Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Škoda 120L - Проект "Биляна"


__smirnoff__

Recommended Posts

Адмирации за идеята и изпълнението. Това е нещо, което със сигурност се е искало на всяко хлапе от 80-те и 90-те, включително и на мен.

Но имам доза резерв към цялата концепция. По скромните ми наблюдения, в Шкода 120 въпреки триъгълното прозорче, яко духа дори на съвсем леко открехнато стъкло. В това отношение е много по-зле от старите модели 100 или 1000МБ с отваряемо прозорче. Аз на моята извънградско почти не отварям дори и лятото. Вентилаторът на бърза степен и колкото духа, толкова. Със 120 и на открехнато стъкло вътре вее много, да не говорим какъв е шума . То че и аз съм три метра, опирам в тавана и главата ми винаги е на пътя на вятъра, ама все едно - духа ми и не ме кефи. Може би по-добрата идея е въздухозаборник отпред и ветробран на вратата, както и редовно слагаха навремето. Сега ме е яд, че не свалих от оная 105ГЛ, дето ми попадна за разглобяване.

Ще видя какво ще се получи като сложа новото парно, че сега нали е с преправено дето радиаторът е на цялата площ на кутията.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
  • Отговори 197
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • __smirnoff__

    80

  • joro-120L

    33

  • The Best Forman

    18

  • roodnb

    13

Благодаря! 
Като цяло имаш право, не е особено комфортно да се кара извънградско с отворени прозорци. Хубавото е, че смятам да си я карам из града тази кола, а Пловдив през лятото няма смисъл да обяснявам какво е :D Това е и може би единственото предимство на белият цвят - не събира жегата, в червената направо може да си пукне човек лятото, а нея си я карам и лятото. Все пак ако измисля някакъв климатик ще е много по-добре, но за сега това е варианта. Иначе въздухозаборници на капака почти със сигурност ще има, на червената ги махнах, но тук на 99% ще има. Оставям си 1% вероятност да ги махна, ако прекалено много не ми харесат и не отговарят на визията на колата, но това ще се решава в движение. Ветробраните не са лоша идея, но се стремя към изчистена и класическа визия, и верятно няма да ми харесат как седят на конкретната кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Привет, колеги!

 

Пролет пукна, и ме засърбяха ръцете. Кара ми се 120-ка за ежедневка, и това си е :D

 

Започнах НАЙ-НАКРАЯ работа по двигателя на Биляна. С главни букви, защото отлагам този момент от 2016та година, но вече му дойде реда. Тенекиджията лека-полека задвижва работата с купето, и вече спокойно мога да си приготвям мотора. 

 

Сложих го на масата с главата надолу и започнах:

 

viber_image_2022-04-11_10-36-21-166.thumb.jpg.e34dcb04f0cffdad74972bf7b7d39c9d.jpg

 

Първи впечатления - нещата са добре, само леко освежаване му трябва. Още нямаше как да се каже нищо, затова започнах разглобяването с помощта на баща ми, и колегата. Едно обаждане за жокер и около час по-късно гледката вече беше следната:

 

viber_image_2022-04-11_10-36-21-129.thumb.jpg.702eee7dda9d27da16b151eda6ec03c9.jpg

 

Така, дотук имаме една маса части, изкарани от блока, следва внимателен оглед, и най-важната част - замерянето:

 

viber_image_2022-04-11_10-50-24-989.thumb.jpg.b96de4b0735b9791f3926ccbe7158b84.jpg

viber_image_2022-04-11_10-50-25-205.thumb.jpg.c1e5a0054590878d5d579c51afc8ef56.jpg

 

Резултатите се оказаха повече от добри - основни и биелни лагери са си за смяна, но това си е очаквано, пък и няма как да отворя мотора без да ги сменя. Шийките на вала са перфектни. Не са нужни ремонтни лагери, влизаме в заводските стойности, а ето ги и тях:

 

viber_image_2022-04-11_10-38-20-986.thumb.jpg.fbe5fd5cf33461a191fa34a28e2355f1.jpg

 

Отварям малка скоба - стойностите за затягане, написани на този лист, са за фелициев мотор, тук са други. Ще дам данните, нужни за събирането по-нататък, като сглобя мотора, да ги има написани, за архива. 

 

Слеващата стъпка беше снабдяването с нови части - речено-сторено, частите са налични, даже вече са и при мен. Тук е моментът да изразя благодарност към Данчо @roodnb, който се разходи до магазина и ми донесе всички нови части на място в Първенец. Благодаря! :)

 

Ето ги и въпросните части:

 

viber_image_2022-04-11_10-36-21-250.thumb.jpg.6e79c18b4e598773ba182d613adbae42.jpg

 

Единственото липсващо парче от пъзела за момента са ризите. Те ще бъдат при мен в сряда. Междувременно мен ме чака веселата част от работата по двигателя - чистенето и подготовката на блока на Биляна за новите ризи :)

 

Другата важна част от мотора също е налична, ревизирана, и чака ред за монтаж: 

 

viber_image_2022-04-11_10-36-21-204.thumb.jpg.dae6cf01a44e6c7e21f1bee89e4b7ebd.jpg

 

Тук е редно да обясня, че свещите са сложени само да не седят празни дупките. Знам, че ще има въпроси "защо си сложил тези спукани свещи", та отговарям в аванс - само седят там, даже не са и затегнати! 

