Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Škoda 120L - Проект "Биляна"


__smirnoff__

Recommended Posts

преди 27 минути, m_g написа:

Моята беше така преправена. Вместо лампа за дългите имах за зареждане и нищо друго, щото може и без. Не можах да го изтрая, намерих и смених уредите още преди да я изкарам на светло.

Не прави пакости по старата кола. Намери си комбинация от кола с оборотомер и не се занимавай. Вярно, скъпи са и рядко ги има със здрава кора. Но - хубаво си е:

 

 

Във всичките проклети каталози ги има и са си приятни за гледане. Освен това и инсталацията има разлика спрямо тази на японките. Да, лампата за нивото на бензина е отляво, но пък има лампа за къси. Между другото, и на ЛС, и на ГЛС за 1979г се полага същото табло като на 120Л, само корите на вратите и седалките са други. Онова с голямата жабка  излиза чак 1981.

 

 

 

Разбира се, ако изпадне панел това ще е варианта. Има и други варианти, може да се направи, най-лесно ще ми е да си изрежа на лазер, може и по друг начин, Явор от Бургас също си е правил панел, така че няма да откривам топлата вода - просто не ми допада подобен вариант. Идеята е, че ако не намеря оригинален панел, може да се направи с малко усилия. Както казах, инсталацията не ме плаши, там ще се оправя, и всичко ще си е като оригинално, така или иначе най-малкото няма прекаран кабел от бобината за оборотомера, а на буксата си има свободно гнездо за него. За щастие имам 5-6 оригинални инсталации за табло, и за японка, и за неяпонка, имам за 136 барабар с преходниците, ще стане без усилия в тази насока. Ако трябва да съм честен, с по-малко лампи ми харесва повече. Оригиналното също не е лошо, но започва да ми изглежда много модерно с толкова уреди, въпреки хром ринговете, и ми напомня на 136 таблото, което имам. Иска ми се да е по-изчистено. Пак казвам, ако изпадне панел, него ще ползвам, дори да е напукан или захабен - има как да се оправи. А и не спирам да ровя по обявите, така че не го изключвам като вариант :) 

 

преди 15 минути, The Best Forman написа:

Тука удари на камИк (поне за лампата на алтернатора) .. не може да е със светодиод , защото отчита и понижено и повишено напрежение на заряд и нямаш фиксиран минус ;) , но може да го реализираш с малка крушка от подсветка на Фаворит.

 

Ауч, за малко се стреснах като прочетох първия ред, и после се сетих точно за тези малки крушки - на Толедото ми бяха такива, тя си е колкото светодиод - 5мм, и на 12V, така че би трябвало да стане. Място има за такива крушки.

 

преди 6 минути, joro-120L написа:

 

В такъв случай имаш от мен 2бр. неизправни километражи с дневен брояч. Точно занимавка за зимните месеци. Дано направиш от двата един.

 И здрав да намериш, въпрос на известно време е да се скапе. В момента Шкодата ми е без дневен брояч. Не работи.

Тези двата работеха и минаха през моята. И те сдадоха багажа и ми писна да ги ремонтирам и разменям.

Тези без дневен брояч са по-надеждни, ама на теб ти трябва с дневен. Успех. :)

 

Супер, благодаря, определено ще се заиграя! 

 

преди 1 минута, m_g написа:

То ако е за правене на пакост, може да се изведе лампа от японка на средната конзола, където има емблема Шкода и по принцип е за интервален включвател. Кори за ЛС има със сигурност из пространството.

Просто пусни обява и понахалствай, ще се появи. Това е Шкода 120 - масов автомобил до преди 20 години.

Има и някакво количество ранни 105-120 с кора за ЛС с тапи и вече на нейна база може да се твори:

8119_2014-04-04_23-44-06_94.jpg

 

Е това ако изскочи от някъде, ще е перфектен вариант! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 197
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • __smirnoff__

    80

  • joro-120L

    33

  • The Best Forman

    18

  • roodnb

    13

Сега ще ти пална , само не знам как ще диференцираш сигнала на крушките с еднакъв цвят (масло/заряд) ... искаш семпло табло с малко индикатори - слагаш по един светловод в двете фабрични дупки , а отзад по два цилиндъра отворени към светловода , в които пъхаш индикаторните крушки. В червения индикатор го обличаш в червено фолио , а индикатора за фарове респективно със зелена и синя лентичка и си готов ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята ти ме кефи, въпреки, че когато ти докарах оборотомера в събота, ти дадох 2 идей за пустите лампички, сега ще дам и 3та.

Доста нискобюджетни коли са с една индикация за мигачи, без значение, ляв или десен работи, тоест една от заводските лампи отпада, да няма да разбираш от по-бързото мигане, в ляво или в дясно имаш заминала крушка, ма кво от тва!!! Мигача застава по средата между оборотомер и километраж а в ляво масло.

