Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Гориво Марешки


axlrose76

Recommended Posts

Мхм, има там едни показатели на, които трябва да отговарят горивата в ЕС и нашите отговарят! Не че нещо, ама една от лабораториите дет ги изследва тия работи ми е клиент та викам да знам неща от кухнята дет се вика.

Сега, тука говорим за големи партиди горива . Веднъж като стигне в конкретен обект /бензиностанция/ шанс да направят некоя уйдорма винаги има, макар, че е мноооого трудно. Виж нещо с количество да поизлъжат по-става.

Партида, която не отговаря на изикванията на ЕС за горивата просто не може да се пусне в продажба. Та ЕЖК как там бил  мноу убаво па тука било калпаво.айде, моля.

Ако толкова Ви тресе параноята, една от веригите избирателно си прави тестове и на горивата в бензиностанциите. Именно с цел да няма шашарми по обектите. Всеки месец си заплюват 40-50 обекта, зимат проби, изследват. Другия месец - други и така.

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwik3NKN4pzqAhX0RBUIHQUDBXsQFjAAegQIBRAC&url=https%3A%2F%2Fwww.moew.government.bg%2Fstatic%2Fmedia%2Fups%2Ftiny%2FAir_new%2FNaredba%20za%20kachestvoto%20na%20technite%20goriva_2018.pdf&usg=AOvVaw2aOjUJ7PglVjzgLnFAETT5

Е там надолу има едни таблици с показатели , на които горивата ТРЯБВА да отговарят те наистина отговарят.

От там насетне е Фолклор, Митове и Легенди и свободни съчинения.

И ПП да вметна , че всичко кола дето съм карал при мен горят по-малко от заводското, в най-лошия случай=на заводското. Та не е то , Минке, до горива  работата, че да ги мерите как ам" колата горяла по-малко. Смех!

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 59
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Моджо

    11

  • А4и

    8

  • fr1nklyn

    5

  • joro_kem

    4

Най-много писали в темата

Преди 1 час, Моджо написа:

И ПП да вметна , че всичко кола дето съм карал при мен горят по-малко от заводското, в най-лошия случай=на заводското. Та не е то , Минке, до горива  работата, че да ги мерите как ам" колата горяла по-малко. Смех!

 

Ами, да ти кажа Минке, няколко неща...

Не Ти, а Аз зареждам гориво в притежавания от мен автомобил, респективно Аз засичам разхода и наблюдавам/сравнявам поведението му и прочие !

Намам представа, от колко време управляваш автомобил и притежаваш Свидетелство за управление, но Моето е издадено през 1993 година !

За тези години, тъй като се смятам за средно тъп и за полуидиот, а не за безкрайно тъп и за пълен ***, какъвто явно мислиш че съм, малко или много съм се научил как да шофирам, как да си засичам разхода и т.н., и т.н. !

Ако това ще те накара да прогледнеш извън собствения си мироглед и убеждения, мога да отида при колега, който да ми удостовери клетвена декларация, за декларираното в която да нося пълна наказателна отговорност по смисъла на чл.313 от НК, в която декларация да повторя написаното от мен !

Когато казвам, че личният ми автомобил /управляван само и единствено от мен, по почти един и същ маршрут, всеки ден/ харчи повече гориво, когато заредя от дискутираната бензиностанция, значи е така !

Също така когато казвам, че на тази бензиностанция успяват да ми заредят в резервоара повече гориво, от която и да било друга бензиностанция на която съм зареждал, значи е така ! 

А ако ще си разправяме легенди, на мен пък приятели и колеги от Агенция Митници, ако знаеш какви неща са ми разправяли за резервоарите за гориво по разни бензиностанции и за намереното в тях, няма да повярваш, бъди сигурен !

Уви, никой от автомобилите които съм притежавал, не е постигал по-нисък разход от заводски посочения ! Явно, още не съм се научил да управлявам автомобил в паралелна вселена или измерение !

 

Колкото до твърдението Ти - " всичко кола дето съм карал при мен горят по-малко от заводското, в най-лошия случай=на заводското. ", ще го коментирам по твоя начин: Смех, Смех и пак Смех !!!

 

Поздрави ! 