 

Другите важни части, за щастие ги имам налични от преди - картера и тялото за термостата от оригинален 136 мотор, предвиден за вграждане в задномоторна Шкода. Имам и ангренажна верига с колела чисто нова, чехословашка. 

 

Вече все повече се успокоявам, че пъзела се събира. Началото е дадено, чакам вече ризи, и действам нататък, като нямам търпение да видя какви изненади ще ми поднесе монтажа. 

Междувременно има и други неща, отметнати от сисъка, този път по външния вид, но за тях ще разкажа скоро, когато ги довърша на 100%

 

Поздрави!

 

Редактирано от __smirnoff__
  • Одобрявам 10
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последната седмица е явно седмицата на задномоторни шкоди , което пък от своя страна си е супер , щото ако е рекъл бога на Шкодите , лятото да ги разработим тез мотори :D

От друга страна малко ти и завиждам :D , че твоята е доста по лесна от моята :D


Действай го и да се случват нещата :)

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

малко по малко се движат нещата, което много ме радва :)

 

а дано, с удоволствие бих разработвал :D 

По-сложна ти е твоята, но кой каквото извади от торбата, ти пък ще си имаш оригинален 130 мотор, който си заслужава усилията ;) 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 9.12.2021 г. at 20:26, __smirnoff__ написа:

Такааа, купе готово още нямаме, но една по една продължавам да отмятам от безбройните точки в плана за колата. Сега ще ви представя вече реализираната идея за електрически стъкла на Шкодата. Държа да отбележа, че видях доста зор, докато заработи цялото това нещо, оказа се много по-трудно от очакваното, още повече, че няма почти нищо написано по темата. Включиха се доста мои познати, мъчих ги и им досаждах в продължение на почти два месеца, но накрая всичко заработи. И точно, когато измислихме финалният вариант, се намери готов модул, който върши точно това, което искахме :D Но, поне се позабавлявахме доста в опити.

 

Накратко каква ми беше идеята - исках електрически стъкла, но не просто електрически, а такива, които се управляват дистанционно. И то не само да се управляват дистанционно, но и да може да движиш машинките нагоре-надолу когато и както си поискаш - тоест да се движат, докато е натиснат бутона на дистанционното. Общо казано - комфорт модул, който присъства в почти всеки модерен автомобил. Всъщност тази ми прищявка се оказа сложната, иначе ел. стъкла с копче в купето става за 2 часа работа. Но, аз съм си навил на пръста, че ще стане, и стана! Има много готови модули, но те не вършат това, което искам. Повечето вдигат и свалят стъклото с едно натискане - не искам това. Други отварят и затвярят стъклата последователно, едно след друго - не искам това. Ама който си има прищявки, да си ги изпълнява :D

 

Знам, че няма да успея да съм кратък в описанието си и този път, но ще се постарая да не досаждам много. 

 

Така, отначало - първо трябваше да измисля какви машинки да ползвам. Единствената информация, която намерих в интернета беше, че на Шкода 120 пасват машинки от фиат типо. Добре, но дойде сложното - през 2021 година да се намерят работещи машинки за Типо :D В крайна сметка, сдобих се с лява перфектна, и с 3 десни машинки, от които става една дясна перфектна. 

 

20211104_154835.thumb.jpg.b4643228b520447e5bfd6bc498e7edce.jpg

 

Трябваше и някакъв модул, който да я управлява дистанционно. Веднага поръчах уж подходящ модул, с който започнаха опити на сухо:

 

20211105_174800.thumb.jpg.d0de1267d5aa132efc1cf06bd4463985.jpg1161595564_20211108_112214(1).thumb.jpg.e2d6e95b2402fc18ae4c7f2b36b3949e.jpg

 

Първите опити бяха успешни, но само в една посока - тепърва започвах да мисля как да обърна поляритета на машинката, и започнах да осъзнавам в какъв филм съм се вкарал:

 

 

 

Последва механичната част от задачката - монтиране на машинката във вратата. Оказа се сравнително лесно, за по-малко от два часа машинката беше монтирана и работеше:

 

20211108_164827.thumb.jpg.3b0768c5b0647f8db33cc4899e9f8e96.jpg20211108_174415.thumb.jpg.43002d6fce06184a7d0d005d581bd89a.jpg

 

 

 

 

И тук започна голямата чуденка. Как да обръщаме поляритета на пустата машинка. Въвлякох в размислите близки мои приятели, които отделиха много време да ми помагат. Пробвахме много варианти, почти всички от тях неуспешни, имаше и гърмежи и фойерверки даже :D

 

20211124_123956.thumb.jpg.db44d39d5cd98035d737406b7fa52407.jpg

 

Няма да навлизам в подробности, ще прескоча до края, когато успяхме да създадем работеща схема. За опитите използвахме индустриални релета на 12 волта, за по-лесни опити направо монтирани на шина:

 

20211124_104328.thumb.jpg.069891ae09754485dc9c1b1da453cd8e.jpg20211124_123221.thumb.jpg.374a8ba16b961fbf46dcba6638493077.jpg20211125_152156.thumb.jpg.d9659f36f0cc5232657e3c50501cc6c8.jpg

 

 

И тъкмо, когато всичко заработи, моята гениалност успя да гръмне вече за последно, и непоправимо дистанционния модул :D  Даже не успях да снимам клип как работи.

