Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Коя Октавия да избера?


Sryfo

Recommended Posts

Здравейте на всички, интересуват ме два модела на октавия. Единият модел е 2018г 2.0ТД150кс.,  ръчка, а другият е 2015г 2.0ТД180кс.RS, DSG кутия. Не съм карал Шкода досега. Може ли да ме насочите кой от двата модела да си купя. Благодаря предварително. 

Редактирано от Pepino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази в по добро състояние. Аз карам първата, която си посочил и съм доволен. Втората също е добра, като авромобил, но зависи в какво състояне са двете. 

Редактирано от Typi_taratajki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно - важно е състоянието. Ако са ОК и двете, аз бих взел vRS-a, въпреки че DSG-то не откликва толкова добре при дизела, както при бензина. Визията повече ми допада, пък и може при желание да се позасили над 200+ Дай линкове към обяви или някакво инфо ако има, за да може да погледнем и ние

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първата е без много глезотийки като гледам, въпреки че си има необходимите неща (поне за мен) като подгрев, климатик и нави. Плюс е, че е фейслифт, има лед фарове и е на никакви километри с възможност за прехвърляне на гаранцията до колкото виждам.
vRS-a е много зареден и ще е удоволствие да го натискаш! Минуси са донякъде повечето километри и стъкления покрив. Възможно е дори да има вече Ипроблем с тавана след тези километри.

Иначе и двете изглеждат добре. От теб зависи, дали предпочиташ да шофираш с ръчката или DSG-то, защото т’ва е май най-съществената разлика. Панорамата е за седящите отзад, но и вероятен проблем - скърцане, възможен теч от уплътненията.

Като цяло, оплакванията от дизелите са към DPF и водната помпа. Заради DPF-a често колата влиза в регенерация, което всъщност е нормално, но е леко дразнещо за някои потребители. Водната помпа е проблем при дизелите преди фейса - протича и е добре да се смени. Не знам дали vRS-a страда от този минус или само по-малките дизели. Друго, което се сещам - са лед фаровете. Няма кой знае колко ласкави изказвания за тях. В смисъл - светят си, но явно очакванията на хората са по-голямо. Ксенона си се е доказал като май най-добро осветяване.

Та...в крайна сметка, от една страна имаш хубав дизел, добре оборудван, на малко километри и с оставаща гаранция. От другата страна - vRS Octavia, идваща с различна визия, джанти, с DSG и пълен с глезотийки.

Което е важно за теб - т’ва избираш. Автомобилите са чудесни.

Лично аз, бих се метнал на vRS-a. Спестявам си едни ~4.000€ и джиткам с кола, пълна с екстри и потенциал за засилване ако ми е кеф :)

Успех с избора и да се похвалиш!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Градски, аз лично бих взел бялата. Много зависи дали я вземаш да си возиш семейството или да си правиш кефа.  Имай предвид, че панорамния покрив рано или късно води до проблеми. Протича, а и колата е по-шумна дори със затворена изолация. Най-добрата комбинация, за мен, е кафявата с DSG.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Здравейте,

 

До месец ще трябва да се обзаведа с нова кола. Под нова да се разбира ползвана - критериите ми са 150+ коня, автоматик, подгрев на седалките, кожа/полукожа по възможност, но това със салона бих го прежалил ако излезе хубав екземпляр. Бюджетът е 30000лв. Най-много ми се ще да взема кола с оставаща гаранция естествено ако може след 2016та година.

 

Бягам от японски коли, тъй като са ми непознати, не са особено пъргави и не знам като им изтече гаранцията кой и къде ще ги поддържа. За ПРЕМИУМ марките парите няма да стигнат. Досега съм карам мерцедеси, единият още ми стои, т.е. съм свикнал със здрави коли, евтини части и голям избор от сервизи, които им разбират на тез коли (макар че за 43000км навъртени на 13годишен Мерцедес сменях само накладки и масло). При корейките не намирам почти нищо с оглед критериите., та вариантите останаха основно от ВАГ.

