Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Деактивиране на Старт Стоп


antnonov.vet

Recommended Posts

Здравейте ! 

Наскоро попаднах на тема в Briskoda , където е описано деактивиране на старт стоп-а с изключване на една буска от минусовата клема на акумулатора.

Опитах го и аз и старт стопа спря да работи без други проблеми. Направих го на Суперб МК2 дизел на Фабията МК3 бензин и на една КИА Спортидж бензин. При всичките работи без проблеми. Някой друг има ли опит с това ? Създава ли проблеми ? 

За мен е много удобно нещо.

Редактирано от antnonov.vet
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изключил си BMS (Battery Monitoring System) модула.

В момента разработваме точно такъв чип в работата, следи напрежение, ток и температура на акумулатора.

Със сигурност спира тарт/стоп системата, но не мога да повярвам, че не светва нищо по таблото...

Грешка със сигурност се записва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, chavdarlk написа:

Изключил си BMS (Battery Monitoring System) модула.

В момента разработваме точно такъв чип в работата, следи напрежение, ток и температура на акумулатора.

Със сигурност спира тарт/стоп системата, но не мога да повярвам, че не светва нищо по таблото...

Грешка със сигурност се записва.

 

На Реното на жената, Клио 4 фейслифт е същото. Казаха ми “откачи датчика на акумулатора и готово“ /от официален сервиз/. Не свети нищо за сега. Просто, когато се опита да сработи системата на таблото се показва задраскано “А“.

 

Тая система е страшна глупост, особено за извънградско - колата се е нагряла, турбото, двигателя, спираш и всичко гасне веднага... Супер зле! Преди в книжките на колите пишеше “оставете двигателят да работи на празен ход поне 2 минути, за да се охлади всичко“....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо спираш така рязко на извънградско? Аз си пускам по инерция последния километър, което са си точно 2-3 минути и напълно достатъчно да охлади.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 15 минути, PRR написа:

А защо спираш така рязко на извънградско? Аз си пускам по инерция последния километър, което са си точно 2-3 минути и напълно достатъчно да охлади.

 

Амииии.... Звучи логично, но не винаги има такава възможност. Например, извънградско до София и нса входа на София светофар. Колата гасне веднага. Не ме кефи изобщо... Да, може да се пусне по инерция, на празен ход, верно е. 

 

И все пак...тази система я тествах 200км с нея в градски цикъл. 0.3-0.5л беше паднал разхода. Струва ми се нищожно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Над литър/100км ми спестява, когато ходя на работа в пиковите часове със супърба. Дори бих казал 2+, но не съм засичал точно. Въпроса е да и свикнеш. След това не ти прави впечатление. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 30 минути, PRR написа:

Над литър/100км ми спестява, когато ходя на работа в пиковите часове със супърба. Дори бих казал 2+, но не съм засичал точно. Въпроса е да и свикнеш. След това не ти прави впечатление. 

 

 

Брей, брей.... супер звучи! Аз нарочно я тествах в началото, карах само градско, но не е било в пикови часове - тогава може и да спести повече, значи... Като видях, че няма голяма полза във времевият диапазон в който караме колата и до там беше. Предпочитам да запазя по-дълго живи акумулатор, стартер и какво ли още не. Значи, ако се движи в пиков час ще е доста по-полезна - логично... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не седиш дълго в задръстванията няма как да спести :) Ефекта е точно в голямото задръстване, при това зимата. Лятото в жегите двигателя трябва да работи заради климатика и ефекта пак е минимален. Зимата, когато няма нужда от климатик, ефекта е най-голям.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, точно така. Тествах я през Ноември, нито беше студено, нито много топло. Общо взето, колата се кара предимно извънградско и градското е много малко, най-вече по "малките улички", където няма огромни задръствания. Кара се около 7ч сутринта и около 16-17ч след обяд. Може да се каже, че няма задръствания в тези часове.