 

Тръгнах да търся друг, и се оказа, че този е бил последният в търговската мрежа. Вложихме общи усилия с един приятел, и ВОАЛА! Успяхме да намерим готов модул, който върши точно това, което търсим. Ако го бяхме открили по-рано, щяхме да си спестим почти двата месеца мъки, но уви... поне се забавлявахме :D

 

Китаеца пристигна сравнително бързо, за около 7 дни:

 

20211209_164033.thumb.jpg.2d90f75dcded807781ec9e102494ada1.jpg

20211209_163502.thumb.jpg.04e6b02408b504eedfacf43e240c0909.jpg

 

 

И в крайна сметка, постигнахме успех. Имаме работещи ел. стъкла, управлявани с дистанционно. Редно е да споделя, че дистанционното управлява двете стъкла едновременно. Отделно вътре в купето има бутони за ел. стъкла, които управляват всяко стъкло поотделно. Бутоните също са налични и тествани, но ще бъдат монтирани в Биляна. За момента ползвам  Ръстьо за опити, да не дупча напразно вратите на Биляна. 

 

Ето и едно клипче в действие, да придобиете представа за какво точно иде реч:

 

 

 

 

Ивчо, аз малко ще те върна назад, че съм позакъснял с темата :(

 

Китайската играчка ще изключи ли по претоварване, ако стъклото някъде “запъне”?

Знаеш, идеята е да пази моторчето.

 

За стъклата  ще е нова ел. инсталация така или иначе. Реално с колко ампера предпазител ще ги пазиш?

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Voyslav Filipov написа:

Ивчо, аз малко ще те върна назад, че съм позакъснял с темата :(

 

Китайската играчка ще изключи ли по претоварване, ако стъклото някъде “запъне”?

Знаеш, идеята е да пази моторчето.

 

За стъклата  ще е нова ел. инсталация така или иначе. Реално с колко ампера предпазител ще ги пазиш?

 

 

 

Официално никъде не пише да има защита в китаеца, но от опитите до момента когато стигне крайна горна или долна позиция (разбирай да опре горе или долу) не мъчи машинката, т.е. явно има вградена защита. Въпросът ти е удачен, ще направя проба как се държи, ако го спра по средата. До момента не е задържало никъде, за да видя реално как се държи в подобна ситуация. Реално не смятам, че са предвидили защита. 

 

Има в модула опция да си сложа крайни изключватели, които за момента не мисля да използвам. 

 

Инсталацията ще е изцяло нова, да, взел съм кабели два квадрата и половина за нея. Знам, че са много, но предпочитам да си вържа гащите. По замисъл предпазителят трябва да е 30 ампера. Нямам читав амперметър да премеря реално колко се натоварва, но и това ще стане, вече при финално монтирани машинки, с всичките крепежи и уплътнения, защото и те си оказват влияние. За момента с наличната техника измерих 22А макс при една машинка, и 26А при две машинки при вдигането. При сваляне беше 10-12А. 

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И като погледнеш на заден план , двата десктопа на мониторите , моделната количка и ти става ясно с какво желание се прави всичко....?

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, mRt написа:

И като погледнеш на заден план , двата десктопа на мониторите , моделната количка и ти става ясно с какво желание се прави всичко....?

МартинчооооУ , верно , че доказаха , че пиенйето на ракия е здравословно , ма не почвай от толко рано ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 46 минути, mRt написа:

И като погледнеш на заден план , двата десктопа на мониторите , моделната количка и ти става ясно с какво желание се прави всичко....?

 

Може да се каже, че това са му примерите за подражание. /без моделната количка, която е сток/

Даже задния стоп е готов, като от снимката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, mRt написа:

И като погледнеш на заден план , двата десктопа на мониторите , моделната количка и ти става ясно с какво желание се прави всичко....?

 

То само това се вижда, иначе целия офис е в календари, по бюрата стопове, мигачи, в коридора хром брони, рейки... ?

 

Преди 4 часа, The Best Forman написа:

МартинчооооУ , верно , че доказаха , че пиенйето на ракия е здравословно , ма не почвай от толко рано ?

 

За ракия няма рано, винаги си закъснял ?

 

Преди 3 часа, joro-120L написа:

 

Може да се каже, че това са му примерите за подражание. /без моделната количка, която е сток/

Даже задния стоп е готов, като от снимката.

 

Точно така, това е идейният проект. Стоповете ще ги покажа много скоро, чакам само крушките, и ще има ревю какво сторих, и как :)

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Привет!

