Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Felicia ll L&K - Проект


Rosen Raychev

Recommended Posts

Преди 9 часа, joro-120L написа:

Роска, като те гледам теб и темите-проекти в задномоторния свят, тези Шкодаджии всичките все перфекционисти са! Всички от една порода са. Не знам. Взаимно ли си влияете. Разпространява се някакъв заразителен пример ли. Всеки се старае да прави нещата по най-добрия начин и да изглеждат добре. Кеф е да се наблюдават такива хора как работят

Благодаря! Сега, много съм далеч от перфектното, но според финансовите възможности ще се опитам да я докарам до някъде. Пак казвам, че това е колата, на която да се науча и да видя как стават някои неща. Баща ми още преди няколко години ми обеща, че докато съвсем не спре, ще я държи, за да я ползвам като първа кола?

 

преди 35 минути, kukumitcin написа:

А относно изолацията , като се решиш пиши ще помагам. Аз скоро ще правя вратите и ако имаш време може дойдеш да видиш процеса.

Разбира се, само казваш кога?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 117
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Rosen Raychev

    55

  • The Best Forman

    21

  • joro-120L

    5

  • __smirnoff__

    5

преди 54 минути, Rosen Raychev написа:

... Сега, много съм далеч от перфектното, но според финансовите възможности ще се опитам да я докарам до някъде. Пак казвам, че това е колата, на която да се науча и да видя как стават някои неща...

 

Не ти липсва скромност и самокритичност. :) Виждам каква ти е базата/колата/ и това го имам предвид.

"Не всичко е пари, приятелю, не всичко е пари!" , както се пее в една песен на Лили Иванова.

Важното е да ти работи въображението, чувството за импровизация, сръчността да я имаш. Да намираш изход от трудни и неразрешими на пръв поглед ситуации. Или, с малко усилия да постигаш ефектни резултати, като знаеш къде и как да пипнеш. А тези качества се възпитават точно, като се захванеш с такива бараки и скрапове. С нови коли и нови части, лесно се работи.

 

Преди 1 час, Rosen Raychev написа:

...Баща ми още преди няколко години ми обеща, че докато съвсем не спре, ще я държи, за да я ползвам като първа кола?

 

Кога ще я подкараш официално. Тоест, кога навършваше 18, че забравих.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 36 минути, joro-120L написа:

Не ти липсва скромност и самокритичност. :) Виждам каква ти е базата/колата/ и това го имам предвид.

"Не всичко е пари, приятелю, не всичко е пари!" , както се пее в една песен на Лили Иванова.

Важното е да ти работи въображението, чувството за импровизация, сръчността да я имаш. Да намираш изход от трудни и неразрешими на пръв поглед ситуации. Или, с малко усилия да постигаш ефектни резултати, като знаеш къде и как да пипнеш. А тези качества се възпитават точно, като се захванеш с такива бараки и скрапове. С нови коли и нови части, лесно се работи.

Съгласен съм? Въртят ми се разни идеи в главата и времето ще покаже дали ще се случат или не... 

преди 36 минути, joro-120L написа:

Кога ще я подкараш официално. Тоест, кога навършваше 18, че забравих.

 

Краят я на ноември 2023г. Колкото наближава, толкова имам чувството, че е по- далече?

Редактирано от Rosen Raychev
  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не можах да се ориентирам, ама прочетох за изолация, та да споделя опита ми по темата. Има една фирма Изолайн в София на 7-ми километър на Цариградско шосе зад Офис Уан, която продава разни изолации. През годините съм взимал и съм лепил по мои и не само мои коли и се е получавало добре.

ЛИНК

 

Има без нищо, има с алуминиево фолио - за моторния отсек и с метализирано фолио (с универсално приложение). Самата микропореста гума е със затворена структура и не попива вода, което е повече от важно. В общия случай за подове и врати - лепиш битумни плоскости и отгоре слагаш въпросната изолация, която е самозалепваща и лепи яко - гумата се къса, лепилото не се отлепва.

