Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Марта > [ŠKODA 130L]


roodnb

Recommended Posts

Лека полека и нещата си отиват към бой, както се пееше в една песен. ? ? 

 

Добре дошъл, само не разбрах с кой полет кацна?! ?

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 182
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • roodnb

    69

  • joro-120L

    22

  • malkiq

    18

  • __smirnoff__

    16

И така , както казва мъдрата прабългарска поговорка от времето на хан Аспарух около рожденния му ден - Винаги , някой , някъде реже нещо с флекс.
И както ще разберете явно последните 7 дни са дните с намаление на дискове за флекс , та се възползвахме от тази промоция.

Както знаете , а може и да не знаете , но идеята на Марта е да е в оригинален вид 130-ка , но ниска , до колкото е възможно. Не знам дали тези резултати са до колкото е възможно , но за сега са задоволителни.

 

Та предната Събота , Коце вика няма да работя идвай. И аз дойдох.
В крайна сметка текущата равносметка е 2 намотки отпред и 2 отзад. Колата не ми харесва как седи , затова ще резна утре още 0.5 отпред. Искам предницата и задницата да са на 1 ниво , а не предницата да стърчи.

 

И така преди да започне деня , решихме ,че е редно да видим аджеба как ще и тича ЛР пакета . Както е видно , тунинга е на изключително високо ново. Пичовете от Шкода на Дакар , както и Ян Копецки , могат само да завиждат !

IMG_8815.thumb.JPG.3fd1e9c946b7da3eacaf5080ea08e2d1.JPG

 

После последва тежко гъзене отпред/отзад/отляво/отдясно/отдолу/ и огоре. Включително по едно време така се бяхме омотали с Коце докато се борехме с на стаб щангата захватите , че от някой филм за възрастни в участието на 2-ма мъже и една жена , щяха да ни завидят :D

IMG_8841.JPG.e66c3a67d2807d713335fc904931ab76.JPG


Показно как се реже !

IMG_8840.thumb.JPG.8a8aec6797cce220680e50ce1028c15e.JPG

 

И дъжд  ни валя няколко пъти , нооо може ли 1 дъжд да спре българския тунер да си отреже пружините най-безцеремонно ? Гаража порастна с още 2 квадрата!

 

IMG_8819.thumb.JPG.f6ce08bad722f4ce6d83200eb118852e.JPG

 

IMG_8845.JPG.5307091134b1b8b2f30c7f30bf1cd3d6.JPG

 

И накрая резултата отпред и отзад. Може да сравните разликата с по-горната снимка :D

IMG_8835.thumb.JPG.f3d6f4822ddf2b70e74a50ef294fd215.JPG

 

 

Поздрави и лека вечер на всички :)

 

  • Одобрявам 7
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам калобраните май са отпаднали? По принцип не съм фен на такъв тип тунЕк, но мисля, че не сте прекалили и се е получо добре. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На това купе просто му отива да е ниско, няма какво да се лъжем! Визията е абсолютно различна, и много ми харесва!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, ghost_rider написа:

Гледам калобраните май са отпаднали? По принцип не съм фен на такъв тип тунЕк, но мисля, че не сте прекалили и се е получо добре. 

Мда , калобраните отпаднаха, не планувам да я карам в дъжд и кал :) 

Като цяло знам , че подобни интервенции пораждат смесени чувства, но на мен така ми харесва, искам джантата да си напълни калника. Пък и имам 1 комплект резервни пружини , ако се наложи да стане пак висока ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, roodnb написа:

И накрая резултата отпред и отзад. Може да сравните разликата с по-горната снимка :D

IMG_8835.thumb.JPG.f3d6f4822ddf2b70e74a50ef294fd215.JPG

 

 

Поздрави и лека вечер на всички :)

 

Това място явно е отредено за такива снимки ?

20190316_141855.thumb.jpg.2a650a968738defe0b9896a4c0083b1a.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, SKODA 105 RS написа:

Това място явно е отредено за такива снимки ?

