Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Октави 2.0 CR FL премахване на DPF и Ремап


klarnetko

Recommended Posts

Не вярвайте на всеки сайт в нета

http://aqicn.org/map/sofia/

 

ФПЧ под 10 микрона се разглеждат само, като средноденонощна норма. Това, че има превишаване не означава, че днешната стойност ще е превишена. ФПЧ под 2,5 първо са част от измерването на ФПЧ 10, втора са само средногодишна норма. ФПЧ водят до заболявания по дихателните органи, но причината за тяхното образуване не е само автопаркът. Към това допринасят саждите от изгаряне при отопление, трафик върху неизмити улици и т.н.

Това, че не е редно премахването на филтри, не означава и да правим линч група. Просто трябва да се затегнат ГТП и тръгнеш ли да сваляш катализатори и филтри, не трябва да има минаване. Както и когато си извън нормите. И всеки да си прави сметката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 83
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • ID A

    16

  • zloQQ

    12

  • shaft

    8

  • Onewithforce

    6

Най-много писали в темата

Към колегите еколози - ако не сте го гледали , изгледайте ТОВА клипче и после ще си говорим за финни прахови части и къде е проблема !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, то и кравите замърсяват и килограм говеждо дето е 7-8 лева в магазина всъщност ни излиза през носа! Даже не ми се смята, колко всъщност излиза себестойноста му, че е плашещо.

Тук нали за DPF филтри пишем. Колкото и малък % да са от цялостното замърсяване, премахването им или смяна, почистване, зависи само и единствено от нас, собствениците на тези автомобили. Въпроса беше, че тук, голям % от народа, масово се оправдава със съседа! И вместо да направи нещо с което да допринесе за подобряването на нещата - вреди. Щото...”ми то, всеки така прави”.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

докато събираме боклука включително и старите коли ще е така,гледах клип как в Германия голф 5 тди ,който не взел тюв,направо го изхвърлят и то не беше автокъща ,а направо автоморга колите бяха, една върху друга,като имаше и по-нови модели Германецът ,също няма да извади пари за нов дпф направо хвърля колата ама стандартът му позволява да купи нова

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Велко , явно не си гледал клипа , но през бул.К.Величков само (срещу вас) всяка вечер като ми смърди на кюмур. Отделно белия отпадък е целия на черни точки , въпреки , че се мие редовно т.е. живеем в септична яма , а ти заклеймяваш някой , че е пръднал .. на мен лично ми е смешно и диагнозата е синдрома Тунберг .. спри малко ФБ -ка и се замисли утре като ти се скапе твоя ДПФ какво ще направиш .. ще хвърлиш колата ?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, The Best Forman написа:

Велко , явно не си гледал клипа , но през бул.К.Величков само (срещу вас) всяка вечер като ми смърди на кюмур. Отделно белия отпадък е целия на черни точки , въпреки , че се мие редовно т.е. живеем в септична яма , а ти заклеймяваш някой , че е пръднал .. на мен лично ми е смешно и диагнозата е синдрома Тунберг .. спри малко ФБ -ка и се замисли утре като ти се скапе твоя ДПФ какво ще направиш .. ще хвърлиш колата ?

 

Той, Велко, 15 години  караше ŠKODA Octavia L&K 1.9 TDI AHF, евро2. Замърсяваше въздуха на децата ни, накрая я пусна на най-високата цена на пазара, продаваше я 2 години, като постепенно  и намаляваше цената и накрая я продаде с блокирала геометрия на турбината. Та новата му кола, на дали ще я закара на скрап.???

П.п. Иначе за Бай Ганя знае...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, нека аз ти отговоря. Като не мога да сменя филтъра, ще разпарчетосам колата и към надин или еко метал. Ба го, кола за 4-5 хиляди ще я търкалям, като някаква свръх скъпоценност. И тава отваря съвсем друга скоба - няма пари за гуми, ще кара по галоши и ще псува като завали сняг и ще се ядосва защо му свирят, че кара бавно. Те не виждат ли целия сантиметър сняг? За спирачки, окачване....

Истината е, че има една група хора, които дори се радват, че имат катализатор, че да могат да го продадат и да си избият част от парите.

Истината е, че ще затегнат толкова яко ГТП, че една голяма част от колите въобще няма да минат. А ще е яко, защото сме страна на крайностите, от никакъв контрол към свръх контрол.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, гледах го вчера или оня ден (не помня) още предаването за БГ. И немам синдрома на Грета. Даже напротив - замърсявам ужасно много коствено. Тея километри с кола и камион дето въртя(х) са ме направили замърсител в голяма степен. А като прибавим и полетите дето не им помня бройката и часовете във въздуха - леко даже се срамувам. Разкрихте ме, какъв съм лицемер и мен обаче да ми се не види...

