Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Толерантността на пътя, скорост и ограничения


PRR

Recommended Posts

Нещо, което отдавна повтарям, но в България умишлено се премълчава: Ниската скорост предизвиква все повече катастрофи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 51
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • The Best Forman

    8

  • PRR

    7

  • ID A

    5

  • sauber

    11

Най-много писали в темата

преди 10 минути, PRR написа:

Нещо, което отдавна повтарям, но в България умишлено се премълчава: Ниската скорост предизвиква все повече катастрофи

Искам Пешо за шеф на КАТ - София. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:

Нещо, което отдавна повтарям, но в България умишлено се премълчава: Ниската скорост предизвиква все повече катастрофи

 

В България такова становище може да се случи след 50-60 години...

Щото по-добре всички да карат с 60 нали, да не стане нещо, за всеки случай.

На 29ти се прибирах от Варна към София. Преди търново се изцепих да изпреварвам на забранено. Спряха ме и тука почнаха изненадите.

1. Държаха се супер адекватно

2. Провериха ме, видяха, че имам 5 снимки, но не ми ги връчиха с обяснението "празници са".

3. Докато се правех на ощипана госпойца за снимките, единият ме успокоява, че няма как да нямам снимки ако съм активен шофьор, защото ходят да снимат само на идиотски ограничения. И тука почнах да се щипя, че не ми се вярваше, че с катаджия говоря?! Ама познай ако го каже публично какво ще му се случи...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема с полицаите е, че тия по високите етажи са с ампутирано сиво вещество и вместо да търсят варианти за решаване на проблемите, те търсят начин да налагат глоби и да симулират дейност. Съответно го налагат и надолу ... 

 

Абе, празници са! Весело посрещане, здраве и щастие през 2020та ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тц,тц,тц..акъл-море, глава камбана... Известния по цял свят факти.бг с ново, умопомрачително разкритие. ШОК! УЖАС! 5 Кила РАКИЯ не стигат да полеем мъката.

Другия пък, пожелава свещи на хората, че си свършили работата и го хванали в нарушение.

Айде да не Ви развалям празника с определения кой къв е и за едни 7 години, дето са бая повече липсващи.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И правете разлика между скорост надолу от ограниченията и такава в ограниченията ама тия наоколо им е бавно. Та айде първо почнете са ги спазвате, па после другото. Иначе то е ясно че ако караш с 60 на магистралата е опасно. Ама не и да караш с 85 на междуградско. А в бг и това е опасно, че сичките дават зор за нанякъде.

Живели!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 31.12.2019 г. at 18:10, Моджо написа:

Другия пък, пожелава свещи на хората, че си свършили работата и го хванали в нарушение.

 

Стига бе, те направо загинаа от работа. Когато трябва да те оЩавят са толко съвестни и точни, че нямат равни! Ама виж, ако ти опреш за нещо, тогава нещата са други.
От определения и аз ще се въздържа.
PS Като казах свещи, имах предвид от ония, декоративните, които се слагат на трапезата или на елхата ??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Моджо, някой те бътхъртна ли, кво? Освен, че си принципно против тия, дето нарушаваме ограниченията, имаш ли друг проблем със скоростта? Страх ли те е, не ти е приятно ли, какво? Защото до тука никъде не съм видял нито едно статистическо или научно доказателство, че скоростта е и 1/3та от проблема, който я изкарват, че е.

 

Иначе аз от емпиричен опит също мога да заявя същото. Бавните шофьори са опасни. Тия тип "Аз си карам с ограничението в най-лявата лента" също.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То в България няма как да не си нарушител, след като ограничения се поставят където и който поиска, но много измествате темата. Скоростта убива - факт! По-висока скорост, по-дълъг спирачен път. Това, че бавните шофьори затормозявят трафика също е вярно. Но трябва уважение към всички. На магистрала с 140 ми се е случвало с Фабията нееднократно да се изправям на спирачката, заради селска пръчка, решила че ще ме изпревари и веднага след това ще набие спирачки за да излезе от магистралата. В градовете също, но там скоростта е по.малка. Щом законът му позволява да се движи с по-ниска скорост, няма какво да се сърдим.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ивчо, къде написах, че се "сърдя" на каращите с (значително) по-ниска от разрешената скорост?!?! Проблема е "законът", а аз имам право да мрънкам и да съм недоволен от вида и съдържанието му ;) 