 

Та с оглед на горното предполагам разбирате, че Октавия 3 влиза точно в бюджета и останалите ми изисквания.

 

Харесал съм като варианти 2.0 ТДИ 150/184 или 1.8 ТСИ/2.0 ТСИ 190 коня. 1.4/1.5 ТСИ засега ги избягвам - слизам от 3литров шестак и мисълта за двигател с под половината кубатура не ме радва :D

 

Има около 10-11 коли по обявите, които ми влизат в бюджета и в изискванията за екстри. Някои от тях даже са с оставаща гаранция.

 

Бих се радвал ако някои от вас помогнат да си отговаря на следните въпроси:

 

1. Реален разход на 2.0 ТДИ ДСГ градско с умерен трафик без час пик; магистрално при 140км/ч

2. Тазход на 1.8/2.0 ТСИ при същите условия

3. Колко от вас имат коли с тия мотори над 130-150000км и какво сте ремонтирали по тях

4. Колко е приблизителния живот на ДСГ6 при условие, че кутията е поддържана? Трябва ли примерно да ме притеснява кола на 4г и 150000км с 2.0 ТДИ и ДСГ

5. Има ли някой с ТСИ куплирано с ДСГ7 и пробег над 80-100000км; отзиви?

 

Правя 12-15000км на година и може би бензинът е по-добрият избор, но пък чувам, че 2.0 ТДИ е доста здрав в това поколение, плюс това има много повече оферти с този мотор.

 

Ако някой изяви желание да помогне с избора, бих постнал и обявите на колите, които съм загледал. Благодаря предварително :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До " @lybrator " - Привет.. Аз съм Фен на Дизела. 2.0TDI е много здрав Двигател, което не значи, че не може някой разбирач да го унищожи. При стриктно спазване само на заводските изисквания (като реално може и още по-добри грижи да се полагат), Проблеми с Двигателя са много рядко срещани. "6DSG" е по-добрата Автоматична Скоростна Кутия, сравнена със "7DSG".

 

Аз Шофирам "Skoda Superb 2 Face Lift Combi, 2014г, 2.0TDI, 170кс, 4х4, 6DSG" на около 175.000 Киломера.

 

1. В Гр. София при нормален трафик ми дава среден разход около 8 Литра на 100 Километра. При 140 Километра в Час на Магистрала ми дава 6 Литра на 100 Километра;

 

2. Нямам Реални Данни, но по моя преценка, поне 20% повече;

 

3. Като Ремонти не е правено нищо. Само Поддръжката, която Производителя Препоръчва;

 

4. За "6DSG" (а всъщност и не само за нея) има значение къде и как се експлоатира. Задръстванията и скъсяват Живота, за което смятам за правилно, по-честа от Препоръчваната от Производителя смяна на Масло и Филтър. Мисля, че за правилно поддържана и експлоатирана такава Автоматична Скоростна Кутия, с долу-горе по равно смесени Градски и Извънградски Километри, преди 300.000 Километра не трябва да има Проблеми;

 

При 2.0TDI може да има Проблеми с "DPF"-Филтъра, като сравнително лесно може да се разбере състоянието му. Цената на Нов е Висока.

 

За Помощ - няма Проблем. Каквото знам ще споделя на драго Сърце :)

 

Най-важно е да е Добре (или повече, Дано) Поддържан Автомобила и до колкото може да се разбере при Покупко-Продажба, да е и Правилно Екслоатиран :)

 

Късмет и Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Октавия 3 - дизелите, имат грижа с водната помпа. Подменя се и всичко е ОК!

С твоите критерии от към коне, бих погледнал главно vRS модификациите - 2.0. Шофирането на бензинов агрегат с DSG е много по-приятно! Дизела не е за DSG, но т'ва е малко субективно (въпреки доста такива мнения).

Дали дизел или бензин - твоя е преценката според т'ва, градско или извън се кара.