 

хахаха да има нещо вярно :D , кой ще е следващия се пита сега :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, roodnb написа:

хахаха да има нещо вярно :D , кой ще е следващия се пита сега :D

Аз знам , ама няма да кажа :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка вчера резнах още 0.5 намотки и колата застана точно така както исках да застане. Към момента ще е с това окачване. В бъдеще планирам да събера изцяло чисто нов мост с нови амортесьори , нови ниски/твърди пружини , както и всички тампончета. Тогава ще дойдат и новите апрати с дискове и накладки :) 

 

И за финал , снимката , която вече качих в темата за календара , но след лек едит от страна на Патрик @SKODA 105 RS

 

BE440581-29F5-4F87-848F-55BEDD51C057.thumb.jpeg.12affb5334d00d265a0cd539d6c6911b.jpeg

 

гледам я и страшно много ми харесва ! 

  • Одобрявам 6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 47 минути, Rosen Raychev написа:

Стойката е страшна?

С нетърпение чакам да я видя и наживо?

Живот и здраве на Първенец :) , но не се заблуждавай , боята и е много зле , но по снимките не си личи :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...

Здравейте на всички :)

От бая време не съм писъл в темата , а пък не е като да няма развитие про проекта , но както предполагам знаете , понякога в проектите има периоди на застой и точно такъв беше периода Май-Ноемви.

 

Както и да е, застояат в общи линии приключи и малко се задвижиха нещата , та реших да ви споделя.

 

Нещата потръгнаха отново някъде Ноември , когато един ден просто ми щукна и отидох да си купя предни вентилирани дискове. Както знаете спирачните апарати бяха подготвени за такива.

Патрик @SKODA 105 RS, беше направил доста стабилно пручване , кои дискове са най-близо до заводските размери и бая време се назландисвах , та накрая отидох и ги купих. Дисковете са от Ауди 80 .

Та купих дискове и веднага при стругаря . Той от своя страна разшири централния отвор , намали им диаметъра ( защото бях с около 2 мм по-голям диаметър от заводските) , разпроби ги за монтаж към главината.
До тък добре но само това не бе достатъчно. Намалихме и диаметъра на главините защото , както ще видите по-долу от снимките апарата реално нямаше как да се захване.


И в крайна сметка нещата паснаха. Естесвено бяха закупени чисто нове конусни лагери , и също така нова смазка. Тук искам да благодаря на Момчил @m_g за помоща по набавяне на смазка Мобил , същата , която той е ползвал за неговите главини.

 

Главините преди :

IMG_9761.thumb.JPG.423f89b31a62d2613a59b73db83a0d67.JPG

 

Главините след :

 

IMG_9659.thumb.JPG.9eac02fd8126a39ec4a59a2b1e6506a7.JPG

 

Накладките

 

IMG_9757.thumb.JPG.59240e28d9b0ab71e11f695064cae12f.JPG

 

Така , и започнах да сглобявам , но се оказа ,че супорта леко опира в диска и се наложи да отнема малко матр'ял от него

 

IMG_9656.thumb.JPG.f6e46c40f1dba7ae81134b0266b31fc6.JPG

 

Реално двете уши само опираха и то мн леко в диска.

 

диска и апарата :

 

IMG_9654.thumb.JPG.d8493baacfa225c4460070eff315b21f.JPG

 

IMG_9758.thumb.JPG.271750a4f32a63d3734148471ba2b07a.JPG

IMG_9759.thumb.JPG.8f69027682658c0cccb04e877ce7b368.JPG

 

 

До тук добре , събрах шенкелите с дисковете , апаратите и те застанаха :) , ред е да продължим със окачването.

 

Та , понеже от 130-ката магарето беше много зле , успях да с сдобия с чисто ново такова , както и нови долни носачи.
Естествено искам да подчертая ,че всички тампони и втулки , както и осите на носачите са нови и шенкелните болтове , а да да не забравя и пружините :)
Това , което не е ново бе изпясъкоструено обработено против ръжда , грундирано и боядисано основно от мен , с изкючение на горните носачи , който минаха на прахови , защото те не бяха нови.
Тук искам да благодаря на Коце @malkiq за това ,че се измъчи с набиването на тампоните на горните носачи и също така със втулките на шенкелите , които освен ,че се набиват а и се райбероват