  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, къде видя нещо теб да съм те визирал? Шах. Ама хайде. Аз пък имам СУМПС от 1990, м? 

Над 700 000  км изминати. Та Приказки по телефона на некой младеж.  Както казах в конкретна бензиностанция може да има зулуми, това прочете ли го? Според теб как се доказва качеството на едно гориво? С изследване в лаборатория или с "я си знам колата колко ми гори", за един прЕател питам. А тва, че не можеш да караш така, че да стигаш заводския разход си е твой проблем, мисля си. За разнообразие можеш да спазваш правилата няколко хиляди км и пак пиши. А ако искаш бас? Ма докарам ли под заводския ще се извиниш публично и ще черпиш форума на някоя сбирка. Без да се стискаш. М? И изобщо поста ми беше като коментар на предишния. Ако не си разбрал, че явно не си. А на марешки схемите са други, ма нема да обяснявам. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 22 минути, Моджо написа:

Колега, къде видя нещо теб да съм те визирал? Шах. Ама хайде. Аз пък имам СУМПС от 1990, м? 

Над 700 000  км изминати. Та Приказки по телефона на некой младеж.  Както казах в конкретна бензиностанция може да има зулуми, това прочете ли го? Според теб как се доказва качеството на едно гориво? С изследване в лаборатория или с "я си знам колата колко ми гори", за един прЕател питам. А тва, че не можеш да караш така, че да стигаш заводския разход си е твой проблем, мисля си. За разнообразие можеш да спазваш правилата няколко хиляди км и пак пиши. А ако искаш бас? Ма докарам ли под заводския ще се извиниш публично и ще черпиш форума на някоя сбирка. Без да се стискаш. М? И изобщо поста ми беше като коментар на предишния. Ако не си разбрал, че явно не си. А на марешки схемите са други, ма нема да обяснявам. 

 

Колега, ето в този текст се припознах: "Та не е то , Минке, до горива  работата, че да ги мерите как "там" колата горяла по-малко. Смех!".

Ако кажеш, че не си имал предвид и мен, да го беше написал ! Ако си визирал конкретен пост/потребител, също да го беше написал !

Колкото до спазването на ограниченията, вярвай ми - спазвам ги. Мога да ти изпратя ЕГН, да провериш сам в системата на Пътна полиция, дали имам издадени, камо ли пък - невръчени, фишове и глоби !!!

И пак ти казвам, че разход под заводския, е утопия. Постижим е, но не със спазване на ограниченията, а с мъчене и на автомобила, и на управляващия го. 

И веднага ти давам пример - преди 12 /дванадесет/ години, си направих експеримент. Заредих 56 /петдесет и шест/ литра гориво в 99.99 % празен резервоар на Фолксваген Пасат Б 5.5, 1.9 ТДИ помпа-дюза, 4-Моушън !

И изминах 1280 /хиляда двеста и осемдесет/ километра ! Скорости - от 70 до 90 км/ч ! 

Иииииии, щях да си прережа вените ! Тогава се зарекох - Никога повече ! Но, това не е шофиране при спазване на правилата, а шофиране ПОД допустимата скорост, включително и по магистралата...

Колкото до извиненията и черпенето - Аз винаги стоя зад думите си, така че нямаш проблем !!!

Когато и където кажеш, стига преди това да ме обориш ! 

А, какви са схемите на Марешки, хич не ме вълнува. Вълнува ме единствено, как горивото му се отразява на автомобила ми !

 

Поздрави !

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе човече, аз да не съм Ванга та да знам кой къде ще се припознае. "там" според мен е Чужбина, що реши че е Марешки идея нямам.

Ами да, правилата са такива, скорости 70-90 даже 60-90 (нали, щото има ограничения 60) . За мен пък не е мъчение и няма как да е. И, нали си нотариус, ако не бъркам, 90 не е ДОПУСТИМА, а е максимално разрешена. 50 е допустима, 40 е допустима. Ако ти не знаеш какво значение имат думите и термините в правния мир, бахти нотариуса си. Та така..и понеже си правист човек зимаме една проба от която си искаш бензиностанция и я изследваме. И после ти викаш - Колата не ми върви добре, аз ти вадя "протокол от изпитване", кое ще издържи в съда?

