Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Екостикери, екокатегории


Stucata

Recommended Posts

преди 24 минути, Vladi_a написа:

Аз пък надушвам пълен крах, защото проблема с ФПЧ в София ще остане  и след тази рестрикция :)

Абсолютно! Просто ще намалят трафика в тегавите дни. Вероятно ще се понижат показателите, но няма да е нещо фрапантно, за да кажа - "Видяхте ли, можем да подобрим нещата!". 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, ама напълно съм несъгласен с теб ?

 

Не съм фен на стикерите, но ако еко стикера заменя този за преглед не виждам абсолютно никакъв проблем. Е, ако е още един тогава ще е резил ;) 

 

Относно това какво пише в талона - то, както не веднъж коментирахме, е бутафория и бай Ганя отдавна е понижил еко категорията с две, дори три нива, махайки DPF-и, катализатор, "леко" чипосвайки и т.н. и т.н. Та, конкретно за замерването в пунктовете, смятам, че е правилно да проверяват реалната категория. Естествено, както всичко в България, ще се намерят тарикати, които да лъжат уредите и да представят таралясника, като изкарващ само маргаритки от ауспуха ;) 

 

И да, ще има протести, когато почнат да режат влизането в центъра на коли с категория под определена. Но не мисля, че този/тези протести ще са кой знае колко големи, защото всеки разумно мислещ ще ги отсвири ;) Всъщност, може и да не съм прав, че разумно мислещите май са изчезващ вид ...

 

И накрая - да, тези мерки няма да имат голям ефект. Поне не и в насока на свалянето на нивата на ФПЧ. Но пък са нещо. За ФПЧ трябва да се подгонят спиращите в тревните площи (Ганя ще организира протести), строителните фирми (икономически интереси), почистването (трябва да се заменят хората с машини - т.е. социални интереси), да се оправят улиците и каналите (разходи за общините) и още куп други непопулярни действия ;) 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не те карам да се съгласяваш , само изразявам съмнение относно ефективността "мерките" ;)

Колкото до така нареченото категоризиране на база газанализатор на ДВГ без товар е абсолютно безмислено . Показанията могат и да не се манипулират от преглеждащия и пак на изхода да няма нищо и това съм го тествал на стария Форман - вземаш водни пари от една бутилка и ги вкарваш във всмукателния колектор и на изхода 0:0 (колко е полезно за алуминия в двигателя е друга бира) , но това няма да доведе до повишаване на еко категорията и като кажат да не влизам в центъра , не трябва да го правя , но това ще "изчисти" въздуха в центъра , а в крайните квартали ? Еле пък там , където брачедите горят какво ли не :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във връзка с тези "еко" стикери, искам да попитам следното:

1 в коя категория влизат дизеловите локомотиви

2 в коя категория са самолетите които преминават над София и то през идеален център

3 в коя категория влизат корабите които акостират на Бг пристанищата

4 в коя категория ще е Факултето и къде точно ще му лепнат стикера

5 в коя категория влизат ТЕЦовете в кварталите, (предполагам че на тях ще им лепнат стикера на комините)

6 в коя категория влизат ракетите на Илон Мъск, ако ще говорим за световен мащаб и другите- белите страни

....това е за още парички които да потънат някъде в някое джобче, и да сме като другите европейски страни. Този екостикер ще доразвие корупцията, ГТП ще получават още пари под масата за да се сдобием с това златно стикерче за да можем да шофираме по жълтите павета.

С една дума- пълни глупости!

  • Несъгласие 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 34 минути, vladkant написа:

Във връзка с тези "еко" стикери, искам да попитам следното:

1 в коя категория влизат дизеловите локомотиви

2 в коя категория са самолетите които преминават над София и то през идеален център

3 в коя категория влизат корабите които акостират на Бг пристанищата

4 в коя категория ще е Факултето и къде точно ще му лепнат стикера

5 в коя категория влизат ТЕЦовете в кварталите, (предполагам че на тях ще им лепнат стикера на комините)

6 в коя категория влизат ракетите на Илон Мъск, ако ще говорим за световен мащаб и другите- белите страни

....това е за още парички които да потънат някъде в някое джобче, и да сме като другите европейски страни. Този екостикер ще доразвие корупцията, ГТП ще получават още пари под масата за да се сдобием с това златно стикерче за да можем да шофираме по жълтите павета.