 

IMG_9657.thumb.JPG.c5ddbec44bf2eb069faccc27ef82bd03.JPG

 

IMG_9673.thumb.JPG.77a9a206898f4506a28cbcdc6860fc0d.JPG

 

IMG_9752.thumb.JPG.99d2ce15678a8a44e2c4fcd62b21696c.JPG

 

 

273715216_960340631290534_2480884684342944716_n.thumb.jpg.30863500a99830a1988dce9b4dcc788b.jpg

 

ии сега редно е всичко да си дойде по местата , но нека не забравяме и пружините :) спортни ниски чешко производство за 120 :)

 

273585236_701954554304431_852118589104330228_n.thumb.jpg.b2a80e2758ca509c721558be2ffe8157.jpg

 

И ето едно сглобено окачване :)

 

273266234_1043951669795674_1941554027261082617_n.thumb.jpg.e043f29427620af3146835367d1c6ba3.jpg

 

 

 

Истината е ,че освен движението по окачването , което все още очаква ревизираната кормилна рейка и амортесьори , които са в процес на случване , има и развитие по двигателя , но за това се надявам да пиша в идния месец .

 

Поздрави и лека вечер на всички.

 

 

 

 

  • Одобрявам 13
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В този раздел постовете са все по-голяма рядкост, но пък за сметка на това са все по стойностни и интересни. Поздрави за целият положен труд и вложено старание в проекта!

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хванали сме се на хорото , играем го до края . Пък и лично на мен ми доставя голямо удоволствие при постигнат краен резултат :) , въпреки всичките перипетии на почти всяка крачка :) 

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересен е един друг факт! 

Правя колата на Боре и казвам тук ще работя безкомпромисно и всичко се прави така както трябва. 

Помагам на Данчо, основно със съвети и минималните знания които имам и въпреки, че от самото начало го обеждавам да не се захваща със задномоторки, той си я прави както трябва. 

Е а са кажете ми, що така се получава... Всички коли в които имам някакво участие, стават яки тупалчета, а мойте... Неее... Явно ме бива в даването на акъл, а не в правенето... 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, malkiq написа:

Интересен е един друг факт! 

Правя колата на Боре и казвам тук ще работя безкомпромисно и всичко се прави така както трябва. 

Помагам на Данчо, основно със съвети и минималните знания които имам и въпреки, че от самото начало го обеждавам да не се захваща със задномоторки, той си я прави както трябва. 

Е а са кажете ми, що така се получава... Всички коли в които имам някакво участие, стават яки тупалчета, а мойте... Неее... Явно ме бива в даването на акъл, а не в правенето... 

Неее, просто от чуждите не остава време за твоите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, SKODA 105 RS написа:

В този раздел постовете са все по-голяма рядкост, но пък за сметка на това са все по стойностни и интересни. Поздрави за целият положен труд и вложено старание в проекта!

 

Да кажа нещо и от името на страничните наблюдатели.:)

"Лайковете" заместват доста писане и постове. По този начин темата стои по-синтезирана и прегледна. А щом няма намеси, означава, че авторът е на правилния път.

Истинско удоволствие е да се наблюдава как се работи чисто, подредено, с отворен наръчник за експлоатация, чист, без омазани с машинно масло страници и нещата се реставрират до последния болт и детайл.

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 25 минути, joro-120L написа:

 

с отворен наръчник за експлоатация, чист, без омазани с машинно масло страници ...

Жоре , аз даже си имам 2 , един доста запазен със ел схемата и един за работа с него :D
 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Данчо, момче младо. Начина по който подхождаш дори към най-малкия детайл, мерака, който влагаш в целия проект и снимките и описанието, които споделяш с нас, правят темата уникална, а постигнатото по колата - достойно за един голям поклон! Колкото и пъти да преглеждам темата и да се радвам на снимките, няма да ми омръзне. С нетърпение очаквам да видя Марта в движение и в цялата й прелест, както и да ти стисна ръката за това, което правиш по този вълнуващ и неповторим проект.