По тая логика познавам геймъри дето ми твърдят, че има разлика между 60 и 100 фпс в некоя игра, при условие, че човешкото око повече от 24 фпс не мое различи. Или ХайФай маниаци дето чуват честоти дето и прилеп не мое ги чуе. И все субективни неща. Пример с масла, с гуми...я турих от тва масло и колата работи мазно,турих от другото - боклук за нищо не става.И това за масла на световни производители. Дето реално само химичен анализ може да им покаже разликите. Ами , съжалявам, ама ако не си Емерсон Фитипалди или Аертон Сена ше фанеш некви нюню разлики на кукуво лято. А за физически невъзможни неща кат тая работа с фпс-тата ако ще дедо Боже да си па нема да усетиш разлика. Ама иди им обясни.

Това първо.

Второ  Кат са толкова калпави деба и горивата оти зареждат там хората бре, нема други бензиностанции ли или какво? Или сички са бедняци и цепат стотинката. Тия дет зареждат там какви са? Идиоти?

А иначе сори ако нещо си се припознал, извинявам се, ама не съм те има предвид. Нито па който и да е. Казах, че поста ми се отнася за предходния пост.

А-аа, а това, че нямаш фишове и глоби нищо не значи. И аз нямам и ко?  Ма мога веднага да ти снимам борда на Шкодата да видиш колко ми е разхода. Оня, за продължителен период от време.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

EBTM-QXAzb5ZnOPUPT5hYfi1laXuKtPr3IOMVD5X

 

Текущия се е нулирал и само на 660 км, ето ти стара снимка , 05,11,2018. Дори не е лятото и е 70/30 смесено извънградско/градско. Със съвсем нормално каране съм я докарвал до 3 и нещо чисто извънградско без магистрала. И то не с каране с 40, а с просто спазване на ограниченията и каране винаги под тях , а не над тях, което е масовото. Па после не можело. Ма производителя дава разход при тия условия и не го интересува ще си режете ли вените щото не можете да карате така. И карането НАД доколкото знам е нарушение, не че на некой му пука. Поне не и докато не пуснат бонус-малус и не сложат камери на всеки ъгъл. Ама Вие, като правист, не би трябвало да подстрекавате раята да кара както и скимне и да обяснявате как сте щели да си режете вените ако спазвате ограниченията. Така ли си вършите служебните задължения ? През просото? Като по-въразстен трябва да давате пример.

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз зареждам на марешки и съм доволен онзи ден пътувах 600 км напълних да я засека октавията с един пасажер и климатик спазване на всички ограничения 4.9л/100км засечено пълно пълно като сипах и около 250 мл двутактово масло и 100 мл барадл бдц 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега /водач на МПС/, 

внимателно прочетох публикувания от Вас пасквил от две части и категорично отказвам да се принизя до нивото на това меко казано словоблудство и да Ви отговарям !

Искам само да ви просветя, че думите “разрешен” и “позволен”, а с оглед на конкретния текст и думата “законен”, са синоними на думата “допустим” !

Оставям колегите четящи в темата, които Вие великодушно наричате “рая”, и която аз уж подстрекавам да извършва нарушения, да си направят съответните изводи !

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В законите, г-не, не се борави със синоними. Както и когато се спори се използват  факти, документи, проверени сведения. Приложих снимка за разхода на Шкодата, утре ако желаете ще ви снимам някое от изследванията на горива. От там натам всичко друго е "бля бля" и Една Жена Каза.

ПП. Викат ми "Дървената глава" и се мен ме пращат да споря с Държавна Администрация, Нервни Клиенти или уважаеми г-да адвокати. За сега с прокурори съм нямал работа. Досега, за 30 години,  почти никога не съм губил спор, та  можете да пропуснете тая част. Стана ясно, че не говоря за Марешки, още по-малко пък за Вас. За което най учтиво се извиних. А сега Пийс, Рокендрол Форевър, Леко с газта, Здраве и Късмет, а ако видите синя М5-ца с Благоевградска регистрация да кара с 90 на магистралата /там където е ограничението 90/ , да знаете,че съм аз.

