Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Черни твърди парчета в антифриза.


turist

Recommended Posts

Привет

Вчера отворих разширителното казанче на моята Шкода Октавия 1,9тди ASV - 81KW и вътре гледам плуват малки черни мазни петна. Миналата година пак по това време се получи  така и тогава измих разширителния съд изхвърлих антифриза от него и долях.

Колата работи нормално пали при минусови температури , набира си както трябва, не загрява не губи масло(5W40) или в рамките на нормалното на около смяна(12000хил.)- 500мл. При палене я гледам отзад, не пуши бял дим.

Питането ми какво да гледам, като за начало?

Предварително, благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днеска свалих казанчето и излях съдържанието в прозрачното пластмасово шише е това, което беше на дъното. На снимка 1, след като се уатаи, а снимка 2 след разклащане.

1.jpg

2.jpg

Редактирано от turist
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих си експеримент, като сипах малко антифриз в плитък съд и капнах малко масло от щеката. Разликата с тези прашинки е, че се получи размазано петно, плуващо в антифриза. А това на снимката са малки твърди мазни тела, които се утаяват.

Редактирано от turist
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно са частици пластмаса някъде от системата, прегледай всички съединения. Преди време карах бензиново мондео, чиято водна помпа се оказа с пластмасови лопатки. Като я сменяхме аварийно, успяхме да извадим от системата не повече от 2/3 от перките, останалите си циркулират под една или друга форма до ден днешен...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет

Перките на водната помпа са железни и би трябвало да не е от тях. Днес, ще купя добавка за почистване. После, ще промия системата и  сменя антифриза, че не е сменян от 6 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз, знам че водна помпа с метални перки се слага, ако вече такава с пластмасови е заминала или основата на термостата е заминала. И тя е пластмасова, ако блокира термостата да омекне и отвори големия кръг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет

Промих системата и вътре при термостата имаше същите ситни топченца. След като опипах през дупката блока се оказа че чугуна образува такива ситни топченца, които след време падат.

За сега проблем, след 300км не е имало, но ще продължавам да наблюдавам.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Привет

Моята сага с антифриза и черните твърди топченца с мазна консистенция продължава. След около 3000 км се оказа, че ми е изхвърлила около 300 грама антифриз през клапата на капачката. При замерване се оказа, че пружината на клапата е омекнала и изпуска налягане. Смених капачката и вече 400 км каране по магистрала и през високи проходи няма никакъв теч. Дотук добре, но ми прави впечатление, че мъркучите ми на антифриза са доста твърди. Колата върви сутрин пали без никакво претрисане, но като отваря капачката на студен двигател има остатъчно налягане в системата. При освобождаване на налягането вечер след преход с колата, сутрин няма налягане. При освободено налягане и студена, кола след 2км при загрял мотор около 60градуса, мъркучите са вече твърди. Като я по настъпя с повече газ извън градско и пипна пластмасовото мъркуче на приливника , излиза много лека пара - налягане и съскане не усещам, но това е на празен ход. Качвах я на компютър карах я цели 30км в жегата държи около 90 - 93градуса и на 95 включва първата степен. Термостата го смених още, когато я купих с оригинален от Еуратек. Той самия работи коректно отваря нормално двата кръга(долу мъркучи си става топъл при по извънградско каране).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом надува мАркучите , мисли за гарнитура на главата .. жертваш  старата капачка , пробиваш една дупка и слагаш вентил и на работна температура мериш налягането (не трябва да превишава 1 Бар) .. другия тест е с химикал - слага се една мензура със син химикал в гърловината на казанчето и ако си смени цвета , значи газове от двигателя навлизат в охладителната система.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и аз на там съм се насочил, но все пак да попитам. Относно капачката как да я пробия, защото отвънка я пробих но тя има клапан, който не знам как да го преодолея. Освен да търся старо казанче и да пробия него и да му сложа винтил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На ‎10‎.‎6‎.‎2020‎ г. at 16:18, The Best Forman написа:

Щом надува мАркучите , мисли за гарнитура на главата .. жертваш  старата капачка , пробиваш една дупка и слагаш вентил и на работна температура мериш налягането (не трябва да превишава 1 Бар) .. другия тест е с химикал - слага се една мензура със син химикал в гърловината на казанчето и ако си смени цвета , значи газове от двигателя навлизат в охладителната система.