Относно ПТП-тата поради по-висока скорост - не чети статистиката на КАТ в която всяко второ ПТП е категоризирано "несъобразена скорост", а се замисли в колко от случаите САМО превишената скорост е била причина за ПТП-то? Дали в 99% случаите на ПТП с превишена скорост не е имало и още някоя "дребна" подробност, като неразрешено изпреварване, която да е истинската причина? 

Само за пример. Тази година в делничен ден, сряда, пътувах към Гърция. Всички знаем какъв е пътя там. Е да, ама един от тия, бавно каращите, беше решил, че е на панорамна обиколка и при ограничение 90 караше с не повече от 60! Е, няма да споделям, как беше събрал колона и колко рискови изпреварвания предизвика само и само да се отърват от неговото присъствие. Не ги оправдавам, но ги разбирам. И, ако законът се мислеше да върши работа, а не да симулира работа, щеше да има член който задължава поне да пропуснеш колоната. ;) ... Ако се търсеше решение, а не симулация ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм далеч от мисълта да упреквам който и да било. Всеки има глава на раменете си, взема решения и си носи последствията. Що се отнася до термина съобразена скорост, дори и да го отменят ще се смени с неспазване на дистанция. И пак същото. Много рядко всички причини за птп са само в едната страна, но за съжаление няма скоро да станем като Австралия например, където има истинско разследване и беше удоволствие да гледаш сериала по Дискавъри. Представям си тука катаджия да пусне симулация.

Но при всички положения трябва повече толерантност на пътя, защото в момента пробладава агресията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ВСИЧКИ" - Няма "ПТП" без Човешка Грешка. Като някой не може да изпреварва - "КАТ" да бъдат така добри да го изпратят на Курс, където да се научи. На някой места има Знак "Г17" - който не го спазва също на Курс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази статия се върти из ФБ от месеци и според мен е написана по поръчка на някой , за да оправдае някакво изменение (я в закон , я в разпоредба) и ако и вярвате сляпо , значи вярвате , че ще се излекувате с хранителните добавки от рекламите :)

Аз съм ЗА ограниченията , защото много (да не кажа 95% от шофиращите) не са посещавали уроците по Физика и респективно не знаят , че една маса по-трудно се спира от колкото ускорява , а една друга маса (също доста голям процент) въобще не използва съдържанието между ушите и разчитат на астент за лента , асистент за знаци , асистент за паркиране , асистент за поддържане на скорост и т.н.

Също така съм ЗА щом се обявява максимална скорост , да се обяви и минимална такава и така мрънкащите просто ще им се наложи да намалят до скоростта на бавнодвижещия се (ако е в рамките на позволеното) както е в Австрия .

И малко факти : за добър резултат при спиране от 100 км. се счита 34-36 м. , за слаб над 36 м. , а спортните коли със скъпите керамични спирачки и специално разработени смеси спират между 30 - 34 м. (и това е идеалния случай - сух асфалт и нови гуми)