Ще го махна и моя DPF, че да се отпуши колата, да тръгне, както си требе! Щом все пак толкова настоятелно твърдите, че съм незначителна брънка в цялата мизерия, та, не е толкова важно дали ще бълвам повечко сажди или не, като му дойде времето - директна ампутация, за да не се тормози двигателя :)

Предната кола и избуших катализатора година-две след като я взех заради разни “умни глави”, но набързо я възстанових. А после го свиха (беше модерно да ги режат и крадат) и втори път слагах. Верно е, че ѝ беше ниска евро категорията, както писа Пепи, ама 2002 година по-висока май не е имало и си излизаха колите с тази категория от магазина. Нямах желание да я сменям и за т’ва гледах да си я поддържам добре, та до скоро явно съм тровил верно децата на хората, въпреки че колата си имаше всичко и ей така, от любопитство съм искал при ГТП да видя сондата, колко отчита и...си минаваше прегледа. Демек - отговаряла е на изискванията. Както и сегашната впрочем. 

Между другото, Пепи, малко искам да коригирам споменатите от теб факти. L&K-то я търкалях 16 години, а не 15 и я бях пуснал да се продава, мисля 3 години и нещо преди да се продаде, а не е била 2 години само на пазара. А геометрията на турбината се оказа напълно работеща, а не блокирала, в последствие при едно посещение в Трансексперт. Евгени е казал на новия собственик, че актуатора, който е поставен не бил за тази турбина изобщо. Сменили го с правилния и - воала, колата тръгнала на ура. Аз малко се съмнявах, но се оказа абсолютно вярно. Сметай - грешен актуатор са ми дали и съм сложил. Тоест, Гената го монтира. Между другото, добре, че е той, та да ми оправи спирачните апарати, дето един “велик VAG майстор” съсипа почти тотално. А в последствие научих, че моя проблем е “трохичка” в сравнение с грижите, които е причинил на други Шкодаджии с “вагове”. Ама много изместваме темата :) 

П.п. И аз Ви обичам с Гената, Пепи.

А за бай Ганьо знам, да...за огромно съжаление, Алеко отдавна ни го е казал в очите. Днес, като изляза през деня, 98% Ганьовци виждам. Мъката е пълна!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чета ви глупостите от няколко дни и въпреки, че съм се къпал, ме сърби да отговоря :) Кой му миришело, кой не можел да диша (аз съм човек с бронхиална астма - поне така казват лекарите), кой купувал катализатори и DPF-и за по 500лв и по над 5 000лв, слагал ги и се радвал, че мирише на маргаритки, кой спал накриво, защото вероятно леглата са ви от слама и плява от царевични кочани ли... къщите от еко материали ли са ви? Блоковете? Като си изкъртите банята къде си хвърляте лайната после? Вземате ли си контейнер за строителни отпадъци или в бели/черни чували и в/до кофата за боклук? Като си хвърлите стария матрак в кофата за боклук /и не ви дреме къде ще го карат/, а те после го изгорят в ТЕЦ-а, за да ви е топло на дупенцата от Август до Юни в северните си мухлясали апартаменти, ама сте в Софето - на кого му пука колко NOx и COx се отделят, нали... ;) Фасченцата хвърляте ли си ги през прозореца на колата и от балконите, защото в колата смърди на лайна и без това? Старите гуми какво ги правите? Оставяте ли ги на сервизите или отиват в кофата? Или ги продавате на някой да си направи на село поилки за кокошките? Като си карате гумите по асфалта, нали те се хабят, тези частици/този материал не са ли опасни, къде отиват? Асфалта ли ги абсорбира, или нещо друго се случва? Изпаряват ли се от въздуха? Като акате в кенефите си, ползвате ли много тоалетна хартия после, а влажни кърпички? Хвърляте ли всичко в кенефа, защото там "изчезва" по-лесно? Старият боб, който не сте го изяли, след като сте гледали на него, в кенефа ли го хвърляте? В кенефа имате ли "ароматизатори", които оцветяват водата? Тая вода къде отива? Тя не се ли изпарява във въздуха и тя? Химията от чиниите, като ги измиете, не се ли изпарява във въздуха и тя, като излезе от канализацията и слънцето я напече? Ганьооо... Ганьоо... Ганьо. :( 

 

Ето това е бай Ганьо, а не, че някой е свалил филтър, който я помага с нещо, я изобщо не помага с нищо. Видяхме как се мерят емисии и как се прави софтуера да лъже, за да може при тестовете да се показва по-малко. Какво, да не би да са спрели да го правят и сега или пък почнаха да си плащат където трябва, а? Как мислите? Една пластмасова фуния сложиха на тези проблемните и това намали завихрянето на въздуха и всичко спря да сере NOx и COx, нали :) Хахахаха!   

 

Чета ви глупостите за ГТП колко били важни и т.н., как се затягали бавно и неусетно, дори, а реално никой не се замисля, че всички тези неща се правят САМО за още парички, а не за доброто на малкия човек. :) Много ми е мъчно... много. Поиграйте си и вижте за какво иде реч в реалността, събудете се малко :) Ето и пример как да го направите - отваряте мобиле-то и гледате някоя 20годишна английска кола с десен волан, да си е с английския номер на нея. Отваряте записите на МОТ-а на Англия и търсите по номера какво се случвало с колата. И веднага ще видим как в един ден човекът е ходил до един пункт, където са го върнали, защото не му работят чистачките и има корозия по всички звена на колата... вероятно си е платил прегледа, нали... обаче след 20 мили е имало друг пунк, където си е минал с перфектна кола, без да има написани забележки /сигурно е отстранил проблемите с корозията и чистачките/. Мъка, или не е мъка? Там е супер затегнато положение и са супер добре, май... да гледаме нататък. :)  

