Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Толерантността на пътя, скорост и ограничения


PRR

Recommended Posts

Велко, няма точно определение на "несъобразена скорост". А щом няма не може да има и санкция. В ЗДП ясно е разписано как се слагат ограниченията за скорост при съответните метеорологични условия. Като сложиш ограничение на 50 при дъжд/сняг няма "несъобразена скорост". Изключение правят поледиците, но за тях се издават съответните кодове за опасно време и те наистина са изключения. Но пък и при тях, в повечето случаи, няма и какво да се направи.

Що се отнася до карането - карам с превишение 10 до 20 по километраж, което на извънградско при 90 е реално 3 до 12 km/h.  Не натискам никого, не светкам и не свиркам с едно изключение: на магистрала при абсолютно свободна дясна лента и тюфлек движещ се лявата ;) 

Горното не означава, че не се дразня, съответно, че нямам право да се дразня, на индивидите, които при ограничение 90 карат с 50 или 60. Особено, когато натепат спирачка и свалят от 90 до 50, защото са видели полиция и/или идва завой. Токова каране е опасно за останалите участници в движението. Предизвиква задръствания/колони и води до рискови изпреварвания. Особено, когато съответният индивид е с по-мощнта кола и на правата държи да е пръв и натиска, но в завоите се влачи, като черво. Преди години по подбалканския път имаше специални разширения на които имаше табела "Спри, пропусни колоната". И имаше милиционери (да, по соца беше), които следяха за това камионите, и не само, да спират и да пропускат колоната. Кога за последен път видяхте такова нещо? Кога за последен път видяхте полицай да отбие камион и/или бавно движещ се за да облекчи движението? Реално това е работата на полицая, а не да стои скрит в храстите и да дебне някой за превишена скорост. 

И да, трябва повече толерантност, но тя трябва да е и от двете страни. Защото законът разрешава да се кара с 60 в лявата лента на бул. България, бул. Цариградско Шосе, Околовръстния път и т.н., но това не означава, че трябва да се кара в лявата! Никога не ми е пречило, а и винаги гледам да го правя, да пусна десен мигач и да пропусна, при първа възможност, всеки който ме е настигнал, защото знам, че така и така ще ме изпревари, но пускайки го намалявам риска и за двамата. Накратко - карай така, че да не пречиш на другите. Това за мен е толерантност. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 51
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • sauber

    11

  • The Best Forman

    8

  • PRR

    7

  • ID A

    5

Най-много писали в темата

Пепи , ограничението по бул. България е 70 км/ч , какъв е проблема някой да кара с 60 в лявата лента ?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи, прав си за т’ва, че няма точно определение по Закон за “несъобразена скорост”. Не казвам, че има и че трябва да се ползва за определение при глоби. Мисълта ми беше, че хората не съобразяват изобщо пътните условия и натовареноста на трафика, предприемат рискови маневри и статистиката на смъртните случаи расте... Т’ва, че има ограничения 50-60 на места при сняг или дъжд - не значи, че трябва да се кара с т’ва ограничение изобщо. Случвало ми се е да спра директно в лентата си на магистрала с три ленти заради снеговалеж. Нищо, ама буквално н-и-щ-о не се виждаше на метър отпред. За т’ва съобразяване говоря. После продължих с 20 км/ч да се придвижвам въпреки ограничението. Трябваше ли да карам с 60? Имам и няколко подобни случки в мъгла. Ами, според мен, ако карам с 60 - ще си е напълно несъобразена скорост предвид условията. Просто, 90% (може би и повече) от хората - НЕ МИСЛЯТ, а гледат знаците!

Т’ва имах в предвид :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, zloQQ написа:

..........Мисълта ми беше, че хората не съобразяват изобщо пътните условия и натовареността на трафика, предприемат рискови маневри .....

 

Баба Меца си купила мотор. Срещнал я заекът и помолил:
- Бабо Мецо, дай едно кръгче!
Тя се съгласила. Когатo заекът й върнал мотора, той бил смазан и изпочупен.
След време Баба Меца отново си купила мотор, но този път тя решила да се вози със заека. Докато обикаляли, насреща им се задал ТИР, със запалени светлини. Тогава заекът казал:
- Бабо Мецо, гледай сега как се минава между два мотора...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепино, ако щеш ми вярвай, ама аз тва съм го видял с очите си на селото на баща ми... Гледам идва кола срещу мен, а аз вървя пеша и се качвам на тротоара (то не е баш тротоар, ама както и да е..) Ей, и по едно време как гледам фаровете - те почнаха да се кръстосват и разминават!!! Викам си - Абе кво стана сега..  аз ли нещо прекалих субстанцията или таа кола се разцЕпи.. 

Те двама коОлоездачи... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, zloQQ написа:

... хората не съобразяват изобщо пътните условия и натовареноста на трафика, предприемат рискови маневри ...

... Случвало ми се е да спра директно в лентата си на магистрала с три ленти заради снеговалеж. ....

