Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Простотията българска или тема за чесане на пръсти.


The Best Forman

Recommended Posts

Преди 4 часа, PRR написа:

Чакай, чакай. Полевите тестове не са крайни. За да те осъдят на затвор за дрога би следвало да е потвърден с кръвна проба. И, лично мнение, 100% подкрепям отказалите кръвна проба да се третират, като такива с доказана горна граница. Както и полевата проба да е само предпоставка за изискване на кръвна проба, но да не е причина за задействане на наказателно производство.

 

 

Крайна са докато не излезе кръвна проба. Към момента, мисля, че само ВМА има лаборатория с такава апаратура. Кръвните проби излизат с месеци закъснение. Всичко останало си е така и в момента. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 1.5k
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    267

  • tuningmania

    190

  • The Best Forman

    178

  • Izolini

    154

Много интересни данни изнесе Александър Блок по АМС - германците имат над 13 000 км. магистрали , 70% от тях без ограничение на скоростта , по които само 2% от водачите се движат със скорост над 150 км/ч в натоварения трафик и едва 4% в тъмната част от деня , когато не е толкова натоварено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък не виждам нищо изненадващо. Първо, защото, когато плода не е забранен, той вече не е толкова сладък. Второ, защото с тези скорости повечето коли са определено нестабилни. Трето - чисто икономически е необосновано. 

Единственото странно, за мен, е по-високия процент нощно време. Бих очаквал през деня скоростта да е по-висока, но явно болшинството не мисли така :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, в натовареното време (светлата част от денонощието), 2% са доста повече като чиста бройка от 4% в не натовареното нощно време. Тоест - правилно си мислиш. 

Редактирано от zloQQ
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам кой е Александър Блок, но като видя данни, които ми намирисват, за да им се доверя искам да знам по какъв метод е стигнато до това заключение. Като в конкретния случай искам да знам за кой период се касае? Последният месец? Последната година? Последното десетилетие? И питам заради ето тази графика, която илюстрира цената на горивата в Германия.

 

 

Личните впечатления не са меродавен показател за нищо, но аз лично по-скоро смятам, че каращите с под 140-150 в Германия са по-скоро единици (като цяло, не към текущият момент). Отделен въпрос е становището "70% от тях без ограничение на скоростта ,". Да, така е, но когато времето е лошо не е така. Плюс това в Германия трафика е убийствен и много често по аутобаните виждаш надписа "STALL" придружен с ограничение 130 кмч. Просто защото има моменти, в които и четири ленти в посока не могат да оправят трафика.

Capture.PNG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Данните са птедставени от АDAC и се опря на тях по повод идеите на зелените човечета в Германия посредством ограничаване на скоростта да икономисват въглеродни емисии. Инак е инженер и редактор в АМС .. има цвла поредица "Блок обяснява" и ако знаеш немски , в тубата я има , може да я гледаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Окей. Значи тия данни нямат никаква адекватна стойност. Най-вече щом зелените радикали са замесени.

 

Между другото, в Германия загиналите при ПТП са три пъти повече от в България. Това обаче е при 12 пъти повече население и вероятно при 10 пъти по-интензивен трафик. И това е на фона на обхватната липса на ограничения на скоростта. Що тъй, не знам...

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"фраза от Комиците" .. зелените човечета искат , а човека се опита да обясни , защо няма да стане .. няма как да ти преразкажа цял епизод от поредицата , вземи си телевизия от Виваком (в пакета на НЕТ1) има АМС , па гледай (ако искаш) .. "фраза от Комиците"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, sauber написа:

Що тъй, не знам...

 

Предполагам това е реторичен въпрос и отговорът е известен.

Щото могат да карат. Щото имат друг манталитет и възпитание. Щото там по-трудно се взема книжка и изискванията са по-големи... И пътищата им са по-добри и т.н.

п.п. Не съм ходил в Германия. Имам наблюдения от СН. Предполагам и там е същото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 49 минути, joro-120L написа:

... Щото имат друг манталитет и възпитание. Щото там по-трудно се взема книжка и изискванията са по-големи... И пътищата им са по-добри и т.н.

п.п. Не съм ходил в Германия. Имам наблюдения от СН.

Аз пък ще си позволя да не съм съгласен. Манталитета и възпитанието им е на друго ниво заради контрола. Изискванията им не са много по-различни. ЗДП при тях надали е по-различен от нашия. Разликата идва в контрола. В СН камерите са на всеки светофар в града и на всеки километър по магистралата. Глобите се събират и идват достатъчно бързо. Рецидивистите, май това е основната ни разлика със "западняците", остават без книжка независимо от финансовия и политическия си статут. Останалото, ще се повторя, е контрола. При нас - липсата му!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, joro-120L написа:

 

Предполагам това е реторичен въпрос и отговорът е известен.

Щото могат да карат. Щото имат друг манталитет и възпитание. Щото там по-трудно се взема книжка и изискванията са по-големи... И пътищата им са по-добри и т.н.

п.п. Не съм ходил в Германия. Имам наблюдения от СН. Предполагам и там е същото.

