Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Екостикери, екокатегории


Stucata

Recommended Posts

Всъщност всичките стикерчета са абсолютно излишни, предвид, че всичко излиза онлайн. И да, всичко (вече) е въпрос на пари. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През 2013г. раздадоха таблети на КАТ с връзка към Гаранционния фонд. Платени са от нас. Тоест стикера И полицата И зеленото талонче към ГО (също платени от нас) са излишни от точно 9 години насам. 

Колкото до полицаите, които спират и гледат първо стикерите, две неща:

1. Това, че някой прави нещо по някакъв стар и безумен навик, не прави нещото нито нормално, нито нужно

2. Обикновено ви спират охранителна полиция, които нямат нито права, нито отговорност да контролират по ЗДвП. Тоест ако установят нарушение, следва да извикат КАТ, които да го установят повторно и да ви съставят акт. Това, че в дадения случай (ако се махнат стикерите) ще ги лиши от възможност да установяват нарушение (защото нямат таблети), далеч не следва да е наш проблем.

Имат си бюджет (платен от нас), събират пари от глоби (платени от нас). Да си направят единна система. Не да пълнят новините с информация колко 15 000 снимки са направили  за 2 часа, а на мен 5та години да не ми връчват фишове.

Гадни, нафталинови, утрепани шапкари на държавна заплата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, sauber написа:

Имат си бюджет (платен от нас), събират пари от глоби (платени от нас). Да си направят единна система. Не да пълнят новините с информация колко 15 000 снимки са направили  за 2 часа, а на мен 5та години да не ми връчват фишове.

Гадни, нафталинови, утрепани шапкари на държавна заплата.

Ще си позволя да внеса малко корекции - в момента псуваш КАТ, а явно не си запознат с това, че не при тях отиват парите от глоби и т.н., а в МВР, откъдето разпределят (отпускат). Специално КАТ София тъне в мизерия, точно защото аз, ти и всички други си плащаме (и то доволно), но пари до тях НЕ стигат.
Другото е, че самите служители в КАТ се оплакват от цялата бумащина и бюрокатщина, но всичко идва от горе - мислиш ли, че на тях не им се ще всичко да е дигитално и да не се разнасят тонове хартия и всичко да се случва баааааааввввввнооооооо? 
Лошото е, че има хора които са с идеи, които биха могли да променят нещата (ще е и в наша полза), но на тях не им се позволява да заемат съответните позиции, за да могат да сторят нещо.  
Така че в някои отношения лично аз заставам зад служителите в КАТ и според мен трябва да храниш тези в МВР и като цяло ръководният персонал - там е гнилото и закостенялото.

П.П. И на мен не ми бяха връчвали нищо - не са имали повод да ме спрат, но когато отидох да си сменям книжката си получих единственият фиш за 50лв. (35 на прИмоция) от последните две години. Няма да ти се размине - ще намерят начин да си ги получиш ?

Редактирано от Logrus
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам, че не отиват в тях специално. Отиват във фонд Пътна безопасност, къде потъват безвъзвратно. НО...от този фонд се финансира И техни проекти (водещи до нищо). Към тях изпитвам особена неприязън, поради ред причини, които сме ги коментирали стотици пъти. Но с поста си храня "държавата" като цяло. Част от която са и въпросните.

Иначе да, няма да ми се размине. Но като ми ги връчат през 2026г., когато ще отида да си сменя книжката, огромната част от тях ще са отдавна погасени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 54 минути, sauber написа:

Знам, че не отиват в тях специално. Отиват във фонд Пътна безопасност, къде потъват безвъзвратно. НО...от този фонд се финансира И техни проекти (водещи до нищо). Към тях изпитвам особена неприязън, поради ред причини, които сме ги коментирали стотици пъти. Но с поста си храня "държавата" като цяло. Част от която са и въпросните.

Иначе да, няма да ми се размине. Но като ми ги връчат през 2026г., когато ще отида да си сменя книжката, огромната част от тях ще са отдавна погасени.

 С едно малко уточнение - колко от тях и за какво да се харчат, се предлага от министъра на вътрешните работи, а предложението се разглежда и обсъжда с финансовия министър и ако го одобри, се подписва от него, а ако не - почват да го режат, намаляват, прекрояват и т.н., и като го ундурдисат и му хареса, го одобрява и подписва ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Общо взето... видях стикер за ГТП (не съм сигурен от коя държава беше), които имаше размер на 2 кибритени клечки (една до друга) и в него имаше RFiD /виждаше се антенката/ ;)  При нас е като знака на BATMAN. По-добре да се разкара изцяло тая глупост, защото няма никакъв смисъл от такива стикери :) Дреме ми, че в Германия лепят стикери - аз, в нашата си държава, не искам да лепя никакви стикери :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересен куриоз. Пред 2 седмици в Габрово, видях една Фелиция фейслифт 97' ÷ 99' година както знаете, с Еко 3 категория перфорация. В същото време Фабия 1 03' я записват Еко 1, при положение, че е със същия мотор като на Октавията ми, която е Еко 3, само дето е 09' година и са с катализатор и двете. Вярно Фелата е бензинова, мисля че и с газ, но предвид, че не се мери нищо все още, ами преписват някакви данни от талона, за мен е пълна порнография и категориите са субективни. 