Та в България първо колко хора карат с гуми по предписание от производителя и после виждалили сте отсечка , в която не се събира вода , където няма петно от масло или разпилени пясък и боклуци?.. да не говорим , че в българските школи за водачи няма курсове за повишаване на квалификацията ;)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Sauber, скоростта е 95% виновник за ПТП. Бързането, нервите...пак са свързани със скоростта. Всеки ден има по някой загинал, някой път са и по повече. Това мен ме притеснява, теб не те ли ? Ако положението беше масово спазване и единици неспазване - ок, ама то е точно обратното. И е най-малкото , което всеки може да направи , за да не стане поредния убиец/самоубиец. По тая логика ми дай да идем малко да си краднем от магазина, кво толкова? Има много, голема работа че съ,м си взел малко. Дребно нарушение е, нали ? Думите правила, ред, закон...такива неща, нещо значат ли, не значат ли...или "врата у поле". Никой не е на пътя заради собствения си кеф, бързане, избиване на комплекси и каквото още там се сетите. Излизаш за да стигнеш от точка А до точка Б по-възножно най-безопасния начин. Ако това значи да караш с 70 - с толкова ще караш. Нито си ПО нито си НАЙ от останалите. Правил ли си си експерименти до къде за колко се стига по единия и по другия начин? Аз съм. Няколко пъти. И не с Фабията, а с БМВ-то, което не е като да не може да върви. А всъщност то и няма нужда. Нали? Има нужда да няма загинали, осакатени. Що? Щото некой бързал и не можел да кара с 60 или с 90 или с 40. Примери колкото искаш. Значи може AMG G класа да кара след мен цялото Кресненско дефиле с 60, само защото водача е англичанин, ама разни "индивиди" да не могат. Немой да закъснеят. И се тая де, пия си кафето и си пиша тука разни глупости. Заключение /че си изпих кафето/ - камери - колкото може повече, фалоси - колкото може повече,  нулева толерантност към бързащи. Бъдете толерантни, бъдете джентълмени, карайте спокойно и се наслаждавайте на живота. Това е :))

Моджо - президент президент...

 

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, Моджо написа:

Sauber, скоростта е 95% виновник за ПТП. Бързането, нервите...пак са свързани със скоростта. Всеки ден има по някой загинал, някой път са и по повече. Това мен ме притеснява, теб не те ли ? Ако положението беше масово спазване и единици неспазване - ок, ама то е точно обратното. И е най-малкото , което всеки може да направи , за да не стане поредния убиец/самоубиец. По тая логика ми дай да идем малко да си краднем от магазина, кво толкова? Има много, голема работа че съ,м си взел малко. Дребно нарушение е, нали ? Думите правила, ред, закон...такива неща, нещо значат ли, не значат ли...или "врата у поле". Никой не е на пътя заради собствения си кеф, бързане, избиване на комплекси и каквото още там се сетите. Излизаш за да стигнеш от точка А до точка Б по-възножно най-безопасния начин. Ако това значи да караш с 70 - с толкова ще караш. Нито си ПО нито си НАЙ от останалите. Правил ли си си експерименти до къде за колко се стига по единия и по другия начин? Аз съм. Няколко пъти. И не с Фабията, а с БМВ-то, което не е като да не може да върви. А всъщност то и няма нужда. Нали? Има нужда да няма загинали, осакатени. Що? Щото некой бързал и не можел да кара с 60 или с 90 или с 40. Примери колкото искаш. Значи може AMG G класа да кара след мен цялото Кресненско дефиле с 60, само защото водача е англичанин, ама разни "индивиди" да не могат. Немой да закъснеят. И се тая де, пия си кафето и си пиша тука разни глупости. Заключение /че си изпих кафето/ - камери - колкото може повече, фалоси - колкото може повече,  нулева толерантност към бързащи. Бъдете толерантни, бъдете джентълмени, карайте спокойно и се наслаждавайте на живота. Това е :))

Моджо - президент президент...

 

 

Ми не, скоростта е 100 % виновник за ПТП. Ако имаш предвид превишената скорост, моля те, дай ми статистика, научно обосновано мнение или whatever. Щото иначе сме в сферата на ЕЖК (една жена каза) или БиТиВиТу предадоха.

Аз лично не карам бързо защото бързам, а за кеф.

Колкото до това дали е масово спазване или не, моето наблюдение е обратното на твоето. Според мен по-голяма част от хората спазват правилата. И броя на спазващите се увеличава и то много. Говоря за извън града, където стават тежките ПТПта.

