който има двигател 2100 к.с.

За превоз на 1250 тона влак от Мездра до София се употребяваха към 550-600л гориво. Основното натоварване  е след гара Ребърково до Илиянци , към 85 км по линия, не по шосе. Движение с около 25 км/ч, но има места и със 70 км/ ч, като всичко зависи от регулировки на двигател- предавателна електрическа система..

Освен това има значение дължината  на влака при еднакъв тонаж.

Ако някой му се смята, да смята, но нека да пресметне и колко камиона с товароносимост 20 тона ще  са необходими  за извозване на същия товар от Мездра до София.

Един локомотив от тази серия има по- малко изхвърлени газове  спрямо събрани автомобили с мощност общо от 2100 к.с.

Още по- интересно е това ,че ако се движи с влак от София до Мездра, след спирка Луково до Мездра, двигателя  работи  на празен ход и единствения консуматор  е електрическия компресор.

А ако са камиони , дори празни, ще изразходят повече гориво, защото не могат да изминат това разстояние по инерция, както влака.

Това е така, защото наклона на пътя е натам, изчислен като 12/ооо . /12 метра на 1000 метра/, което е един среден наклон за България.

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, shotik написа:

На свободен ход към 40/60 л за лок серия 06, който има двигател 2100 к.с.

 

Трябваше да кажеш, защото е интересно, че локомотив 06та серия е дизел-електрически/дизеловият двигател върти генератор, който пък захранва тягов ел.двигател, който движи локомотива/. Произвежда се 60те г. в Крайова,Румъния по швейцарски лиценз.  А, съветския 07 повече ли замърсява, като тягата е дизелова? И той вехт. Т.е. без ДПФ.:)

Любимите ми локомотиви са австрийските 04/вече бракувани/ и 42ра серия на Шкода.

shotik е локомотивен машинист на 06 и не искам да се правя на по-знаещ от него. Дано да не съм се издънил някъде.

 

Поздрави, Тоше ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре, 07 са и те със такъв разход- 165 гр/к.с,/ час, но са 3000 к.с и на празен ход на двигателя работят сам няколко цилиндъра от 16 бр, но не съм ги учил и работил с тях и не помня дали 4 или 8 цилиндъра са на празен ход. Те също са дизел-генератор, но генератора е на променлив ток, на 06 е на постоянен ток.

Нека не разводнявам темата, писах ,защото  се споменаваше  за мотрисите Дезиро и дали  са екологични.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.