Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос относно проблем с Шкода Октавия 1.9 TDI, 2003, 131hp


RaptoR

Recommended Posts

Здравейте колеги, 

Не съм влизал доста години във форума, на практика откакто ми помогнахте да реша проблема с турбото си през 2011г. 

За съжаление отново имам нужда от вашата помощ. От година и половина, че и повече имам проблем с колата, който не мога да реша, понеже нямам как да я спра от движение. По принцип на градско всичко е наред, но излезна ли на дълъг път и подмина ли 110 минавам в авариен режим. След престой грешката изчезва, но винаги при тези условия се появява отново. На практика не мога да вдигна 120 без да светне лампата. 

Не пътувам много извън града, така че реших, че няма да има сериозни проблеми, но вече започнах не само ужасно да се дразня, но и да се притеснявам. При четене на грешката излиза проблем с налягането в турбото, което ми напомни за ония кошмарни дни от коледата на 2011. Смених за начало един клапан, отговарящ за налягането, но резултат нямаше. Бях решил да се засилвам вече отново към Реал турбо за ремонт, но тези дни съвсем случайно покрай една дискусия за коли стана въпрос за филтри за твърди частици и се поинтересувах за тях по-подробно, та попаднах на ТАЗИ статия и виждам, че това са буквално всичките ми проблеми. Колата вече е на 210000 километра и симптомите са абсолютно същите. 

Поразрових се още малко и искам да ви попитам - възможно ли е ТОВА да предизвиква проблема ми и ако да - какво е решението? Смяна или рециклаж, ако въобще е възможен?  И един допълнителен въпрос - това DPF филтър за твърди частици ли е (както си пише) или нещо друго, понеже се завихри спор?   

Редактирано от RaptoR
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почисти дебитомера или направи проба с друг работещ или най-простия тест - изключи дебитомера и ако колата върви , там е проблема. Ако продължи да забива , си за чистене на геометрия на турбо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От дебитомер авариен режим, дълбоко се съмнявам. Най-вероятно задръстена геометрия, а ако актуатора е сменян може и да не регулиран правилно и пак да пренадува. Действай по проблема колега, че накрая ще правиш турбо, ако вече не е за правене. Той аварийния режим е, за да предпази колата от пренадуването и да ти индикира да я оправиш. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Премери налягането на турбото на 11 канал с диагностика, в движение. Ще стане ясно къде е проблема. ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи да си се засилвам към Реал турбо с две думи... Все пак има ли възможност причината да е тоя катализатор или квото е там? Има ли смисъл да се занимавам с него? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.