 

Примерно като си правих Волгата М-21. Тя на пода оригинално е с битум и картон отгоре над битума под мокета. Старият стопанин беше залял допълнително пода с разтопен асфалт. Явно е добарал битум от пътното и давай - да има. Хванах да го чопля, оказа се дебел над 1 пръст - няма махане. Отдолу ламарината естествено си беше здрава. Пльокнах от тия изолации с металния лист за по-здраво и сега Волгата ми е определено по-тиха примерно от Шкодата. Не е нова кола, ама си се пътува приятно.

От по-тънката съм лепил на тавана. Фабрично е било картон, сега микропорестата върши отлична работа. Като вали не дрънчи. А ламарината не е свръх дебела, колкото и да е стара Волга. Да е 0,6-0,7. Трудно се криви заради изпъкналата форма.

  • Благодаря 2
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчил е прав за самозалепваща изолация - правил съм две коли с такава и разликите са(бяха де) осезаеми. Това с подложката за ламинат ми е малко.... странно, но отчитам и финансовата страна на нещата.

Има и същата микропореста гума с армирано метално покритие, което е още по-добре за пода, защото армировката пази фолиото да не се къса като го газиш. Също така е препоръчително да не се лепи при много студено време, за да може лепилото да хване хубаво навсякъде. За трудно достъпни места може да се ползва същият материал, но не самозалепващ, а се използва специално лепило приличащо на Хелметекс (продава се в същите магазини), което се нанася предварително (10 минути) и позволява наместване и корекции.

Поздрави

 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подложката за ламинат, доколкото съм виждал, е тънка - 2-3мм. Каквото и да като материал, няма да изолира бог знае колко. Трябва си материал. Колкото повече - толкова повече изолира. Тия изолации дето ги споменавам, са турски и не са скъпи, ама изобщо. Нещо по-марково има по магазините за аудиосистеми, но там цифрите са други.

10мм с фолийце ти е 24лв с ДДС за м2. Да ти трябват , да ти трябват - 8м2, ако не е и много. Може да почнеш по със малко - примерно отпред в краката.

Като сложиш и някакъв леплив битумен лист под гумата, абе отива си на едни 300лв за цялото упражнение и то всичко ще е направи си сам..

Не знам Фелицията с какво е от завода. Старите са с кечета, които попиват вода и това е смърт за ламарините.

Редактирано от m_g
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фелицията под мокета има такава вата:

image.png.7191cfe91688c73911d218cadce6bc8d.png

и на места с нещо като тънки листове битум(вратите, пода на багажника и пода под краката). 
Цялата идея ми беше пробата понеже, както каза Чавдар, е евтино и исках да видя ефекта. В темата на Иво пише, а и сам се убедих, че има промяна, макар и не добра колкото на предложените по-горе видове изолации. 

 

Честно казано все още не съм решил изцяло, че искам да влагам голяма сума пари точно в това купе заради удара преди 2 години (може да се издърпа, да се направи добре и нетолкова забележимо, но аз ще си го знам и ще ме тормози:)). Точно затова повечето от нещата, които правя са или за да видя как се прави, или са такива, които могат евентуално да се пренесат на друга кола, както е станало с фелицията на Пейо преди години. Не знам, времето ще покаже какво ще се случва нататък:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По повод подложката за ламинат - това е перфектната изолация на вратата под кората .. два пъти вече облепям коли и спира да пуска вода през вратите .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, The Best Forman написа:

По повод подложката за ламинат - това е перфектната изолация на вратата под кората .. два пъти вече облепям коли и спира да пуска вода през вратите .

Това и на моята кола някой, някога го е правил и върши работа против вода, но предвид типа на материала не е подходящ за шумоизилация. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, Rosen Raychev написа:

 

Честно казано все още не съм решил изцяло, че искам да влагам голяма сума пари точно в това купе заради удара преди 2 години (може да се издърпа, да се направи добре и нетолкова забележимо, но аз ще си го знам и ще ме тормози:)). Точно затова повечето от нещата, които правя са или за да видя как се прави, или са такива, които могат евентуално да се пренесат на друга кола, както е станало с фелицията на Пейо преди години. Не знам, времето ще покаже какво ще се случва нататък:)

Ми то трудно ще намериш по-читаво купе вече. Освен ако не я ползваш само за стенд за обучение преди да смениш марката/модела си струва да ти я изпънат - после пак ще я правиш от нулата, ама вече ще знаеш кое и как ?