 

И понеже е автомобилен форум, царевичните легла няма да са актуални за никого, най-вече защото нямат мемори "пенЯ"... та... моята кола е Евро 4 от 2008-ма година. Имала е DPF, оригинално, но са го откраднали в мола при предишния собственик, защото е супер удобен да се открадне /само клякаш и си тръгваш/ и е бил на добра цена. Ходил съм на 2-3 места за ГТП, където имат валяци за двете оси, защото е 4х4 и искам да се търкалят всички колела, за да не се занимавам с глупости. Хората на тези места мерят, ама наистина мерят, а не слагат сондата под колата или над ауспуха. На две от местата съм питал какво показва сондата за моята кола, защото я форсират, както си трябва (отзад не излиза никакъв пушек). Казвали са ми, че влизам ДОРИ в Евро 5 нормата, но съм малко над долната граница. Айде сега да "попиПам, само за момент"  - евро 4 ли ми е колата по документи /с DPF и без DPF, обърках се вече/ или влиза и в евро 5, макар и на долната граница без DPF? Означава ли, че 2008-ма, ако е имало Евро 5, тя е щяла да е сертифицирана за Евро 5 или за Евро 6 направо, ако има работещ DPF? :) Не знаех, че има, уж мислещи възрастни хора, които вярват в приказки и в Дьед Мороз... тъжно е. ГТП-то ще спаси света /София/ от такива като мене и всички други мърлячи с автомобил.

 

Шкодата ми беше 1.9 BXE 2010-та година, беше Евро 4 по документи и нямаше DPF (не съм тъп, просто нямаше DPF фабрично... двигателят е, уж, от 2004-та година и се вгражда до 2010-та година - едва ли е имал промени за тези 6-7 години) - предполагам, че моята е била по-специална и не й е трябвало DPF, за да е Евро 4 през 2010-та година, но нямам идея, защото не мога да мисля /трудно ми е на мен/. Мислете си, че нещо помага ДПФ-а за ГТП-то и вредните емисии и т.н.? Кефи ме и като тече регенерация и почне да пуши бяло, ама бяло като в мъгла... тогава е най-екологична и сигурно DPF-a си изхвърля всички задържани частици. Кефи ме. :) Шкодата, когато я форсирах на място, кола на 50-60 000км, като я настъпех до долу да изреве хубаво - отзад излизаше черен облак (не много, но имаше), който се стелеше по земята. Санта Фе-то го настъпвам по същия начин и отзад не излиза нищо, виждам как духа тревичките и прахта само... Зад Санта Фе-то мирише тежко и гадно, зад Шкодата не миришеше изобщо. Санта Фе-то влиза в Евро 5 на долната граница, но е Евро 4 по документи, а Шкодата не знам в какво влиза - не съм се интересувал никога, защото беше чисто нова кола и не ми е пукало изобщо. 

 

Кой колко данъци плащал и как трябвало да плаща повече?!?!?! ЗА К'ВО?!?! За да ги изпишат в някой ремонтиран булевард ли, защото всички спим зимен сън и на никого не му пука какво се случва вън и не пита къде ходят паричките (вижте какво пише за бул. Монтевидео в бюджета на общината за тази (2020) година - правиха "200м уличка" за 6 месеца за милиони и сега пак са писали, че ще го оправят отново, а пък той си е перфектен точно там, където са написали /от околовръстното до Обиколна/). Това ще оправи ли въздуха, като се плащат по-високи данъци... Мъка. :)

 

Всеки си гледа неговата паничка и си плямпа от неговата камбанария, без да се замисля изобщо какво точно прави той, и всички други са долна измет и трябва да изчезнат от лицето на земята или трябва да нямат право на вода, на въздух, на коли, легла от церевична плява и "мемори пеня" и т.н. :) В нашето разединено общество всеки може само да напада другия, защото трябва някой все да е смачкан долу в калта, за да се почувства Ганьо много по-добре, да си каже "ее, добре съм аз, виж го оня боклук", вместо обществото да е единно и всички да бутаме в една посока, за да върви нещо напред. :) Вместо да гледаме новини как горят боклуци в ТЕЦ-а - влизаме всички там и тоя боклук да изчезва обратно от където е дошъл, защото мислите за децата си, ама явно не баш... :)

 

