Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Повишено ниво на масло Октавия 2 BMM


Bucket

Recommended Posts

Здравейте,

 

Търсих тема, рових, някаква откъсната информация намерих.

Октавия 2, комби, 2.0 TDI BMM, с DPF, ръчна скоростна кутия.

Километри, смятам, че са реални, около 190 000, имам пълната сервизна история на колата.

При последната смяна на маслото, източихме по-голямо количество масло от това което беше налято.

Маслото което ползвам е Fuchs Titan 5w30 pro 3c.

Смяната беше преди около 4000км (25.10.19) и сега пак ми се струва повишено нивото и като, че ли има миризма на нафта.

Колата скоро минава пълен преглед при Мишо и Ники в Герман, казаха, че на диагностика всичко е точно и DPF го дават отлично здраве, времена на дюзи, турбо, въобще никакви забележки

Колата се движи и много добре, нормален разход, никакви проблеми, освен, малко странен старт при ниски температури, свързан с притрисане, или както бих се изразил за бензинова кола, "пропуска" един цилиндър при запалване.

Карам повече извънградско, но в София ми се налага понякога каране на къси разстояние в студеното време. Но поне на 8-10 дни съм на дълъг път.

До колкото се ориентирах, проблема може да е от DPF или някакви пръстени на дюзите?

Някакви насоки за консултация, сервиз?

Не искам да махам DPF без причина, за да видим дали е от него, не съм имал индикация проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заради регенерацията на DPF-a, впръскваното в цилиндри се удължава (за да се вдигне по-висока температура заради изгарянето) и съответно от там влиза нафта в маслото. Т’ва е един от вариантите. Особено ако е с “екологичния” Софт. Тогава регенерациите са образно казано двойно повече и съответно, двойно повече нафта влиза. Проверка на софта и (ако е новият) връщане на оригиналния е стъпка към намаляването на нафтата в маслото. До колкото съм чел, може и да се “пипнат” картите в режим на регенерация. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 45 минути, zloQQ написа:

Заради регенерацията на DPF-a, впръскваното в цилиндри се удължава (за да се вдигне по-висока температура заради изгарянето) и съответно от там влиза нафта в маслото. Т’ва е един от вариантите. Особено ако е с “екологичния” Софт. Тогава регенерациите са образно казано двойно повече и съответно, двойно повече нафта влиза. Проверка на софта и (ако е новият) връщане на оригиналния е стъпка към намаляването на нафтата в маслото. До колкото съм чел, може и да се “пипнат” картите в режим на регенерация. 

При мен, около 35хил км не е имало такава интервенция, почти на 100% съм сигурен, че при предните собственици (семейство, тук в София) да е правена подобна процедура, според документите те са карали колата от 95 000 до момента в който аз я взех, 155хил.

Къде преопоръчваш тази процедура по проверка? :)

Да се хвърлям ли за смяна на тези О-пръстени, превантивно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То, тоя софт (новия) си се налива по нареждане. Та, ако е била в сервиза за консумативи дори - възможно е и без знанието да са го наляли или просто да са споменали “update” че има и...готово. Аз също бих те посъветвал да минеш през Пепи за една диагностика и ако си с новия, да налеете обратно стария. След т’ва ще видиш дали пак ще вдига нивото с много. Ако всичко е така, както го мисля и смените софта и е много вдигнато нивото на щеката - аз бих сменил маслото след процедурата, за да не рискувам с намалени или влошени мазителни/температурни качества на сегашното масло.

Разбира се, има и други причини за т’ва покачване на нивото, но тази ми се струва най-вероятна. Може да се е прецакала някоя дюза скоро и са не затваря хубаво и т’ва да е причина примерно... Случват се всякакви тъпотии за съжаление. Успех и чакаме благоприятна развръзка за теб и за джоба също :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност, като се замисля, колата е минавала през Еуратек, но това е било през 2012-та година, кога е купена, след това не е поддържана там, или поне няма документация за това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новия еко софтуер не е ли за по новите двигатели,които са вече команрейл?Залагам на О пръстени на дюзите,или следствие на регенерации.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, stronger1969 написа:

О пръстени на дюзите,или следствие на регенерации.

 

Да и аз се замислих за нов софтуер, че няма как да е.

А, ако са регерации, как се решава проблема?

О-пръстените ясно, смяна и проба дали е това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.