Само не я боядисвай бяла в бъдеще, че бай Генчо @The Best Forman (върл фен на белите Фелиции) ще те заплюе, ще се отрече от теб в Държавен вестник и ще те обвини в ерес и разкол ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ай сега , приказки от свой човек .. добре , че се запознахме с Роско , че със сигурност щеше да ти се върже ?

Инак да , белия цвят (или липсата на цвят) ми е любим и още се ядосвам, че не взех бяла Фабия ???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За момента това сиво на колата си ми харесва:)
Иначе започвам да си мисля, че хората, които се захващат и се интересуват от коли започват на някакъв етап да страдат от една болест, изявяваща се в купуването на всякакви щуротии, които даже няма да им потрябват...:)
Та мисълта ми е, че от днес си имам кутийка за крушки и бушони:

IMG_20220417_171311.thumb.jpg.b076e90970358a7616251a1b5dbcc7f0.jpg

 

IMG_20220417_171505.thumb.jpg.b0c9096d4000a62c16a40822315247cb.jpg

 

Различна е, но много прилича на тази от каталога на фелицията и сигурно няма нужда да обяснявам, че покупката беше само заради стикера...
 

99890703_.thumb.jpg.bdfc69034762cf792a7aaae3d2ab2dc5.jpg

 

... а като бонус имам още един резервен скоростомер и няколко други боклучки:)

IMG_20220417_171631.thumb.jpg.d2b2009ffeb3ad8791699de8821a272d.jpg

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако успееш да я запазиш още 20-30 години , ще е много апетитна за колекционерите в комплект с този комплект оригинални резервни крушки и бушони .. до тогава ще си живееш с мисълта , че си купил нещо ненужно.

Колкото до километража - до колкото съм запознат е доста подобрена версия (от немците) , но не е ремонтируем , както при Фаворит , но това си мислят немците .. успях да ремонтирам такъв на Голф 2 ?

Та и той може да ти влезе в употреба ако оригиналния реши да те предаде ..  добри покупки си направил , да са ти честити!

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, The Best Forman написа:

Ако успееш да я запазиш още 20-30 години , ще е много апетитна за колекционерите в комплект с този комплект оригинални резервни крушки и бушони .. до тогава ще си живееш с мисълта , че си купил нещо ненужно.

Колкото до километража - до колкото съм запознат е доста подобрена версия (от немците) , но не е ремонтируем , както при Фаворит , но това си мислят немците .. успях да ремонтирам такъв на Голф 2 ?

Та и той може да ти влезе в употреба ако оригиналния реши да те предаде ..  добри покупки си направил , да са ти честити!

 

Тя не е баш оригинална, понеже вече успях да я намеря и нова, но пък доста прилича и мисля, че е добро попълнение към колата:

https://www.narva.sk/narva-sada-ziaroviek-skoda-felicia_d15724.html 
Даже някъде мернах за октавия и фаворит
А колкото до километража, като е купувана колата 2008г., той не е функционирал. Баща ми е ходил на майстор, който след поправката му казал, че ако нещо стане пак, нямало да може да се отвори втори път. Затова си имам цял километраж в мазата, а този е трети, ей така да има:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Здравейте, по колата не е ставало нищо интересно освен, че преди 2 седмици разбрахме, че четките на алтернатора са заминали и колата замря насред пътя (добре, че тъкмо си стигнахме в града):)
Като един всезнайко реших, че трябва да се вади и самия алтернатор, за да се извърши ремонта и от работа за 10мин го обърнах на няколко часа, но нищо... малко упражнения със сваляне и качване на ремъка:)
IMG_20220523_172814.thumb.jpg.faec2bd88ad2cd762e24e854fe8865b9.jpg