За експерименти, да, правил съм. Като си карам на ура стигам от София до Варна за 3 часа и половина. Като си карам по-лежерно (пак в почти 100% от времето с реално превишена скорост) за 5 часа. Но както казах по-горе, аз не карам бързо, защото бързам.

Моята драма е, че има хора като теб. Под хора като теб имам предвид такива, които явно вярват на приказките от шипковият храст на КАТ и сие. И ще ти обясня какъв точно ми е проблема.

Ако имаш рак и отидеш на лекар, но той ти постави диагноза настинка - ще умреш. Защото ще пиеш ибупрофен и ще чакаш да ти мине, а в действителност имаш нужда от химио терапия. Същото правят и КАТ. ТЕ ЕДНОЛИЧНО избиват хора по пътищата, защото НЕ упражняват адекватен контрол, с което тотално пикаят на вменените им задължения. Във всички останали нормални държави по света, на всяко ПТП със загинали ходи СПЕЦИАЛНА група, която се занимава САМО с това. И правят възстановка за да са 100% сигурни в причината за това, което се е случило. И там нещата не приключват с "по вина на водача", а стигат до детайла! Говорел е по телефона ли, разсеял се е в радиото ли, бутнал е стелката, която е настъпала газта ли. И на база тези разследвания, които правят, накрая имат една супер адекватна статистика, която им показва основните проблеми. И на база нея взимат адекватни мерки за справяне с проблема.

И тук стигаме до България. Става ПТП със загинали. Отиват КАТ, отива синият бус на криминалистите (които се занимават с убийства, самоубийства, наркотици, пожари, кражби и ПТПта, сиреч не са експерти), чешат се по тиквтите и пишат "несъобразена с пътните условия скорост". ТА ДААААА - Годината е 2012, купуваме камери, почваме да правим по 30 хиляди снимки на година и всичко ще бъде наред. И ето ти резултата на лице, когато се хвърляш да решаваш несъществен проблем, а загърбваш всички други, защото ти е грешна статистиката (извадката по-долу). От 2012г., от както се снима активно, на практика има ръст на загиналите при ПТП. При пострадалите тенденцията е още по-сериозна. И причната за това е, че целият ресурс (финансов, технически, човешки) и цялото говорене е насочене в една посока - превишената скорост. Никой не работи по реалните проблеми и цифровият резултат е на лице.

Capture.PNG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как мислиш, да блъснеш човек с 40 или с 60 едно и също ли е ? И да речем ограничението си е 60. То скорост не значи непременно превишена. Тия статистики хич не ми ги вади щото след като вече е станала белята ела ти да кажеш кой с каква скорост се е  движил. Каквото и да говориш колкото по-бавно караш толкова повече време за реакция имаш и толкова по-малки ще са щетите ако се удариш. Или не си съгласен ?

А относно кой какво спазва, заповядай да те повозя и ще броим, ок ли си ? Примерно подбалканския от разклона за Елин Пелин до Долно Камарци и обратно. Ако има повече от 3 коли дето карат с 90 /от единия край на отсечката до другия/ ще те черпя едно ядене. Или ако ти е далечко, може Подуене -Токуда след камерата нагоре по правото. Дали карат с 60 ? А то там е и 50 даже.За надолу па хич да отварям дума..само на камерата се намаля.

И последно на пътя не си за собствен кеф или пак няма да се съгласиш ?

Пренебрегвайки правилата почваме да си караме "за кеф" или както ни отърва и се почва..налево от десна лента или обратното, мушене, навиране, отнемане на предимство , спиране пред гаражи "аз само за малко", по тротоари, по тревни полощи щото немало къде, видиш ли и там каквото се сетиш.

Манталитет, мойто момче, манталитет. И типично по нашенски се друг крив...пътя не бил у ред, кат били не знам какви, тоя не можеш да кара. ,оня не знам какво си...па то просто се иска да върнеш газта.

Приказката за сламката и гредата в очите ако не я знаеш ще ти я кажа.