Велко, 100% съм съгласен, че трябва съобразяване  с пътните/метерологичните условия. При мъгла и аз съм лазил с 20 и дори съм спирал. При тежък сняг също. При такива условия изобщо не коментирам "пълзенето". Писах при нормални и/или близки до нормалните условия. За пример - днес се прибирах от Самоков и в участъци в които спокойно се кара с 90 имаше пълзящи с 50. За моя изненада малко след като ги настигнах ми пуснаха мигач и осободиха пътя ... с изключение на един, който просто караше с 50 на абсолютно прав участък и ограничение 90. За сметка на това зад него се беше залепил друг, почти в бронята му, но не изпреварваше. Съответно се наложи да правя двойно изпреварване в участък с не толкова много прави, Никак не беше добре ;).

  

Преди 3 часа, The Best Forman написа:

Пепи , ограничението по бул. България е 70 км/ч , какъв е проблема някой да кара с 60 в лявата лента ?

Законов проблем няма. Колегиален е ;) Особено в участъците в които така и така ляв завой няма, примерно в участъка след Тодор Каблешков към Бояна. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има доста точно определение, по памет - всеки водач трябва да се движи със съобразена с пътните условия и превозното средство скорост, така че да може да спре безопасно при предвидимо появяване на препятствие... Което е извъртяно в щом има птп, значи си се движил с несъобразена скорост. Тука вече се появяват проблемите, движа се по път излъскан до асфалт с около 60 и след един завой изчистени път на черта и оттам нататък не пипнато. Пред мен поредица от завои, знам че скоростта ми ще е страшно висока за непочистен път, но по някакво чудо и няколко завоя взети с вратите напред успях да се спра, само дето не бях напълнил гащите. Добре, че ми се размина. И вместо КАТ при евентуално птп да глоби собственика на пътя, защото не е изчистил пътя, те пишат несъобразена скорост и държавата си измива ръцете, че вината е твоя.

Голямото меле на Тракия преди около две години, сега на Ихтиман има ограничения на мястото, но какво стана всъщност? Случи ми се да пътувам оттам в 7 сутринта. Още преди Ихтиман ни отклониха по стария път. По едно време влизохме в нещо като мъгла (каква мъгла при 20 градуса външна температура!), свалих си прозореца, беше дим. Както и да, при излизането отново на Тракия беше мелето в насрещното, защото и в тяхната лента имало птп. Съответно от две колони (на бас, че са драпали и през аварийната) да минеш в една предизвиква страхотна тапа. И нямаше едно птп с 40 коли, а серия от птп с 2,3 понякога и 1 участник и по 10 коли спрели безопасно между всяко птп.

И пак опира да се движиш със скорост, която ти позволява да спреш. И така е най-лесно за КАТ, вместо да почва да търси дот на гумите, дълбочина на грайфера, да се мери влагата в спирачното масло, да се гледат дискове и барабани и т.н. Малка подробност е, че тези отзад на всяко птп бяха все кошници на 20 + години.

И пак се появява каква съобразена скорост за Иван, Драган и Петкан в дъжд, като са си взели чистачки за 2 лв от пазара? Пак за същите каква съобразена скорост, като са с галоши, някои и летни при снеговалеж? Каква съобразена скорост при завои, като всичките им амортисьори са изпуснали? И можем да продължаваме до безкрая. Ще махнем несъобразената скорост, ще стане неспазване на дистанция и пак така. А реално трябва да се знае защо е станало дадено птп. Като дадена кола е пред разпад, да не се движи по пътя и да спрат да слагат ограничения базирани на неподдържани кочини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Междудругото знаете ли, че на катаджийте има вменено задължение да дават препоръки към община/АПИ за регулиране и обозначаване на даден път?

Тоест един катаджия може да мине и да каже "Този знак за ограничение 60 тук вече не е нужен". Или "до тази пешеходна пътека има храсти, което скрива видимостта и на пресичащият и на движежещите се по пътя." Според вас тая функция изпълняват ли си я? Въпроса е риторичен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изпълняват се, ама на обратно. Тук е много 50, я да сложим 30.  Миналата година едно момче на 15 загина на пешеходната пътека на Борис 3ти при Нишава. Това е малко след Красно село посока центъра. А според записа на камерата над пътеката момчето притичва изцяло на червен пешеходен светофар. Сега пътеката е повдигната, има ограничение 30 и почти всеки ден има и тринога. То това е превенцията на КАТ, щом става птп, ново ограничение на скоростта надолу.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помня случая ясно. И тогава в медиите се обясняваше за "джип", "хлъзгави павета", "бясно каране" и "опасна пешеходна пътека". В последствие никой не излезе да каже " Жертвата е пресякла на червено." Щото не е важна истината, а сензацията и "политическата" коректност.