 

IMG_20220523_181832.thumb.jpg.e025ec4778a9f97953147ae8a93c5866.jpg

 

А всъщност причината да пиша е една питанка - някой знае ли дали маншонът за багажната врата за фела/фаворит съвпада с такъв на други коли? Моят не прилича на нищо, пък за пореден път се късат кабели и ми прави бели.
За сега намерих само в Аутокели, ако не се лъжа, но 50лв за маншонче с прекарани 5 кабела не давам, затова търся от някоя по-популярна кола.
Тази вечер свалих целия сноп за да подменя кабели, че вече няма място за снадки, и си мисля вместо маншон да ги увия с гофрирана тръба, но все пак да питам първо. Утре може би ще проверя в Косер, но ме съмнява.  

241d9f1s-1920.jpg.31f2c44b4558d1da62ce641586deeb5d.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ползвам такъв тип оплетка за кабелите при радиоуправляемите модели и държи на външни условия, но няма как да уплътни към купето...

От Голф 3 дали няма да свърши работа ? Имам при мен един и утре ако не забравя ще ти снимам маншона.

Screenshot_20220601-220352_Chrome.jpg

Редактирано от kukumitcin
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, kukumitcin написа:

От Голф 3 дали няма да свърши работа ?

По снимки си приличат, с този от 4ката също, но на живо не съм обръщал внимание.

 

преди 8 минути, kukumitcin написа:

Ползвам такъв тип оплетка за кабелите при радиоуправляемите модели и държи на външни условия, но няма как да уплътни към купето...

В магазина ще ги разгледам, първосигнално се сетих за гофрето, защото при двигателя са с такова някои снопове, а за откъм купетото е ясно, че без тиксо няма да минем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да кажа , че онлайн каталога на Аутокели е сбъркан - поръчах веднъж за проба точно този маншон , който според каталога е за Фелиция и като дойде - 1:1 с маншон за Фабия 3 .. преди беше нещо от сорта на 5 лв. От Голф маншоните са къси , та не знам как ще решиш този проблем.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Косера ми казаха да търся по морги, което също ще да е трудно, защото такова здраво съм виждал само на колата на Пейо. 

Питах и в бришкодата, ако някой знае, пък ако не, ще се импровизира. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aз моя маншон след 2 сваляния и качвания го залепих с изолирбанд, писна ми от него. Всичките са скъсани. Кажи ми по - интересно къде ти е обтяжната ролка на ремъка и как се разхлабва? Проверихте ли състоянието на колектора и лагерите? При мен помня че лагера на капака беше заводски запресован с удар в предния капак, (90ампера) Счупих го при опит за смяна , новия капак беше около 150лв и си взех алтернатор от фабия2...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Не съм го отварял, понеже главите на болтовете бяха прецакани, а на ръка като го въртях не усетих да има някакъв проблем с лагери. 

Иначе обтегачът е ролката между климатика и алтернатора(горната стрелка, тази на долната е паразитна) :

Untitled.thumb.jpg.2c946f7728a8dad7ee115f593a549983.jpg.ba544c3386f756e455447bddd2e7de90.jpg

За да се свали ремъка се отхлабва този болт горе до капака на веригата:

IMG_20210226_162421.thumb.jpg.d07272a9dfd082046e839d96a082e9ac.jpg.00eef0466909cd990951e1fed8ca2059.jpg

 

И с голям ключ или в моя случай раздвижен се хваща тази планка (над ролката, вляво от компресора) и се движи напред/назад за да се отхлаби/затегне:

IMG_20210224_181902.thumb.jpg.e95439f92af725ea696003cc6cc9ab55.jpg.69be56908b908f2132501d2fdb569957.jpg