 

Продължавам с поредният епизод от серията "купе нямаме, заигравки имаме" :D

 

Дойде ред на поредното малко, но много важно парченце от пъзела - стоповете.

 

Преди да започна със снимките, бих искал надълго и нашироко да обясня каква ми е идеята, защо така го правя, и как го правя:

 

Както съм споменавал неведнъж, изключително много НЕ харесвам оранжева оптика под какъвто и да е вид на каквато и да е кола. Фен съм на изчистената визия, а оранжевото ми седи много не на място. Въпрос на мнение, мога да понеса критика по този въпрос, но това си е моето виждане :) През годините назад във времето, абсолютно всяка една моя кола е била "лекувана" от оранжева оптика по един или друг начин. Изключение прави само червената 105-ца, но при съм склонен да го преглътна, защото е реставрация в оригинален вид. Така, дотук с прищевките и лиготиите, да започнем по същество - въпреки, че променям по някакъв начин визията и конструкцията, много държа на качеството - не съм склонен по никакъв начин да правя промени, които да намалят видимостта, съответно безопасността на пътя. Казвам го неслучайно, защото при конкретните стопове, които ще ви покажа, имаше много дълъг мисловен и технически процес, при който мислехме, тествахме варианти, правихме проби. Смея да твърдя, че резултата е повече от задоволителен - осветеността определено е повече от оригиналните стопове, визията е изчистена и приятна за окото :)

 

Такааа, започвам от началото. Изходната позиция - разполагам с 9 стопа, 4 от които са с основи. Малък избор, имайки предвид резултата, който търся. Излишно е да споменавам, че търсим само и единствено оригинална чехословашка изработка. От тях нови - няма, работим с наличното. Започна се разглобяване и отсяване на стъкла и основи:

 

20220321_181242.thumb.jpg.fadbb247b9ecfc0bb22c7cd05c0a8ea2.jpg

20220321_182314.thumb.jpg.1e50eda0ecaae3b394aa5a13c2637714.jpg

20220321_182444.thumb.jpg.61d5a64753678d2c88720f4c76086912.jpg

20220321_182449.thumb.jpg.aa73d5e781a3a9c8225fd2d97fec5346.jpg

 

Двамата финалисти бяха избрани, както и мигачите на предната броня:

 

20220324_152727.thumb.jpg.659316cee534f45bca5b08cff8328c2e.jpg

20220324_153243.thumb.jpg.42411e12fb3aae5bd05058090c8976ae.jpg

20220324_153253.thumb.jpg.295717fca322c6522b33b37050cfe95d.jpg

 

Основите бяха изпратени за обработка, а докато ги чакам се заех със стъклата. Отидох при най-точният майстор на подобна тематика в Пловдив, Жоро Вейдъра, който се занимава с подобни неща много, много години, и винаги ми е омагал в избора, като той също отделя много внимание на качеството. Да кажем, че с него по темата сме на една вълна :) Започнахме първо с разговор - казах му какво искам, как го искам. Седнахе малко да мислим, и пристъпихме към действие. Първи вариант, втори вариант, трети, пети... все нещо имаше, което ни дразнеше. Веднъж фолиото изглежда като розов домат, веднъж не съвпада на 100% цветово, веднъж бяга от оригиналното червено, веднъж е по-светло, веднъж е по-тъмно... и това само за червеното. Нагодихме го, и дойде ред на черното - хайде пак 100 варианта, и все нещо не пасва. Проблем пореден - като се фолира стопа, светлоотразителя спира да отразява. Решили сме да правим перфектен стоп - ще го направим. Ето една снимка от пробите:

 

20220322_152644.thumb.jpg.acd1b80d3e989740d9c2b7c853d1dd56.jpg

 

След няколко часа проби и незнам си колко опити, трябваше да тръгвам (все пак трябва да се работи, парите за шкоди не растат по дърветата) му оставих стоповете, и знаейки, че той ще ми угоди на прищявките на 100%, му гласувах доверие и си тръгнах.

 

Минаха се десетина дена, и телефона ми звъни - "Иво, идвай, готов си!". Веднага запалих и тръгнах. Отивам там, и какво да видя - точно това, което исках! Точният нюанс червено -  абсолютно едно към едно с оригиналното червено, споменавам го, защото на снимките има като че ли леки разлики, но на живо си е точно както трябва. Освен това целият стоп е еднакъв, включително и светлоотразяващата част. И по-важното - светлоотразителят си функционира! 