 

Като става на въпрос за пешеходни, има една на бул. България, малко след околовръстното, точно срещу гробищата. Нямам никаква представа как няма загинали през ден на нея. Единственото ми обяснение е, че е много слабо ползвана. Напълно безумна! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно тази пътека се ползва доста често, ограничението е 50 и редовно слагат камера. Реално това е единствената връзка между автобусната спирка и гробищата. На задушница е лудница там. Друг е въпроса дали трябва да е пешеходна пътека или светофар с бутони за пешеходците. Второто ще е в пъти по-ефективно и по-безопасно. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно на тази пътека на България миналата година щях да блъсна едни юнаци, които изкочиха на платното от нищото. 
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не само у нас се борят  с превишена скорост, вижте  как е в Естония 

 

https://www.svobodnaevropa.bg/a/30334445.html?fbclid=IwAR2ZxgQ_4VpXHHrveCwGwc43_p9WRiCxzPfgyihs1e9tKDrovWv44gKcU1o

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До " @shotik " - Това много ми прилича на нещо, което Баща Ми ми е разказвал преди доста Години, но не помня точно за коя Държава. Държавата имали Проблем с Чужденци, Нарушители на Пътя, преминаващи през Територията Й и направили следното: Като хванат Чужденец в Нарушение на Пътя, го водели в "КАТ" или нещо подобно и му казвали нещо от сорта: Изчакайте пред 15-та стая, от там след 1 Час им казвали, че не били за тук, да идат да изчакат през 7-ма стая и така нарочно ги размотавали по няколко Часа и по този начин многократно намалили Нарушенията. Има Логика в това..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяко лято гледам германските шофЕри. Нма нужда ми ги хвалиш. Един няма да спазва правилника. По същия начин си карат и дома, ама там не ги закачат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяка година ходя до Германи в края на Януари. За около седмица съм там и шофирам ежедневно по 150-200 км. Никой не спазва ограниченията. На аутобан без ограничение е ясно как се кара. В момента, в който се навлезе в зона с ограничение 130кмч., всички продължават да си карат с предишната скорост. Без значение дали тя е 150 или 220.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи от 2018 до сега много са се променили нещата .. не чета немски форуми и не знам дали се оплакват от такива като мен , които карат със 140-150 в лява лента , а тв летят с 200 , както и никой не ми е светкал или свиркал нито в Австрия , нито в Германия , а за капак един австриец преди две години си запали гумите , защото бях дал десен мигач да излизам от магистралата , а той беше зад мен в дясната лента и ме видя късно (е аз знаех , че е там и се опитвах да го изчакам) .. как па не отвори прозореца да ме напсува , ама това е въпрос на манталитет ;)

П.П. Между другото в Германия не съм видял някой да кара постоянно в лява лента (изпреварваш и се прибираш)

И един въпрос - защо не се дразните дребните хитреци изпреварващи опашката за завой от съседната лента или "ватманите" наредили се зад трямвая без да помислят , че той е в друга посока и блокиращи цялата колона или малоумниците прелитащи през пешеходна пътека докато пресичат хора .. е такива тъпаци , защо не забелязвате ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От държавите в Европа, в които съм шофирал, масово се спазват ограничения в:

Швеция (то и пътищата им са яко пръц де)

Австрия (най-вече важи за Еко зоните, защото там нарушението е x3 ако не се лъжа)

Сърбия (заради бруталния контрол, който не е толкова заради местните, а е заради целият транзит)

Навсякъде в останалите държави се кара с 20-30 отгоре. И честно казано и не виждам полицията да закача много хората за това.

 

На другият ти въпрос... Ми правят ми впечатление, ама какво мога да направя аз? Нали за това наливам преки и косвени данъци в държавата? И изначало за този проблем говорех в първите си постове. Тука е "скорост, скорост, скорост, превишената скорост, бързото каране, бла бла". Всичко останало е на заден план и никой не го контролира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук се съчетават поне два фактора - скорост и липса на пътища и понеже няма кой да прави свестни пътища , ограничават скоростта .. друг е въпроса , че само тук някой ще мине с над 170 при ограничение 50 в града (или поне така съобщи говорителката на КАТ) , но пак се връщаме на безнаказаността .. ако този рекордьор знае , че с тази каскада ще се озове в затвора за година , много вероятно да кара с 60 (ако бърза).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До " @The Best Forman " - Натисни Точно Тук. Защо такива Неща (това не са Хора), се Движат Свободно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, The Best Forman написа:

ЕТО още един "Фитипалди" и само с 1500 лв. глоба ще се размине (тя колата не струва толкова :) )

 

Освен, че КАТ са разказали за този "невиждан случай", макар че не малко хора караме с толкова, сега остават следните въпроси:

1. Ще му бъде ли адекватно и надлежно връчен фиша в срок, който ще позволи събирането му

2. Ще издържи ли фиша в съда при евентуално жалене

 

Познай вероятността на положителен отговор в %.

 

п.с. - Наскоро разбрах, че имам 5, а не 4 снимки както знаех, когато си сменях Л.К.то. 2 от 2017, 2 от 2018 и 1 от 2019. Връчени са ми 0 от тях. След 3-4 години ще стигнат вероятно до държавен изпълнител. Ще получа известие, ще черпя жената един Линд да ми драсне една жалба и ще изчезнат в небитието на изтеклата им давност. И много силно се съмнявам да е само при мен така...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.