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе извинявайте, ама колко по-евтино е горивото на Магарешки? Щото тая тема се дъвче зловещо от край време.

Аз не разбирам какъв е тоя стремеж към икономия, който накрая не реализира никаква такава. Днес заредих бензин на Шел на 1.75. Даже се оказа, че имат няква промоция в Четвъртък - V-power на цената на нормалния (не че има няква файда и ефект от тоя V-power). Колко е при Марешки? Щото ако е над левче, не виждам кво се дъвче толкова. Ако пестите 50 лева на месец от по-евтино гориво и това е постижение за вас, значи не би следвало да притежавате собствен автомобил по никой икономически принцип.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, sauber написа:

Абе извинявайте, ама колко по-евтино е горивото на Магарешки? Щото тая тема се дъвче зловещо от край време.

Аз не разбирам какъв е тоя стремеж към икономия, който накрая не реализира никаква такава. Днес заредих бензин на Шел на 1.75. Даже се оказа, че имат няква промоция в Четвъртък - V-power на цената на нормалния (не че има няква файда и ефект от тоя V-power). Колко е при Марешки? Щото ако е над левче, не виждам кво се дъвче толкова. Ако пестите 50 лева на месец от по-евтино гориво и това е постижение за вас, значи не би следвало да притежавате собствен автомобил по никой икономически принцип.

Още няма "лайкове" на мнения, иначе щях да ти генерирам няколко.

 

преди 32 минути, Моджо написа:

Досега, за 30 години,  почти никога не съм губил спор, та  можете да пропуснете тая част

Това ми напомня един анекдот от книжката "Анекдоти за велики личности": На Александър Дюма представили екстрасенс, който крайно агресивно представял своите способности: "Аз, приятелю, мога да накарам тази маса да се премести в другия край на стаята!"

На което Александър Дюма отговорил: "Ами нищо чудно - по-умният отстъпва!"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

? Ама победата е сладка - ахахахахахаха. Шегувайте са за моя сметка без проблем. Темерут съм, ма нося на майтап. Честно казано не си мислете, че да си винаги прав е хубаво..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, Моджо написа:

? Ама победата е сладка - ахахахахахаха. Шегувайте са за моя сметка без проблем. Темерут съм, ма нося на майтап. Честно казано не си мислете, че да си винаги прав е хубаво..

Пу , тъкмо тръгнах за пуканки 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Земи, земи. Мога да се направа на ощипана мома без проблем. Дайте ся да обсъдим цените и от кой сорт петрол зависят "Брент" или "Уралс". Има уловка във въпроса, внимавайте. 

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно е, че всички горива трябва да отговарят на наложен и определен стандарт. И няма нищо чудно лабораторен или какъвто и да е друг анализ да доказва това. Но този стандарт не прави горивата еднакви. Прави ги само годни за продажба и употреба. Това е единственото общо между бензин и дизел във всички вериги бензиностанции. Анализа доказва дали горивото покрива стандарта, а не дали и евентуално с колко и какво го надхвърля. Разликата в качеството (изразено най-вече в динамика и разход) на горивото в различните вериги идва от използването на различни добавки. Въпросните добавки се добавят към горивото на място, в самата бензиностанция. Ето пример за Петрол и техния дизел GreenForce, в който използват добавка на Liqui Moly. Няма маркетингов трик, виждал съм лично как от вносителя на Liqui Moly товарят големите туби с добавка за Петрол. OMV използват тяхна си добавка за MaxMotion горивата. Shell също използват добавки за vPower серията горива. За Еко и Лукойл не ми се търси, но предполагам, че не изостават в това отношение. Всички тези различни добавки правят горивото различно. С което се надявам да спрат митовете и легендите, че горивото навсякъде, включително и при Марешки е еднакво. Няма такъв филм. От друга страна добавката струва пари. Няма как да се продава на една и съща цена третирано и нетретирано гориво.

 

Управляваме различни автомобили. По различен начин. Някои си познават работата на колата до най-дребния детайл, други не съвсем, а трети - хич нямат усещане. Затова винаги ще има шофьори, които убедено ще твърдят, че са сипали по-добро гориво, както и други, които ще са на мнение, че където и да заредят, все тая. И всеки ще е прав за себе си, спрямо собственото усещане и преценка. Всъщност има и трети вид водачи, които не ги интересува колко и как върви колата и колко харчи - при тях приоритет е цената, която заплащат на касата.

