Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Вентелатора неработи


Наско1980

Recommended Posts

Здравеите,преди дни си пуснах парното на 4 степен,поработи малко(около 2 сек.)и спря,повече не тръгна.Закачихме я на комп но нище неизлезе.Някой имал ли е същия проблем,и ако е да как се справихте.Благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като за начало може да се провери предпазителя на вентилатора .  Ако колата е с климатик - № 40  - 40А , ако е с климатроник № 22   - 40А .

Ако предпазителите са изправни трябва да се провери драйвера на мотора, който е разположен в него. Два дебели кабели +/- , два тънки - комуникация. Самият драйвер не е ремонтопригоден, залят е в гума .

 

 

предпазители.png

Редактирано от димон
пс
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам,ако е заминал драивера ще работи само на 4 степен,при мен никоя не работи.Казаха ми едни приятели че може да е управлението(таралежа),та мисалта ми е,ако е то,може ли да се ремонтира.Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако нямаш напрежение на дебелия червен кабел, който отива на вентилатора то вероятно таралежа е здрав . Провери перката на вентилатора дали се движи свободно на ръка . Самия вент се вади много лесно - със завъртане на четвърт оборот обратно на часовника и надолу.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вентилатора го смазах миналата седмица,върти се добре,за кабела ползвах пробна лампа и несвети,затова ме навежда на тази мисъл,бих го свалил но незнам каде се намира(таралежа)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Таралежът  :) се намира в гащите на мотора. Като свалиш мотора ще го видиш, захванат е на корпуса му. В таралежа влизат 4 кабела , а излизат 2 за мотора. Бодлите на таралежа са обърнати навътре към турбината , за да се охлажда от въздушния приток.

п.п.  Така и не каза за климатик или климатроник става дума....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е октавия 2012г. Феислифт с климатик. При предишното сваляне невидях такова нещо затова разпитвам,може да е някаде под таблото.А можели да се ремонтира дазнам да се занимавам ли или да търся ново управление което маи не е евтино

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На самия бушун няма напрежение,значи неотива сигнал дотам,та дали самия реголатор праща на предпазитела сигнал и отам на вентилатора.Разпитвам защото не ми се ходи по маистори щото почват едни филми,смени това...а ама то небило това,смени онова...я и то небило,почва едно дърпане едно чупене на щипки,та затва разпитвам де,ако мога сам наи добре.Нали знаете израза„чужда жена кокали няма”????

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравеите,отрих си проблема,бушон отвън при двигателя,откъде да знае човек че има втори бушон ито при двигателя.Пак е 40А

IMG_20200227_164815.jpg

Редактирано от Наско1980
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Здравейте!Имам 02 фейс 2009 с климатик.Проблема ми е следния...от няколко месеца,като запаля не ми тръгват перките на парното(на нито една от 4-те степени).При удар с ръка под жабката тръгва и няма проблем до следващото палене.Да уточня,че понякога си работи и при първо палене.Някой има ли представа от какво може да е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност преди 4 месеца(когато започна да ми прави този проблем) реших да сменя моторчето с перката и реостата,защото ги имах от друга Шкода и реших,че няма от какво да е друго.Но нищо не се промени.Един приятел ми каза че е от перката...да я сваля и да я смажа(напръскам с WD).

Не не съм отварял да гледам какво намествам с удара :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 25 минути, Шкода Ливърпул написа:

Всъщност преди 4 месеца(когато започна да ми прави този проблем) реших да сменя моторчето с перката и реостата,защото ги имах от друга Шкода и реших,че няма от какво да е друго.Но нищо не се промени.Един приятел ми каза че е от перката...да я сваля и да я смажа(напръскам с WD).

Не не съм отварял да гледам какво намествам с удара :)

Вероятно втулките на моторчето на вентилатора, смажи ги 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре,ще пробвам със смазване и дано се получат нещата.Знам само,че не може да е реостат,защото тогава щеше да духа на 4-та степен,ако е дефектирал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, Izolini написа:

... аз ги нахраних с грес.

 

Втулки не се смазват с грес! Втулки се смазват с моторно масло! Греста спича! Т.е. нищо не си направил.

Писал съм го и в други теми.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако трябва да сме коректни - бронзовите втулки не се смазват особено , когато става дума за електродвигател работещ в запрашена среда (полепват се всякакви боклуци и прах) ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре. Не ги смазвай. Нека да ти квичи и блокира вентилатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава?Какво да правя,дайте съвет?Сега забелязах,че като врътна на 4-та степен(понеже е по-силно и се чува)работи неравномерно...ту намаля ту засилва.Дали това е признак,че моторчето/перката си заминава или има и друг вариант?Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

преди 7 минути, Шкода Ливърпул написа:

Тогава?Какво да правя,дайте съвет?Сега забелязах,че като врътна на 4-та степен(понеже е по-силно и се чува)работи неравномерно...ту намаля ту засилва.Дали това е признак,че моторчето/перката си заминава или има и друг вариант?Благодаря!

Колега, при мен проблема беше по-изразен на ниска скорост (1-3), а колкото повече се засилваше, толкова повече изчезваше скърцането, заглушено от звука на движещия се въздух, а се усещаше точно като неравномерни обороти. Прегледай тази тема и прецени сам какво да използваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.