 

A има ли друг вариант да надува маркучите, от минимален теч от помпата или не добре работещ термостат, въздух в системата и т.н.? Ходих по майстори и всеки вдига рамене. Надувахме системата на 1атмосфера и от никъде не намерехме теч.На около 10-12 000 хил. км ми губи 300гр. и интересното е че от нивото на течността нагоре има леки черни налепи, като ги почистя след около 10 хил. км пак се наслагват. Има ли вариант да е съвсем малък пробив в гарнитурата и да го гори антифриза за такъв дълъг период..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един приятел който работи в сервиз, преди време ми сподели за един случай с ауди, не помня коя година и какъв двигател беше аудито.

Т случая беше следният- губи антифриз, двигателя е като нов и никъде по него няма следи от теч на антифриз. Външно били проверили абсолютно всичко, гарнитури, помпи, казанчета, маркучи и т.н. - на края се оказало че вкарва антифриза в гърнето, там се изпарява и видимо теч няма но антифриза изчезва.

Не знам дали е възможно антифриза да пробие някъде някак и да отиде в ауспуха без да мине през масло и други места.....

Ако някой е по запознат, може да сподели мнение дали е възможно.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет

Вчера разглобих и демонтирах главата и се вижда, че има пробив на трети цилиндър. Днеска съм се уговорил с фрезист ако евентуално е крива да й направи един вятър, напасне  клапаните  и смени гумичките.

Да питам сменят ли се медните опръстени на дюзите и в домашни условия дали може да се разглоби  и почисти разпръсквача, че е доста черен?

Поздрави

garnitura.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да ми кажете какъв ремонт е гарнитурата е с едно голямо елепсовидно и две по малки кръгчета? Иначе е на фолксваген гарнитура.

Предварително, благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гарнитурата няма ремонтни размери .. разлика в дебелините може да има в зависимост от производителя.

Ако не е оригинална , аз бих заложил на Виктор Рейнц или Феби-Билщайн.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Предлагат ми два размера с дупки като тази моята(2) и следващата с 3 малки дупки. Казват, че като се шлайфа глава се слагало следващата гарнитура с 3дупки.

Вярно ли е, че при обратно събиране на главата маслото от пуловете трябва да изкара чрез разглобяването й?

Редактирано от turist
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 12 минути, Nasko_79 написа:

От повдигачите се изкарва маслото ,не от пуловете.

 

преди 12 минути, Nasko_79 написа:

От повдигачите се изкарва маслото ,не от пуловете.

А в домашни условия възможно ли да стане това?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, turist написа:

.......

Да питам сменят ли се медните опръстени на дюзите ........

Медните опръстени се казват дифтунги и се сменят задължително. Освен това леглата където лягат тези дифтунги трябва да се почистят много добре. Има специални фрези, с които на ръка се почистват леглата. В противен случай от там се губи компресия и дифтунгите прогарят много бързо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

ОК

Днеска купих дифтунгите, а преди малко намерих клип как се обезмаслява хидравличния повдигач и даже вече го направих. Купих и семерин за разпределителния вал и всички опръстени гаранитури за ЕГР, за изпускателните и всмукателни колектори.

Нов проблем фрезиста каза, че и леглата били разклопали, а имал и спешна друга и затова чак в понеделник, ще е готова. 

Редактирано от turist
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Вярно ли е, че гарнитурата на  капака на клапаните върви заедно с капака? Казаха ми да си купя селикон за гарнитура, да намажа  и да слагам капака със старата гарнитура.

Редактирано от turist
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, заедно с капака е. Мацаш силикон и слагаш. И тъкмо си я започнал си смени и уплътнението на капачката за маслото  и уплътнението на клапана за картерната вентилация и моторчето става сухо :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.