 

В крайна сметка Жоро се беше постарал много - някакво специално фолио, което не гори от слънцето, пропуска светлината, включително и светлоотразителя. Черното също много ми хареса, леко, ненатрапчиво. Общо взето - точно изчистената визия, която търсех:

 

20220330_171832.thumb.jpg.4152c6535ed0e81f1121bb0d454ac58f.jpg

20220330_171840.thumb.jpg.0b89f75b78396c8e8e9e6c6a2a8131d0.jpg

20220330_172035.thumb.jpg.41850c1a0ea64e4b9d483f1ac64b6e35.jpg

20220408_133005.thumb.jpg.27952974b5d66f70c120ae1ff85ae391.jpg

 

Ето го и съпоставен с оригинален стоп, да се добие представа за цвета:

 

20220408_133312.thumb.jpg.d755a880ca9ca9b0b555894fa3c79c7f.jpg

 

Следващата част от изпълнението мен лично направо ме остави без думи. Имах очаквания какво ще се получи, но когато отворих кашона и махнах опаковката, направо си глътнах езика. Няма да обяснявам, напрао показвам:

 

20220408_102713.thumb.jpg.4b174dc28c8a7cae8a1b134face3f4c5.jpg

20220408_102832.thumb.jpg.a740e4c81c9e02082690cf3e14edb235.jpg

 

Повече от перфектно! 

 

Веднага сложих мигачите и наложих на тестовата броня да видя как седи:

 

20220408_132706.thumb.jpg.3d6515dc15bee4af8ab15c455ac5196a.jpg

20220408_132736.thumb.jpg.f25468293072138c8b5de6886c42ff90.jpg

20220408_132809.thumb.jpg.3ec5aa1893406bf0d38db2bf91ea26ff.jpg

20220408_132835.thumb.jpg.ccc0d77c4626a4a36e5e80748056b5bd.jpg

 

Няма как да не съм доволен! 

 

Ще продължа в следващ пост :)

 

 

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 7
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Предварително бях поръчал крушки. Великата китайска държава, за щастие в момента ни предлага огромен набор от най-различни типове крушки. Те са толкова много, че ми отне няколко дни само в проучване и гледане на снимки и клипове на различните видове, за да си изградя представа какво точно ми трябва. И тук изискванията ми не бяха малки - крушката хем трябва да свети силно, хем да не е прекалено. Не исках да правя платки с диоди, просто на този стоп не смятам, че ще отива, имайки предвид крушовидната му форма. Крушката трябва да разсейва светлината, трябва да не свети в една точка. С нов, никелиран рефлектор, и посоката на светлината има значение. С нормална халогенна крушка ще свети слабо, и няма да е равномерно. С диодна крушка с диоди светещи настрани ще свети силно, но няма да е добре насочена светлината. За щастие, самият вътрешен релеф на стъклото на стопа работи в моя полза. Той представлява малки издатинки, които при директно насочена към тях светлина, я отблъскват назад и настрани. Връща я към никелирания рефлектор, и се получава възможно най-добре разпръсната светлина. 

 

От горното писание който разбрал - разбрал :D Трудно е да пренеса в думи хилядите си изисквания и прищявки :D 

 

Време е за сними. Крушките бяха избрани, и поръчани:

 

20220504_165303.thumb.jpg.37945032d93344ae2f9926f5cc4f91dc.jpg

 

Съответно бяла крушка за стоповете, и оранжева за мигача:

 

20220504_165306.thumb.jpg.df73ac66ac1264fb3ab21c7596c95bc2.jpg

 

Монтажът е директно на фасунката, като избраната крушка е възможно най-прибрана, за най-добра осветеност. За габарит реших да си оставя нормална балонна 5 ватова крушка - светодиодна, дори 5 ватова свети много силно и се губи ефекта:

 

20220504_170641.thumb.jpg.abe6c42e748ab1b848ffa7877e02ca8e.jpg

20220504_170702.thumb.jpg.a947740fd7e9d40b77ae857cc1708515.jpg

20220504_170710.thumb.jpg.77da3105907451a35b92a023a77fcc2e.jpg

20220504_170717.thumb.jpg.9661e04953f539d0f50806b20e5182fe.jpg

20220504_170730.thumb.jpg.959b3024db3bf9acb127ee7a369106c5.jpg

 

Tук е моментът да обясня, че променям структурата на стопа - на мястото на задната светлина идва мигачът, а мигачът става втори стоп - така при натиснати спирачки свети вече целият стоп. Задна светлина ЩЕ ИМА, но за нея ще споделя на по-късен етап, тъй като е в процес на технологично измисляне (голям мислител се извъдих...) :D

 

Следват сними на светещите вече стопове. Тук се наложи да намаля осветеността на снимките, за да се вижда горе-долу какво става, понеже на нормална осветеност се вижда само едно червено петно, и нищо не се разбира. Вижда се вече като резултат мисловната ми дейност на тема "разпръскване на светлина в стопа", лично аз смятам, че трудно би станало по-добре. На живо светят превъзходно, някой ден ще ги видите :)

 

Габарит:

 

20220504_165557.thumb.jpg.2b4bd66f141b8761cc88d1ac0a16b26a.jpg

 

Габарит и стоп:

 

20220504_165602.thumb.jpg.98806ee83eeda05901501548973ab4c7.jpg

 

Габарит и мигач:

 

20220504_165608.thumb.jpg.69fa37fadcf6a6b756fbbd493ff72088.jpg

 

Пълна мощност - габарит, стоп и мигач:

 

20220504_165611.thumb.jpg.b682daf0da96a45957ee67a8ec7ac709.jpg

 

И на видео вече как реално свети, тук се вижда доста по-добре и може да добиете реална представа за крайният резултат:

 

 

Дотук добре. Мигачите също светят изключително добре, може да направя клип и с тях, но в момента стъклата са дадени да им се сложи специално защитно фолио, да не горят от слънцето. За задната светлина също ще се коментира, тя е повече от задължителна, без нея не може. И там имам интересни идеи, като основата на всички е да седи изчистено и ненатрапчиво. Иначе най-лесно е да забия два плафона под бронята, но не искам.