 

В личен план съм минал през всякакви вериги бензиностанции. Част от тях са имали пикове и спадове в качеството на горивото, което съм зареждал. Преди години се кълнях в OMV. Тогава горивото на Shell беше ужасно. Не случайно хората са запомнили Shell с лошо. Към днешна дата съм убеден в точно обратното. На OMV и Лукойл горивото не е лошо, но за мен най-добрия бензин и дизел на пазара са точно vPower на Shell. Зареждах дълго време на Круиз. Цената добра, колата върви (уж). Докато един ден случайно не сипах на Shell. Ами за мен разликата в динамиката и разхода беше осезаема в полза на Shell. Пробвал съм Интерспийд - бюджетно гориво като на Круиз. В момента ми хвалят Авия, не съм пробвал, но ще опитам.

 

В заключение, винаги има основателна причина даден продукт да е по-скъп, особено когато има голяма конкуренция на пазара. Но пък за всеки влак си има пътници. Всеки сам решава дали да цепи стотинката на две и дали усеща разлика във вървежа. Комбинацията от демокрация, капитализъм и пазарна икономика дава чудесно право на избор :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакай във връзка с твоето мнение да оставя и аз още 2ст.

Навсякъде по света са правени и контролирани и любителски експерименти с премиум горивата (98, 100 октана, а в *САЩ с 90 и 93). Никъде няма резултат, който да сочи, че премиум горивата подобряват работата на двигателя.

Моя личен опит е от 2007-2008, когато бях механик по планински и ралита. Към оня момент различните бегачките се караха с 3 вида бензин:

- 100/98 октана от някоя от бензиностанциите + добавка на Бардал за повишаване на октановото. Ако не ме лъже паметта, на 10л гориво се сипваха 35мл. от добавката

- 100 октана вносен рейсинг бензин от Италия. Литъра струваше около 3.5 EUR

- 108 октана вносен рейсинг бензин от Италия, около 4.5 EUR за литър. Изключително корозивен и задушлив. Заради скъсан бензинопровод и изпарения в купето, Илия Царски беше припаднал в колата след финала на една отсечка.

Италианският бензин няма да го коментирам, но това, което показваше телеметрията на колите е, че при НЕ поставяне на бардалската добавка, в работата на двигателите нямаше никаква разлика между 95 и 98/100 на която и да е марка.

 

Чувството за вървеж на колата е много субективно. Аз моята я усещам много различна при 15C и 30C температура на въздуха, което е и нормално. Но когато се сравнява вървежа, температурата на въздухаме само един от всичките фактори, които трябва да се вземат предвид.

 

*В САЩ октановият показател се мери по друга система, инак напрактика е пак около 100 за премиум бензина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е Мишеле, но ОМВ Моушън тук и ОМВ моушън Там са еднакви. Или с малки разлики. Ако имаше в DE Марешки пак щеше да същото гориво като местното Марешки :) А че едни са по-хубави от други спор няма.

Чаки да си кажа, че не визирам Марешки, че ще се почне пак. Всъщност основната разлика съответно в субективното усещане за Тук и Там идва от друга една работа. Да го кажа така. Там горивата са си натурално с някакви характеристики, тук тия същите характеристики се постигат с помощ. Био компонента съвсем скапва нещата. Не съм сигурен обаче дали чисто гориво няма да е по-добро от такова с добавки дето всяка петролна компания си слага допълнително.. Зема си изкрънкам 10-на литра за проба. Но като цяло са еднакви тук и там, защото съм виждал протоколи и от Австрия и от Германия - ми еднакви са с нашите. Като само да вметна че стандарта за даден показател не е точно число, а диапазон. В протоколите се виждат позволените диапазони на съответния стандарт и измереното при изследване.  Но само специалист може да кажа дали по-високата пламна температура на дизела примерно / в рамките на стандарта/ е по-добре или не е. А иначе Моушън, Авио, Ви Повер са си рекламни трикове отсякъде. с хубава добавка и сами можете да си направите същите, че и по-хубави.