Редактирано от ghost_rider
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, има голяма разлика бензин - дизел за категориите. Октавията в коя категория е според ГТП ?

 

Edit: Еко 3, първоначално го разбрах като Евро 3, а тя трябва да е Евро 4

Редактирано от deas
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Октавията Евро 4 - Еко 3.

Фабията Евро 3 - Еко 1.

Фелицията няма какво да е освен Евро 1 или дори 0 (може би фабрично има катализатор), но Еко 3 е доста преувеличено. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато нямат записана Евро категория, мисля че ги причисляваха директно без такава (Евро 0), което имаше отношение за днъка, особено за по-мощните коли, но за Еко категориите, мисля че не влияе. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята ми е Фабията, ако няма Евро 3 в талона, дали пък няма да се "излъжат" да я пишат Еко 2 вместо Еко 1.

И така и Фелицията да е получила Еко 3.

Това са си мои разсъждения, не съм сигурен в това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая Фабията си има записано Евро 3 в талона. За Фелицията не знам, просто ми направи впечатление. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 4.07.2022 г. at 12:48, ghost_rider написа:

Интересен куриоз. Пред 2 седмици в Габрово, видях една Фелиция фейслифт 97' ÷ 99' година както знаете, с Еко 3 категория перфорация. В същото време Фабия 1 03' я записват Еко 1, при положение, че е със същия мотор като на Октавията ми, която е Еко 3, само дето е 09' година и са с катализатор и двете. Вярно Фелата е бензинова, мисля че и с газ, но предвид, че не се мери нищо все още, ами преписват някакви данни от талона, за мен е пълна порнография и категориите са субективни. 

 

На софийска улица преди време видях пак така VW Голф 2 преди фейслифт в състояние на корозионен полуразпад, който обаче беше с Еко категория 3. Не съм абсолютно сигурен за годината на производство на този модел, но е много вероятно да е преди 1990, а фабрично да е без катализатор дори.

 

Иначе Фабия 1 с дизелов двигател излизащ заводски с Евро 4, но по талон незнайно защо записан евро 3, автоматично минава в най-ниската Еко 1, без замерване на емисиите на ГТП. Колата си е с наличен катализатор.

 

А уж идеята на тези екостикери беше да удостоверяват реалното състояние на даден автомобил след реална проверка, а не да се минава само "по документи".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
На 4.07.2022 г. at 16:23, deas написа:

Фабията, ако няма Евро 3 в талона, дали пък няма да се "излъжат" да я пишат Еко 2 вместо Еко 1

 

Цитат от AUDI форум:

 

Цитат

ауди 1,9 TDI PD, 131 коня, 2004та, евро 3 = еко 1

шкода 1.9 TDI с роторна помпа, 110 коня, 2003та = еко 2 ?!

 

В талона на шкодата не пише коя евро категория е.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес минах ГТП. Стикерът е същия и цената на прегледа е същата, като миналата година - 50лв. В същия пункт.

Преди три дена направих и ГО. В офис на SDI, застраховката е към Булинс, която ми я предложиха, като най-евтината. Предишната застраховка пак беше към тази компания. Тук вече има разлика в цената от миналата година и то в моя полза.

255 лв. беше миналата година, сега е 218 лв. Даже в момента компанията има някаква отстъпка, та ми излезе 211 лв. при цялостно плащане. И в този ред на мисли съм приятно изненадан, с оглед инфлацията и растящи цени навсякъде.

Не съм питал служителката поради каква причина е по-евтина застраховката. /Сигурно, щото съм примерен водач ;)/  Разликата в цената я разбрах по-късно, след като видях старата полица, преди да я унищожа.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

Днес минах ГТП. Стикерът е същия и цената на прегледа е същата, като миналата година - 50лв. В същия пункт.

Преди три дена направих и ГО. В офис на SDI, застраховката е към Булинс, която ми я предложиха, като най-евтината. Предишната застраховка пак беше към тази компания. Тук вече има разлика в цената от миналата година и то в моя полза.

255 лв. беше миналата година, сега е 218 лв. Даже в момента компанията има някаква отстъпка, та ми излезе 211 лв. при цялостно плащане. И в този ред на мисли съм приятно изненадан, с оглед инфлацията и растящи цени навсякъде.

Не съм питал служителката поради каква причина е по-евтина застраховката. /Сигурно, щото съм примерен водач ;)/  Разликата в цената я разбрах по-късно, след като видях старата полица, преди да я унищожа.

Застраховката я забелязах и аз, че е по-евтина от миналата година, още Март месец, когато правих моята. Дори малко подраних,  заради слухове, че ще се увеличат от 1-ви Април, но с тези постоянно растящи цени на всичко, реших да не чакам. ~40-50лв надолу ми излезе. 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ГО падна още миналата година :)

А иначе за стикера, май така и не приеха премахването му. Предвид и че върнаха Рановски за шеф на ИААА, ше чакаме  :D

Редактирано от sauber
  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.