Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Каква е била цената за нов автомобил ŠKODA до 1990г.


Alexandar

Recommended Posts

Първо да кажа, че темата и раздела като цяло са ми много интересни, но съм страшен лаик и обикновенно само чета. Сега обаче, макар че е в страни от темата, не мога да се сдържа да не попитам, каква е тази Шкода до червената 110ка? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 81
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • joro-120L

    27

  • desislav stanev

    25

  • SKODA 105 RS

    10

  • rsk

    5

Най-много писали в темата

преди 42 минути, axel написа:

Първо да кажа, че темата и раздела като цяло са ми много интересни, но съм страшен лаик и обикновенно само чета. Сега обаче, макар че е в страни от темата, не мога да се сдържа да не попитам, каква е тази Шкода до червената 110ка? :)

За коя от двете питаш? Според мен старата е Laurin & Klement , а спортната си е написано на нея - Шкода Суперспорт.

А Жоро е много лош, значи! Изпитва ни?  А участниците тук не наброяваме и един средностатистически училищен клас дори...

Изводът за мен е : по света е пълно с невярна информация!

Аз благодаря на участниците в темата и се радвам, че има толкова знаещи хора !

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти Влади, :)

Няма само за музика да си говорим. Знам, че се вълнуваш и от автомобилен спорт. Аз не чак толкова.

Нормално е да ти направи впечатление спортната линия на някой автомобил. Това е ŠKODA SUPER SPORT 1100.

Не съм подготвен толкова на тема Спортни Шкоди, затова пускам линкове:

 

https://www.skoda-motorsport.com/en/skoda-110-super-sport-bloodthirsty-sportscar/

 

http://www.autosoviet.altervista.org/ENGLISH-automotorusse9-B(skoda2).htm

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 23 минути, desislav stanev написа:

 

А Жоро е много лош, значи! Изпитва ни?  А участниците тук не наброяваме и един средностатистически училищен клас дори...

Изводът за мен е : по света е пълно с невярна информация!

Аз благодаря на участниците в темата и се радвам, че има толкова знаещи хора !

 

 

А ти нямаш ли я зелената библия на Хорст Илинг? Там пише точно, без грешка кое колко е за 120ките.

Като си купих 120ката, първата ми работа беше да си купя и тази книга.

п.п. Невярната информация в интернет е много повече, отколкото в книгите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, joro-120L написа:

 

А ти нямаш ли я зелената библия на Хорст Илинг? Там пише точно, без грешка кое колко е за 120ките.

Като си купих 120ката, първата ми работа беше да си купя и тази книга.

п.п. Невярната информация в интернет е много повече, отколкото в книгите.

Имам я Жоре, даже ми е подарък от Яската от Стара Загора. Имам и синята, по-малката. И на Шкодата имам оригиналната.. 

Не ги знам тези данни наизуст и в детайли. Например степента на сгъстяване на 120-ката не ми е запечатана в ума. Като бях млад (по-скоро малък) знаех всичко, за всички коли, ама млад човек, знаеш, е като попивателна гъба...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, desislav stanev написа:

Имам я Жоре, даже ми е подарък от Яската от Стара Загора. Имам и синята, по-малката. И на Шкодата имам оригиналната.. 

Не ги знам тези данни наизуст и в детайли. Например степента на сгъстяване на 120-ката не ми е запечатана в ума. Като бях млад (по-скоро малък) знаех всичко, за всички коли, ама млад човек, знаеш, е като попивателна гъба...

 

Аз също не помня степен на сгъстяване като цифри. Просто помня, че има разлика в степента на L и LS. А колко е, като се наложи отварям книгата.

Горе пропуснах да напиша - Ти започна първи с изпитването! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, joro-120L написа:

 

Аз също не помня степен на сгъстяване като цифри. Просто помня, че има разлика в степента на L и LS. А колко е, като се наложи отварям книгата.

Горе пропуснах да напиша - Ти започна първи с изпитването! :)

Не, не съм изпитвал, аз имах въпрос, защото се подведох..., но да не се повтарям.

И аз пропуснах горе да напиша - страхотна брошура, завиждам ти за нея! Благодаря, че я сподели тук!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 30 минути, desislav stanev написа:

... пропуснах горе да напиша - страхотна брошура, завиждам ти за нея! Благодаря, че я сподели тук!

 

И аз благодаря. Като се разгъне, става плакат 60/40см.

 

120113920_632171924337382_8408678567938859414_n.jpg.d2103f9e0a2bb31e7ee2f1a0c20c4d5a.jpg

 

120120462_651613638885780_8419472443216164728_n.jpg.11d3a2a1e1f5a3f9ef6717276f1769de.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, joro-120L написа:

... не използвай термина "компресия", когато става въпрос за степен на сгъстяване. Различни неща са...

 

Благодаря за корекцията, Жоро!

Напълно прав си, "компресия" и "сгъстяване" са термини за различни неща.