С една дума- пълни глупости!

  1. Реално замърсяват десетки пъти по-малко отколкото МПС-тата на база превозен товар. Информативно, когато вкараха Дезирото в България, хора от БДЖ ми споделиха, че има разход около 50/100 при капацитет 100 места.  
  2. Както горе
  3. Както горе
  4. В категорията "гето", т.е. извън всякакви норми ;) Ама това социален, а не екологичен проблем. Всъщност екологичен в следствие на социален...
  5. ТЕЦ-овете в кварталите са отдавна на газ, т.е. абсолютно екологични. Е, в следствие действията на манипулативната журналистика, показваща ни излизащия "дим" от големите комини, много от хората си мислят, че това са изгорели газове. Реално е чиста пара - тези комини са охладителни кули ;)
  6. Те всичките ракети са в графата "извън норми"
  7. Забравил си да напишеш къде е Китай, реално "произвеждащ" 50% от световните вредни емисии....

Ама почнахме да се отделечаваме от темата.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, The Best Forman написа:

И ТЕЦ Бобов дол ли ? .. за един прЕател питам :)

ТЕЦ-овете в КВАРТАЛИТЕ !!!

 

Еххххх, старост-нерадост... ?

 

П.П. За един прЕател, говоря ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 24 минути, Боре написа:

ТЕЦ-овете в КВАРТАЛИТЕ !!!

 

Еххххх, старост-нерадост... ?

 

П.П. За един прЕател, говоря ?

В крайна сметка ти ще ходиш с ролкови кънки на работа , моя аФтобус е на метан :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Свиленград си направили клада от гуми хората - за Сирни заговезни. На тях еко стикерите ще им се лепят на челата, а не на стъклата. Годишен преглед трябва да се минава в психото, а не в пункта. 

Редактирано от Алекси Георгиев
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 37 минути, ID A написа:

Май електричките започват и да ми харесват, за 25к лв толкова

 

 

Ако т'ва баш струва 25К, само чакам да видя очаквания пробег, колко е и сменям колата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Велко, това ако е на 25к веднага си купвам и аз ;) Ако трябва кредит ще тегля. Ама по-скоро ще е 25, ама евракис ;)

 

PS: 17.5к евракис: ЦЪК

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@PRR екостикерите са като моя коментар- пълна глупост ;)

Лично мнение, некоректо, с продуктово позициониране :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, The Best Forman написа:

В крайна сметка ти ще ходиш с ролкови кънки на работа , моя аФтобус е на метан :)

 Тцъ, пак не позна !

Много добре знаеш, че си имам персонален тролейбус, а обмислям и покупката на нов ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:

Велко, това ако е на 25к веднага си купвам и аз ;) Ако трябва кредит ще тегля. Ама по-скоро ще е 25, ама евракис ;)

 

PS: 17.5к евракис: ЦЪК

Ееее, то става за града само. До морето ще трябват 2 зареждания поне... Иначе, за тея пари - Дъстър може да се вземе :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполага се:

  1. Да са по-екологични, предвид, че не отделят вредни емисии в града
  2. Да са по-евтини при експлоатация, предвид, че цената на 1KW/h електроенергия е по-евтина от петролния еквивалент
  3. Да са по-ефективни предвид възможността за почти пълна регенерация при спиране
  4. Да не се нуждаят от талончета за паркиране в синя/зелена зона (засега)
  5. Да са по-модерни

Доколко горните са верни е въпрос на дискусия. Аз лично бих си взел електричка най-вече поради ниските експлотационни разходи и огромните предимства на ел. мотора спрямо ДВГ. Но, на този етап, цените им са неприемливо и необосновано високи. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, The Best Forman написа:

......но това ще "изчисти" въздуха в центъра , а в крайните квартали ? Еле пък там , където брачедите горят какво ли не :)

Че то ветЕтр не дуа у тоа граТ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На западните пазари има премия за покупка на нов електромобил. И там цената става около 25к лева. Иначе от Дачия твърдят, че на еко режим можела и до 300 км пробег да стигне. За мен електричка има смисъл само за градска кола. Много бавно се зареждат вси още.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, vladkant написа:

Че то ветЕтр не дуа у тоа граТ....

Когато духа е така

IMG_20190303_171104.thumb.jpg.7e0b36cb529fb072af339b5f132b598e.jpg

Спре ли става ..