 

Сега почвам ламБите от уреда...

 

Дългите и късите се правят със син-зелен диод в заводската дубка на дъската... Диоди с 2 светлини, колкото искаш.

 

Спирачката, по същия начин но в крушката в уреда за резервоара, резервата светва жълто, спирачката червено, когато светне червено а стрелката е на фулл е ясно кво е. Взех идеята от VW, когато има проблем със спирачките или крушките им, светва чека на мотора.

 

Зареждането, отива на мястото на десния мигач в червено

 

Подгрев на стъклото нямаш, ако си сложиш ще ти кажа и там как да решиш проблема!!!

 

Дано съм бил достатъчно ясен, ако не ще опитам да обясня по друг начин.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам и още една извратена идея, която ще реализирам на моята 110.

 

Ще премахна всички зелени светловоди и ще монтирам прозрачни такива, зеления цвят ще идва от цветните диоди.

Смятам, че ще е много по-добре осветено по този начин. 

 

А за оборотомера ще е много важно, светловода да е прозрачен, защото ще заложа освен зелената подсветка и червена. 

Всички уреди ще си светят зелено до момента в който колата не влезне в 7000 оборота, тогава зелената подсветка само на оборотомера ще огасва и ще започва да мига ярко червено и натрапчиво... shift up indicator!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евгени, идеята със светловодите я обмислях докато разглобявах уредите снощи. Има как да стане, днес не ми остана време да направя малко проби. Във фасунката има място и за два светловода, доста е широка, има място и за резделение, мога да си оформя две отделни камери вътре. 

 

Коце, това е страхотна идея! Не се бях сетил за двойносветещи светодиоди. За фаровете специално ще е перфектно решение! Утре ще разуча повече по въпроса, засега знам кои са най-честите комбинации:

червено - жълто-зелено;

червено - синьо или зелено

червено-жълто;

жълто-зелен;

жълто-жълто-зелено

Ще проуча по-подробно и ще помисля как може да се реализира. Идеята със shift up индикатора също е много добра! Ще подложа на обстоен преглед и светловодите в уредите и как точно са ги измислили чехите. 

Другите варианти, които обсъждахме с теб също ги мисля. Взел съм едно табло да го пречертая на аутокад, и да изрежа пробно на лазера. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата вчера запали. Чухме и гласчето, за кратко. Ръсти вече е официален донор, дари чукчето, кондензатора, дистрибуторната капачка, кабелите и бобината си. Утре ще дари и карбуратора си. Не съм снимал, беше късно и тъмно. По-нататък :)

 

Нещата тръгнаха да се развиват бързо и рязко. Днес дойде бояджията при мен в цеха, и му показах колата. Разбрахме се, че ще я правим, остана доволен от нея. Два часа по-късно ми се обади, и вика "Брат, освободих графика, утре я докарвай". Та така, утре колата отива в тенекиджийното. От 3-4 дни вися по обявите, за да търся тенекии, за щастие - успешно, и то точно на време. Преден десен калник чисто нов пътува към мен, утре е тук, направо го мятам към тенекиджията. Заден ляв се очаква другата седмица да пристигне. Заден капак имам вече много запазен. Предния ще го правим този, опитах да го понапасна малко, но само открих лоши новини - капака е преобръщан, вероятно от вятъра, и така яко се е заметнал, че чак е изкъртил планките на купето, за които се хваща. Тенекиджията каза, че не е толкова зле и ще го направим, огледахме го обстойно - много е изкъртено, но за щастие ръжда няма.

 

И така, днес поразглобих отвън почти всичко - брони, стопове, маски, лайстни. За утре остават дреболии - калобрани, чистачки, както и интериора, който също наполовина съм го разглобил, но стана много студено. Живот и здраве - утре на тенекиджия:

 

24b81bdec6f47e5ce05f733cb836c1aa.jpg

1552bfe4ceee6a2b237b1584ef4fe31e.jpg

8ebb948a934e488a4bca1aea79dfe9c0.jpg

7d1132abd112f7a25d8cf3081d3831d5.jpg

a09c1942397348f040bb20fdd865ca72.jpg

 

И тъй като вече съм спокоен, калници има, и колата отива при тенекиджията, смело откъртих кита от задния калник. Красота - около сантиметър дебел, отдолу не е изчуквано, директно е мазано :D По-добри дни идват, калничеее! 

