Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Странен проблем с мигачите на Skoda 120л


I <3 Škoda

Recommended Posts

1. Мигачите от лоста на волана могат да бъдат задействани само при пуснат двигател. А аз знам че оригинално е необходимо само да е на контакт. (От ключа на авариините става и само на контакт, но светят само задните мигачи.)

2. Мигачите при свален смукач и работа на празен ход почти не се включват. Ако честотата на двигателя се повиши посредством или педала на газта или смукач се задействат и честотата им на мигане се влияе от съответните обороти.

 

- Релето не е оригинално и въпроса ми е може ли това всичко да е заради него? И къде да търся проблема?

 

(Понеже ту се пускаха ту спираха си мислех че някъде има слаба връзка. Свалих барчето с парното и пепелника да разгледам. Кабелчетата към релето бяха леко окислени и доста хлабави. (Понеже това неоригиналното е на шпилки и кабела е оголен увит около шпилката и пристегнат с шайба и гайка) Зачистих ги с финна шкурка и ги пристегнах добре но това не даде особен резултат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали си на ясно с електро-механичните релета , но това е нормално да се влияят от оборотите (заряда) на алтернатора.

Нормално е и да не се включват от лостчето при изключен двигател.

Защо работят само задните при включване от ключа за аварийните мигачи (не знам) , може да е проблем на ключа или на самите предни мигачи (най-често минуса корозира).

Ако искаш да приключиш с проблемите на мигачите , можеш да замениш електро-механичното реле с електронно и преработиш инсталацията .

Намираш плюса от трите кабела постъващи в релето и го свързваш с плюса на електронното , другите два ги събираш на куп и ги свързваш на изхода , третия крак на релето е минус и това е цялата философия . Ако имаш проблем в инсталацията или изгорели крушки , това няма да реши проблемите ;)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм много наясно с електро-механичните релета, но на другата ми шкода (същия модел и година) само на контакт без двигателя да е пуснат си работят мигачите от лоста на волана и няма никакви промени в честотата на мигане, а тя е с оригинално реле PAL. Крушки фасунги и тн. съм прегледал и пробвал и уж всичко е ок. Ще помисля за подмяна на релето с електронно, но да се върна към оригинално реле повече ми допада като идея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление тези коли са минали през кой знае колко майсторски ръчички, докато стигнат до теб. И при мен на двете ми шкоди, произведени през една и съща година, мигачите се държат по коренно различен начин. 

 

Идеята ти да възстановиш оригиналната инсталация ми допада. Релета се намират все още. Влияят се от оборотите, да, ако ти е читаво зареждането не би трябвало да е голяма паузата на отваряне/затваряне. Аз точно по релето на мигачите си бях хванал преди години, че липсва зареждане. 

 

Тръгваш по схемата от зелената книга. Има и за двата модела, и започваш да гониш по жиците. Ако не е имало сериозни интервенции по инсталацията, си отговарят и по цвят. Със сигурност ще има замърсени/окислили крачета, съдейки по поведението, което описваш. Играчка си е, но не е много трудно. 

 

С модерно реле е най-чисто и най-безпроблемно. Но то едва ли ще реши всички точки от въпросите ти. Ама все пак колите са от една друга епоха, ако си е оригинално си е най-добре. А и това специфично цъкане на релето на тези коли е един от най-чаровните им елементи - поне според мен, разбира се :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какво ви притесняват електронните релета .. инсталацията не се изменя , а продаваните "оригинални" релета отдавна са произведини в Китай .. още 2001-2 замених оригиналното на Формана с електронно , защото вече не се намираше Пал или Магнетон , а сега не ми се мисли . Втора ръка не е оферта , защото електро-механичните се амортизират ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, явно упражнението с проследяването на инсталацията ще се наложи да го направя в комплект със слагане на оригинално реле. Да видим какво ще излезе.

 

Не разбрах обаче защо на празен ход нямам мигач, а чак когато подам газ - От самото реле ли зависи това или от липса на зареждане? 

 

Иначе нищо не ме притеснява в електронните релета, въпроса е че не е чак толкова трудно да се намери реленце PAL. Аз самия имам такова ново в оригиналната кутиика, но направо ще взема още едно за тази операция. А и си е кеф за мен такива малки детайли да са както трябва. Както каза Ивчо и специфичното цъкане. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверих заряда.

На място при свален смукач и пуснати фарове не зарежда а разрежда. Пада под 13. Явно ще я водя за ново реле.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е да не зарежда на празен ход и включени фарове. Увеличи оборотите на празен ход до 1050 - 1100 и не се занимавай с релето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не смятам, че е нормално. Фарове + парно никога не са били проблем нито на 1000MB, нито на S100, нито на 120ките които съм карал. Вдигането на оборотите е заобикаляне на проблема, не решение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Биметалния контакт на електромеханичното реле се е уморил . Дошъл е мига.

 

Да си пуснеш маса( извод 31)  за електрониката на новото реле . Черния проводник

за качаш на извод 49 , зеления и белия ги даваш накъсо и ги закачваш на 49 а и си готов .

Реле вземи от Фолксваген примерно.

или ми звънни на 0889 890 944

10 шкоди съм тунингосал

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Въпроса с зареждането е в застой. Не съм пипал нищо доста време тъй като не се кара за ежедневка и може да чака. 

 Оригиналното реле с биметална пластина си е на мястото, но до него има свързано още едно което е слагано допълнително и не ми е познато. На запален двигател дава индикации с диодни лампички в червено и в зелено в зависимост от оборотите... по кабелите е пипано и оригиналните схеми на инсталацията не ми помагат да се ориентирам. 

Пускам снимки ако някой успее да види нещо което аз изпускам ако не ще я заведа на ел. техник 

20200302_141412.jpg

20200302_141404.jpg

20200302_142710.jpg

20200302_142736.jpg

20200302_142425.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На схемата ми се вижда, че тая джаджа е закачена към алтернатора и май играе ролята на реле регулатор за зареждането. Ама от тези снимки няма как да съм сигурен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятелю, това е реле за Москвич, не е за Шкода. Може да работи , но без индикация на таблото. Съветвам те да си сложиш алтернатор от БМВ или просто да си купиш реле за Шкода! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мигачите работят зареждането е оправено! За реле регулатора добре че беше едно приятелче да помогне сериозно. Разкарахме електромеханичното -PAL и другото до него и сложихме ново ел. реле. 

Даже раздвижихме старите кокали ( шкодичката върви много добре ? )

20200306_205506_LLS.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.