 

Ми да :)

 

Преди 1 час, PRR написа:

Аз пък ще си позволя да не съм съгласен. Манталитета и възпитанието им е на друго ниво заради контрола. Изискванията им не са много по-различни. ЗДП при тях надали е по-различен от нашия. Разликата идва в контрола. В СН камерите са на всеки светофар в града и на всеки километър по магистралата. Глобите се събират и идват достатъчно бързо. Рецидивистите, май това е основната ни разлика със "западняците", остават без книжка независимо от финансовия и политическия си статут. Останалото, ще се повторя, е контрола. При нас - липсата му!

 

Не знам за какъв контрол се говори по пътищата в Европа. Аз не съм бил навсякъде, но в тия 10-12 държави, в които съм шофирал, полиция един път не съм видял. Айде излъгах, един път ни спряха словенци, че карахме с 220 в 3 през нощта. Помайтапиха се с нас и ни пуснаха да си ходим. От там запомних един лаф, който възникна по време на разговора с полицая:

Полицай: Александър, колко е ограничението на магистралски пут?
Аз: Ами при нас е 140, при вас е или 120 или 130.

Полицай: Точно. Но ни е на човек ву авто. (не е на човек в колата).

 

Та от тогава жена ми като ми каже, че карам над ограничението, аз й обяснявам, че то е на човек в колата.

 

п.с. - Между другото, в офиса имам 5-6 шведа в момента. Мога да пусна видео някой да ви разкаже какво се случва в Швеция със стационарните камери за скорост. Мине се не мине и осъмнат с 20-30 камери, прерязани с флекс и гътнали се. И тука даже не говорим за райони, в които преобладават талибанските шведи...

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Германия са ме вадили от магистралата за рутинна проверка. Също така ме щракнаха с камера за превишение от 12km/h и честитката дойде в България. Освен това съм виждал как извеждат "гяволите", каращи в аварийната, като им събирха книжките, преди да ги препратят към паркинга за обработка. Виждал съм и как пилотка извежда кола, защото кара на магистралата в лява лента, при свободна дясна.

В Холандия камерите на магистралата от Антверпен към Амстердам са през 3-4 км,.. или бяха. Сега сигурно са повече. Всяка снимка се плаща отделно.

В Антверпен, Белгия, почти няма кръстовище без камера и минаването на червено се фотографира 3D. Камерите за скорост в града са през 100 метра.

В Цюрих ме щракна камера на кръстовище, защото направих десен завой, влизайки с 1/3 от колата в средната лента, на която беше червено. 

В Белгия глобите, включително за неправилно паркиране, са с "отстъпка" от 30%, ако се платят до 10 дни (по спомен), след това гратис още месец и половина, след това се събират принудително, т.е. изземват се от първото постъпление в сметката на нарушителя.

 

Мога да изброявам още, ама има ли смисъл? Да, и те са хора и си "затварят очите" понякога, но в повечето случаи са стриктни, при това, към всички! 

 

И, за мен проблема не е в законите - не че те нямат нужда от оправяне. Не е и пътищата  - не, че и те не са за ремонт. Проблема е в безотговорността на контролния орган и прилежащите му авери (т.е. КАТ + АПИ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, PRR написа:

В Германия са ме вадили от магистралата за рутинна проверка. Също така ме щракнаха с камера за превишение от 12km/h и честитката дойде в България. Освен това съм виждал как извеждат "гяволите", каращи в аварийната, като им събирха книжките, преди да ги препратят към паркинга за обработка. Виждал съм и как пилотка извежда кола, защото кара на магистралата в лява лента, при свободна дясна.

В Холандия камерите на магистралата от Антверпен към Амстердам са през 3-4 км,.. или бяха. Сега сигурно са повече. Всяка снимка се плаща отделно.

В Антверпен, Белгия, почти няма кръстовище без камера и минаването на червено се фотографира 3D. Камерите за скорост в града са през 100 метра.

В Цюрих ме щракна камера на кръстовище, защото направих десен завой, влизайки с 1/3 от колата в средната лента, на която беше червено. 

В Белгия глобите, включително за неправилно паркиране, са с "отстъпка" от 30%, ако се платят до 10 дни (по спомен), след това гратис още месец и половина, след това се събират принудително, т.е. изземват се от първото постъпление в сметката на нарушителя.

 

Мога да изброявам още, ама има ли смисъл? Да, и те са хора и си "затварят очите" понякога, но в повечето случаи са стриктни, при това, към всички! 

 

И, за мен проблема не е в законите - не че те нямат нужда от оправяне. Не е и пътищата  - не, че и те не са за ремонт. Проблема е в безотговорността на контролния орган и прилежащите му авери (т.е. КАТ + АПИ).

Ти си бил голям нарушител бре .. май само в Албания не са те снимали ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

https://trud.bg/3-пъти-повече-невръчени-фишове-през-последните-4-години/?fbclid=IwAR0NY1ucLid0x6Gd3vs65sXGzZGKhsTnEd7RPkAEOsaWwpu9_aZxGcZ_9GQ

 

Добре че има високи глоби, много се снима и преди седмица пуснаха нова процедура за още камери за 2 млн. лева ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тази връзка да попитам. Има ли някаква давност невръчен фиш/глоба? Знам за давност при неплащане след върчване, но дали има давност за самото връчване от датата на констатиране?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Mishelle написа:

Има ли някаква давност невръчен фиш/глоба? Знам за давност при неплащане след върчване, но дали има давност за самото връчване от датата на констатиране?