 

d4291a1edb203a2a29adc3fe1aefd677.jpg

 

 

 

Забравих да добавя - поръчал съм светодиоди на корем, едноцветни, двуцветни, RGB, както и доста други нужни неща за заигравката с таблото. Днес отворих двата километража, които ми даде Жоро @joro-120L, и скоро ще си имам и работещ километраж с дневен брояч с хром ринг, и с чисто, нематово стъкло. Само трябва да жертвам още един от старите, за да стане наистина здраво и да не се чупи повече. Така че и в тази насока нещата вървят. :) 

Редактирано от __smirnoff__
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 48 минути, __smirnoff__ написа:

d4291a1edb203a2a29adc3fe1aefd677.jpg

 

 ... Днес отворих двата километража, които ми даде Жоро и скоро ще си имам и работещ километраж с дневен брояч с хром ринг, и с чисто, нематово стъкло. Само трябва да жертвам още един от старите, за да стане наистина здраво и да не се чупи повече. Така че и в тази насока нещата вървят. :) 

 

Иво, кви са тея фаянсови плочки на снимката?

Голям бързак си. Кога ти дадох километражите, кога ги разглоби и кога разхвърли и колата...Уж щеше за Иванов ден да ги правиш.

Днес бях при Иво, видях колата. Има доста работа. Важното е, че има потенциал. Ръждата е малко и повърхностна. Има и удари тук там, които ще се оправят с нови детайли. Може и кърпежи да има, които сега не се виждат. Капака на багажника и предната маска ще се поправят. Т.е. остават съществуващите. Трудно се намират, а и нямат грам ръжда.

п.п. Промих мозъка на Иво и колата ще бъде със спойлер на задния капак и овалните фарове.:P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 15 минути, joro-120L написа:

.....Промих мозъка на Иво и колата ще бъде със спойлер на задния капак и овалните фарове.:P

Не мога да не се разхиля като идЕот :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, The Best Forman написа:

Не мога да не се разхиля като идЕот :)

 

Добре. Проведохме кратък разговор по този въпрос, щото с две думи се разбираме и за сега това е решението.;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така си е :) ще я бъде маската с елипсовидния фар

Редактирано от __smirnoff__
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не устиска до пролетта да те водя на пазар за части в Момчиловци. Ама поклон за ентусиазЪма!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

както беше в онзи виц с охлюва - "всичко стана толкова бързо!"

задния калик пътува от онзи край, между другото :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ебати бързия :D тва като тоя виц , скъпи по-надълбоко , еееее съжалавям скъпа , мога само по-бързо :D

Иначе евала наистина , за скороста на действие , откровенно завиждам , щото и Марта тряяя ходи на боя и тенекеджиино ама другата година в някъв момент.
Обаче започни да мислиш за гараж , щото язък ще е да я направят като хората и да седи пред цеха и да я вали снега :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

оххх, то мисленето за гараж не е спирало... сложен въпрос е това, но си прав, няма да се целя много нависоко и да правя пак перфектна изложбена кола, но все пак ще си е цялостна работа и ще си заслужава пазене. 

 

Подаръците започнаха да пристигат:

 

129119206_394997491748073_8331844065996108851_n.thumb.jpg.0537621316d80fdf10bd3a153460d4c7.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, чак започвам да се притеснявам, прекалено хубаво не е на хубаво :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, __smirnoff__ написа:

да, чак започвам да се притеснявам, прекалено хубаво не е на хубаво :D

 

Не се главозамайвай! ;)

Имаш да търсиш предна броня хром, странични огледала хром, мокет..... и др. Някой, ако има да свирка.

Иво, какво мислиш, ако не намериш броня да хромираме съществуващата. Забравих вчера да ти кажа.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми е минавало през главата, има го като вариант. 

 

Ще имам вероятно някакво време да събирам чарколяци. Няма да стане за една седмица със сигурност. Предполагам поне няколко месеца ще е при майстора. 

 

Иначе да рапортувам каква я свърших днес.

Колата вече се движи на собствен ход. Не беше лесно, но стигнахме дотук. Работи добре. Имах спънки от различно естество, като най-голямата беше масленият филтър. Колата беше без маслен филтър, а тя е от стария модел - с елемент. Съответно нямаше как да монтирам новия модел филтър. Разбира се, няма невъзможни неща, и струга влезе в употреба за пореден път. Изработихме преходник към новия тип:

 

20201203_235408.thumb.jpg.bdd89e212bb8e2cdf54d55caf1dae085.jpg20201203_235424.thumb.jpg.e51f9558f5330ec378b471a659fd5451.jpg

 

Вече мотора е пригоден за обикновен маслен филтър.

 

Освен това се наложи да сменя доста неща, за да запаля. Всичко си беше налично и ново или ремонтирано от Ръсти. Смених следните неща: бобина, кондензатор с чукче, палец, дистрибуторна капачка, кабели. След настройка на чукчето колата взе да пали. Ама нямаше гориво. Тръгнах да сменям карбуратора, и тук пак ударих на камък - карбуратора беше толкова яко стегнат, че се беше набил жестоко и нямаше вадене. Свалих го направо с колектора, сложих друг колектор, и след това карбуратора от Ръсти. Колата запали, даже се придвижих с нея на топло, да разглобявам. 