Хубаво е, че за пореден път обръщаш внимание конкретно на това. Тези детайли са важни!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, joro-120L написа:

Здрасти Влади, :)

Няма само за музика да си говорим. Знам, че се вълнуваш и от автомобилен спорт. Аз не чак толкова.

Нормално е да ти направи впечатление спортната линия на някой автомобил. Това е ŠKODA SUPER SPORT 1100.

Не съм подготвен толкова на тема Спортни Шкоди, затова пускам линкове:

 

https://www.skoda-motorsport.com/en/skoda-110-super-sport-bloodthirsty-sportscar/

 

http://www.autosoviet.altervista.org/ENGLISH-automotorusse9-B(skoda2).htm

Жоро, благодаря ти за линковете. ?

Интересна история има този автомобил, но още по-интересен е втория линк. Шкода имат дори болид от формула.?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, axel написа:

 

Интересна история има този автомобил, но още по-интересен е втория линк. Шкода имат дори болид от формула.?

Да, много е интересна историята на марката, макар и по времето на соца да е изпълена с прототипи. Но вината за това всички я знаем..

Най-много ме изкефиха последните изречения от втория линк? 

 А по темата, колко ли е струвала 110R? Според мен е била малко по-евтина от ВАЗ 2105, а сама по себе си, не е имала аналог сред социалистическите производители. Това е единствения масов спортен автомобил!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 44 минути, desislav stanev написа:

Да, много е интересна историята на марката, макар и по времето на соца да е изпълнена с прототипи. Но вината за това всички я знаем..

Най-много ме изкефиха последните изречения от втория линк? 

 А по темата, колко ли е струвала 110R? Според мен е била малко по-евтина от ВАЗ 2103, а сама по себе си, не е имала аналог сред социалистическите производители. Това е единствения масов спортен автомобил!

Моят пост е нелеп, самоцитирам се и си поправям грешките, за модела на Ладата и една правописна(печатна грешка).

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 25.09.2020 г. at 9:42, rsk написа:

 

Благодаря за корекцията, Жоро!

Напълно прав си, "компресия" и "сгъстяване" са термини за различни неща.

Хубаво е, че за пореден път обръщаш внимание конкретно на това. Тези детайли са важни!

 

Благодаря за разбирането.

 

Преди 23 часа, desislav stanev написа:

А по темата, колко ли е струвала 110R? Според мен е била малко по-евтина от ВАЗ 2103, а сама по себе си, не е имала аналог сред социалистическите производители.

 

3e2ca8d2ebe5c4b20b8cc33f4edbae1c-maxresdefault.jpg.4251a104c0a1f6d671695b5beca02449.jpg

 

Може и по-скъпичка да е била.

Много трудна задача. Нищо не мога да намеря за 110R. Цена, като нова.

Поне имаме жокер за 110L. Да я видим нея, спрямо Ладата - 7 600лв.. Ако това е възможно. /цената е към 85г., няма значение/ Аз не се наемам със сметки. Не ми се отдават.

 

На 23.09.2020 г. at 17:38, SKODA 105 RS написа:

За 110L с по-голям двигател и по-добро оборудване е необходимо да се изтеглят до 50 200 корони. По отношение на текущите евро това би било екстремните 16 хиляди евро. Тъй като средната работна заплата тогава беше около 2500 крони, цялата заплата на един член на домакинството трябваше да бъде спестена на 110L за 20 месеца.

 

п.п. В Бг. за 26 месеца вземаш Шкода 100. Да, и 5-6 години чакане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

110R e била към 70 000 крони, ако намеря пак информацията ще посоча с точност.

 

А относно грешките в интернет, оставям тези снимки без коментар ...

Screenshot_20200923-184944_Chrome.thumb.jpg.cd338c16ede006b920a28ac50d093724.jpgScreenshot_20200923-184850_Chrome.thumb.jpg.29edee047578cb7a100d86eeba917394.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 23.09.2020 г. at 17:38, SKODA 105 RS написа:


 

Луксът се плаща

През 1973 г. нормалната Škoda 100 струва 46 хиляди чехословашки крони. За 110L с по-голям двигател и по-добро оборудване е необходимо да се изтеглят до 50 200 корони от матраците. По отношение на текущите евро това би било екстремните 16 хиляди евро. Тъй като средната работна заплата тогава беше около 2500 крони, цялата заплата на един член на домакинството трябваше да бъде спестена на 110L за 20 месеца. И дори парите в ръката ви не гарантираха, че сте стигнали до колата, трябваше да издържите съвета или по-скоро да се запознаете със съвета в дългосрочно ръководство." 

 

 

Пепи, относно последния ти пост - ти ли си оградил фабричния номер на 110-ката с червено и защо?

..Всъщност, да, видях - разлика през '70 и '80-та в киловатите! и в конете. Странно е, да!

Преди 3 часа, joro-120L написа:

 

..Може и по-скъпичка да е била.