 

Обаче, наложи ми се два пъти да бързам и да я карам по-екстремно с доста настъпване по магистралата и очаквах да е направено по-умно - да не угасва веднага, ама не било така :) Караш-караш, спираш и колата гасне веднага на секундата. Това ме възмути доста. Затова изключих системата. Същото и сутрин, когато е студена - не е угаснала още лампата, че е студена и хоп колата гасне на първия светофар... стана ни навик да натискаме бутончето, още когато запали в гаража (но нали не я карам редовно и често забравям, влудява ме).

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също така е много спорно, доколко намалява вредните емисии.
Но със сигурност драстично амортизира двигателя, което може би е целта.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Продължавам да карам така и 3-те автомобила и до момента потвърждавам , че няма никакви проблеми. Всичко започна защото на Фабията 1.2 ТSI 110 коня - ми даде слаб акумулатор а тя е на 4 години. Оказа се , че докато този модул работи динамото не зарежда постоянно. От както го спрях нямам проблеми с тока.

Поздрави ! 

p.s. относно разхода - не съм забелязал никаква разлика и при 3те автомобила 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да има никакви проблеми, защото системата не е "жизнено важна" за автомобила изобщо :) Просто е помощна система, дори не е свързана с безопасността и т.н. - затова няма и да светне нищо. :) Просто, когато трябва да се активира, тя ще покаже, че не успява да се пусне и това е :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Системата е за Германия и други страни, където има забрана да работи двигателя на място. Бащата на един приятел ми разправяше, че преди години точно преди да потегли му звъннал телефона и докато говорил, един германец се спрял пред колата му, изчакал да приключи с разговора си и после му направил забележка, че не може двигателя да работи на място. Впрочем и в ръководството на Фабията има текст, при загрял двигател и престой повече от 30 секунди е по-добре двигателят да се изгаси и необходимото гориво за повторно стартиране е по-малко от изгореното за това време. А е 2005.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Системата е за навсякъде, просто ние сме по-по-най и търсим нещо да човръкнем и побългарим ;) Някой смятал колко време трябвало да не работи двигателя за да изхарчел по-малко отколкото за паленето и извадил едни 7 секудни. Реално на светофар стоиш поне по 30, в някои случаи по 90, че и нагоре. В Холандия съм влизал в задръстване от 27км, в което 30 минути не минахме и метър. В Германия съм стоял също 15 минути в задръстване без помръдване, в Белгия час и половина с преместване на всеки 2мин с 10 метра. Ако работеше двигателя, освен израходването гориво, щяхме да се изпотровим един друг докато чакаме. 

Честно казано, освен психологическият момент, не виждам нито един плюс от изключването на системата. В София (и не само) е бъкано с "нов внос" на по 300к+ км (рекламирани като 135к, естествено), които са ползвани с включена старт-стоп система и нямат проблеми със стартера. А акумулатора така или иначе след 6-7 години си е пътник, просто за старт-стоп ще е по-скъп, което пък се изплаща от спестеното гориво. 

 

PS: Между другото и аз я изключвам - на плащанията на магистралите в Сърбия и Хърватска, където на практика се спира само за по 5-6 секунди докато този пред теб плати с картата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ВСИЧКИ" - Аз, в Гр. София, рядко стоя на светофар над 30 Секудни, без да мръдна ако ще и само с 1 Метър. А по цял Ден Шофирам Служебно. Все някой на около се размести, все някой се прибута. Няма сила на света да ме накара да си стартирам Двигателя над 100 Пъти на ден. Ако искат да ми вдигнат "Данък МПС", че замърсявам повече - няма Проблем, ще си го Платя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затова производителите са дали възможност да се изключва. С навлизането на хибридите и проблема със старт/стоп-а ще изчезне ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До " @PRR " - Принципно на мен ми е досадно след всяко стартиране на Двигателя да натискам "Start/Stop"-Бутона. Аз си реших Проблема, като си деактивирах въпросната система с "VCDS"-а, по принципа с промяна на Волтажа..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.