 

Давността е три години. След това не се търси отговорност за нарушението. Т.е. на втория въпрос - след три години е безпредметно да има връчване. То и нарушението го няма вече. Мисля, че в рамките на тези три години трябва да бъде връчено. Аз така отървах две глоби за превишена скорост. Не ми бяха връчени.

 п.п.

https://lawyer-bulgaria.bg/tag/срок-на-връчване-на-електронния-фиш/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно. Благодаря ти, Жорка. Въпроса ми беше, защото разбрах, че не винаги изпращат глобите с препоръчана поща, защото ги мързи и не си вършат работата. И оставят връчването на патрулката, когато те спре за случайна проверка, да ти връчи тя глобата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само че в НАП давността е 5 години - може да не дължиш нищо на КАТ за дадено нарушение, но в НАП да имаш задължение по същото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Максималната теоритична давност на един фиш по ЗАНН е 4 години и половина. В действителност, излитат на третата. В още по-голяма действителност - ще ти кажа на ЛС :)

 

 

 

преди 13 минути, Logrus написа:

Само че в НАП давността е 5 години - може да не дължиш нищо на КАТ за дадено нарушение, но в НАП да имаш задължение по същото.

 

В НАП давността е for life :)

По принцип е 5. Напрактика е 10, а в действителност...може да е МНООООГО повече. Зависи какви действия предприемат. Освен това, публичните изпълнители са доста активни последните 4-5г. и разминаванката е трудна. Бухат запори на умирачка.

 

Редактирано от sauber
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, Logrus написа:

Само че в НАП давността е 5 години - може да не дължиш нищо на КАТ за дадено нарушение, но в НАП да имаш задължение по същото.

 

Като го има в НАП що не ми казаха за глобите, когато си плащам данъците.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В НАП на практика едната стая не знае какво става в другата .. на касата питам дали мога да си платя една глоба с фиш от инспектората , те нямат информация. Плащам я по банков път и после в другата стая при плащане на осигуровки ме питат ще я плащам ли .. междувременно преди да питам на касата имах мейл от НАП за тоз фиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, joro-120L написа:

 

Като го има в НАП що не ми казаха за глобите, когато си плащам данъците.

Абе то и там има някакви неясноти - последният път когато ме проверява едно приятелче в КАТ, при тях нямах задължения, но се оказа че в НАП вися с 20лв. за някакъв фиш. Само дето, когато отидох до НАП се оказа, че и на тях нищо не дължа - имало е някога такъв фиш, но е платен отдавна?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В НАП задължения за акт/фиш се появяват чак след връчването им. Или с други думи - каквото се дължи към КАТ се вижда и в НАП. А до връчването - нищо не се дължи, няма основание.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Защо , повече никога няма да избера българско производство за каквото и да е!

Случката в общи линии се повтаря , но този път ми дойде вповече.

Някога в далечната 2010 , когато си събирах различни устройства за тормоз на нещастни пациенти , реших те (устройствата) да са български. Речено - сторено (независимо от цената). На 4-5 години , хубавите родни устройства взеха да капят като круши , с един и същ проблем - батериите. Подмених си батериите сам с по-добри и така продължих да си работя с машинките до момента , когато диода на лампата не се предаде. Лампата има самодиагностика , но лелката , която тогава (2018 год.) вдигна телефона , каза "такава грешка няма" , та се наложи да издирвам по други пътища , къде се подвизава производителя и сервиза. Както и да е , смениха диода и така до днес (миналата седмица) , когато изпуши зарядното на друго уредче. При разговор с "шефа" или там какъвто е инженерин му обясних , че проблема на уреда е в липсата на заряд , но въпреки това добрите хора смениха зарядно и батерия и ми звъннаха да ходя да си прибера уреда. Наложи се по телефона да им обяснявам , че има изгорели елементи , които не мога сам да си сменя , защото нямам схема и , че уреда не е оправен , докато не започне да зарежда. Още три дни и днес си го взех (не съм го тествал още) , но сумата за безцелно смената батерия и зарядното правено от китайски ученици , възлиза на почти 1/3 от цената на нов уред , а от ибей вероятно на 3-4 уреда. Всичкото това е ,защото се крият зад някакви законови разпоредби , които аз няма как да прочета , а гарантирано сумата за изработка и доставка на въпросните консумативи не надхвърля 5 лв. По спомен 2015-2016 си купих много по-качествени батерии за под 20 лв. Междувременно в един от телефонните разговори , индженерина спомена , че трябва сменя едни телчета да не са месингови за друга колосална сума , но този път му подадох долуподписания , да се здрависат и му обясних , че уреда у одобрен за експлоатация в този вид и няма да види повече пари от мен.

Извода (за мен поне) - когато мога и независимо от времето , да се оправям сам , а когато не мога - в ибей има всичко от Китай.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.