 

А да, забраих да добавя една малка, но според мен важна подробност - всички крепежи са, или ще бъдат заменени с неръждаеми. 

 

За момента от мен е това, скоро и за други неща ще споделям, и в други детайли, малки и големи, има развитие, но ще ги караме едно по едно :)

 

Поздрави,

Ивайло

Редактирано от __smirnoff__
  • Благодаря 2
  • Одобрявам 6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първата сериозна  ел интервенция на проекта Ивчо е да подмениш 6 квадратовия черен  кабел от  генератора до стартера за пълненето на  акумулатора с 10 квадратов. Много добре съм ти обяснил защо. 

 

След това си тегли един 4 квадратов от стартера до таблото за да осъществиш пътя и гара разпределителна на всичките ел. мечти. На оригиналния черен 4 квадратов на масрафа му ще се сбере доста. 

 

Задните светлини са фантастични! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, fulcrum написа:

Първата сериозна  ел интервенция на проекта Ивчо е да подмениш 6 квадратовия черен  кабел от  генератора до стартера за пълненето на  акумулатора с 10 квадратов. Много добре съм ти обяснил защо. 

 

След това си тегли един 4 квадратов от стартера до таблото за да осъществиш пътя и гара разпределителна на всичките ел. мечти. На оригиналния черен 4 квадратов на масрафа му ще се сбере доста. 

 

Задните светлини са фантастични! 

 

Ще подсилим ел. инсталацията, разбира се! Даже мисля дали кабела до таблото дали да не го пусна и по-голям, ще има вече доста повече консуматори, дали да не се подсигуря? 6 квадрата примерно няма ли да е по-добре?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 15 минути, __smirnoff__ написа:

 

Ще подсилим ел. инсталацията, разбира се! Даже мисля дали кабела до таблото дали да не го пусна и по-голям, ще има вече доста повече консуматори, дали да не се подсигуря? 6 квадрата примерно няма ли да е по-добре?

4 мм квадратни ти са напълно достатъчни. Мощни консуматори каквито ти са ел. стъклата са с малък коефициент на използуване. 

 

Подготви се за 10 - 12 релета. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, fulcrum написа:

4 мм квадратни ти са напълно достатъчни. Мощни консуматори каквито ти са ел. стъклата са с малък коефициент на използуване. 

 

Подготви се за 10 - 12 релета. 

 

добре, 4 квадрата, ок

 

подготвил съм се, вероятно ще има и цяло ново бушонно табло, за новият тип бушони, и с място за релета. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ивчо, сигурно си го обяснил някъде….но говорите за повече консуматори, респективно по-голям товар. Въпреки че ще има малък коефициент на едновременност, алтернатора ще издържи ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, Voyslav Filipov написа:

Ивчо, сигурно си го обяснил някъде….но говорите за повече консуматори, респективно по-голям товар. Въпреки че ще има малък коефициент на едновременност, алтернатора ще издържи ли?

 

Да, би трябвало да издържи. Като за начало,шкодовият алтернатор въобще няма да се ползва. Приготвен е 90 амперов алтернатор с вградено реле. Акумулаторът също ще е по-голям

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично се кефя на стандартния вид на крушовидния стоп - неслучайно и аватарът ми е такъв.

Не мога да не адмирирам изпълнението, на бяла кола ще изглежда много добре.

Единствено задния ход не бих го слагал на отделен плафон, защото ще се развали изчистената линия на колата. Аз бих сложил двойна фасонка и съответно двоен LED или крушка 21/5W на бялото стъкло, което ти ще ползваш за мигач. През деня и 5-те вата ще стигат да се вижда като дадеш на задна, а нощем и 2х21 не светят кой знае колко.

По темата за инсталацията - ел стъкла иди - дойди, не знам какво толкова ще навържеш, но като цяло, аз не бих разпарцальосал оригиналната инсталация на шкодичката, колкото и да не е съвременна. Според мене това е адски труд за шепа ориз. Не е да не съм сменявал инсталация на стара кола. Трябва много да се внимава. На мене ми се е палил кабел и единствено бързата реакция и още по-бързо разкачени бързо разкачваеми клеми на акумулатора (нямам ключ маса, а върши чудна работа), спасиха най-скъпия от всичките ми проекти от тъпо опожаряване пред блока.

Ако ще зидаш всичко наново - предвиди си и ключ маса на сгодно място.

Къде мислиш да местиш, ако ще местиш акумулатора? Отзад при мотора или ще си остане в задния багажник?

В стандартната ниша може да се събере дори 50+Ah, гледах Вартите Силвър 52Ah, ще й стигне според мен. Фабрично е била 37Ah.