пп. И да не с обидиш от ":мойто момче", че аз гоня педесетака, а ти немаш повече от 35

Мога и ще една история да ти разкажа , ама ще я приемеш лично и ще се разсърдиш...затва нема.

Карай си как искаш , ако искаш фръкни, се ми е тая. ма да ме убеждаваш в глупости ,  айде, холам.... Фалоса нема го ям аз :))

 

ПП И като ще гледаме статистики гледай е тая

https://www.mvr.bg/docs/librariesprovider71/статистика/статистика-2018/по-възраст.docx?sfvrsn=e2acfb2b_2

35 загинали ДЕЦА и 679 Ранени, може би тежко и инвалиди до живот. М? Или тва е само статистика, нали ? Голем праз, умрели там некви. Ни ги знам , ни ме е интересува. Мен си ми е кеф.

И за разлика от повечето тука, аз нахраних по Коледа мангал и мангалче и купих лекарства за онкоболен, който без тях ще умре. Което действие, косвено е свързсно и с манталитета и с отношението към другите били те на пътя или не.

Спирам да пиша по темата, спести си коментара.

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 27 минути, Моджо написа:

Как мислиш, да блъснеш човек с 40 или с 60 едно и също ли е ? .

Не е, ама не и в това въпроса.

 

  

преди 27 минути, Моджо написа:

Или ако ти е далечко, може Подуене -Токуда след камерата нагоре по правото. Дали карат с 60 ? А то там е и 50 даже.За надолу па хич да отварям дума..само на камерата се намаля.

А има ли причина да има ограничение 50? Булевард без пресичания на същото ниво, с повече от прилични ускорителни ленти, без пешеходни пътеки и/или условия за преминаване на пешеходци. Идеален пример за безмислено ограничени и псевдо решение на проблема с камера ;) И, понеже хората знаят, че това ограничение е пародийно, просто не го спазват. 

 

Личното ми убеждение е, че превишението на скоростта докарва също толкова ПТП-та, колкото и карането с по-ниска скорост. Разликата е къде. Превишената скорост в града е причина за много ПТП-та с пешеходци и деца. Факт. Но извън града превишението с 20km/h е по-безопасно отколкото карането с 20 под ограничениете.

 

Всъщност и в града, ненужно ниската скорост е проблем. И, за да не съм голословен, давам пример. Цариградско в пиков час. Целият трафик се движи с 80. Само един индивид се движи с 60, макар и в дясната лента (не че не го правят и в лява). Това предизвиква поредица от спирания и изпреварвания, които от своя страна създават предпоставка за ПТП. И това не е само Цариградско. По цялата южна дъга на околовръстното е същото, на България също.

 

Както и да е. Не ми беше целта да предизвиквам спор, а споделих статия, която показва, че в други държави се опитват да решават проблемите, като намират първоизточниците, а не да лекуват/броят последствията ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Моджо написа:

Спирам да пиша по темата, спести си коментара.

 

Ще си спестя коментара, щото не виждам какво да ти отговоря. Аз ти показвам цифри (част от математиката, която е точна наука), а ти ми разказваш за лични впечатления и разбирания. На 50 ако не си разбрал, че света не работи така, аз надали ще успея (от балкона на крехката си възраст) да те убедя.

Но пък ако случайно искаш да научиш нещо, може да прочетеш някоя и друга статия на тема *HRT (human reaction time) и *human factor. Току виж стигнеш дедукцията, че има линия на човешкият перформънс, която в даден момент се пресича с линията на задачата, която изпълнява към момента и тогава реакциите и решенията са му най-добри. Като например, че човекът каращ с 62 кмч. има по лоши реакции и по-бавен *DMP (decision making process) от когато кара с 101 кмч.

Което НЕ означава, че DMPто расте пропорционално със скоростта. От Х момент нататък започва да спада поради невъзможността на дадения индивид да обработва качествдно новопостъпващата информация.

 

*Всички тия неща са писани и открити от над 35 годишни хора.