 

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

темата много се отклони, но ще дам повторно мнение - според мен разликата в цената идва точно от играта с безакцизните горива (от т.нар. данъчни складове), а не от състава на конкретното гориво. горивото (в може би 90% от случаите) идва от Лукойл Нефтохим Бургас, въпросът е от кого го купуваш, оттам и разликата в цената. и да, по-скъпите горива са просто обикновени горива с добавки (с може би 10% изключения).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 27 минути, joro_kem написа:

...и да, по-скъпите горива са просто обикновени горива с добавки (с може би 10% изключения).

Аз точно това съм написал по-горе - разликата идва точно от добавките.

 

преди 54 минути, Моджо написа:

Така е Мишеле, но ОМВ Моушън тук и ОМВ моушън Там са еднакви. Или с малки разлики. Ако имаше в DE Марешки пак щеше да същото гориво като местното Марешки :) А че едни са по-хубави от други спор няма.

Съгласен съм. Може би едно време имаше някаква разлика между тук и там, но вече не намирам такава. Разлика има само между отделните вериги, като има условие да се хване, което съм споменал в предишния си пост.

 

преди 57 минути, Моджо написа:

А иначе Моушън, Авио, Ви Повер са си рекламни трикове отсякъде. с хубава добавка и сами можете да си направите същите, че и по-хубави.

Не мисля, че е трик. Слагат се добавки, за да стане по-добро горивото. Съответно и за да се продава на по-висока цена. Ясно е, че можем да си слагаме сами добавки в обикновено гориво и да го нагодим по наше усмотрение. На пазара добавки бол. Въпросът е, че тогава е твърде вероятно сбора от цената на литър обикновено гориво + цената за добра добавка да е по-висок от цената за готов Моушън и Ви Поуър от колонката. Но дори и да не е, не мисля, че мнозинството шофьори изгарят от желание да бъркочат на всяко зареждане :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чист трик си е, защото подобрение има, но то е много малко  и с конкретна насоченост. Примерно ще ти увеличи антидетонационните свойства на бензина с 5%. Практически това няма как да го усетиш. Виж Saubera какво ти пише по-горе.

Днеска един колега ми сподели , че по Хавстрийските омв-та си има (все още) и бензин и дизел без еко добавка. С такова ще карам с кеф :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 26.06.2020 г. at 19:46, Моджо написа:

Днеска един колега ми сподели , че по Хавстрийските омв-та си има (все още) и бензин и дизел без еко добавка. С такова ще карам с кеф :)

 

Колега не знам каква е тази "еко добавка", но знам че по новите еко-стандарти Евро 5 и особено Евро 6, горивата са с ниско съдържание на сяра. Което само по себе си разказва играта на дюзи, горивна помпа и т.н, при по-старите автомобили. 

Защо? Защото сярата придава свойството на горивото да "смазва", а когато колата ти е Евро 4 и съответно е направена да се кара с Евро 4 горива, а и сипваш Евро 6, където я няма тази сяра, така наречената  "обратна нафта" не смазва дюзите достатъчно и те се износват много по-бързо. Същото износване се получава и при горивната помпа.

 

Може и да греша, но вече съм го "играл" с дюзите на 2х 1.9 TDi двигателя, които карах по над 60-80,000 км без добавка със стандартните горива. После още толкова с добавка - преди ползвaх Castrol TDA, a сега си сипвам Bardahl BDC и нямам проблеми, а и според мен има разлика, като сложа добавка.

 

Ето защо предпочитам да карам с обикновенно гориво + добавка или премиум гориво(MaxxMotion, V-Power, etc).