 

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Привет на всички отново :)

В този пост с няколко думи и няколко сними ще пиша за рейката. След това в друг пост ще изпиша и за мотора цялата сага :)

Та за рейката.

напълно ревизирана , с нови гарнитури , тялото  беше минато на пясък , след което грунд и алуминиева ( уж ) боя.
раменете бяха минати през теленета четка до блясък , защото освен с повърхностна ръжда бяха намазани и с няква гняс ..

Маншоните бяха здрави и за това бяха старателно почистени и обезмаслени.
Естесвено след всичко това , беше налята и нова хидравлична течност

 

IMG_9804_heic.thumb.jpg.979d89ea4b48dc50bc11b4c297b63c07.jpg

 

IMG_9825_heic.thumb.jpg.0cce6d43665f8f8bd758d6b762340ace.jpg

 

IMG_9824_heic.thumb.jpg.670f8c3ca91843db2b97009eef4cd3bd.jpg

 

IMG_9823_heic.thumb.jpg.eabbd58b6f632f1616514847b66c484f.jpg

 

IMG_9822_heic.thumb.jpg.4f58f7cbc6e46c236e95357cb323d3ba.jpg

 

IMG_9898.thumb.JPG.4eacc1d3575aa829fabe2f54ef9f7bbf.JPG

 



Малко по-късно днес следва и посет номер 2 , който и ще е доста по-дълъг :)

 

 

 

  • Одобрявам 10
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така ,
 

Сега , да поговорим за двигателя.

Както повечето от вас знаят , преди около година и кусур , може би вече към 2 отиват , се заех с не леката задача да реставрирам двигателя от 130-ковия донор.

За тези от вас , които не знаят , при тези двигатели не е трудно да намери човек напримерн , гарнитури / семеринги , биелни лагери , уплътнениица нито пък да мине картера на пясък и сякви такива дреболии.
Трудното е да се снабди човек със Ризи-Бутала-Сегменти на галено РБС и основни лагери.

 

Та , в по-горни постове бях качвал снимки на изчистени детайли , на лъснат вал с кобилици и наистина това беше лесната част. Трудното дойде , когато най-сетне се реших да почна да търся РБС + основни лагери.
Ами то хубаво ама няма , и под няма разбирайте няма-няма-няма.  И така от нямане-та нямане , дойде 1 момент , в който си казах : тоя мотор вече се заседя доста ще го събирам с квото имам и да се свършва.
Тук ще вметна 2 нещица :

1. Миналата година Март , припалих колата и скочих до Бургас , от където купих още 1 стар 130-ков мотор.

2.Пак миналата година около септември се свързах с 1 човек , който има хора из Европа и успява да намери редки чаркаля.

Та бях говорил с въпровсния човек , но и неговите хора нищо не можеха да намерят. И в един моемнт си викам - еми кот такоа ся , събираме с каквото имаме. Малко след този момент обаче получавам обаждане от въпросния господин , който ми казва ,че има 130-кови РБС в Словакия. Човека там обаче праща след като му се пратят пари по банка. Както се досещате , ситуацията е пращаш едни не малко пари и каквото стане.
Не ми се искаше много така да процедирам , обаче както знаете , болен на легло се *** най-добре.
Та преведох аз едни пари и зачаках. И така почаках си аз 1 месец , но ти да видиш РБС за 130 чисто нови взеха че дойдоха.  За нещастие обаче , 3 от маслените сегмента при транспорта бяха строшени , но пък всичко друго е чисто ново. Знам ,че не е приятно , но в този момент вече нямам избор и играя с 3 от старите маслени сегмента. Колкото затварят толкова.


Така so far so good , или както казал тоя дето скочил от 32-рия на 8-мия - до тук добре.

Идва следващия препъни камък - основните лагери.

Говорим си един ден с @malkiq и той вика : Брат , не върви ся с нови РБС и старите лагери. И е така , ама лагери от къде ?

За тези , които не знаят коляновият вал на 130-ковия мотор е една идея по различен от този на 120. Съответно основните лагери за 120 - йок.
Нови лагери за 130 - йок.