Редактирано от sauber
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"има линия на човешкият перформънс, която в даден момент се пресича с линията на задачата, която изпълнява към момента и тогава реакциите и решенията са му най-добри."

Интересна теза, за първи път я чувам! На 47 съм (още 2-3 дни) и не мисля, че бавното шофиране причинява повече жертви от бързото.

п.п. ако се задълбае по темата за възрастта и скоростта, бая криви могат да се дедуктират, повечето вероятно непресичащи се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е теза, доказано и потвърдено е с множество проучвания и обследвания.

Дал съм ключовите думи, Гугъл и желание е останалото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До " @Моджо " -

Преди 5 часа, Моджо написа:

подбалканския от разклона за Елин Пелин до Долно Камарци

Баба Ми Живее във военните блокове в ляво, точно преди голямото изкачване към с. Саранци. Като ходя при НЕЯ, по този Път, рядко виждам някой да Шофира със Скорост, дори близка до Ограничението. Там масово се Шофира с Превишена Скорост. Както, за мое съжаление, разбирам, в България, да Нарушиш, е въпрос на Мъжка Чест и противно на Песничката - и на Игра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки е различен човек, кара според възможностите си и според тези на автомобила си. Всеки има различна психика, всеки е различен. Факт е, че ограниченията стоят и не са обновявани от времето на Москвичът, когато дори не е имало понятие “зимни гуми“ и максималната възможна скорост е била близка до 120км/ч - в такъв случай 60км/ч е супер ограничение. :) То и някои пътища, даже повечето, си стоят от онова време, но все пак...

Друго, каквото и да си говорим, няма смисъл. 

 

Още един пример, който много обичам - София-Сливница, към Сърбия, има няколко участъка с “40-50 метра“ широк път, 4 широки ленти и никаква опасност от никъде. Ограничението е 60км/ч. А на този участък можеш да заспиш и със 140км/ч - нищо не се случва никога и не съм виждал кола движеща се с под 120км/ч там.

 

В града не съм виждал никой да кара с до 50км/ч, особено в София. Освен, ако няма “изкуствена неравност“ - дори и там където са по-ниски се минават с 50км/ч.

 

Колкото до нещата, които казва sauber - верни неща са, има си изследвания, но не всяка психика става за това и не всички мозъци могат да обработят информацията и да намерят решението на проблема достатъчно бързо в критичен момент. Повечето блокират, защото мислят какво ще стане когато блъснат човек с 40-60км/ч, а не как да не го блъснат. Ако човекът знае, че колите се движат бързо, то той не пресича там - инстинкт.

 

Повечето мислят как със 100км/ч на “магистралата“ е много страшно, пък с 80км/ч е по-добре и са по-спокойни. Не, еднакво “страшно“ е независимо къде караш, ако не можеш да реагираш по никакъв друг начин, освен със спирачки.

 

Повечето хора се паникьосват, защото мислят за последствията, а не за проблема и неговото безопасно и бързо решение. Тези хора или си карат бавно, защото за тях е по-сигурно, мозъкът им обработва информацията бавно и работи по-бавно, но пък им е сигурно, или дори не шофират. За тези хора моменталното спиране е единственото решение на проблема. Това е. :)

 

Или, когато видят дупка, само стискат волана по-здраво, вместо да я избегнат. Това го виждам редовно при жените шофьори и при някои мъже... Нямат идея какво да правят изобщо.

 

Един приятел ме вози по булеварда и всички хлътнали капаци на шахти бяха негови с ЛЕВИТЕ гуми на колата - пред шофьора са, по дяволите... :) Изместването ляво или дясно не беше решение за него, защото ще се доближи много до съседната лента, а това е страшно, не опасно - просто стискаше волана по-силно. Толкова. Това е качеството на шофьорите “по пътя“. :)

 

Който, колкото си може. В джунглата е така. Ограниченията в България са малоумни и за мен. Единственото ограничение е резервоарът. :)

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://ec.europa.eu/transport/road_safety/going_abroad/austria/speed_limits_bg.htm

 

Отделете  малко време  и вижте  какви  са скоростите на страните от ЕС , запомнете  в кои държави има по- високи скорости ,от колкото у нас и колко много по- ниски .