За 90А алтернатор - не знам дали ще е добре със малкото клиновидно ремъче. Би трябвало да кара, в крайна сметка и да се скъса, ще го смениш за 10 минути.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, m_g написа:

Аз лично се кефя на стандартния вид на крушовидния стоп - неслучайно и аватарът ми е такъв.

Не мога да не адмирирам изпълнението, на бяла кола ще изглежда много добре.

Единствено задния ход не бих го слагал на отделен плафон, защото ще се развали изчистената линия на колата. Аз бих сложил двойна фасонка и съответно двоен LED или крушка 21/5W на бялото стъкло, което ти ще ползваш за мигач. През деня и 5-те вата ще стигат да се вижда като дадеш на задна, а нощем и 2х21 не светят кой знае колко.

По темата за инсталацията - ел стъкла иди - дойди, не знам какво толкова ще навържеш, но като цяло, аз не бих разпарцальосал оригиналната инсталация на шкодичката, колкото и да не е съвременна. Според мене това е адски труд за шепа ориз. Не е да не съм сменявал инсталация на стара кола. Трябва много да се внимава. На мене ми се е палил кабел и единствено бързата реакция и още по-бързо разкачени бързо разкачваеми клеми на акумулатора (нямам ключ маса, а върши чудна работа), спасиха най-скъпия от всичките ми проекти от тъпо опожаряване пред блока.

Ако ще зидаш всичко наново - предвиди си и ключ маса на сгодно място.

Къде мислиш да местиш, ако ще местиш акумулатора? Отзад при мотора или ще си остане в задния багажник?

В стандартната ниша може да се събере дори 50+Ah, гледах Вартите Силвър 52Ah, ще й стигне според мен. Фабрично е била 37Ah.

За 90А алтернатор - не знам дали ще е добре със малкото клиновидно ремъче. Би трябвало да кара, в крайна сметка и да се скъса, ще го смениш за 10 минути.

 

И аз харесвам много крушовидният стоп, единствено оранжевото не ми харесва. И изхождам именно от идеята за изчистената линия на бяла кола - смятам, че така направените стопове, ще и седят много добре.

 

За задният ход - също не искам да слагам допълнително плафони. Мисля в момента едни неща, но те са със съмнителен краен резултат, иначе като резервен вариант съм си оставил точно това, което казваш - комбинирана крушка. Има си готови комплекти, те по принцип са за дневна светлина и мигач, тоест за отпред, но спокойно може да се ползва и за задна светлина. На всичкото отгоре си имат и модули - дори да свети бялата светлина, при включване на мигача тя спира и мигачът работи с приоритет. На всичкото отгоре са и с точно същият цокъл. Единственото, което ме притеснява при тях е силата на светлината. Вероятно ще е достатъчна, но трябва да се пробва. Ако не станат задните светлини по начина, който си мисля, вероятно ще ползвам точно такива крушки.

 

Ето за такива крушки става въпрос. За първи път монтирах такива преди 8 години, никак не са лоши:

https://youtu.be/sp9WeoYxnIY

 

Относно инсталацията - шкодата си е със супер кабели, рядко се вижда 40+ годишна кола с толкова запазени проводници. Първо, ключ-маса задължително ще има, и аз не искам да рискувам. Другата Шкода ми се запали на два пъти, изтръпвам само каго си спомня. Второ, прав си - не е нужно да я преправям. Кабелът за акумулатора така или иначе ще се сменя, заради новото местоположение на батерията, та него ще си го пусна по-дебел. Бушонното табло искам да го сменя с модерно, най-вече за удобство, по-лесно обслужване, а и бушони има навсякъде. Не е проблем и да е със стария тип бушони, но тъй като ще има и добавени нови предпазители и релета, по-изчистено и прибрано ще е да са на ново табло. А и смятам ще е по-безопасно, отколкото да седят на висящи бушонодържачи :)

 

Акумулаторът ще си е в задния багажник, няма да се мести в коша. Просто няма да е в нишата. Тя така или иначе ще се реже, понеже пречи на сухото окачване, а и ще е малка за 65 или 75 амперов акумулатор. Ще мисля най-добрият вариант, но със сигурност батерията остава там. Най-малкото не трябва да има още 15-20 килограма зад задния мост.

 

52 ампера ще са малко. Основният консуматор ще бъде озвучаването. Харесвам хубавата музика в автомобилите, и тъй като този автомобил ще е ежедневка, ще има доста жажда за ток в тази насока. Да отбележа само, че не става въпрос за "дум-дум", а за максимално качествен, балансиран звук. Купето на 120-ката го позволява с малко намеси, и определено ще си поиграя в тази насока, но ток ще трябва.

 

Относно ремъка - тук ми даваш тема за размисъл. Не съм го отчел този елемент в уравнението, ще ги проверя нещата и ще реша. 90 ампера си е много, реално и 75 ще ми върши работа. Ще погледна, благодаря за насоката!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и вариант за 3 в 1. Комбинираният стоп плюс мигач е масов в американските автомобили, както и в съветските товарни и някои леки (ГАЗ М21, УАЗ).