IMG_20190129_171911.thumb.jpg.aa20f2de82766c9a954450ddb0bfb337.jpg

Това не е мъгла!

Инак колите им виновни .. не , че не беше по-добре , когато всички се бяха завряли по къщите си миналата пролет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тц, тц, тц тенденцията към електричките е ясна. Тук не говорим какво коства да се произведат батериите, какви емисии се отделят от  бензиновите, какви дизеловите двигатели? Тук говорим, че е модерно. Но най-важното е, че пролетта и есента, в дните, когато въздуха беше рекордно мръсен - коли почити нямаше, защото всички бачкахме от вкъщи, но въпреки това - тотал. Съгласен съм, че колите замърсяват, но не те са проблема.......

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблем са колите, но затова, че паркират в градинките, разнасят калта после по улиците и като не се мият, ето ти ФПЧ. Проблем са и ГТП, защото нищо не се проверява както трябва. Има пунктове с цени от 25 до 60 лева за преглед на лек автомобил, но проблема не е в цената, защото повечето манипулират резултатите от прегледа. Освен тези димящи комптори по улиците, съм сигурен че и моята кола не отговаря на Евро 4, каквото и е отредено по рождение, но затова може просто на прегледа да ти сложат един "X" и докато не отстраниш нередностите, да не може да минеш ГТП никъде. Абслоютно съм против глупавите стикери. Да инвестират парите в затягане на контрола при ГТП, вместо да измислят нови възможности за манипулация и корупция.

 

Отговора е ясен. Някой трябва да си избива парите, за машини за направата на сложни стикери с незнайно колко защити, защото за него не е изгодно отпадането на всички срикери (винетка, стикер за ГТП) и вместо премахването, махаме един, слагаме нов по-голям. 

Освен това, защо щом камерите за трафик разчитат рег. табели, е нужен този стикер? А, вярно, за да може да се поставят нечии нови камери, които да четат новите стикери, и които пък най-вероятно няма да вършат никаква друга работа, при последващо надграждане на системите за следене на трафика. 

Редактирано от ghost_rider
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новите стикери не се четат от камери, а от антени. Освен това искат в стикера да се заложи цялата инфо от талона (тука ще има някое GDPR дело, защото това няма как да се кодира чак толкова добре), така че минавайки покрай антена или патрулка всичко да се изчита на веднъж.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно ГТП-тата, според мен трябва да взимат пари дори и за върнат автомобил. В момента не се взимат пари когато се върне един автомобил и затова всеки гледа да "пусне" въпросния, защото трябва да оцелее. 

Не ги зашитавам, даже напротив, но според мен трябва да се помисли в тази посока. Тогава ще им е през уя дали някой ще мине или не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 48 минути, Vladi_a написа:

Относно ГТП-тата, според мен трябва да взимат пари дори и за върнат автомобил. В момента не се взимат пари когато се върне един автомобил и затова всеки гледа да "пусне" въпросния, защото трябва да оцелее. 

Не ги зашитавам, даже напротив, но според мен трябва да се помисли в тази посока. Тогава ще им е през уя дали някой ще мине или не.

Има резон в думите ти. От друга страна ти като клиент, ще си с нагласата, че всичко трябва да ти е изправно, за да не ти хвръкнат парите за прегледа ей така, без да го преминеш успешно. Сега е такава анархия там, няма никакъв контрол. Преди години баща ми не си позволяваше да отиде а мръсна кола на преглед. Беше едно миене, лъскане. А още по-назад във времето колите са се миели и отдолу, ако пък има ръждица някъде, хващаш се и боядисваш, да свети цялата, иначе преглед ще видиш през крив макарон. Не ме разбирайте погрешно, не подкрепям чак такива крайности, но е недопустимо някакви трошки, които не просто имат ръжда по праговете, ами изобщо нямат такива и са се прекършили на 2 да минават без проблем, както и всички с орязани катализатори и какво ли още не. И естествено в талона от прегледа няма никакви забележки, нито за ръжда, нито за неработещи светлини, спирачки, нито за нива на замърсяване над нормата на съответния евро стандарт. 

Може да се издават такива еднократни талони за 1 месец да речем, в който човек да има време да си отстрани нередностите или да изхъвли този коптор на вторички, ако му е прекалено скъп ремонта и не си заслужава. 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.