Все пак... колата е най-големият замърсител на въздуха в България, като гледам така. Всички трябва да си купим Евро 6-7 най-малко, защото те почти не цапат... и всичко друго ще е окей вече, ще се оправи въздуха, ще се населят селата отново, ще се раждат повече деца, ще се вдигнат доходите, ще се отворят нови заводи, а няма да се продават на скрап, ще има вода за всички, ще мием чинии с домашен сапун и т.н... :) Та... всички, които нападнахте някого - погледнете си лайната около себе си и се замислете малко какво точно правите. Замислете се, дали вдигате боклук от земята и го хвърляте в кофите (аз го правя, защото искам на мен да ми е чисто, не на теб, за теб, читателю, не ми пука изобщо). Както поддържате чисто вкъщи и в колата - така трябва и вън, защото това е нашата земя и територия, на всички нас, за това са се борили нашите предци, за да можем да лежим спокойно сега. Не е нужно да пишете нищо, просто се замислете и помислете какво правите Вие и защо мрънкате срещу другия :) И тези хвалби и изтъквания всички ги знаем - тук сме спецове по всичко и всичко можем. Защо, като искате всички да са с изправни коли и имате големи възможности не подарите 10 филтъра на случаен принцип? Ако някой ми купи DPF за 5000лв за колата, която струва 9 000лв към момента - ще си го сложа, няма да го откажа. Обаче аз нямам възможност да дам 5 000лв за ДПФ, който в производството сигурно струва 200лв. Ако на някого му пукаше за околна среда, то ДПФ-а щеше да е безплатен или по 200лв и всеки щеше да може да си го сложи. Обаче май на никого не му пука за околната среда, ами за паричките, нали? 

 

И за финал - всички сме долна измет, мръсна сган, която трябва да бъде разтопена с напалм, защото няма ДПФ на колата си, особено пък тоя, където по-горе го споменават, че ги сваля и се хвали тука - бой до усиране и това е! Така се решава всичко, навсякъде. 

 

 

ПП: Сега се досетих още нещо, какво се случи със служебната кола на моята жена в предишната фирма. Колата си работеше добре, бензинова, 1.4. Един ден, както си кара и колата почнала да угасва, не върви, върви тромаво, умираше и т.н.. Това става в рамките на 4-5км, докато се прибере към вкъщи. Прибра се и аз отидох да погледна какво се случва, колата работеше на 2 цилиндъра... бобината беше умряла. В същия ден взехме нова бобина и я смених. Колата отново не работеше добре. Почна да излиза пушек изпод двигателя, видях и пламък - беше се запалила леко отдолу под двигателя. Угасихме го и започнахме да мерим компресии и да гледаме какво точно се случва с тая 5-годишна бензинова кочина (това нещо става в кварталния сервиз, където не познавах компетенциите на майсторите). До тук добре. Оказа се, че катализаторът се е запушил драстично, защото колата се караше основно градско. Казахме всичко това във фирмата, която не беше "бай Ганьо ЕООД", ами немска фирма с български филиал - те казаха да се махне катализатора. Не да се смени, а да се премахне /възможно най-малкият разход за фирмата/. В сервиза го изкормиха с оксижена, направиха разрез, а отвътре извадиха "гипс", изглеждаше 1:1 като гипс. Твърдо, стегнато, бяло, без възможност да премине никакъв въздух от там. Биха го с едно длето. Толкова за белия свят и белите фирми и германските шефове-богове и елфите им.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@shaft

 

Абсолютно си прав!
Всичко се прави за пари.
Трябва да си плащаме рекета към корпорациите, а те към политиците - това е истината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 22 минути, komitoff написа:

@shaft

 

Абсолютно си прав!
Всичко се прави за пари.
Трябва да си плащаме рекета към корпорациите, а те към политиците - това е истината.

 

Точно... нещо не ми идва на ума защо DPF-a го изкупуват на 350лв от крайния "пациент", пък да го продават на 700лв някъде си /образно казано, може и на повече да го продават/, а той нов струва 5 000лв. И платината и златото и каквото още да има в него, не е такава себестойността му и не прави чудеса. :) Изследванията също много ме кефят, както тестовете на гумите - всяка година, който е платил повече, неговите гуми са топ, пък тези от миналата година, като модел, са на 10то място вече. Страхотно е. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венци, като цяло си прав! Общата картинка е трагична! Замърсителите са безброй. Колите без катализатори и филтри не са основния проблем. Нито заклеймявам някой, нито квалифицирам, а просто реших да си изкажа мнението, че можем да  направим нещо, което ЗАВИСИ ОТ НАС (не от държавата, не от Ганьо комшията), за да е по-добро положението. Ами...не съм съгласен с т’ва, че някой си е махнал DPF-а, защото всичко е мизерно и трагично? Т’ва, поне за мен, не е причина. Иначе... Бях си поръчал 2 контейнера докато ремонтирах, ТЕЦ не ползвам (вредя чрез АЕЦ), гумите ги оставям в сервиз след смяна (в белите страни даже се плаща такса за т’ва), цигари не пуша, храна не хвърлям в кенефа - гледаме да не разхищаваме, задника и с вода може да се мие, но чинийте си ги мия - няма как. Да оставим, че ежедневно събирам чашки от кафета, обелки от вафли и к’во ли не още от пред нас, мило и любезно оставени от всичкия Ганьо, който ми спира пред вратата (буквално), така, че дори не успявам да изляза по нормален начин. Щото всички Ганьовци са “за малко - до Булстрад”. Също се старая да хвърлям боклука разделно, като разхождам дребното и люпя семки си събирам боклука, а не го плюя по земята, плащам си данъците и изобщо, старая се да правя всичко, което ЗАВИСИ ОТ МЕН! И т’ва го правя, както ти казваш, за да ми е чисто пред нас, за да се чувствам малко по-добре, за да не живея в кочина!

