Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Филтър за купе


Recommended Posts

Привет! Имам една наглед тривиална тема. Покарах автомобила 8м. преди да го обслужа и нямах никакви забележки към филтъра на купето. Реших да обслужа преди интервала като казах да сменят и въпросният филтър. Е наистина го смениха, в момента смърди на изгорели газове като карам зад автомобил, а преди не се усещаха. Сложиха ми филтър с въглен и пак има драма. Какъв филтър да си взема, за да нямам такива оплаквания?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ползвам филтър с активен въглен, обикновено на Мейле, Махле...или както там му се вика. Май се пише Mahle. Преместиха им производството от Германия в Румъния, но да чукна на дърво - ок са си.

Това, че си пробвал и със и без въглен ми говори, че не е сложен като хората. Защото друго обяснение нямам за това, да започнат миризми непосредствено след смяната му. Пробвай и една "бомба" (така им викам аз). Казват се Air Con refreshner.

 

п.с. - Виждам, че си в София. Подменяй филтър на най-много 6 месеца. Филтрите са по 30 лева (без отстъпка) и смяната е работа за 3 минути. Даже май на Супърбите след моя вече не е горе при стъклото, а в краката на пасажера. Или бъркам? И в двата случая - 3 минути.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложили са точно Mahle. Поне на документи. Ще сваля филтъра да видя има ли въглен в него наистина :) 

Иначе филтъра се намира под жабката в краката на пасажера. 

Редактирано от gstoychev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ЕураТек слагат такива филтри - пише , че са с въглен , изглеждат като с въглен , но си мирише (поне при мен така се получава) , инак Ман/Мале от магазинната мрежа изкарват 3-4 месеца без миризми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят е от Intercars и отговаря на такова описание. Изглежда като с въглен, но пуска доста аромати. Ще пробвам кварталното магазинче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...
Цитат

Филтъра на Еуратек на 10-11 месеца и мирише на чорапи , преди няколко дни го смених пак там и миризмата спря. Иначе Hengst кара под 6 месеца и трябва да се чисти , щото потока на въздух към купето спира. Видимо  е събрал една чаена лъжичка боклуци. Толкова остава в циклонния филтър на прахосмукачката. Манле същата работа. Ман е добре. Румънския кара повече от 6месеца без проблеми, взел съм и един немски за резерва.

 

Редактирано от А4и
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз взимам Mann филтър с въглен от AutoZone и съм доволен. Тъй като колата още е в гаранция, веднъж в годината ходя при Еуратек и покрай маслото ми сменят и филтъра за купето (слагат Valeo) и веднъж в годината си купувам от споменатия вече Mann, който си го слагам сам (наистина е тривиална процедура, дори за аматьор като мен). Като сравнение мога да кажа, че филтъра на Еуратек се вмирисва по-бързо. Друг е въпросът, че последния път като ходих да ми го сменят, реших още същия ден да го сменя с Mann (с идеята после да върна Valeo-то за зимата) и когато извадих Valeo-то имаше видими боклучета в него. Със сигурност бяха по-малко от филтъра Valeo, с който оставих колата в сервиза, но все пак ми се струва малко странно да има толкова боклуци за десетте километра, които бях карал с този филтър от Еуратек до моя гараж. В този ред на мисли имам известни съмнения, че си бяха спестили смяната на филтъра и ми бяха сложили стария, който го бяха поизчистили малко. За съжаление не маркирах филтъра, който им оставих, така че не мога да твърдя със сигурност, че е същият. Във фактурата иначе си беше отразена смяната и цената за нов филтър (~35 лв.). Дано да се филмирам и да са грешни съмненията ми в случая, защото обратното би било жалко при все, че дори не става дума за някаква колосална сума пари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има процедура при смяната. Първо, дигаш предния капак и чистиш листа/боклук около въздухозаборника под стъклото, пред пътника. След това сваляш стария филтър , затваряш ръчно клапите за въздух и пускаш вентилатора на макс. През празния отвор духа като в ураган и всички   прахоляци в турбината на вентилатора ти се изсипват на стелката. Късаш лицевата част на стария филтър и я връщаш на място да уплътни отвора. След това отваряш ръчно клапите и отново вентилатора на макс. Тоя път прахоляка излиза през въздуховодите. Накрая махаш заглушката и слагаш новия филтър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.