Като включиш мигач, мига стопа, а ако е натисната спирачката, другия стоп свети постоянно. На М21 с една двужична крушка са решени габарит, мигач и стоп и всичко свети червено. Отдолу са светлините за заден ход в бяло. На мен поне много ми харесва как по цялата кола има минимум крушки - и отпред мигач и габарит са на една двойна крушка зад бяло стъкло в подфарниците. И за капак - като включиш къси, габаритите отпред в подфарниците не светят.

0M9A9860.thumb.jpg.7b058254aecf4ffe28d487b8164d64da.jpg

 

Ето ти схемата за мигачите на М21:

http://gaz-21.su/design/album/16_lightsandhonks.html

Цялата схема:

https://www.drive2.ru/l/1083196/

 

Всичко е супер елементарно - просто кабелът от стоп машинката стига до ключа за мигачите и в зависимост от положението на лоста светят стопове и / или мигачи.

Отделна тема е, че оранжевите мигачи са задължителни за ЕС... 

 

Ако беше някаква по-стара кола, лесно ще се сложи лостче от ЗиЛ или ГАЗ, но на 120 няма никаква логика да се правят извращения по и без това капризното лостче. Твоят вариант с електрониката според мен ще е най-добре.

Не знам какви фарове ще ползваш - има разни китайски извращения с LED, които не изглеждат съвсем зле и вероятно светят повече от H4 или недай си боже, билуксови крушки 40/45W.

Или де да знам - такива двойни дневни плюс мигач за отпред долу в бронята и да не пускаш късите?

 

За музиката - аз поне съм фен на старовремския вид и на някои от колите ми съм сложил съвременни говорители в кутии от автоколони Sanyo или Hitachi долу на кик панелите - хем свирят, хем са си в епохата.

Специално в моята Шкода си имам решетки на предните кори и ме дразнят страшно много, но така са ги слагали навремето - върти и в кората. За отзад ясно - там място бол. Аз поне гледам да вади приличен, не свръх силен звук. Някаква дърта кола не върви да дъни силно. Не знам за какво ще ти е толкова ток, може би някаква яка каса с усилвател. Обезшумяването е ясно - битум и микропореста гума със затворени клетки и пластмасово или метално покритие...

 

Редактирано от m_g
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във Волгата са го решили много добре, много ми харесва цялата идея с червен мигач и комбинирани крушки, но да, не е законно. Карал съм с червени мигачи и съм имал проблеми с властите, не е разумно, колкото и да е готино. 

 

Отпред все още концепция за фаровете нямам, тя ще се изясни чак след като колата се боядиса, наложат се брони, маски, оачване, джанти и стойка, и вече според цвета и цялостната визия ще реша кой тип фар ще са отпред, и чаааак тогава започвам да мисля какви да са и как да ги направя. Китайските седем инчови са сто модела, кой от кой по-извратени, не смятам, че някой от тях би паснал на изчистената визия, която гоня. Вариант е да си вградя отново лупа с би-ксенон, както на Ръсти, но с изчистен фар, а габаритите да са както казваш в мигача с такъв тип комбинирана крушка. Сега особено след никелирането на рефлектора, смятам, че ще свети повече от достатъчно, дори и за дневни.

 

Относно музиката - ще запазя максимално стоковия вид на интериора. Не смятам да правя извращения с джобове, кори, огромни бас каси. Ще има прилична предна линия, с изкарани високи някъде по таблото, а средночестотните говорители ще мисля как да ги крия. Място има много, но с насочването ще видя зор. Задната линия я имам налична от Ръсти, тя си е достатъчно добра, и се монтира скрито под кората. Предна и задна линия ще минават през усилватели, основно за качество, силата е второстепенна. Бас касата ще е с малък, 10 инчов говорител, и ще е монтирана в багажника зад задните седалки. Именно поради тази причина още не съм изяснил точната позиция на акумулатора. За баса също ще е нужен усилвател, и при наличието на най-малко два усилвателя, ще си трябва ток. А отзад мястото е малко, и ще иска доста играчка, за да се напасне всичко там вътре. Изолацията е повече от задължителна, там вече ще се заиграя доста, не само заради обезшумяване, но и за топлоизолация. 

 

Общо взето работата по интериора и екстериора за мен е най-приятна, техническата част, признавам си - не чак толкова. И с мотора и окачването ми е забавно и интересно, но не ми е там силата. Нямам търпение да започвам със заигравките по направата, напасването и събирането на интериора и екстериора, но ще мине още време до тогава. За да се стигне до там, първо трябва да съм сигурен, че колата е напълно подготвена и технически изрядна, без компромиси в качеството

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Чудна работа са стоповете.

Аз ти бях казал ,че подобно на Момчил , заводските с оранжевото ми харесват много , и бях леко скептичен към чисто червено с черно.

Обаче не мога да кажа на бялото черно и просто след галванизацията , или там каквато лъскава магия са им направили , стоповете изглеждат мега ,светят страхотно, освен това ще лепнат на стайлинга на Биляна като шамар на буза.

 

???

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.