Може да пуснеш някоя и друга обява. Възможно е някой колега да е гледал и да изкаже мнение.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря zloQQ,

 

Това за водната помата го знам, така или иначе ако колата е вече извън гаранция ще се направи веднага комплект с ангренажа, ако е в гаранция, вносителят да му мисли :)

 

От много места чувам, че ДСГ нещо не е много в синхрон с дизела. Бих се радвал повече хора да се включат и да обяснят къде точно е драмата.

 

Основно градско ще се кара колата и 1-2 пъти в месеца основно за разходки. Даже градското ми е следобяд около 14.00 и вечер около полунощ, т.е. извън трафика. Карам до работа и обратно по 12-14км само с 3 светофара. Да каже средно годишно 12000км, макс 15 ама едва ли, че откакто имам годишна карта за нискотарифни полети, изобщо не ми се занимава в чужбина с колата.

 

Ето и какво съм набелязъл:

 

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11522648109355398   - цената ми се струва ОК, малко грозни джанти ама да не прекаляваме. Тази може и да е на някого от форума предполагам

 

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11581784365252684 - тази ме кефи доста, чух се с човекът, навит е да я караме в Шкода Варна ако се наложи. екстрите са като на горната май

 

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11576412964844964 - тази си има пробег, няма ксенон, не е вРС обаче има интересни волан и седалки, май някаква автокъща я продава

 

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11582466809827009 - тази е фейслифт, няма джанти, тия седалки малко ми простеят, но пък добра цена, по-нова е на години и уж на малко километри

 

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11582575724976431 - тази е фейслифт, точно каквито екстри искам, много ме радва, пак уж на малко километри, цената е леко висока според мен ама да кажем, че ще преговаряме

 

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11574757241999839 - тази е вРС ама пак е над 150000км и 29 бона не са малко

 

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11580963723251435 - тази ми е фаворит - 2.0 ТСИ, 180 коня пише ама доколкото прочетох трябва да е 190, пак е с грозния салон но пък с още 3г гаранция

 

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11582526454870219 - 2.0 тди в гаранция още около 1г 8м - интересни калъфки на седалките, 2 комплекта гуми

 

 

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, lybrator написа:

От много места чувам, че ДСГ нещо не е много в синхрон с дизела. Бих се радвал повече хора да се включат и да обяснят къде точно е драмата.

Аз карам Октавия 3 фейслифт 2.0 тди 7 дсг. За първи път карам кола с дсг (на бензинова кола с дсг не съм се качвал). Странна е дотолкова, че ако не държиш темпо при шофиране, е мудна при плавно подаване на газ и дърпа много рязко, ако я сриташ. По-адекватна е, когато двг е загрял. Днес я тествах от Пловдив до Кръстова гора и обратно и не ми беше много комфортно на слизане, предполагам, ако се спуска на ръчни предавки, ще е по-добре, но така и не успях да пробвам. На магистрала със 140 е на малко над 2000 оборота, с 200 е на около 2800. За 9000 км средния разход е 6.5/100, като карам 60% градско в Пловдив и 40% извънградско. Позвам и Bardahl bdc при всяко зареждане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и едно предложение от мен за един хечбек

Skoda Octavia 2.0TDI -150к.с., 6DSG , 05.2015г, 105хил-км 

Купувана и поддържана само в ЕураТек -има Гаранция до 150хил.км.

Всички екстри без кожен салон -има ксенон, подгрев предни седалки, климатрон

Няма застрохователни събития -сменяни са  предно стъкло и топка скоростен лост

Цена  22 хил.лв

 

Редактирано от krasy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
На 1.03.2020 г. at 18:39, lybrator написа:

Благодаря zloQQ,

 

Това за водната помата го знам, така или иначе ако колата е вече извън гаранция ще се направи веднага комплект с ангренажа, ако е в гаранция, вносителят да му мисли :)

 

Ето една с абсолютно всичко сменено скоро! 

https://m.mobile.bg/details/11584369760658726

Редактирано от Impress_me
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 1.03.2020 г. at 18:39, lybrator написа:

Основно градско ще се кара колата и 1-2 пъти в месеца основно за разходки. Даже градското ми е следобяд около 14.00 и вечер около полунощ, т.е. извън трафика. Карам до работа и обратно по 12-14км само с 3 светофара. Да каже средно годишно 12000км, макс 15 ама едва ли, че откакто имам годишна карта за нискотарифни полети, изобщо не ми се занимава в чужбина с колата.