 

20201204_000254.thumb.jpg.61f0377c08f31c5b30e896a136387076.jpg

20201204_000305.thumb.jpg.79c4ea693d066718cf954948e5819c61.jpg

 

Колата вече е на скелет, свалено е всичко. Останаха само чистачките, защото и те са запекли, но при тенекиджията има скоба за сваляне. Тенекиите не са зле. Има наченки на ръжда, но нищо страшно. Установих, че колата е кърпена преди, но изглежда добре направено. Повърхностна ръжда има само под педалите, и малко на десния праг. Дъната са добре. Петната са мръсотия, пада с леко търкане, но нямах време да я чистя:

 

20201204_000155.thumb.jpg.8759de4c9395188185fb9457c978026d.jpg

20201204_000216.thumb.jpg.62ae32a82d516c50d62cb2fa23f6c304.jpg

 

Ето и десния праг отвън, има и отвътре тръгнало - ще се прави:

 

20201204_000235.thumb.jpg.c5f52291be903fee0fda352138fc5759.jpg

 

Разглобих и вратите, отвътре са супер, нито точка ръжда. Под уплътненията също е перфектна. 

 

Цялостното положение е повече от добре. И все пак - където открием проблем, ще се прави. 

 

Мокетите са в ужасно състояние. Дори се чудя дали да ги слагам после. Или ще търся хубави, или ще се мъча да творя. 

 

Утре към 9-10 часа ще я закарам при майстора да я започва. Трябваше днес да я закарам, но предпочетох да му я закарам на скелет. 

 

Включва си скорости перфектно, съединителят си работи. Има и спирачки  но слаби. Но си ги има, и спира хубаво.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, __smirnoff__ написа:

 

Мокетите са в ужасно състояние. Дори се чудя дали да ги слагам после. Или ще търся хубави, или ще се мъча да творя. 

 

Браво, Иво! Много се радвам за скоростното развитие на проекта. По горния въпрос, скоро ще имам един излишен мокет, но е от новия тип. В прилично състояние е, само едно почистване ще иска. Ако решиш, че ще ти свърши работа, кажи да ти го запазя, че иначе ще отиде в кофата.

 

По-възможност говори с майстора да направи една обработка на всички кухини за консервация, за да се радваш дълго на това добро купе. ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 минути, SKODA 105 RS написа:

Браво, Иво! Много се радвам за скоростното развитие на проекта. По горния въпрос, скоро ще имам един излишен мокет, но е от новия тип. В прилично състояние е, само едно почистване ще иска. Ако решиш, че ще ти свърши работа, кажи да ти го запазя, че иначе ще отиде в кофата.

 

По-възможност говори с майстора да направи една обработка на всички кухини за консервация, за да се радваш дълго на това добро купе. ?

 

 

Перфектно! Ще свърши работа, тук не гоня оригинал, така че и новия тип мокет ще влезе в употреба.

 

Консервацията е важна, вчера го обсъдих този въпрос с майстора. Ще я направим на края :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, malkiq написа:

Не го мисли за бронята, когато имаш приятели като мен!!!

 

 

Е то хората са казали - без приятели, живота е празен! Малкия е ГОЛЯМ! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, става по най-добрия начин.

Да взема да подхвърля... Абе дали няма да изглежда добре тоя хладилник с бял металик? Още повече, ако няма да е пълен оригинал. На овалния фар бялото поне на мен не ми се струва популярен цвят. Бяха масово светло и тъмно жълти, светлосини, оранжеви, ама баш бели не си спомням да са се срещали често. На кръглия фар и на японките - масово ги имаше бели, а ето, тези от моделни години 1982 и 1983 поне по мои спомени - не.

Ако заложиш на визия с лети джанти, не пречи за един металик. По принцип съм враг на неестествените цветове за стара кола, но навремето Драган от Лада клуба си направи петицата така и изглеждаше много по-добре от всяка друга правоъгълна кутия. Снимката е от 2008, колата отдавна не съществува, но беше наистина красива.

007990846.jpg?r=0

 

Това е във фабричен вид за 1979 от любимия ми каталог за 105S/L (колата реално е 1977, но няма значение, тук не се вижда решетката на задната маска). С 14-ките, с хром и без спойлер. На мене много ама много би ми хванала окото и в оригинал.

skoda%201979%20105l.jpg

 

Бяла овален фар... Има, но едвам намерих:

8057_2011-05-08_13-12-00_87.jpg

 

На овален фар и спойлер няма да се връзват стария тип дръжки.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.