Още от самото начало Патрик @SKODA 105 RS беше казал , че един румънец реставрайки 130-ков мотор , поради същата причина ( липса на лагери ) е намерил решение и то е :

1. Купуват се фелициеви 136 лагери - които лягат на вала.

2. Само че 136 лагери са с по-дебели стени от тези на 130 - съответно не лягат в леглата на блока.

3. Носите си блока да човек , който знае какво прави. В този случай едни пичове в Доброславци. та те понеже знаят какво правят , разпилват ( или разстъргват/ струговат ) не знам , кой точно би бил правилния глагол , та разпилват леглата на блока , така ,че да могат да легнат фелициевите лагери.
4. Воала решавате си проблема с липсата на лагери. Факт е че услугата си струваше парите и факт ,че отне време , но е факт че в крайна сметка имам шлайфан вал с нови лагери , и нови РБС.

 

И така остана и последната стъпка , която тук обаче все пак има решения - втулките на биелите, защото все пак не върви ново всичко и стари вече износени втулки нали ? :D
Намерих втулки ( ако не намерите такива , то и вече почти няма , решението е нови биели ), обаче новите втулки трябва да бъдят райберовани ( ако си намерите нови биели , втулките вече са райберовани ).

Занесох биелите и втулките в Балкан Стар , където хората си разбират от работаа и за 2 дена бяха готови.

 

Относно другите компоненти. :
1. Бензиновата помпа бе ревизирана - почистена , нова мембрана , нова цедка в казанчето

2. Термостата - почиестен не само външно ами и вътрешно от котления камък и ръжди. Естесвено и нов термостат !

3. Водната помпа - почистена вътре-вън , нови лагери , нов фибер , перката мината на пясък ( само турбината без вала ) , нови гарнитури. освен това ролката бе също мината на пясък , после грунд - водна шкурка 2000 - боля. Гладка е като бебешко дупе

4. картер на пясък , както и ламарината в него

5. чисто нова верига.

6. олекотена шайба колянов вал

7. всичко друго , бе старателно почистено от нагари и масла ръждица и каквото се сетите още . с две думи всичко свети :D

Така , в общи линии това е историята до този момент. смея да кажа ,че съм готов да сглобявам мотор. Нещо , което се надявам да се случи съвсем скоро а до тогава , ще имате време да прочетете днешните 2 поста и да разгледате снимковия матр'ял

 

IMG_9937.thumb.jpg.d366b13adb13e2959e74e36e530ae0eb.jpg

 

IMG_9941.thumb.jpg.474ce26bd945e60fef6aa06f3b51b818.jpg

 

IMG_9942.thumb.jpg.0aee3af28b20f27b830fcdf6e7debbcd.jpg

 

 

IMG_9945.thumb.jpg.21a41964cfd7d03d6db23d000dc723b6.jpg

 

 

Поздрави :)

 

  • Одобрявам 14
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет на всички :)

 

Минавам за един кратък анонс :)

 

1-во искам да благодаря на @m_g , за това че успя да ми помогне и намери цял комплект , чисто нови маслени сегменти :) . Нещо , което аз смятах за невъзможно , но пък добре че съм грешал .

 

2F9967DE-BA6B-4166-B665-B94F1B1B4EA8.thumb.jpeg.76e1d414cbd8213a1cf35431edbbe722.jpeg

 

 

 

След което вчера отментахме малко работа @malkiq следобедно-вечерно :)

 

Малко изравняване на грамажите

CF863E44-2C72-497E-BF3C-2073426A2238.thumb.jpeg.7fbfe54c0592a78897cfe13d6bb2223e.jpeg

 

и резултата към момента :)

 

84432B06-8167-4679-A82E-67EDA62C4ED9.thumb.jpeg.120d452e6f703250c888fe1ad8c0fee5.jpeg

 

надявам се съвсем скоро , всички да го накичим и с останалите чаркаля ?

 

Поздрави ма всички 

  • Одобрявам 10
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами господа ? имаме го!

 

имам още малко работа по периферията , но пък до тогава , може да метнете по едно око на видеото ?

 


 

огромни благодарности на Коце @malkiq за помоща и акъла. Обещавам да ги предам нататък , когато се наложи!

 

 

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 15
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.