Редактирано от Rosen Raychev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бахти , колко трудно за ремонт са го направили , това ако някой не ми го каже че е там , ще си блъскам главата , докато не сваля мотора... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Минаха няколко месеца  от последното ми включване и реших да разкажа какво се е случило до тук.
Хич не е много, поради липсата на време това лято - изкарах малко над 2 месеца помагайки/пречейки? на момчетата в Автоцентър Люси, като успях да понауча доста неща за това време, ноо за това ще разказвам някой друг път.
Та, решението на скъсаното маншонче на 5тата врата е гофре, поне докато намеря оригиналното и не мисля, че изглежда толкова зле:

 

IMG_20220716_163909.thumb.jpg.f32b391dd3ba40bab6d89d49dcccd11e.jpg

 

Дойде време най - накрая да си монтирам стабилизиращата щанга, която още малко и щях да забравя, че имам:

 

IMG_20220703_172651.thumb.jpg.f395a9ba4c46a46507f23a4bf82b3f45.jpg

 

IMG_20220703_180532.thumb.jpg.320469df51e044dc84062be28eccd26b.jpg

 

След това свалих таблото за пореден път, презапоих го и воала, вече виждаме колко злато разхождаме в резервоара?:

 

IMG_20220629_121402.thumb.jpg.73a3f49531508f5363f98622d3b5a0de.jpg

 

IMG_20220701_165545.thumb.jpg.128c8b5cefad0c937f2f62de40b93a2c.jpg

 

Тъкмо реших, че приключваме за момента, обаче се спука металната тръба  на охладителната течност, която минава до картера - взех си нова. Понеже заради климатика и хидравликата всичко беше навързано доста по-различно, а се наложи да режа нови маркучи, ги прекарах както е оригинално и сега чакам да видя дали това няма да ми изиграе лоша шега, времето ще покаже.

Следващото по списъка беше, така и така имах на разположение сервиз, обслужване - едно масълце, филтри, антифриз. Успоредно с това Ицо от Люси успя да ме отърве от луфта в скоростния лост по познатия от други теми във форума метод.
 

Колата продължи да си седи без да се пипа до преди около седмица, когато излезе на обява една нещастна фелка близо до Пловдив. Тръгнах да разглеждам и хоп - ел. стъкла. Още на следващия ден на бегом до там, разбира се нямаше как и си тръгнах с още боклучки. Разбира се, все пак е мислено от фолксваген, водачите бяха счупени, електрониката по моторите е за боклука, но мен това не ме интересуваше защото на предните врати вече си имам?
Пазех си едни резервни задни ръчни механизми за да ползвам водачите и им присадих пластмасовия водач, който трябва за мотора:

 

IMG_20220926_190613.thumb.jpg.41710d2ba3e3681ede24e9d3ab48021c.jpg

 

След това монтаж във вратата, много ми харесва как седи без разделението на двата прозореца...
 

IMG_20220928_163906.thumb.jpg.50fbae00c62d3b65f064fb0ad4f8ddee.jpg

 

IMG_20220928_163918.thumb.jpg.e2254fc116c643b40a4c6cb834f001b3.jpg

 

И финалният резултат - първата фелка с 4 ел. стъкла в България (или поне първата, която се е похвалила?)

 

 

Електрониката на моторите не работи както трябва на единия, а на другия даже липсва. (някакви разбирачи са правили мизерии с едни релета, но към момента съм закрепил положението и работи) За това преди малко си поръчах същите релета, които ползвах за предните прозорци, тъкмо и да си съвпадат 4те. https://protonbg.bg/modul-rele-oky3012-3-modul-rele-kanali2-512vdc-max250vac-10a-ukom-max30vdc-6769

Освен това остана само да мисля къде ще слагам копчетата, много исках да са скрити вътре в пепелниците, но не се събират...Остава ми варианта да направя дупки в дръжките, но нещо ме спира за сега. Отворен съм към идеи - целта е да изглежда изчистено. В никакъв случай няма да режа корите на вратите (един съсед ми предложи и щях да го ударя?)
Това е за сега, в скоро време ако ми дойде нещо на акъла - пак.

  • Одобрявам 7
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...
  • 2 седмици по-късно...
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.