Между другото, т’ва дето ти казват от ГТП пунктовете - си е чиста монета. Намират се на приказка и чешат егото на питащите. Не за друго, но още не са вкарали “мерките и теглилките”. Мерят в момента димност - толкова! Ако одеш да видиш монитора - има си и цветова схема дори, но...до там.

Та, предпочитам да направя нещото, което, пак казавам, зависи от мен! Т’ва е единия ми избор. Иначе, (втори избор) ако седна сериозно да се замисля за всичкото Ганьо, което е упоменато и какво твори - по-добре да купя лопата и да си изкопая едно трапче 2х1х2 и да полегна :)

Ами - предпочитам да се опитам нещо да направя. Колкото мога - толкова! Поне по-малко вредя. Възможно е и да съм се объркал и да не съм прав, разбира се и да вредя дори повече от останалите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 46 минути, zloQQ написа:

Венци, като цяло си прав! Общата картинка е трагична! Замърсителите са безброй. Колите без катализатори и филтри не са основния проблем. Нито заклеймявам някой, нито квалифицирам, а просто реших да си изкажа мнението, че можем да  направим нещо, което ЗАВИСИ ОТ НАС (не от държавата, не от Ганьо комшията), за да е по-добро положението. Ами...не съм съгласен с т’ва, че някой си е махнал DPF-а, защото всичко е мизерно и трагично? Т’ва, поне за мен, не е причина. Иначе... Бях си поръчал 2 контейнера докато ремонтирах, ТЕЦ не ползвам (вредя чрез АЕЦ), гумите ги оставям в сервиз след смяна (в белите страни даже се плаща такса за т’ва), цигари не пуша, храна не хвърлям в кенефа - гледаме да не разхищаваме, задника и с вода може да се мие, но чинийте си ги мия - няма как. Да оставим, че ежедневно събирам чашки от кафета, обелки от вафли и к’во ли не още от пред нас, мило и любезно оставени от всичкия Ганьо, който ми спира пред вратата (буквално), така, че дори не успявам да изляза по нормален начин. Щото всички Ганьовци са “за малко - до Булстрад”. Също се старая да хвърлям боклука разделно, като разхождам дребното и люпя семки си събирам боклука, а не го плюя по земята, плащам си данъците и изобщо, старая се да правя всичко, което ЗАВИСИ ОТ МЕН! И т’ва го правя, както ти казваш, за да ми е чисто пред нас, за да се чувствам малко по-добре, за да не живея в кочина!

Между другото, т’ва дето ти казват от ГТП пунктовете - си е чиста монета. Намират се на приказка и чешат егото на питащите. Не за друго, но още не са вкарали “мерките и теглилките”. Мерят в момента димност - толкова! Ако одеш да видиш монитора - има си и цветова схема дори, но...до там.

Та, предпочитам да направя нещото, което, пак казавам, зависи от мен! Т’ва е единия ми избор. Иначе, (втори избор) ако седна сериозно да се замисля за всичкото Ганьо, което е упоменато и какво твори - по-добре да купя лопата и да си изкопая едно трапче 2х1х2 и да полегна :)

Ами - предпочитам да се опитам нещо да направя. Колкото мога - толкова! Поне по-малко вредя. Възможно е и да съм се объркал и да не съм прав, разбира се и да вредя дори повече от останалите

 

Ти си съвременен и мислещ човек, Велко, просто си видял свят и всеки, който го е направил прави като теб и мен. И аз съм видял свят, не са много по-добре от нас, някои са си доста по-зле, много по-добре сме от тях... Просто е по-лесно да се самосъжаляваме и да казваме, че сме зле и толкова. Боли ме да гледам лайната на хората, които стъпват върху тях и не им дреме изобщо къде се намират. Аз също не съм съгласен с това да се махне DPF-а, ако си работи коректно. Даже проповядвам на всеки един човек, който ме пита как да си кара колата правилно и безпроблемно по-дълго време, да си изкарва скапаната кочина от града и да я продухва периодично, защото дизеловите пръчки са измислени за магистрали, каквито в България не съществуват, а не да ходиш до кенефа на 2 минути от вкъщи - ходи пеш, мамка му... не е непрестижно, не е по-престижно да отидеш с колата до магазина, еб@ти. Ако не работи филтъра и не мога да го оправя по никакъв друг работещ начин, няма какво друго да направя, освен да го махна, след като цената му е дебела. Ако беше на достатъчно достъпна цена - няма проблем, ще си сложа нов, изобщо няма да се замисля... Обаче, дори и в моргите на ударени кочини на малко километри тези са се научили, че това е скъпо и дерат яко... Разни корпорации използват паниката и лудостта на хората и пускат продукти с цени колкото половин кола, а себестойността с лицензите и всичко е 1/8-ма... и да ги имам няма да им ги дам.