И за това ти трябват 200 коня? :D За същото, че и повече пробег си купих чисто нова фабия 1.2  tsi ;) Наистина никога не съм разбирал това презапасяване с място, килограми и конски сили. Което води до по високи екплоатационни разходи. Иначе, за твоите изисквания и 2.0  tdi 150 к. с. ще ти върши перфектна работа. Разхода градско в час пик е под 10, с ръчна кутия. Извънградско е напълно достатъчна мощността за всякакви интервенции :D А разхода може да бъде смешен. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мечо Пух: Колкото повече, толкова повече! 

Колега, РС-ще те радва всеки ден! Ако си го решил, скача смело. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Колеги здравейте,нов съм във форума и още нямам шкода но искам да си купя  октавия 2014-2016 ,2.0 дизел 150к.с,моля да ми дадете съвет за този автомобил,заслужавали си,добри и лоши страни,скъпа ли е много за подръжка и всичко друго което може да ми е от полза

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Здравейте, група. Харесал съм една Шкода та въпроса ми е според вас заслужава ли си парите :)

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11610567048255978&slink=ikv0ep и какво можете да ми кажете като + и - за колата. Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам да има минуси колата. 4х4, DSG, 2.0... Изглежда добре заредена... Единствено се сещам за грижа с водната помпа - протича (преди фейслифта), та е хубаво да се наблюдава или смени превантивно. Цената...е субективно вече :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, zloQQ написа:

Не знам да има минуси колата. 4х4, DSG, 2.0... Изглежда добре заредена... Единствено се сещам за грижа с водната помпа - протича (преди фейслифта), та е хубаво да се наблюдава или смени превантивно. Цената...е субективно вече :)

Благодаря , много! Чета три дена различни теми във форума за бензин и дизел и викам чакай да питам :) ДПФ 4x4 и т.н. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дпф обича по-дългите разстояния дори градско ,ако караш къси разстояния по 3-4 км и малко извънградско може да е проблем

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, ще трябва едно хубаво обслужване на автомата, халдекса и всичко по веригата на задвижването, разбира се да се направи. ДПФ-а в третото поколение на Октавия наистина е малко по претенциозен от този на второто и може да те ангажира с някоя и друга обиколка на част от околовръстното (ако си в София). Като цяло, доста надеждни автомобили са си от самото начало на модела, а и вече предлагат всякакви системи и глезотийки стандартно и съответно, би трябвало да ти е по-голям кефа от притежаването и шофирането на автомобила. Ако имаш възможност - при огледа, прочети я с VAG-COM. Ако има нещо - ще си каже самичка :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

От София съм да, като цяло карам по 30-50км на ден(градско) и не излизам често извън града, за това толкова чета за този ДПФ , но като цяло имам приятел , който кара същата но без 4x4. Колата е още гаранционна и от шкода ми казаха , че няма нужда да я закачам ако има нещо направо да им я закарам. :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @m3ch0ch1 - Принципно "DPF"-Филтъра не Обича Градско Шофиране. Но ако спазваш няколко правила, да не спираш Двигателя, когато "DPF"-а е в процес на регенерация, да ползваш подходящо двигателно масло и добро гориво, не е чак такъв Проблем. Това е част, която не се поврежда изведнъж, ориентировъчно може да се види в какво моментно състояние е. А в крайна сметка се премахва безпроблемно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@tuningmania стига учи хората да режат и махат.  Знаеш ли кога ще се напълни на Октавия 3? Някъде около 500 000 км. 

Редактирано от JORDITO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.