Много трудна задача. Нищо не мога да намеря за 110R. Цена, като нова.

Поне имаме жокер за 110L. Да я видим нея, спрямо Ладата - 7 600лв.. Ако това е възможно. /цената е към 85г., няма значение/ Аз не се наемам със сметки. Не ми се отдават.

 

 

п.п. В Бг. за 26 месеца вземаш Шкода 100. Да, и 5-6 години чакане.

Да, точно от жокера на Пепи и аз изхождам за цената. Той вече я спомена де, но за коя година е актуална..?

Набива се на очи, че чешката валута е била точно  X10, спрямо нашата изхождайки от цитираните цени.

Жоро, ти казваш, че Шкода 100 '70/'71 е струвала 4 600лв. В Чехословакия '73 е била 46 000 крони.

Ти даваш цена за Ладата 7 600 през '85-та, но аз мисля, че тя не е много по-различна от цената й през '75-6, защото аз помня цената на 2101 през '76-7, която е  също 6 100, като през '85-та.

Тази логика показва, че Шкода 110R би трябвало да струва  у нас около 7 000лв, към средата на седемдесетте години, хипотетично.

Като цяло, изключително евтино за такъв тип автомобил. Вярно, 110 не е блестяла с кой знае какъв мощен мотор, но визуално и фактически си е масова спортна кола. Ако е била произведена от Porshe например, или от Fiat, би струвала вероятно двойно.

Редактирано от desislav stanev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Деско приемам ти разсъжденията за логични. Не мога да предвидя все пак, дали Ерката щеше да е 7 000лв.

И 110LS не е за подценяване. Четириврат седан с мн. добър интериор, различен от останалите. Семеен автомобил.

Но са произведени малко бройки - около 50 000. Няма как да ни огрее всички.

Сега разбрах защо не са се внасяли другите модели на Шкода. Защото при тези евтини Шкоди нямаше кой да купува ВАЗ.:)

Жигулито си беше 6 100. Даже имаше виц - за 6000лв. парно и за 100лв. кола. Страшно парно имат.

Ако ограденото с червено е номер на рама, то 80та г. е с по-малък номер на рама.

Но, това все пак е документ. Ако има грешки, те са в него. Не в интернет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ограденото в червено е номер на двигател.

Тук има инфо при какви параметри се мери мощността по SAE и по DIN и става ясно защо има такава осезаема разлика

 

http://www.skoda110r.com/view.php?cisloclanku=2005090803&stromhlmenu=5

 

Ето малко инфо за 110R:

 

"Цената през 1973 г. е 78 000 CZK, докато производствените разходи за колата достигат 34 281 CZK и определят цената на едро на 38 420 CZK. За сравнение: Škoda 100, от друга страна, се продаваше изключително в списъка на чакащите и струва 56 750 CZK. Изискванията на чуждестранните търговци на автомобили Škoda принудиха завода да направи някои по-късни незначителни модификации. Покривът от изкуствена кожа, отопляемото задно стъкло и алуминиевите джанти (само за износ) много помогнаха на колата"

 

 

Още 2 снимки, от преди няколко дни на 1100 GT, да се види, че и там има разлики ? ABREX ще пускат серия с този модел.

FB_IMG_1601150721741.thumb.jpg.b2d03ebf6957a0cdb8bd06a8125c0fa0.jpgFB_IMG_1601151620211.thumb.jpg.bae392fbb86ee3ca6a85f7774c1b9612.jpgFB_IMG_1601150725873.thumb.jpg.e39183376b9611ec626a272ecac3c758.jpg

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето цените в Чехословакия за 1974г.

ceny_aut_1974_mototechna.jpg

 

Шкода 110ЛС е струвала с 1000 крони повече от базовото Жигули 2101. 110Р е била 79100крони спрямо 74900 за Лада 1500. Татрата е в друга категория - струвала е колкото две Волги 24. У нас ВАЗ 2101 е била 6100, 2103 - 7600, а ГАЗ-24 - 9200лв.

 

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

По темата. През 1978г., когато баща ми купи 120L след 3,5 години чакане цените бяха:

105S – 5800 лв. еднократна доставка през март 1978

105L – 6000 лв.

120L – 6400 лв.

 

Заплатите бяха 200 –300 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 24.11.2020 г. at 20:43, raicho написа:

По темата. През 1978г., когато баща ми купи 120L след 3,5 години чакане цените бяха:

105S – 5800 лв. еднократна доставка през март 1978

105L – 6000 лв.

120L – 6400 лв.

 

Заплатите бяха 200 –300 лв.

Интересна информация, поне за мен! Какъв цвят беше 120-ката ви? Тъмно синя??

Не знам, но имам чувството, че този цвят е първият, който съм видял на 120, а първото такова купе, кето видях, беше 105S - бяла.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък имам спомен, че тъмно синьо се появи на Шкодите след 80та г. С 13ки джантите.

От първите съм виждал бели и светло бежово.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.