И след горните локуми, да стигна до темата за горивата на Марешки - за мен лично е по-добре да карам с нафта на Марешки + Bardahl BDC или с премиум гориво(MaxxMotion, V-Power, etc), отколкото с обикновенно гориво, от която и да е бензиностанция ;) 

Съответно, ако сипвам на Марешки и слагам Бардала, ми излиза около 700лв по-евтино на година, отколкото с MaxxMotion или V-Power :) Наречете ме "стотинкаджия", но предпочитам да дам тези 700лв за хубаво масло и филтри + нещо друго за колата, отколкото да ги давам на някой друг :)

 

Ето и сметката, която правя:

--------------------------------------------------------------------

Цена за литър:
1,57 лв - Марешки дизел
1,77 лв - ОМВ дизел обикновен
2,13 лв - ОМВ MaxxMotion дизел
1,78 лв - Shell дизел обикновен
2,11 лв - Shell V-Power дизел
0,04 лв - Bardahl B.D.C

 

Месечен разход:
120литра или 2 резервоара на А4-ката(64литра резервоар, като на 4-5литра светва резервата и сипвам догоре)
Цена: 
Марешки + BDC = 1,61х120 = 193,2 лв
ОМВ MaxxMotion дизел = 255,6 лв
Shell V-Power дизел = 253,2 лв

 

Годишен разход:
Марешки + BDC = 2318,4 лв
ОМВ MaxxMotion дизел = 3067,2 лв
Shell V-Power дизел = 3038,4 лв

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, fr1nklyn написа:

 

 

Ето и сметката, която правя:

--------------------------------------------------------------------

Цена за литър:
1,57 лв - Марешки дизел
1,77 лв - ОМВ дизел обикновен
2,13 лв - ОМВ MaxxMotion дизел
1,78 лв - Shell дизел обикновен
2,11 лв - Shell V-Power дизел
0,04 лв - Bardahl B.D.C

 

Месечен разход:
120литра или 2 резервоара на А4-ката(64литра резервоар, като на 4-5литра светва резервата и сипвам догоре)
Цена: 
Марешки + BDC = 1,61х120 = 193,2 лв
ОМВ MaxxMotion дизел = 255,6 лв
Shell V-Power дизел = 253,2 лв

 

Годишен разход:
Марешки + BDC = 2318,4 лв
ОМВ MaxxMotion дизел = 3067,2 лв
Shell V-Power дизел = 3038,4 лв

 

Стани ми любопитно по колко караш на месец? Защото А4ката ти гледам, че е 1.9. Хвърлям боб, че разхода е 10 в София, извън би трябвало да е 7 или нещо от сорта (може и да са по-ниски цифрите, знам, че тоя мотор харчи малко като цяло). Ако зареждаш 120 литра гориво, това означава, че пердаиш по минимум 1200 км. на месец?

Естествено, че икономията расте със всеки изминал километър. Но знаеш ли колко са шофьорите в България, които карат повече от 10К на година личните си автомобили или автомобили, на които те плащат горивото (да се изразя по друг начин)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, sauber написа:

 

Стани ми любопитно по колко караш на месец? Защото А4ката ти гледам, че е 1.9. Хвърлям боб, че разхода е 10 в София, извън би трябвало да е 7 или нещо от сорта (може и да са по-ниски цифрите, знам, че тоя мотор харчи малко като цяло). Ако зареждаш 120 литра гориво, това означава, че пердаиш по минимум 1200 км. на месец?

Естествено, че икономията расте със всеки изминал километър. Но знаеш ли колко са шофьорите в България, които карат повече от 10К на година личните си автомобили или автомобили, на които те плащат горивото (да се изразя по друг начин)?

 

Да, даже карам и по повече - около 20k на година, но не искам да усложнявам сметките. Т.е. отиват към 1000лв/година по-малко за гориво.

 

Но дори и да караш по 10k на година, ще се съберат за смяна с хубаво масло и филтри :)

 

Идеята ми беше, че базовите горива навсякъде са горе-долу едни и същи. А премиум горивата са много по-скъпи отколкото трябва да бъдат, защото в тях има много повече от добавки(маркетинг, реклама и т.н)., и е доста по-изгодно да караш с обикновено гориво + добавка, отколкото да плащаш за маркетинговия отдел на някоя голяма компания. Така получаваш хем що годе хубаво гориво, хем е на добра цена.

 

Не искам да правя реклама на добавки и т.н., просто смятам, че по-старите автомобили имат нужда от тях. Евро 6 кола, не виждам смисъл да слага добавка, защото и горивото е Евро 6 и се предполага тя да е "съвместима" с него. Просто последните години "еко" нормите се вдигнаха много и това малко или много се отразява негативно върху по-старите коли.

Редактирано от fr1nklyn
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.