 

Веднъж щях да напердаша един лайнар, който седеше в буса си /пасажер/ и нещо чакаше, изпи си кенчето с бирата и го хвърли на поляната. За щастие минавах точно в този момент и го видях. Спрях се, накарах го да слезне да си го вземе и да го хвърли в кофата, която беше точно на 3 метра от буса. Извиняваше ми се, като ученичка. Шофьорът се провикваше от другата страна как точно същото му казал и т.н. - и него го питах, защо не му заши един шамар зад врата тогава??? Един задвратник, ако си по-старшия, да му дойде акъла!?!?! Как всички станаха джендърЕ и не дават да ги пипнеш с пръст, спират по светофарите на 3 метра от светофара и после ядат бой и реват по медиите, как не бил това начина - арее бе, другия път ще се замислиш ли, като изядеш шамарите - шамарене си трябва и всичко ще върви перфектно. Сега е "слободия". Помярите са навсякъде, просто няма мозък в главата, да помисли, че утре ще мине от там и ще се възмути, а дори няма и да се сети, че той го е хвърлил това нещо. Боклука от балкона надолу, където падне, пък друг ще го вдигне, може би. Мързеливи са станали всички... отвратително е. Затова се разкарах от София... дойдох на супер чиста уличка и не можех да повярвам колко е подредено в едно съвременно село, за жалост без животни в дворовете. Всичко се е изродило към по-съвременно - само кучета лаят и това е. 

 

Един ден вятърът, с помощта на улични кучета и котки, беше разнесъл по цялата улица боклуците от кофите - ми това на мен ми пречи, мен ме боли, отделих един час да събирам боклуци от цялата улица, докато всички просто отминаваха. Искам да си гледам чиста и права, равна уличката, а не с боклуци. Точно както съм я видял за първи път и се удивих. Друг ще дойде, друг ще ни оправи (отзад, обаче), друг ще ни изчисти, ние ще си плащаме данъците само и толкова. :) Аман вече. С всичко е така. Всеки гледа да дойде на работа, да свърши нещо там, колкото да има някакво оправдание и да си ходи, нали фирмата е нечия и не е негова и не му дреме, че утре ще търси работа, като фирмата фалира. Всеки обяснява, че се плащало малко, нямало работа и не прави нищо по въпроса. Най-лесното е да се емигрира там, където хората са с друго мислене и да се пише по разни форуми и фейсбуци "липсваш ми бАлгариО". Като ти липсва - идваш и променяш. Всичко може. 

 

Същото беше и в блока в Овча Купел - мама му де'а, няма кой да хвърли сол по стълбите, пребиват се де'а и тъпаците и няма да се погрижат изобщо. Аз излизам и си хвърлям сол от 0.30лв/пакетчето. Ама щяло да побелее, така ми казаха - ми изрини го бе, акъли само давате?! Мълчание. Отиде си. На това сме много богати. Аз съм направил, каквото мога - нямаше проблем от солта, нямаше проблем с лед, нямаше нищо, сухи стълби и тротоар. Ама за неизчистено може и глобичка да плащаме, но на никого не му се занимава. Сега, наскоро минах от там, същото е - лед и поледица, пързалят се, не им дреме - ама вече и на мен не ми дреме. :) Всички са станали "видни гражданя" без никакво покритие. 

 

За трапчето, мани Велко, не си заслужава, човек... по-добре повече Ганьота там...за по-добър свят. С добро се е видяло, че не става, още Крум го е измислил как трябва да се действа с тоя народ. Щом тогава е било така, държало ни е известно време, сега пак така трябва да стане. А не аз да работя, като ненормален, да не мога да си измия/избърша гъ-зъ, защото ме боли кръста и не мога да се свия, и тоя да дойде да ми свали колелата на колата или нещо друго, недай си боже... И "няма проблем, те бяха едни наркомани, малолетни, пък и кражбата е под 600лв" - а това, че три дни съм се чудил какво да правя, докато изправя колата от калта, където я бяха хвърлили??? Боли ги фара. :)

 

ГТПто е най-малкия проблем. Както и ГО-то - узаконен рекет в най-важната част от живота на българина - колата /като идея/. Хляб може да няма, ама колата трябва да е окей. И аз съм такъв олигофрен. 

 

ПП: Сега се сетих, че и за ТЕЦ-а стана дума... аз също не ползвам дърва за огрев, макар и да е било, и все още да е така навсякъде. Ползвам пелети - нито ми излиза по-евтино, нито хамалогията е много по-малко, може би една идея е по-добре, защото не цепиш дърва /има си ги и нацепени, нали/ и не ги складираш някъде. Пак мъкна чували, пак сипвам, пак изхвърлям пепел колкото от ТЕЦ-а, пак трябва да чистя комини, кюнци и чудеса... и това го направих САМО ЗАЩОТО токът щеше да ми излиза по 600лв/месец с климатици в най-добрия случай. Така ми излиза по 350лв/месец с пелети и отоплявам 160 квадрата неизолирана къща. Изолацията също е доста лъжовна идея - по 45-50лв/кв.м ми искаха, за 10см изолация -  ами отвън имам 550 квадрата за изолиране, това са 25 000лв. Ако смятам кога ще се избият - ще съм умрял сигурно. Отоплението с дърва сигурно ще ми излиза по 150-200/месец. Има къщи от които, както нищо не излиза от комина, започва да излиза нещо страшно за описване - нямам идея какво горят. 