На някои млади и все бързащи  шофьори ще им напиша, че може да им се вижда ,че  възрастните  шофьори карат бавно, но след 20-30 -40 години ще сте на тяхното място и тогава  ще има същите  такива дразги , но ще са срещу тях!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

D22AE275-04FC-4A00-8DD8-93241BB3752D.jpeg.60fd34cf819359078df9a55880d10af2.jpeg
 

Чета тук и размишлявам... Говорим за превишаване на ограниченията и в същото време - от друга страна седи бавното каране. Засяга се и термина “несъобразена скорост”. 
За бързото каране - и аз превишавам лимита понякога, старая се да не притеснявам никой в същото време и да съм толерантен към всички останали на пътя в дадения момент. Никога не съм създавал опасни ситуации за околните или себе си (имам едно изключение - признавам си). Съответно - бавно каращите...само на мен ли изобщо не ми пречат извън града или на магистрала. Отдалеч ги виждам и отпускам педала. Седя си на безопасно разстояние зад тях докато изпреварват, не светкам/свиркам, а си чакам чинно. Все пак, аз нарушавам ограниченията, а не те. После си натискам пак и продължавам с моето си темпо. Общо взето -  наистина гледам да не преча/притискам по-бавните, когато не съм от тях.

Обаче...народа в последно време тотално е изтрещял. Само днес, до сега, видях 3 снимки на различни автомобили - 2 в корита на реки и един по таван. Вчера, тези по таван бяха 3-4, а някакъв с изкъртено предно колело бягал от полицията...и тва е само фрагмент от цялата картинка! Онзи ден, в ПРАЗНА!!! София за час-два каране привечер, видях двама как се завъртяха пред мен, 4 вече станали катастрофи, около които се тюхкаха разни младежи (двама с БМВ разбира се) и станах свидетел на петата - доста неприятна катастрофа (верижна, до Арена Запад и трета градска болница). И да си кажа - ако бях мицифайка и аз щях да пиша като причина , вероятно за всички - “несъобразена скорост с пътните условия!”

Предвид “лигавия” асфалт или по-скоро мизерията върху него, която го прави хлъзгав и лигав, влагата и температурите, които бяха близки и дори малко под 0 градуса, сума хора не се съобразяваха с тези неща. При Арена Запад, спокойно се кара и с над 150 ако иска човек, но не при тези условия. Никакво ползване на сивото вещество няма от народа и т’ва е масово! Не говоря за превишена скорост, а за наистина несъобразената такава. Защото знака може да ми дава право да карам със 140 км/ч. на магистралата, но масово няма елементарно съобразяване с условията, елементарна мисъл в главата - каква е температурата, мокро ли е, има ли влага на пътя (мъгла/дъжд), възможни ли са заледявания по мостовете, натоварен ли е трафика... Няма мисъл в тиквите на болшинството на пътя освен “глей к’во праи на втора!” или подобни.

Според мен, несъобразената скорост в комбинация с неправилна преценка на възможностите (или всяко едно по отделно) е много честа причина за катастрофи с щети и фатални последици. Превишена скорост също е причина за ПТП-та, да не си затваряме очите. Много често обаче е нужна комбинация от 2-3 неща, за да се стигне до фатални последици. Рядко е само превишаването на лимита.

Надявам се да има повече разум в хората зад волана занапред, защото в последно време масово и показно се нарушава де-що-може от правилника. Че и той (закона) е за преправяне - спор няма. За действията на контролните органи изобщо няма да отварям дума. Или за събираемоста на глобите. Но, за да си човек на пътя, толерантен към останалите и разумно и безопасно да пътуваш (макар и бързо) - се иска да ползваш сивото вещество. Никъде не го пише т’ва и си зависи изцяло от всеки един от нас!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.