 

Колите са най-малкият замърсител. Най-голямата причина те да замърсяват е в горивото. От там трябва да се почне. Ако се докарва хубаво гориво - може и Евро 50 да станат всички. Ама няма смисъл, защото няма да има печалба :) 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10022020.thumb.JPG.0e1783dd01791b75a4ab5fa45bf63028.JPG

 

10022020_snimka_2.thumb.JPG.810b89a7e34f9eb8170e23f6386f3040.JPG

 

Може да си разтягаме локуми до когато си искаме, но така изглежда София погледната от моя офис. С червената стрелка е сградата на РИОС на Цар Борис 3ти, където е измервателната станция в Павлово. Тази с моментна стойност на ФПЧ 10 - 143 мг/м3. Нормата е 50 за денонощие, предполагам, че средната за днес, когато се публикува утре, след натупване на данните за цялото денонощие, вероятно ще е около 60. Колко му е, почти сме в нормата.

Тецовете в София са на газ. Те боклуци не могат да горят.

Налага ми се да ходя до Вакарел често. Е там е едно ясно време, нищо че всички се отопляват на дърва и въглища. Като се прибирам по магистралата, когато се разкрива гледка към София, не си спомням ден небето да е чисто. Все си има една сивкава пелина над града. Дори и лятно време.

Да излезем да протестираме срещу боклуците. И? Какво се променя. Или целта е сдс - стани да седна? Не е важно, че министъра подписва за внос на боклук. Важното е, че митницата дори не контролира този боклук спрямо декларацията, фирмата вносител е без лиценз за преработка, самите техники са мале мале... и още и още. А би трябвало да имат застраховка или банкова гаранция при евентуални проблеми. Но това изисква и пълна проследимост от до.  Да сте чули някои да говорят за политики?

Почваме с дежурните оправдания, той прави така, защо и аз де не правя? Запуши си ЕГР, вкарва ти мизерята в двигателя, ти би ли си ял ла..ната? Защо тогава двигателя да ги яде, нищо че като не е двигателя, ти ще ги дишаш. Същото с катализатори, същото с дпф... Било корпоративна измама.

Защо си е взел някой дизел, за да го мори из града? Или защо му е кола да я кара по 1-2 км до офиса?

Да събирам боклуците на другите? Защо? За да им е чисто и да продължават да смятат, че могат да хвърлят където си поискат и някой ще им ги събира? Абе я по-добре една солена глоба, че следващия път да не си и помисля да хвърля другаде освен в кофата. Ама не искаме ред, че ще трябва и ние да го спазваме, а искаме през просото както сме си свикнали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би още един пример. Както всички знаем, вероятно повече от 70% от колите в Перник пътуват всяка сутрин до София. Това означава, че в Перник през деня трябва да има чист въздух, защото колите на голямата част от хората не са там, нали :)

 

Ето снимка от Петък (Перник го няма изобщо на снимката):

Pernik.thumb.PNG.840094963252c8896209d1ff84b913c2.PNG

 

Ето снимка от току що /има го доста вяло/:

20200210_125247.thumb.jpg.fbbe2f849f69441afa486a09944b0173.jpg

 

Има дни в които това нещо се вижда, сякаш е на блу-рей - перфектно чисто и ясно. Тези дни, за жалост, са страхотна рядкост. От тук виждам кога ТЕЦът почва да "отделя" всякакви цветове, обикновено това нещо става привечер или рано сутрин, и хората във фейсбук почват да реват, че им миришело на бакелит. Едва ли е от колите. Същото е и в София. :) Тази "бяло-сива" постеля съм я виждал и розова и оранжева, жълта, сива... Трябва да си намеря снимките, които съм пращал по вайбъра и ще ги пусна. :) 

 

В Овча купел, в неделя сутрин е ставало същото, като в Перник на първата снимка по-горе - излизаш да разходиш кучетата и режеш въздуха с нож, завихря се около ръката ти. А тогава всички спят, колите са страшно малко по пътя, тогава вероятно е от печките в блоковете или от "10тината" останали къщи. :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венци, напълно съм съгласен. Написал съм го поне два пъти в темата, колите не са основния замърсител, но това не означава да правим каквото си искаме с тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, ID A написа:

Венци, напълно съм съгласен. Написал съм го поне два пъти в темата, колите не са основния замърсител, но това не означава да правим каквото си искаме с тях.

 

Абсолютно вярно е това. Просто споделям още информация, която имам и наблюдавам с очите си. Знам, че е така, но високите данъци и т.н. няма да направят нищо друго, освен едни хорица да се облагодетелстват, а нашите баби и дядовци да са станали, като за "DMS спаси старец построил България в която живееш" - с по 200лв/месец карат хората. Гледат да не ходят никъде и да не искат нищо, а европейския пенсионер точно тогава си купува Мерцедес и се кефи. 

 

Отново споделям информация - Холандец, на 90+ години шофира по 900км сам - 90+ годишен пенсионер тук е на легло от хубав живот. Всичко това е до нашето си съзнание. Там ходят с колела, ходят с влака, ходят как ли не - тук сме баровци, ходим с v10 5 000 кубика дизел до Кауфланд на 200метра от вкъщи, за да видят, че можем :) Горим шишета от Кока-кола в печката, защото можем и т.н. Това е положението. Затова никой не излиза да мрънка, че няма вода, няма въздух, едни казват на други "ама и въздух и вода искате, я по-кротко малко" и т.н. Това, ако стане в Румъния или Гърция - всички са вънка само по гащи и става мазало.

 

За политиката мен лично хич не ме боли фара. Изобщо не ми дреме, защото всеки, който е отишъл там се е облагодетелствал на максимум и пак ще го направи, по цял свят е така, няма място където да не е така. Просто няма такъв човек, който да не го е направил. Няма луди там, лудите са по улиците. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

предлагам всички да ходим на сервиз само в ЕТ,да си слижим нови ДПФи и след това като станат пак за смяна направо колите  ги караме за скраб,защото след толкова регенераций двигателя ще е заминал.А форума вече  да не е  за взаимопомощ, а за споделяне на снимки и преживявания както фейсбук.И темите ,,САМ СЕ СПРАВИХ,, направо ги заключвайте.Не знам обаче какво да правя с Фабията която купих миналата седмица на жената Fabia 2 2008g 1,9 PD 105k na 108000km.Тя е фабрично без ДПФ и е Evro 4 .Жена ми е толкова щастлива,как да и я взема и да я закарам в НАДИН.Но какво да се прави такива са РАЗПОРЕДБИТЕ В НАШАТА ДЪРЖАВА.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 50 минути, klarnetko написа:

предлагам всички да ходим на сервиз само в ЕТ,да си слижим нови ДПФи...


Срахотна идея! Браво, че даваш такъв пример! Ще си първият, закупил нов. Но вероятно ще остане само, че “предлагаш”? Като идеш - пиши подробно какво-що, за да знам и аз, че моят DPF е над 210К вече. Щом умират на ~140К, явно и моят е умрял, но не съм разбрал някак си. Нито ламБи ми светят, нито го усещам да регенерира...

Успех при слагането на новия филтър!

ПП Само не разбрах, защо след като Фабията е без DPF, но с Евро 4 трябва да ходи в Надин. Да не би да е без катализатор? Или и той е умрял на 108К?

Редактирано от zloQQ
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото, за да продължа с доказателствата за неверниците (не успях да снимам малко по-рано):

image.thumb.png.39e0e01002f7ad20c93107595c3427e5.pngspacer.png

(Х-сът пуши само пара)

 

Пушилката започна точно от тези оградените с червено места. Това нещо се разнесе за около 30 минутки и стана "памучна" пелена. Иначе всичко се виждаше перфектно преди да почне да пуши така, а в момента нищо не се вижда надолу :) Сигурно някой си е свалил DPF-a там или разпалва TDI-то, за да отиде в София на работа. Аман от тия дизели, няма ли да ги забраняват вече.... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венци, този боклук някъде трябва да отиде. Най-лесно е да се гори. Както кларнетко е щастлив и доволен, че е без дпф, така и собствениците на тези "бизнеси" са щастливи и доволни, че утилизират боклук. Кое не е ясно?

 

Притча за врабчето

Веднъж, когато настъпило времето птиците да отлетят на юг, едно врабче решило, че полетът до красивите топли страни е дълъг и изморителен и отказало да отлети с останалите. Не след дълго дошла зимата и обвила всичко в студ и мраз.

Тогава врабчето разбрало, че ще трябва да отлети на юг. Но зимата не го пожалила и крилцата му замръзнали от студ. Малката птица паднала върху студената земя, а смъртта й била сигурна. Тогава от някъде се появила една крава и се изходила върху врабчето. Кравешките изпражнения го стоплили. Щастливо, че се е разминало със смъртта, то станало и започнало да чурулика. В този момент, чула неговата песен от някъде се появила котката на фермера. Тя извадила врабчето от изпражненията, изчистила го и го изяла.

Каква е поуката от тази история?

Първо – Не всеки, който се изхожда върху вас ви е враг.

Второ – Не всеки, който те вади от калта или изпражненията ти е приятел.

Трето – Ако излезеш от мръсотията, дръж си устата затворена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ивчо, съгласен съм, трябва да отиде някъде, защо да не го изгорят точно тук. Щом няма проблем да го горят това и така да се стели мизерия и смрад на цял град - тогава всички си трайте и за колите, както траете за боклука :) Колкото можеш да направиш за боклука, толкова и за колата. :) И няма смисъл от "ама колата си е твоя и можеш, пък ТЕЦът е на комшията и не можеш" - никакви такива. Това е нашата земя и нашият въздух и можем да контролираме всичко. Това трови всички, както и колата трови всички. Щом нямаш зор да правиш нищо за ТЕЦът, значи и за колата нямаш зор да говориш изобщо. Всички ще си траете, когато свалите DPF-ите си, защото "китайските" не стават изобщо, пък другите ще ви струват колкото колите... ще почнете или да ги продавате на някого или ще си траете, че сте ги свалили. Един се похвали, че го е свалил и стана забавна тема от 10 страници. Колата е замърсител точно 10% от цялата лайнарщина, която замърсява въздуха. Представям си как се горят нарязани спринцовки от болниците, бинтове и какво ли още не, като тези, които запалиха и стопиха магистралата при Дупница, които уж случаЕно се бяха запалили ;) 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.